- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MuMa012
tag
Kedves Mindenki!
Történelem-informatika szakos tanár vagyok. Keresgéltem olyan fórum topicot, amely kizárólag az oktatás és az iskola világával foglalkozik, de nem találtam. Gondoltam, hogy érdekes lehet sokaknak egy olyan topic, ahol az iskola, az oktatás világában szerzett tapasztalatait, aranyköpéseit, élményeit megoszthatnánk egymással. Kezdetnek feldobnék pár témát, amely remélhetőleg elindíthat egy beszélgetést.
Magam egy vidéki szakgimnáziumban és egy gyakorlóban tanítok óraadóként. A történelem tantárgynál az a legfőbb tapasztalatom, hogy a jelenlegi tanterv várja el a legtöbb tananyagot a legrövidebb óraszámmal megtanítani, így gyakorlatilag nem jut idő semmire megfelelően. Ez mindkét iskolámra igaz sajnos. Meg is értem, hogy a diákok miért nem szeretik annyira, mert a politikatörténet sajnos kiemelt ág még mindig. Az informatika kapcsán pedig gyakorlatilag azt kell tanítanom amit 15 éve magam is tanultam középiskolában. Némi programozás már lesz legalább pár hónapig, de ez még mindig semmi szerintem ahhoz képest, hogy mennyire nem praktikusak az ismeretek. Az általános iskolában is tanulnak táblázatkezelést és szövegszerkesztést, prezentációkészítést és elméletet, na de sok tanár játékórákkal tölti az idejét, így a társaság fele tudja, a másik meg nem az anyagot.
A két iskola között mégis hatalmas különbség van a gyerekek hátterében. Mindkét helyen kiemelt számú a vidékről bejárós, viszont a szakgimnáziumban nagyobb tisztelete van még mindig a tanároknak a gyerekek részéről. Egyszer rájuk szólok, s csönd lesz. Addig a gimnáziumban feszegetik a határokat, próbálkoznak lazulni a diákok és olyan egyszerű szabályt nem tudnak betartani, mint hogy ne igyon a gépnél. Az elkényeztetés is utóbbi iskolában jellemzőbb. Több, mint egy havi fizetésemnek megfelelő (abba nem mennék bele, hogy pályakezdőként január 1 óta a minimálbér alatt keresek) árú telefonokkal járnak, s kiközösítik a más márkájú készülékkel rendelkezőket.Kezdetnek ez a 2-4 témakör remélem elég, aztán várom mindenkinek az ehhez, vagy általában ide kapcsolódó véleményeit, tapasztalatait
-
MuMa012
tag
Most el kell jutni szintén az ősembertől napjainkig, de az ókornál pár leckével csökkent az anyag. Viszont cserébe bejött 4 új témakör állampolgári ismeretek címszó alatt.
Ugye most nőtt a minimálbér 140 000 forint környékére. A pályakezdő tanár nettója tárgytól függetlenül 134 000. -
MuMa012
tag
Azért, mert teljesen más a piaci, szakmai része az informatikának, mint a tanítás, s utóbbi része sokkal közelebb áll hozzám. Elsőként például az, hogy pl. egy emelt óraszámú és szintű tagozaton sok mindenből kell jónak lenni és folyamatosan (SQL, PHP, HTML, CSS, C++, Java és emellett az Office programok és elméleti háttér). Más kihívást jelent használni ezeket és tanítani őket. Utóbbi azért jobb szerintem, mert ha nem érti meg a diák, több módon is neki kell futni. Nem elég annyi, hogy fusson, működjön ami elkészül.
A másik pedig, hogy az első 1-4 évben rengeteg felkészülés, óraterv készítést jelent, ami kb. 40-60 órássá teszi a heti munkát, de azt követően a kellő rutinnal, gyakorlattal heti kb. 25-re redukálódik.
A másik pedig, hogy a szakmai része mellett az emberi része sokkal mélyebb. A kollégákkal itt is baráti viszony építhető ki, de látni a diákok arcán azt, hogy a lelkükre is lehet hatni, segíteni lehet fejlődésüket a képzés végére kb. baráti mélységig mélyülhet. Nekem az iskolai sokkal közelebb áll mint az irodai környezet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...