Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz gaga1 #31535 üzenetére

    Az nem úgy megy, hogy ha kopott a motor (a hengerpalást belső átmérő nő, a dugattyúgyűrűk vastagsága csökken, a palástnyomás csökken, a dugattyú és henger közti hézag nő, a szelepszár szimmering kopik, stb,) hogy akkor jó sűrű olajat kell bele tenni, az majd jól nem fér a rések közé....van egy rossz hírem, a 15W40 üzemmelegen elvileg pontosan ugyanolyan híg, mint a 0W40...nem fog mesterséges tömítőanyagként viselkedni, csak szarabb kenést eredményez...hidegen meg pláne. A 15W40 kb. -5 fokon olyan, mintha valaki iszonyatosan elkezdene keverni egy bögre mézet, a 0W40 meg mintha bögre teát. Sarkításnak tűnik kissé, de a bögrében nincsenek is századmilliméteres illesztések...
    Azt is leírták már, én is talán, hogy attól, hogy egy olajszint 15 000 km alatt nem csökken, az nem jelenti azt, hogy az olajba viszont nem kerül benzin, ami pótolja az olajtartalom csökkenő arányát.

    Az ilyen szerelőket meg küldeném fatuskóba éket verni, ilyen hozzáállásokkal. Szégyen, hogy egy szerelő nem rendelkezik minimális tribológiai ismeretekkel, vagy akár ismerje a belsőégésű motor működését.
    Persze. Ha soha többé nem állítjuk le a motort, akkor egyszer beindítani a 15W40 is jó. De ha valaha is kihűl, minden hidegindításnál majdnem annyit ártunk vele, mintha egy 3 kilós kalapáccsal ütnénk a vezérműtengelyt.

    Hidegindításnál az önindító is küszködik, az olajszivattyú is küszködik, a lassan felépülő olajnyomás, azaz a lassan kialakuló hidrodinamikai állapotok miatt tovább lesz elégtelen a kenés a siklócsapágyaknál, és még sorolhatnánk.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák