Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz Mercutio_ #17185 üzenetére

    Vagy szimplán adjam le a hitelkártyát még novemberben bankfiókban, aztán decemberben (konkrétan melyik napon célszerű) mondjam fel személyesen a számlát?
    A bankszámlaszerződés megszüntethető akár azonnali hatállyal, ha a CIB belemegy.
    Vagy 15 napos felmondással is, a keretszerződést pedig 30 napossal. (Lakossági Üzletszabályzat 9.1.)
    Ha tényleg hitelkártyád van a BM-es ECO-hoz, akkor az akár maradhat a bankszámla nélkül is.
    Ha csak elírtad és betéti kártyád van, akkor azt minél előbb add le egy fiókban és mond fel.
    Itt a felmondási idő "rugalmas". A felmondást követő hónap utolsó napjával szűnik meg (Bankkártya üzletszabályzat 1.17.6.1.), azaz ha még novemberben felmondod, akkor december 31. Ez a hivatalos, de rövidebb idő alatt is megszűnhet közös megegyezéssel. Értelemszerűen a bankszámla nem szűnhet meg hamarabb, mint a bankkártya.

    ... ezt is szeretném valami kisebb költségűre kiváltani, de lehetőség otp-nél maradva, mivel visszatérítésből összejön évi 35-40k ...
    Úgy értelmezem ezt, hogy lehetőség szerint az OTP-nél maradnál a Net csomagnál kedvezőbb csomagra váltva. Konkrét OTP-s kérdésre konkrét javaslat ebben a topicban tiltott, mivel van külön topicja az OTP-nek.
    Ami keveset a banki szokásaidról és igényeidről írsz, az alapján a Gránit Digitális vagy a Sztár csomagban tudod a legolcsóbban megúszni a számlaköltségedet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Mercutio_ #17187 üzenetére

    Van valamilyen zárlati, felmondási díja, vagy a beérkezést (minden hónap 8. napján teljesül) követő napon tovább is utalhatom az egész 120k-t a CIB-ről?
    Zárlati, felmondási díj nincs.
    A CIB-ről milyen 120k-t akarsz utalni és hová? Nem azt írtad, hogy a NET-ről utaltad rendszeresen a 120-at a CIB-re?
    Ha novemberben felmondod, akkor tisztázd, hogy mikor szűnik meg a kártya- és a számlaszerződésed. Ha csak december végén, akkor nem árt decemberben még teljesíteni a jóváírási feltételt (netto minimálbér), hogy ne számítsanak fel számlavezetési díjat. A végső egyenlegedet úgyis átutalják az általad megadott számlára.
    (Bocs, ne utalj a CIB-re pénzt decemberben, nem kell. Elfelejtkeztem a covidos kedvezményről.)

    Mivel az app-ban nem találhatóak meg az egyenlegek és jó lenne, ha az utóbbi 2 év forgalmát vissza tudnám nézni azt a bankfiókban kérhetem ingyen, vagy plusz költsége lesz?
    A régi, javas Internetbankról az utolsó 6 hónap kivonata letölthető, ingyenes. Feltételezem, hogy nem kértél eddig papíralapú számlakivonatot. Ez utólag is kérhető. Mivel első hiteles kivonat lesz, ezért ez is ingyenes. Elvben 6 hónapon túl is. Azért erre is kérdezz rá. Ha pénzt akarnának kérni, akkor vitasd. Mondd, hogy hiteles kivonatra van szükséged (nincs közük hozzá, hogy miért), és az elektronikus nem volt az.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz pilóta #17191 üzenetére

    Szóval a kérdés, hogy levelehetem a kártyájával automatából a pénzt, és utána megszüntethetem a számlát, vagy mindenképp meg kell várni a hagyatékit?
    Az a pénz még nem a tiéd, csak lesz. Meg kell várni a hagyatéki végzést, az a bankszámláról is rendelkezni fog.
    Most
    (ha nyugdíjas volt az édesapád, akkor a halálát be kell jelenteni a nyugdíjfolyósítónak)
    - be kell jelenteni a halálát a banknál, személyesen, kell a halotti kivonat,
    - a közjegyzőnek is jelezni, kell, hogy a hagyaték része egy bankszámla (is).
    Ha kártyáról felvennéd most a pénzt, akkor hiába vagy egyedüli örökös, bűncselekményt követnél el. Elvileg rendőrségi ügy is lehet belőle. Ha a bank észreveszi, hogy a halála után bankkártyás pénzfelvétel történt, akkor hivatalból feljelentést tesz. Ezért ne tedd!

    Ha társtulajdonos lennél, mint dptrsk írja, akkor a bank a bankszámla egyenleg felét zárolja csak, a fele fölött te rendelkezel.
    Ha édesapád adott a javadra haláleseti rendelkezést, akkor a halotti kivonat alapján a bank kifizeti neked az összeget és megszünteti a számlát..

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz pilóta #17197 üzenetére

    Szerintem akkor bemegyek a bankba és megkérdezem őket.
    Jól teszed. Vidd a halotti kivonatot (ha már megvan) vagy a zárójelentést a halálesetről.
    A bank zárolni fogja számlát és le fogja tiltani a kártyát.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17198 üzenetére

    Nagyon nem szívesen írom ezt, de muszáj. :(((

    Az nem zavart, hogy "helyretettél" bűncselekmény ügyben, és demonstráltad, hogy te jobban tudod. A hétköznapi beszédben nem szoktunk különbséget tenni bűncselekmény és vétség között. A szabálysértésről már nem is beszélve. Főleg nem egy bankos topicban, tanácsadás során, hiszen arra ott a jogász topic. Ott kell maximálisan szakszerűen fogalmazni.

    ... nehogy bevonják a kártyát, mert akkor nem leszel előrébb.
    Tudod, mit írtál? Nyitva hagytad azt a lehetőséget vagy indirekten tanácsolod, hogy mégis vegye fel a pénzt a hagyatéki lezárása előtt. Ami adott esetben - legyen így - vétség is lehet.

    Az én véleményem, hogy ha egyedüli örökös vagy, és nincs végrendelet, hogy más kapja meg a bankban lévő összeget, akkor büntetőkategória probléma nem lehet.
    Hogy ki az örökös, azt a hagyatékin a közjegyző állapítja meg. Addig csak vélelmezett örökösről beszélhetünk.
    De - elméletileg - lehet, hogy van végrendelet, amiről az örökös nem is tud, de a közjegyzői nyilvántartásban szerepel.
    A károkozás kizárása sem egyértelmű. A hagyaték terhére - elvileg - igényt nyújhat be bárki, akinek követelése van az örökhagyóval szemben. Pl. egy adósság, amiről a vélelmezett örökös szintén nem tud.

    A tanácsadás során a "jóhiszeműen sem ártani a másiknak" elvét kellene gyakorolni.
    Elhangzott egy laikus kérdés olyantól, aki nem tudta, mik ilyenkor a lehetőségek. Olyan választ vár, ami megoldja a problémáját, de nem okozhat neki nehézségeket.
    Van olyan, hogy az örökhagyó számláján ott a pénz a temetésre, az örökös(ök)nek pedig nincs pénze erre. Ez egy nehéz helyzet.
    De sugallni sem szabad, hogy esetlegesen jogszabályba ütköző megoldást keressen.

    Mert igaz, amit merqree írt, hogy ők felvették és nem lett belőle semmi. Van így olykor, de erre nincs garancia.
    Egy barátom ugyanezt megtette. Nála volt a kártya, szülője életében mindig ő használta helyette, vette fel a pénzt is. Megtette a haláleset után is. Kiderült, mert észlelte a bank. Volt belőle rendőrségi ügy. Többször is meg kellett jelennie. Nem lett belőle vádemelés, mert utólag, a hagyatékin kiderült, hogy nem volt károkozás, stb. De közel háromnegyed évig a Damoklész kardja ott lógott a feje felett.
    Erre a lehetőség a kérdező esetében is megvan. Ha követi a sugallt tanácsod. Remélem, nem.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz pilóta #17208 üzenetére

    Viszont azt nem tudom, hogy a nyugdíj az visszamenőleg jár vagy utólag? Vagyis október 28-án hunyt el, az utosó nyugdíja november 11-én jött. Az az októberi nyugdíj volt, vagy már a novemberi?
    November 11-én (inkább 12 volt az) a novemberi nyugdíj jött, az már már nem járt. A nyugdíjfolyósító vissza fogja kérni.

    az ügyintéző kb. ugynazet mondta. Ha én vagyok az egyetlen örökös, akkor vegyem le nyugodtan, bár hivatalosan nem lehetne.
    Azt megkérdezted, hogy írásba is adná? Nem hinném, hogy megtenné.
    Külön háttérosztály végzi az elhalálozás, hagyaték miatt ügyintézést, nem fióki ügyintéző. Hogy ott mire "harapnak", azt a fóki ügyintéző nem biztos, hogy tudja. Probléma esetén az ügyintéző letagadná azt is, hogy valaha látott.

  • sifarr

    senior tag

    válasz SzGee #17212 üzenetére

    Ezt miért nekem írod? :F
    Olvasd el az előzményeket az első kérdéstől kezdve. Én lényegében végig azt írtam, amit te. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz pilóta #17208 üzenetére

    Szerintem hagyom amúgy az egészet, csak nem akartam, hogy a bank vonogassa a havidíjat (mert gondolom fogják attól, hogy zárolva van a számla, ezt elfelejtettem megkérdezni...)
    Azt semmiképpen ne halogasd (ha még nem tetted meg), hogy a halálesetet bejelentsd a Nyugdíjfolyósítónak. Főleg ha a bankszámlát nem zároltatod, akkor továbbra is minden hónapban utalni fogják a nyugdíjat, amit persze később visszakövetelnek.
    Ennek bejelentése 15 napon belüli kötelezettség. A bejelentésre kötelezett pedig a közös háztartásban élő vagy az örökös. Lásd itt a hivatalos tájékoztatót.

  • sifarr

    senior tag

    válasz pilóta #17217 üzenetére

    Azt hittem, hogy automatikusan megy az info a hivatalok között, de akkor utánakérdezek.
    Linkeltem a tájékoztatót, abban le van írva.
    Viszont sok időd nincsen. A decemberi nyugdíjat december 1-én utalják. Ha azonnal bejelented a halálesetet, még akkor is előfordulhat, hogy a decemberit még kiutalják. (Lassú ügymenet.)
    Viszont ha a bankszámlát a haláleset bejelentésével zároltatod, akkor a NyuFi hiába utal, az visszapattan a zárolt számláról. Mivel a halotti anyakönyvi kivonatod már biztos megvan, ezért a banki ügyintézés gyorsabb. Utána jöhet a NyuFi.
    Sajnos halálesetnél van több kikerülhetetlen eljárás, amikor pedig inkább gyászolna az ember.
    Ez ellen nincs mit tenni. De ugyanígy van születésnél is. Ott is vannak kötelező hatósági ügyintézések, de azok legalább örömteliek.
    P.s. Látom megoldódik az ügy.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz kleinguru #17226 üzenetére

    December 31-gyel lejár nekem. Felmondom, aztán köt az feleségem, ha nincs jobb ötlet.
    Ha ez a terv, akkor az időzítésre figyelni kell.
    A BM-es promóció jelenleg december 31-ig él. Hogy lesz-e folytatás, csak a CIB tudhatja, ha eldöntették már.
    Tehát a feleségednek még decemberben kell kötnie - ha nincs jobb ötlet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz andrás47 #17280 üzenetére

    ... tiltották a bankkártyáját, mert adathalászat áldozata lett , tőle független módon, ... ő semmit sem vett észre
    Nem tőle loptak adatot, hanem valószínűleg feltörtek egy adatbázist, amelyben az ő kártyájának az adatai is szerepeltek. Ez lehet bármilyen üzlet adatbázisa. Nem ő a hibás, de a bank sem.

    ... illetve nincs lehetősége a banknak közvetlen oda küldeni a kártyát, ,mert kérte, de csak itthoni címre tudják ....

    Lehetősége lenne, de nem teszi meg, mert az nagy költség és ugye a bank sem hibás.
    Ha platina kártyája lenne a Gránitnál, akkor kiküldenék az új kártyát akár Kínába is. De ez 60 ezerbe kerülne. (Kínába én kiváltottam volna a platina kártyát, már az egészen magas egészségügyi biztosítás miatt is. Ráadásul a Gránitnál nem is drága.)

    ... kérhet-e a banktól valami kötbért vagy hasonlót ...
    Nem. Nem a bank hibázott, nem ő okozott kárt.
    A hozzátartozód legfeljebb azzal próbálkozhat, hogy méltányossági alapon kéri a Kínába küldést, és egyben bevállalja ennek a magas költségét.
    Ha ez nem megy, akkor marad, hogy a családból valaki kiküldi az új kártyát. A pin-kódot tartalmazó levelet azért ez esetben se küldjétek ki. Csak a kártyát, azután ha azt megkapta, akkor mehet a pin sms-ben/emailben.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #17288 üzenetére

    Szerintem a sztoribol nem egyertelmu, hogy nem azert jelezte-e a bank hogy elloptak a kartyajat, mert nem Mo-on hanem Kinaban hasznalta.
    Nekem alap, hogy ilyen esetben rögtön a bankhoz fordulok. Ha másképp nem, akkor a netbankon keresztül egy szabadformátumú levélben.
    Mivel andrás47 azt írta, hogy a bank csak Mo-ra küldi ki a kártyát, ezért én azt feltételeztem, hogy egy tisztázó kör a banknál már megvolt.
    Másrészt nálam az is alap, hogy ha az ember Európán kívülre utazik (főleg, ha előtte sosem tette), akkor előtte szól a banknak. Ahogy az is, hogy 2 kártya van a zsebemben különböző bankoktól.

  • sifarr

    senior tag

    válasz almi #17293 üzenetére

    ... 3 részletben is érkezhet? Ha ez így van, így fog maradni jövőre is?
    Ezt a kedvezményt évek óta 1-1 évvel hosszabbítgatják. Esetleg/valószínű előfordulhat, hogy így lesz 2021-re is, de rre garancia nincsen.
    Lehetőségeid:
    1. Vársz januárig, amíg kiderül, és utána döntesz.
    2. Van egy trükk, amivel ez a korlát költségmentesen, kis macerával megkerülhető.
    Nem az én ötletem, vagy az index fórumán, vagy ebben a topicban olvastam.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17299 üzenetére

    Viszont semmi nem zárja ki, hogy a banki oldalon történt az adathalászat, és ezt egy esetleges panasz/jóváírási ügyben "kénytelenek lennének" elismerni amennyiben az ő oldalukon történt "mulasztás" ...
    Azért az adathalászat az ügyfeleket támadja.
    A bank oldalán nem adathalászatról, inkább arról lehetne szó (elméletileg), hogy meghekkelték a szerverüket és adatokat szereztek meg. Viszont ha a Gránit oldalán lenne ilyen probléma, akkor pl. a bankártyákat tömegesen kellene letiltani, és szükség esetén akár a netbankot is zárolni, az ügyfeleket jelszó módosítására kérni.
    Ha ilyen történt volna, akkor már ebben a topicban is többen jeleztek volna kártyaletiltást. De az internetes sajtóban is lenne erről hír. Semmi ilyen nincs, tehát szinte kizárt, hogy banki oldalol történt az adatszivárgás.
    Viszont már több olyan eset is volt, amikor üzletláncok, szállodaláncok és hasonlók adatbázisait törték fel és szereztek meg tömegesen bankkártya adatokat. És ilyenkor a bankok tömegével cserélik a kártyákat.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17301 üzenetére

    A tömeges eset nem törvényszerű, mert akár az is megtörténhetett, hogy a szerverükről "elkezdték lopni az adatokat", de időben észlelték, és leállították, így csak "pár adatot tudtak megszerezni.
    Jaj, ne ...!!! A betörést nem észlelték csak azt, hogy "elkezdték lopni az adatokat"? És csak pár adatot tudtak volna szerezni? Te ezt komolyan írod? :F

    Inkább hagyjuk is, mert felesleges találgatni...
    Nem én találgattam. :N Én csak rámutattam, hogy az egyik találgatás (a bank oldalán a hiba) kizárt, nem életszerű, illetve megléte esetén tömeges problémaként jelentkezne.

    Azzal a feltételezéssel viszont vigyázni kell, hogy egy bank hibájából a banktól adatszivárgás történt.
    Az augusztusi gránitos sztori kínos volt a banknak, jogos veszteséget eredményezett a presztizsében. Vesztett is miatta biztos ügyfeleket. Ez a bocsánatos bűn kategóriája.
    Viszont egy bankoldali adatszivárgás nagyságrenddel fajsúlyosabb ügy. A bank egész informatikai rendszerének megbízhatóságát, üzembiztonságát kérdőjelezi meg. Ha ez fennállna, akkor nem pár magánügyfél, hanem a vállalati ügyfelek hagynák ott a bankot tömegesen. Jó nagy kárt okozva a banknak. Egy erre vonatkozó találgatás, álhír sérti a bank jóhírét és komoly gazdasági kárt is okozhat.
    Szóval én csínján bánnék az ilyen feltételezésekkel. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz Oliverda #17304 üzenetére

    Egyébként nyugi, ha a CIB lenne az érintett, fel sem merült volna hasonló feltételezés. ;]
    Ne bántsd a CIB-et még érintőlegesen sem! ;)
    Közel 20 éve vagyok hűséges ügyfelük. Pedig Istenuccse keresem a jó alternatívákat. Most is. Szívesen lecserélném a párom gránitos számláját egy jóra, ami nem CIB-es. De nincs, nem találok. :(

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #17320 üzenetére

    Gránit Sztár és a Gránit Digitális számlacsomagok között csak a díjakban van eltérés? Vagy van más is?
    Mondjuk a Digitálishoz a sms-szolgáltatás nem igényelhető, de ez nem döntő eltérés.
    A Digitális csomag valójában jelenleg rosszabb, mint a Sztár. Csak akkor és azoknak éri meg, akiknek csak kis összegű (<18.750) utalásaik vannak. Más esetben a Digitális drágább.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Z10N #17322 üzenetére

    Mert alig latok koztuk elterest.
    Azért van, lényegi is.
    A Digitális és a Sztár különbségéről épp a kérdésed előtti hsz-ekben volt szó.

    A Hello nem számlacsomag, hanem egy promóciós (2021.01.31-ig) szolgáltatáscsomag új szerződőknek.
    Tartalmaz egy Sztár számlacsomagot, bankkártyát és 1 év után az évi bankköltséget visszafizeti, de legfeljebb 10 ezer forintot.
    Akkor, ha
    - videobankon keresztül nyitották, és
    - 1 év alatt legalább nyolcszor érkezett rá minimum 100 ezer jövedelem (bér, nyugdíj), és
    - 1 év alatt volt legalább nyolc állandó átutalás vagy csopbeszedés (kombinálni is lehet).

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz sopruk #17323 üzenetére

    A Gránit Digitálishoz továbbra is igényelhető a Gránit Most bankkártya
    Igen, ez is különbség.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #17327 üzenetére

    Mint ahogy a Gránit Sztárhoz is, különben nem lenne odaírva, hogy mennyibe kerül.
    Nem kell neki kártya, tehát Sztár kell neki, mert ott nem kötelező.

    Másrészt viszont a kettőt összehasonlítva az is kiderül, hogy 75000-ig a Digitális az olcsóbb. ( 0.004x <= 0.003x + 75 )
    Ez hogy jött ki? :F
    Pl. 70 ezer utalás költsége
    - Sztár 210,
    - Digitális 280.
    Ráadásul
    - Sztár 2 millió fölött 6.000 összegtől függetlenül,
    - Digitális esetében ez 8.000.

    A Digitális akkor olcsóbb, ha az utalt összegek rendre 18750 alatt vannak. (Bankon belüli arányát nem vizsgálva.) De az utalási szokásait a kérdező ismeri, azaz csak ő tudja, neki melyik az olcsóbb.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Z10N #17326 üzenetére

    Ui: A Granit Basic az mi?
    Jogszabály alapján minden banknak kötelező egy alap számlacsomagot kínálni, meghatározott ingyenes szolgáltatásokkal. Ennek a havi számlavezetési díja a minimálbérhez kapcsolódva maximalizált.
    A Gránitnál ez a Basic csomag.
    De ahogy minden banknál, így a Gránitnál is ezek a "kötelező" csomagok összességében mindig drágábbak, mint az adott bank általánosan kínált legolcsóbb csomagjai.
    Lefordítva: a Sztár sokkal olcsóbb mint a Basic.
    Nem érdemes foglalkozni vele.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #17333 üzenetére

    De te meg ezt nézted el:
    Nem. Nem néztem el! :N
    Meg se néztem! :K A tapasztalatomra hagyatkoztam. Van a családban Sztár - kártya nélkül. Igaz, az korábban kötött.
    Eszembe se jutott feltételezni, hogy a Gránitnál nem lehet kártya nélkül számlát vezettetni. Egy egyszerű kérdésnél pedig kinek van kedve a hangyapiszok méretű lábjegyzeteket végignézni? :W

    Akkor 1:1. :P
    Természetesen!
    Következő forduló? :DD

  • sifarr

    senior tag

    Puff ... :D
    Úgy látszik, csak beszélek itt összevissza, összehordok hetet-havat. Nem úszom meg, muszáj lesz kívülről megtanulnom az összes bank összes ÁSZF-jét, szabályzatait, kondíciós listáit, hirdetményeit. De még ez is kevés ... Bevágnom kell a topic összes hsz-ét, betűhíven, időrendben, hozzászólói és címzetti bontásban. Főleg a(z anonim) nekem szóltakat. ;)

    Eddig nem tettem. Azt hittem elég az átlagos tájékozottság - vagy alatta kissé -, de nem.
    S lám hová jutottam: :O
    Hozzám már hűtlen lettek a szavak,
    vagy én lettem mint túláradt patak
    oly tétova céltalan parttalan
    s ugy hordom régi sok hiú szavam
    mint a tévelygő ár az elszakadt
    sövényt jelzőkarókat gátakat.
    Óh bár adna a Gazda patakom
    sodrának medret, biztos útakon
    vinni tenger felé, bár verseim
    csücskére Tőle volna szabva rim
    előre kész.

    Na, megyek magolni, hogy felnőjek a feladathoz. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #17345 üzenetére

    (de elismerem, személyes tapasztalatom kártyacserére amire emlékszem is az csak gránitnál van a hazai bankok közül)
    A Gránitnál valóban úgy van, ahogy írod.
    Viszont a CIB-nél kibocsátáskor és megújításkor is másképp kell aktiválni a kártyát.
    A régi Internetbankban fix menüpont van rá. Az új Online Banknál és mobilappnál is van menüpont az aktiválásra a felhasználói leírás szerint, amit megújításnál is (!) használni kell.
    Megnéztem, nálam most nincs ilyen menüpont, de nincs is aktiválható kártyám. Úgy tűnik, ez a menüpont csak akkor jelenik meg, ha van aktiválható kártya.
    Én a kérdező helyében megnézném, hogy ez a menüpont megjelent-e pl. az Online bankomban. Ha igen, akkor ezen keresztül aktiválnám.

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #17351 üzenetére

    vagy az lenne az eltérés, hogy gránitnál a netbank-os aktíválás csak opció a fizikai aktiválás mellett, míg a cib-nél kötelező?
    Lényegében igen.
    A Gránitnál egy pin-kódos tranzakcióval aktiválsz, szerintem csak az ATM-es a megfelelő. Ez azonnali.
    És persze ott van a netbankos szabadformátumú levél, de ott csak 24 órán belül vállalják.

    A CIB-nél netbankon keresztül lehet aktiválni, akár kibocsátás, akár megújítás során válik szükségessé. "Fizikai aktiválás" nincs, az első használat már aktív kártyával történik. Megújításkor az új kártya aktiválása azonnal inaktívvá teszi a lejáró, cserélendő kártyát a lejárat előtt is.
    És persze ott van a CIB24-es aktiválás lehetősége is, ami szintén azonnali. Ezt csak emlékeim alapján írom, nincs kedvem ellenőrizni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz fokukac #17353 üzenetére

    szorri, nem akartam ekkora vitát generálni.
    :F Én nem vettem részt vitában. .tnm tagtárssal - szerintem kulturáltan - elcsevegtünk a gránitos és CIB-es kártyaaktiválások különbségeiről, rejtelmeiről.

    Amúgy remélem, ezzel majd már menni fog a 15 e alatti paypass-os fizetés, mert a régi kártyám 5 e fölött mindig PIN-t kért, MNB rendelet ide vagy oda.
    Menni fog.
    Nekem is "régi, ötezres" kártyám van. "Miattam" is megbüntette az MNB a CIB-et, de erről emlékeim szerint - ez nem garancia - itt a topicban is volt szó.
    Viszont azóta mintha olvastam volna, hogy a CIB megoldotta ezt a kérdést idő előtti kártyacsere nélkül. Egy ATM-es pénzfelvétel állítólag megoldja a váltást. Nem szoktam kp-t felvenni, így tapasztalatom nincs arról, hogy tényleg működik-e. Egyébkéntis nekem jó az 5-ös limit is. De kihangsúlyozom, "mintha olvastam volna", tehát nem biztos. Nincs kedvem rákeresni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #17373 üzenetére

    Attol hogy megtortenik, hibasnak tartom a barmilyen indoku parhuzamos letezest (a chip-esnel atveteli feltetelnek kellett volna lennie a leadasnak, normal esetben, szerintem
    Elméletileg meg sem történhetett volna.
    Kártya elvesztése esetén a tiltás automatikus, az új kártya új adatokkal jön (kivéve ügyfél neve). Bár ezt ügyesen kivédted a kempingezős esetnél. :C
    Meghibásodott kártya pótlásakor a CIB-nél alap a hibás kártya begyűjtése, a pótlás utána indul. Én próbáltam kikönyörögni, amikor csak az NFC volt rossz, hogy ne maradjak kártya nélkül, de úgy kivágott a CIB, hogy a lábam se érte a földet. :)
    Kiváncsiságból megnéztem a K&H bankkártya ÁSZF-jében a vonatkozó részt (XVI. 1. a). Hibás kártya pótlásánál minden adat marad (kártyaszám, lejárat, CVV, pin). Viszont a pótlás igénylésének előfeltétele a cserélendő visszaszolgáltatása. Ráadásul csak bankfiókban vehető át, legkésőbb akkor be kellene gyűjteni a hibásat. Ez a szabályozás 2012. júliusa óta változatlanul létezik.
    A "párhuzamos létezés" tehát elméletileg kizárt.
    Ettől még az ügyintéző adott esetben eltérhetett az ÁFSZ-től. Bár nem illene, ez súlyos hibának minősül.
    Dehogy a K&H banki rendszere ezt a hibát nem zárja ki, az elképesztő. :((( Több, mint hiba.
    Na, úgy látom a K&H-t is be kell sorolnom az "ott sem nyitnék semmiképp számlát" bankok sorába a Takarékbank, az MKB és az OTP mellé. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz SPF #17376 üzenetére

    megtakarítási számlát tudnátok ajánlani?
    Megtakarítási számlát leginkább bankszámla mellé lehet nyitni. Kérdés, hogy bankot is váltanál vagy bevállalsz-e párhuzamosan 2 bankszámlát.
    Van bankszámla nélkül a Cetelemnél, de bármikor hozzáférhetően csak 1 % a kamat.
    A bankok érdemleges kamatot nem kínálnak megtakarítási számlákra.
    Ami neked megfelelő lehet bankszámla mellé az a Gránitnál van betétként. Számlát nyitni kell, a kártyaköltség csökkenti a kamatnyereséget.
    Viszont 3 % kamatot is elérhetsz. Neked a legjobb a 6 hónapos Felemelő betét lehet. Bármikor feltörhető kamatveszteség nélkül. Az idő függvényében lépcsős kamatozású, 6 hónap után éri el a 3 %-ot. Minimum lekötési összeg pont 50 ezer.
    Persze amikor feltöröd, elköltöd, akkor az esetleges visszautalás költsége is csökkenti a kamatotnyereséget.
    Bankváltás vagy 2 számla nélkül a legjobb megoldás, ha nyitsz a MÁK-nál egy számlát. Ott vásárolsz MÁP+ állampapírt. Ez is időhöz kötve lépcsős kamatozású. Induló kamat évi 3,5 %.
    Bármikor feltörhető és 0,25 %-os visszavásárlási költség mellett az időarányos kamat megvan. Az állampapírt bankkártyával kell megvásárolni, a visszautalás a számládra díjmenetes.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz egykori #17382 üzenetére

    Elnézést, de érdekelne, hogy ebben a topikban a Gránit Bank az off, és emiatt írsz offban vagy a megtakarítási számla - mint olyan - off itt?
    A Gránit nem off. A megtakarítás témaköre off.
    Erdetileg nem offoltam a hsz-t, de elküldés után rögtön olvastam a Topicgazda hsz-ét és gyorsan offba tettem.

    Lemaradtam a válasszal. :O

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17377 üzenetére

    Kénytelen vagyok reagálni, mert az én "ügyemet" is elemezgeted!
    Emlékeim szerint a 17302-es hsz-em után azt írtad, hogy nem reagálsz rám és én se reagáljak rád. Ezt az emléket nem tudom igazolni, mert azt a hsz-t nem találom. Igaz, nincs 17303-as.
    Akár képzelődtem, akár így volt, én igyekszem ezt azóta betartani. Úgy érzem, eddig sikerült.
    Nem szálltam be a te konkrét eseted vitájába sem.
    Axioma hsz-ére reagáltam, aki hibának tart bankkártya esetében "párhuzamos létezést".
    Elvi és elméleti megközelítésből vizsgáltam a kérdést. Elvileg és elméletileg tartom ezt kizártnak. Azért is, mert ebben a kérdésben nemcsak az egyes bankok szabályozása érdekes, hanem ezt feltételezésem (!) szerint maguk a kártyatársaságok is szabályozzák.
    Leszögezem, nem kérdőjeleztem meg, hogy nálad a K&H és az MKB esetében ez mégis megtörtént: azaz birtokodban volt párhuzamosan 2, azonos adatokkal bíró kártya és mindkettő aktív volt. Most sem kérdőjelezem meg!!
    Mivel te neveztél meg 2 konkrét bankot (és más nem), ezért kiváncsi voltam, ők hogyan szabályozzák a kérdést. Ennyiben és csak ennyeben kapcsolódott a hsz-em hozzád. Sajnos ezt nem tudtam kikerülni. Ezért elnézést kérek.

    Nem nagyon értem, hogy ezért miért került fel nálad a K&H a "fekete listádra", mivel nem okoztak kárt, sőt rugalmasak voltak.
    Ha már kérdezel és úgyis írok neked, akkor válaszolok.
    A banki rendszerek eléggé kötöttek. Főleg a sima ügyintézők nem nagyon tudnak eltérni a leprogramozott folyamatoktól. A "rugalmasság" inkább a főnökök, háttérosztályok kezében van, de ott is korlátozottan és csak bizonyos kérdésekben. A banki rendszernek alapvetően az ÁSZK-eknek megfelelően kell működniük. A banki rendszereket úgy kell megírni, hogy lehetőleg kivédje az ügyintézők hibáit is.
    A konkrét kérdés a bankkártyák előállításának (nem egészen jó szó) és ügyfélhez juttatásáról szól.
    3 eset lehetséges.
    1. Új bankkártya kibocsátása (bankkártyaszerződéssel összekötve).
    2. Bankkártya megújítása
    3. Bankkártya pótlása
    a) elvesztés miatt
    b) meghibásodott kártya miatt
    Mindhárom esetben a folyamatot sima ügyintéző indítja. Ő állítja be, hogy a 3 közül melyik típusú folyamat. Jól kell kiválasztania a folyamatot, mert pl. a díjak is különbözők lehetnek.
    Adott esetben az ügyintéző állítja be, hogy a kártya ügyfélhez juttatása postán történik vagy bankfióki átvétellel (aminek díja van).
    Na most. Ha az ÁSZF azt írja elő, hogy a hibás kártya pótlása a régi kártya leadása után/mellett bankfióki átvetellel történik, akkor a banki rendszerben nem szabadna engedni, hogy az ügyfélnél maradjon a "régi" kártya.
    Ha ebben a K&H rendszere "rugalmas" volt, akkor ki tudja, hol "rugalmas" még? Hol enged meg ügyintézői hibát akár az ügyfél kárára is.
    Nekem az ilyen rendszer nem megbízható. De ez az én véleményem csak.
    Másnak lehet ez előny is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17391 üzenetére

    Ezt most nem értem. Újabb részleteket írtál le az esetedről. Miért? :F
    Én nem kérdőjeleztem meg azt sem, amit korábban írtál, elhittem. Engem nem az érdekelt, hogy mi és hogyan történt, hanem az, hogy az ÁSZF hogyan szabályozza az eljárást.

    Arra a kérdésedre válaszoltam, hogy miért tettem "fekete listára" a K&H-t?
    Erre válaszoltam, hogy azért, mert a bank rendszere megengedte, hogy az ügyintézők ne az ÁSZF szerint pótolják a kártyát. (Ne vegyék el a cserélendőt.) Egy jó banki (informatikai) rendszernek ezt meg kellett volna akadályoznia. Szerintem ez hiba, mégha neked kedvező is volt.
    Bizonyos esetekben el lehet térni a szabályozásoktól - kizárólag az ügyfél javára -, ez igaz.
    Mondjuk a díjszabásnál. Pl. a CIB megteheti neked, hogy a BM-es kedvezményedet lejárat nélkülivé teszi, azaz egy egyedi díjszabásod lesz, már nem is BM-es. Semmilyen kondíciós listában nem fog szerepelni, mégis érvenyes, szabályos lesz. Egy sima ügyintéző nem, de egy "főnök" megadhatja. A banki rendszernek is "szabad" ilyet megengednie.
    De egy bankkártyapótlás esetében nem szabadna a szabályzattól eltérni, a rendszernek ezt meg kellene akadályozni. Ha nem teszi, akkor a szememben nem megbízható.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17393 üzenetére

    Nem kérdeztem tőled semmit. Csak leírtam, hogy nem értem a "fekete listázást", és egyébként továbbra sem értem... (nem is baj).
    Bocs, félreértettelek.
    Az én értelmezésemben az a mondat, hogy "nem értem, hogy te miért ...", kérdőjel nélkül is egy kérdés. Mert ha nem kérdezném, érdelekne a "miért", akkor le sem írom a mondatot, hisz minek. Ha annyit tettél volna hozzá, mint itt (nem is baj) vagy, hogy nem is érdekel, akkor az egész hsz-t meg sem írtam volna. De ez az én értelmezésem. Tiszteletben tartom, hogy te az ilyen mondatokat másképp gondolod. Nincs ezzel semmi probléma, különbözők vagyunk, ettől színes és szép a világ.
    A többire nem reagálnék, meddő lenne.
    Számomra nyilvánvaló, hogy mi ketten egészen másképp gondolkozunk, más rugóra jár az agyunk, másképp közelítünk 1-1 kérdéshez, más logika szerint, stb. Így az eszmecseréink kikerülhetetlenük meddőkké válnak, amivel - szerintem - felesleges terhelni a topicot.
    Abban a felvetésedben, amit később irrevelánsnak minősítettél (és töröltél), szerintem igazad volt. Számomra ma is releváns.
    Ezért most én mondom és kérem ugyanazt. :)
    Ígérem, hogy nem fogok a hsz-eidre reagálni. Sem direkt, sem indirekt módon. :N
    Az kikerülhetetlenül előfordulhat, hogy egy harmadik "fél" kérdésére, témájára reagálok, amelyhez akár korábban te is hozzászóltál. Meglehet, hogy más lesz a véleményem, mint a tiéd. Kérlek, hogy ilyen esetben se vedd úgy, hogy veled vitatkozom, téged cáfollak, stb. Vedd úgy, hogy elhangzott tőled függetlenül egy alternatív vélemény, s majd a 3. fél, a címzett eldönti, hogy kinek ad igazat.
    És arra kérnélek, hogy te se reagálj rám. :R
    Természetesen ez arra nem vonatkozik, ha topicgazdai minőségedben szükségét érzed, hogy "megfeddj". Azt szó nélkül tudomásul fogom venni még akkor is, ha nem érezném indokoltnak.
    Ha véletlenül igazat adnál valamiben nekem, akkor se reagálj. Az igazság egyébként sem "népszavazás" kérdése, tehát csak felesleges szószaporítás lenne. Ha pedig valamiben nem, akkor az előzőkhöz hasonlóan alternatív véleményként. Én úgy fogom értelmezni.

    Természetesen én csak ígérni és kérni tudok megelőzendő a meddő vitákat, a topic felesleges leterhelését. Viszont ez téged semmire sem kötelez. Szabadon döntesz és cselekszel bölcs belátásod szerint.
    Ha úgy döntenél, hogy nem respektálod a kérést, azt is tiszteletben tartom, és én akkor is tartani fogom magam hozzá. De ebben az esetben, ha te véletlenül megszólítanál és én nem reagálok, azt nem vedd a személyed negligálásának, ne értsd félre, ahogy én téged, tudd be annak, hogy csak igyekszem betartani az ígéretemet.
    Azt hiszem, ezzel egyben lezárhatjuk az utolsó eszmecserénket is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #17397 üzenetére

    Sztem nem a rendszer engedte, hanem az ugyintezo siman beklikkelte, hogy a masik kartyat megsemmisitette, ennyi.
    Ez a lehetőség bennem is felmerült, életszerűnek is tűnik, mégis elvi alapon elvetettem.
    A lejárat előtt bevont kártyák "sorsát" a bankoknak szabályozni illene. Nem működhetne úgy, hogy egy klikk, vagy elveszem az ügyféltől és bedobom az íróasztalom melletti szemetesbe.
    Ez hasonló kérdés, mint a bankoknál tonnaszámra meglevő szerződések selejtezésének kérdése, hasonlóan kell kezelni is. Ott sem úgy megy, hogy egy dolgozó bemegy az irattárba, és egy szobányi régi, lejárt iratot kidobat a kukába. A selejtezésnek, megsemmisítésnek van szabályozott eljárása. Ha nincs, akkor az baj, rendszerhiba. Ha tehát elég egy klikk, akkor az is rendszerhiba, bár nem feltétlen az informatikai rendszeré.

  • sifarr

    senior tag

    válasz merqree #17424 üzenetére

    Meglepett amúgy engem is ez a díj, főleg, hogy Premium Gold 2.0 csomagom van.
    Bár mérget nem vennék rá, de ez a díj a Rafinál unikálisnak tűnik.

    (Amúgy a Gránitnál néha "játszottam" a limitekkel, de csak addíg, amíg úgy nem jártam, hogy nem volt térerő, a limit meg nem fedezte a fizetendő összeget.)
    A Rafi Gold és a Gránit kombója okos döntés.
    Megteheted, hogy a rafis limit a hétköznapi költésre elég, ha pedig nagyobb kell, akkor a Rafiról egy azonnalival át kell küldeni a pénzt a Gránitra, s ott a limitállítás ingyen, korlátanul megy. Így kikerülhető a rafis díj.
    Ez a kombó rendkívüli helyzetekre is jó. Tapasztalat.
    Pár hónapja volt egy ingatlan adásvételünk, jelentősebb tétel, szinte nulla foglaló, ügyvédnél aláírással egyidejűleg azonnali utalás. Játszani kellett az utalásokkal, mert 2 eladó volt 2 számlával, + ott volt az azonnali 10 milliós limitje is.
    Gránitról percek alatt lezavartunk egy rakás utalást gond nélkül. Persze előtte tisztáztuk a Gránittal, hogy ez náluk mehet-e. Náluk nincs - mint több banknál is - napi és havi utalási limit.
    Ezt csak kiegészítésül írtam. Az info még akár jól is jöhet akár neked, akár másnak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Fecogame #17448 üzenetére

    Azért kérdezem, mert párommal szeretnénk egy közös számlát (is, a sajátunkat is megtartva) a legolcsóbban kihozva úgy, hogy mindketten, egymástól függetlenül tudjunk róla fizetni.
    Nem nagyon lehet ennyi információ alapján adekvát válasz adni.
    Hiszen ha az a cél, hogy legolcsóbb legyen, akkor nemcsak a bankkártya költsége lehet meghatározó, hanem a számlavezetési díj, a havi jellemző utalási (esetleg csopbeszedési) és forgalom is. Ezeket csak te tudod.
    Azt megteheted, hogy kielemezteted a szokásaitokat valamelyik bankszám kalkulátor segítségével. Ad majd több javaslatot is.
    Az is befolyásolhatja a választást, hogy közös tulajdonú számlát szeretnétek (ez egyre több banknál már nincs), vagy elég, ha az egyikőtök csak rendelkező. Utóbbinak ritka esetben lehet hátránya is, de ez a használati mód függvénye is.
    1 fizikai kártya mindenesetre mindenképp kell. Az megoldható, hogy digitalizáljátok, és az egyikőtök így használja, a másikótok pedig a fizikai kártyát.
    Ennek azért van "kockázata". A bankok rendszerei biztonsági szempontból figyelik a bankkártyás vásárlásokat. Ha az észlelik, hogy történt egy vásárlás pl. Sopronban és pl. 5 perccel később Nyíregyházán, akkor könnyen riaszthat a rendszer, s eből származhat kényelmetlenség is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Oliverda #17469 üzenetére

    Azt pedig kétlem, hogy bármelyik magyar bank is fordítana kapacitást arra, hogy ilyen megfontolásból belföldön nyomon kövesse az ügyfelét.
    Nekem 1 bank esetében más a tapasztalatom.
    Van már 8-10 éve is, családi út belföldön, benzinkútnál én fizettem a tankolást két kocsira, pár percen belül 2 tranzakcióval. 10 perc múlva hívott a CIB, hogy én voltam-e. Ha ezt kifigyelték, ma már főleg kifigyelhetik a rövid időn belül, egymástól nagyobb távolságra történt vásárlást is.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #17468 üzenetére

    Gránitnál biztosan nem lehet egyszerre két telefonra még ugyanazt a bankszámlát sem regisztrálni. (Telefonváltásnál ahogy felraktam az újra a régin többet nem volt hajlandó belépni.)
    Telefonváltásnál a CIB-nél is így van. Illetve esetemben 2 éve biztos így volt. Gondolom, hogy ma is, bár azóta ki tudja, változtattak-e ezen.
    Viszont a Gránitnál lehet 2 mobilra ugyanazt a bankszámlát. Ha van rendelkező is, akkor az is telepíthet. Kártyát is lehet digitalizáni. Hogy ugyanazt mindkettőre is, azt nem tudom, mert mi eleve társkártyát is kértünk. Nálunk így működik. Mindkét appban (neten is) mindent lehet csinálni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz merqree #17474 üzenetére

    Bankkártyát már nem tudom, hogy a két külön alkalmazásba ugyan azt a kártyát be lehet-e digitalizálni, de szerintem nem lehetséges, mert digitalizáláskor ellenőrzi a kártya "adatait".
    Megrősítelek, a Gránitnál minden általam ismert jel szerint nem. (De sok itt olvasott hsz után én már semmit sem zárok ki.) :(
    Amikor rendelkező lettem a párom számlájánál és társkártyát igényeltünk, akkor én csak a társkártyát láttam az én applikációmban. Azt tudtam digitalizálni, limitet változtani, stb. Azaz banki, regisztrációs oldalról volt kizárva, hogy az ő kártyáját digitalizált "kvázi társkártyaként" használhassam.
    Ez logikus is, hiszen társkártya-használóként nekem is kellett kártyaszerződést kötnöm. (Kellett, mert a társkártya-birtokosnak is van jogi, anyagi felelőssége.)
    Ami érdekes, hogy az én vásárlásaimról az iSMS viszont a párom applikációjában jelenik meg, nálam semmi, s hiába próbáltam applikáción belül beállítani. Ebben is lehet logika, hiszen ő a számlatulajdonos, a főnök, ő főfelelős a vásárlásokért anyagilag.
    Ezt a gránitos megoldást így biztonságosnak érzem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Oliverda #17473 üzenetére

    Ez szerintem más történet.
    Én csak arra a véleményedre reagáltam, hogy a bankok nem monitorozzák a belföldi kártyás tranzakciókat. Hogy milyen esetekben indul be a riasztás, az ebből a szempontból már mindegy. Az én esetemben egyébként nem zároltak, csak biztonsági ellenőrzés volt.

    axioma: A tokenizált kártyánál viszont a plasztik a tulajdonosnál maradhat, így hacsak nincs benne az üzletszabályzatban egy Gpay vagy Apple Pay használatra vonatkozó rész, akkor ez még hivatalosan sem jelenthet problémát.
    Szerintem axioma egy fontos szempontot vetett fel. Nem csak és nem elsődlegesen az a kérdés, hogy technikailag mi oldható meg, hanem az, hogy mire van jogosultsága az ügyfélnek.
    Hasonlattal élve: ha az autóm képes kétszázzal menni, attól még nem vezethetek 150-nel a Belvárosban. Mert baleset esetén minimum részben felelős leszek.
    Kiváncsiságból megnéztem a CIB szabályozását.
    Axioma jól emlékezett, bankkártyát nem adhatom át 3 személynek, digitalizált formában sem. Mindenki 3. félnek számít, akár a közeli hozzátartozó is. Szerintem hasonló szabály a többi banknál is van.
    Egy kártyához lehet több digitalizált kártyát is hozzárendelni a CIB-nél. Tehát használhatom Apple Pay, maholnap Google Pay alkalmazással, vagy - gondolom, de a rendszert nem ismerem - a Curve mögé betéve. De ez elvileg akkor szabályos, szerződés szerinti ha csak én használom.
    Feltételezem, hogy technikailag nem venné észre a CIB, ha a párom az Apple Pay appban az én kártyámat használná, vagy a gyerek Curve kártyája mögé kerülne, akár mindkettő egyidejűleg. De ettől még ez a CIB-nél szabálytalan.
    Szerintem az ügyfelek 99 %-a pl. a bankkártyákra vonatkozó banki szabályzásokat részletesen nem ismeri. Általában ez nem is jelent problémát. Ráadásul biztonságot ad és ezt mindenki tudja, hogy a kártyás visszaéléseknél a bankokat kártalanítási kötelezettség terheli.
    Azt már kevesen tudják, hogy az ügyfélnek viszont kárenyhítési kötelezettsége van. Adott esetben, ha a bank ezt igazolni tudja, akkor a szabályoknak nem megfelelő kártyahasználat a bankot a kártalanítási kötelezettségétől mentesítheti. De ide tartozik a jogosulatlan bankkártya-használat haladéktalan bejelentése is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Nojbee #17494 üzenetére

    Kérdésem, hogy ez a Direktes regisztráció mire kell? Mit fogok tudni vele használni?
    A Direkt a telefonos ügyfélszolgálatot takarja.
    Itt olvashatsz az elérhető szolgáltatásokról. Megjegyzem, hogy ezen keresztül pl. egy átutalási megbízás már nem díjmentes. Erre figyelni kell.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Peterhappy #17543 üzenetére

    jelentősen őszülök, valahányszor megpróbálok bármit is intézni a mobilappban vagy a webes alkalmazásban (avagy állandó megbízáshoz meg a desktop változatban, ami önmagában is nonszensz).
    Most telt be a pohár és határoztam úgy, hogy váltani akarok.
    ...
    Egy jóféle modern app+netbank mindenképp előny, de nem feltétel.
    Én itt ellentmondást érzek.
    Azért telt be a pohár, mert besokalltál a CIB-es mobilapp és online bank használhatatlansága miatt? Ha igen, akkor miért csak előny és nem feltétel a jóféle app+netbank?
    A BB appja az értékelések szerint a legjobb (android). A Rafi appja most van kifejlesztés alatt, értékelése nem a legjobb. (Netbankjaikról nincs infom.) Ha fontos az app használhatósága, akkor a GPlay-en beleolvasnék a bankok appjainál a kommentekbe.

    Ha nullásan akarod megoldani a számlát, akkor Rafi. A leírt számok alapján a feltételt biztos teljesíteni tudod. Hülyeségei vannak, ahogy axioma is írta, de valamit valamiért. Az az előnye is megvan, hogy bármely bank hitelkártyáját választhatod hozzá és ingyen kiegyenlítheted róla a havi tartozást.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #17572 üzenetére

    Nálam minden rendben működött tegnap többször is. Igaz, nem este 10 után léptem be.
    Ma reggel is néztem, minden jó volt.
    Nem értem, nálad/nálatok (+Lackooo84, UHHH) mi történhetett. :F

  • sifarr

    senior tag

    válasz kleinguru #17624 üzenetére

    Raiffeisen premium gold 2.0-nál is van "lejárati" idő, mint a CIB BM-nél :F
    Nincs.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lackooo84 #17648 üzenetére

    Nem igaz? Ez biztos? :U
    .tnm szabatosan fogalmazott, s ezt a linkjeid csak megerősítik.
    Eredetileg 3 ajánlott csomag volt. Ezek közül került ki a Gránit az ominózus mizéria után. De ez a kikerülés egyszemélyi - topicgazdai - döntés volt.

    Egyébként, ha már ez szóbakerült, a Téma összefoglalóból az ajánlásokat ki is illene venni. Jelenleg nincs topicgazda, aki az összefoglalót szükség esetén aktualizálhatná. Ezért megtévesztő is lehet az ajánlás. Bármikor jöhet bármely banktól olyan csomagajánlat, amely jobb, mint a jelenleg ajánlottak. És persze a jelenlegiek is "leromolhatnak" bármely okból.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Speedy7 #17650 üzenetére

    Ennél fontosabb, hogy megmarad 2021. 12. 31-ig sz utalásoknál a 20 ezer forintig nullás díj, csak a felette levő részért kell fizetni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #17674 üzenetére

    Nagyon jó kérdés. Biztos cibes dolgozó. Mert a honlapon az aktuális hirdetmények közt még 2020. dec. 31-ig van.
    Ha CIB-es dolgozó lenne, akkor nem írta volna, hogy ECO számlát köt. Dolgozóként minek tenné, hiszen alapból kap egy ingyenes csomagot - és nem két évre.

    Esetleg onnan lehet tudni egy majdani változtatásról, hogy beleírják a számlakivonat végébe. De az kb. mindig 1-2 hónappal korábban jelenik meg, ...
    A promóciókat, akciókat nem kell 60 nappal megelőzően közzétenni. Csak azokat a változásokat (pl. díjemelés, szolgáltatás megszüntetése), amelyek az ügyfél számára hátrányosak és díjmentes felmondásra jogot keletkeztetnek.
    A promóciót (ami ugye kedvezmény) akár a kezdetének, hatálybalépésének reggelén is elég meghirdetni.
    Azt az akciót is csak a napokban tették közzé (12.18.) például, hogy 20 ezerig nem számolnak fel utalási díjat 2021 végéig. Ez is kedvezmény, tehát nem csúsztaki ki a határidőből.

    A BM ECO hosszabbítást én sem találom a CIB honlapján. De beholder00 információja igaz lehet. Ha megszűnne a lehetőség év végén, akkor a Bankmonitor biztos csinálna kiemelt kampányt, hogy "már csak pár napig ...".

  • sifarr

    senior tag

    válasz beholder00 #17678 üzenetére

    Csak futtában, de azért a hirdetményt letöltöttem az egyik linken a sok közül, itt egy kép róla:
    Én továbbra sem találom, pedig néztem a hirdetmény oldalon is. :( A promóciós oldalon a jelenleg hatályos (2019-2020-as) töltődik le, pedig a kép alapján az általad letöltött is hatályos lenne.

    Bankmonitort is felhívtam ősszel és ők is úgy látták, ha felmondom és újrakötöm annak nincs akadálya, mivel azt volt a hirdetményben akkor, hogy a "kezdő napján az 2019, február 01-én nincs cib eco számlám".
    Itt lehet a kutya elásva. Ha a jelenlegi promóciót úgy hosszabbítják meg, hogy csak a 2020. 12. 31-et kicserélik 2021.12. 31-re a szövegben, akkor mindenki, akinek 2021-ben lejár a 2 év lényegében újabb 2 évre meghosszabbíthatja a kedvezményt. Felmondja, újraköti és még a számlaszáma is megmarad. Ezt valószínű, nem akarja a CIB.
    Tippem szerint kitehették a promóciót hosszabbító szabályzatot, te pedig letöltötted. Viszont pont veled kapcsolatban vehette észre a CIB, hogy "luk" van a hosszabbított szabályzatban. Levették és visszatették a régi szabályzatot. Most pedig átdolgozzák a 2.1-es pontot.
    De ez csak egy tipp. Ha megjelenik az új, hosszabbított promóciós szabályzat, akkor kiderül az igazság.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #17682 üzenetére

    Gyanús, hogy miért nincs link :D Miért csak kép van.
    Én semmi gyanúsat nem érzek beholder00 részéről, ha esetleg erre gondoltál.
    A BM-es promóció jelenlegi formájában is "lukasan" van megfogalmazva. A CIB nem számolt azzal, hogy furfangos a magyar. :K
    Eddig is meg lehetett csinálni, hogy valaki kötött egy sima ECO-t pl. 2020 májusában, később rátalált a BM-es ECO ajánlatra, felmondta a szerződését és újrakötötte BM-es verzióban. Ha pont a promóció kezdő napján, azaz 2019. február 1-én (csak azon az egy napon) nem volt bankszámlaszerződése a CIB-nél, akkor meg kellett adni neki a kedvezményt.
    Nekem úgy tűnik, hogy közel 2 évig ezt a kiskaput nem vette észre egy ügyfél sem, nem akart élni vele senki.
    Viszont beholder00 újrakötése kapcsán ezt a kiskapu észrevehette a CIB. Feltűnhetett nekik, hogy valaki felmond és azonnal újraköt. Nála becsukni már nem tudta ezt a bank. Szerintem most viszont befoltozzák ezt a lukat. Főleg azért, mert 2021-ben tömegesen fog lejárni a két év, és nem hinném, hogy az újrakötési lehetőséget meg akarnák az ügyfeleknek adni.
    De ismétlem, az új promóciós szabályzatból kiderül, hogy igazam van-e.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz beholder00 #17685 üzenetére

    Részben érzem csak "leleményes magyarnak" magamat.
    Még részben sem rólad írtam. :N
    A te eseted más. Nálad már az első szerződéskötéskor elrontotta a folyamatot a CIB. Te csak rendbe akartad tenni a helyzetet.
    Viszont - akaratodon kívül - nálad jött elő a promóciós luk.

  • sifarr

    senior tag

    Mindenkinek boldog karácsonyt! :K

    A bankokat pedig felejtsétek el legalább pár napra! A legjobb számla sem boldogít, akkor meg minek foglalkozni velük még ilyenkor év vége felé is.

Új hozzászólás Aktív témák