- Milyen széket vegyek?
- Kimaxolta az Apple az M4-as SoC-családot
- Amazon Kindle
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Hobby elektronika
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk ezt elolvasva felmerült a kérdés bennem; nem lehetne megoldani egy modernebb Hondánál (egész pontosan UFO Civic) egy egyszerű ECU módosítással, hogy ne olyan magas fordulaton nyisson a VTEC, hanem már 1500-2000 környékén? Ezzel az alacsony fordulaton való erőtlenségre is valamennyire megoldást lehetne találni.
Ilyennel kapcsolatban már van valakinek tapasztalata?
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz czundermák #42024 üzenetére
Szép, megvigyázott öreg darabnak tűnik. Grat hozzá! Sok eseménymentes kilométert és vigyázz rá Te is!
-
BigBlackDog
veterán
Na, megvan az első probléma az UFO Civic-kel! Indulásnál még rendben volt, de ahogy beértem a melóba, már nem világított a jobb oldali tompított izzója. Kicsit megmozgattam, de nem kontakthiba szerintem.
Ezzel kapcsolatban kérnék kis segítséget;
1. Milyen izzó kell bele, milyet érdemes venni?
2. Hogyan lehet kioperálni a jobb oldali tompított izzóját roncsolás mentesen?És még egy kérdés; légszűrőből ez a Mann megfelelő?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz BlacKSouL #42039 üzenetére
Aham, ez azért érdekes sztori. Szóval a "gyári" lapát sem mindig a legjobb.
+ (#42038) bbubby00: Köszönöm a válaszokat! Mindenképpen párban gondoltam cserélni. Abban még tudnátok segíteni, hogy pontosan milyen foglalatú kell? A HB4 már elég pontos megfogalmazás lenne? Hány wattos a tompított izzója?
Kiszedni mennyire macerás az izzót? Szét kell szedni a fél autót, vagy egy parkolóban, puszta kézzel is kivitelezhető a művelet?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz BlacKSouL #42047 üzenetére
Egyébként nemrég ránéztem az izzóra és gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a túloldalon, egyáltalán nem úgy tűnik, mintha meg lenne szakadva.
Látom, hogy van külön biztosítéka, szóval lecsekkolom majd azt is. Kérdés, hogy a beltérben található biztosítéktáblába hagyományos biztosíték megy, vagy valami speciális?
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #42051 üzenetére
Izzó volt a ludas. A szál nem volt megszakadva, de nem égett. Ha feszültség alatt kicsit megkocogtattam, akkor fel-fel villant az izzószál eleje, de ennyi. Kicserélve egyelőre tartalékra, aztán beszerzek valami prémiumot az őszi-téli időszakra.
Viszont rájöttem, hogy az általam gondoltnál is kisebb biztosítékok kellenek a belső biztosítéktáblába.
-
BigBlackDog
veterán
Néha kezd elegem lenni a Civicből. Ma megint rendetlenkedett a fékpedál. Talira menet álltam a piros lámpánál. Féken a lábam. Egyszer csak beesik kicsit, majd elkezd szép lassan süllyedni. De fogni fogott továbbra is. Aztán felengedem, de már fent fogott, nem volt semmi furcsa. Hiba semmi, ABS, VSA lámpa indításnál kigyullad, majd el is alszik néhány másodperc múlva. Menet közben semmilyen hibalámpa nem gyulladt még ki (kopp-kopp). Menet közben semmi furcsa nincs, csak nagyon ritkán produkál ilyen furcsaságot egyelőre.
Most ez lehet természetes, vagy kezdjek el izgulni, hogy valami ABS/fékrendszer probléma lesz ebből?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz degumentes #42109 üzenetére
Nem, nem volt fékbetét csere. De lassan majd érik az is, szerelő szerint a betétek életének 1/3-a van már csak hátra.
+ (#42108) Aladdin: Menet közben, normál fékezésnél sohasem éreztem problémát. Mindig csak álló, vagy 10 km/h alatt guruló helyzetben jött elő eddig. Szóval "a fék egyébként tök normálisan működött", legalábbis, amikor kellett, akkor biztos.
-
BigBlackDog
veterán
válasz yodamester10 #42183 üzenetére
Szerintem a legtöbben füvet szoktunk nyírni a Hondánkkal.
-
BigBlackDog
veterán
válasz audi100td #42388 üzenetére
Ha már így felhoztad, nálam is volt egyszer hasonló jelenség. Szintén hirtelen induláskor volt, de kipörgésgátló nem segített még be. Aztán nem sokkal később megint volt valami hasonló, csak nem olyan erős volt a hang. Azóta semmi ilyesmit nem hallottam, pedig azért szoktam intenzívebben indulni.
Az okára még én sem jöttem rá, de azóta nem sikerült előidéznem.
Látom régi, de nekem még új ez. Vannak azért érdekes formák.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Segnior_Barthez #42456 üzenetére
Normál kivitel szerintem nincs, ha jól tudom, akkor van Comfort, Sport, Executive meg a Type-S, Type-R.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Segnior_Barthez #42458 üzenetére
Szerintem a Typeoknak sincs nagyobb "szoknyájuk", mint a többinek, legfeljebb jobban vannak ültetve (illetve más a lökös formája, de szerintem ugyanannyira ér le). Mindenesetre én a Sport változatnál is már szívok egy-egy magasabb padka esetén, mert elől a gumis koptató ér le, hátul meg a vonószem.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Segnior_Barthez #42460 üzenetére
Azzal inkább ne vegyél UFO Civicet, 1.8 alá ne add szerintem! 1.8 is eléggé vérszegény alacsony fordulatszám tartományban (2500 alatt), az 1.4-re viszont még rosszabb véleményeket hallottam. Nem hiába mennek érezhetően magasabb árkategóriában az 1.8-as UFO-k, mint az 1.4-esek.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Segnior_Barthez #42468 üzenetére
Ne tedd! Az első tulaja a Civicemnek is 1.4-et választott újonnan. Csak agglomerációban (Törökbálint-Budaörs) használta, településen belül. Fél éven belül cserélték az 1.8-asra, mert nem ment az 1.4.
Egyébként meg:
Nyugi, az 1.8-assal is lehet nyugdíjas stílusban vezetni. Annyi a lényeg, hogy válts úgy, mintha egy átlagos 15 éves szívóbenzinben lennél és ne menjen a fordulat 2500 fölé!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Segnior_Barthez #42470 üzenetére
Igen, esélyes az emelkedőn előjövő probléma, a Civicem előző tulaja is pont egy dombosabb részt hozott fel példaképpen az 1.4 alacsony teljesítményének alátámasztásaként.
De a próba lesz a biztos, vigyél el egy körre egy 1.4-et, meg egy 1.8-at is!
Ami többeknél gond szokott lenni még az UFO Civic kialakításával kapcsolatban, az a hátralátás kérdése. Viszonylag vaskosak a C oszlopok, illetve az osztott hátsó üvegezés sem könnyíti meg a hátralátást feltétlen (ráadásul még ablaktörlő sincs). Szerintem nem annyira zavaró, bár a tolatóradar jól jön, de simán megszokható a dolog. Mindenesetre ilyen szempontból is érdemes majd felmérned a helyzetet véleményem szerint, ha még nem ültél UFO Civicben. -
BigBlackDog
veterán
Szóval akkor egész sokat el tud még menni szétesés nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
UFO Civicben cserélt már valaki fékfolyadékot? Mennyire bonyolult művelet egy szerelőnek (időben, költségben)?
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz Caaabi #42534 üzenetére
UFO Civicnél elég gyakran előfordul, hogy nyöszörög valami odabent, típushiba tudomásom szerint.
Pont beszéltünk erről Kornelkával a legutolsó talin. Arra jutottunk, hogy a megoldás a burkolati elemek leszedése, majd azokon a helyeken, ahol érintkeznek egymással, valami puha anyaggal való tömítés (pl. valami szivacs) lehet. Így nem fognak tudni közvetlenül egymáson csúszkálni, mozogni, nem fognak hangot adni. Még nem próbáltam semmi ilyet, szóval egyelőre csak egy tipp (egész pontosan, állítólag gariban is ehhez hasonló módon oldották meg a problémát a márkaszervizek).
-
BigBlackDog
veterán
válasz Segnior_Barthez #42583 üzenetére
Egy apró kiegészítés; azon az oldalon nem mérések alapján készülnek a görbék, csak szimulációk eredményei, ha jól tudom. Így szerintem nem érdemes etalonként kezelni, csak valamiféle iránymutatásként.
És én biztos, hogy nem a szintetikus eredmény alapján ítélnék. Egy előzést, egy emelkedőt nem könnyű definiálni fizikai-matematikai szabályok alapján, legfeljebb némi pontatlansággal, egy-két paraméter elhanyagolásával. Én azt javasolom, hogy ülj bele egy 1.4-es Civicbe és menj vele ki próbakörre egy országútra. Ott már érezni fogod, hogy mit tud 90-100 km/h-s tempóig és Neked (+ utasoknak) az mennyire elegendő.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Segnior_Barthez #42604 üzenetére
Légy türelmes! Itthon történő autóvásárlásnál sajnos enélkül már szinte biztos, hogy valahol probléma lesz szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
3. generációs (2000-2004) Honda Legendekről mi a vélemény?
-
BigBlackDog
veterán
UFO Civicbe van valakinek csomagtartó hálója? Ha igen, akkor honnan és milyen méretűt érdemes szerezni?
-
BigBlackDog
veterán
válasz demars #42890 üzenetére
De, van 4 db pöcök. Itt látszik kettő a kerékdobok oldalán.
-
BigBlackDog
veterán
válasz bbubby00 #42892 üzenetére
Ezt csak most olvasom. Mihamarabbi gyógyulást! Ezek szerint szerencsétlenségedre még a kéziféknek sem volt esélye megfognia az autót (gondolom nem volt behúzva, amiatt is volt sebességben).
(#42897) maximuss: Agyméret és ET szám (utóbbi mit jelöl?) minek kéne legyen az UFO Civicnél? Manuálban nem találom.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Napfénysüti #42909 üzenetére
Azért azt nem mondanám. A kézifék+sebesség kombón túl még ki is lehet ékelni a kerekeket, de ha igazán biztosra akarsz menni, akkor megemeled és alábakolod a kocsit, oszt úgy aztán biztos nem fog elgurulni!
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Az mennyire természetes, hogy álló helyzetben, a tompított fényszóró fényereje kisebb lesz, ha elkezdem a felhúzott ablak mellett az ablakmozgató kapcsolót felhúzni? Tegnap megállást követően leellenőriztem, hogy fel vannak-e húzva az ablakok, aztán felfigyeltem rá, hogy ingadozik a tompított fényereje. Esetleg akksicsere közeleg?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz BlacKSouL #43048 üzenetére
Köszi szépen, én is erre gyanakodtam. Érdekes, hogy több japánban is hasonlóan működik az ablakmozgatás, de eddig a -akár a 15 éves- németeknél (VW, Opel) ilyennel még nem találkoztam.
(#43047) tboy93: Megcsinálnám azt is, amit mondasz, csak félek, hogy mindent elfelejt egy áramtalanítás esetén a Tücsök. Szóval egyelőre halogatom...
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest