Hirdetés
Hirdetés
-
Greenwashing miatt támadják az olaszok a Sheint
it Olaszország vizsgálatot indított a Shein weboldal és app ellen, greenwashing vádjával.
-
Játékos TWS headsettel gyarapodott a SteelSeries kínálata
ph Az Arctis szériás újdonság számos platformon működésre bírható, és konzolok szintjén van a Microsoft gépeihez való verziója is a Sony-t favorizáló mellett.
-
Throne and Liberty - A játék első 19 perce
gp A free-to-play MMO jövő hónap első napján indul, a korai támogatók azonban már most játszhatnak vele.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz #68216320 #89594 üzenetére
Arra gondoltam, keverednek kicsit a témák. Viszont így felesleges aggódni.
Az akkuból kivehető valós Ah-értéket egy teljes töltés utáni lemerítés (kalibráció) során beméri a BMS-processzor és az I2C buszon keresztül már az olvasható ki, legalábbis a HP-gépem alapján írom, tiéd nem ismerem. Tehát, ahogy kicseréltem a cellákat, utána lemérte a kalibráció során, legközelebb már nagyobb kapacitást jelzett ki a HP Battery program.
Nálad eredetileg volt 3,6 Ah, most 3 Ah, ilyen kapacitáscsökkenés az eredetivel is lehetséges. De attól még a töltőkör nem korrigál sem töltőáramot (CC), sem telítési küszöböt (Temination Charge, nevezzük TC-nek, ld. alsó ábra). Utóbbi lehet a CC-érték 3-5 %-a, de gyári ajánlásban 10 %-ot is láttam már.
Ha 1C töltőáramban gondolkodunk, első esetben 3,6 A, másodiknál 3 A lenne mondjuk a töltőáram (CC) és elvben ezzel együtt a TC-értéket is csökkenteni kellene. De ezzel nem foglalkozik a töltésszabályzó, ami tisztán hardveres megoldású (már csak a biztonságos működés érdekében is), nincs is különösebb jelentősége.
Természetes, hogy 16,8 V-ig kell tölteni, de ennek elérésekor még nincs feltöltve. Itt az ábra szerint (zöld nyíllal jelöltem), ekkor kb. 63 %-ra becsülhető a töltöttség, más források szerint még kevesebb is lehet, vagy kicsit több:
Ezen az ábrán mellesleg megfigyelhető egy olyan eljárás is, amikor 1C áramra vonatkoztatva 3 órás biztonsági időzítést alkalmaznak és csak akkor kapcsol ki teljesen, azaz nincs külön TC küszöbérzékelés.
Ez a bizonyos 16,8 V a töltőkör hardveresen korlátozott feszültsége, ennél feljebb nem szabad mennie, különben beavatkozik az akkuban lévő BMS.
Mivel a feszültség korlátozódik ezen a szinten, az áram elvben attól a ponttól kezd csökkenni, utána már az akkun múlik, mennyi áramot vesz fel, ahogy lassan megszívja magát töltéssel, egyre csökkenő.
Gyakorlatban megfigyelhető bizonyos csökkenés már előtte is (piros nyíl), ez azonban nem szándékolt, csak a CC/CV elektronika így működik. Stabilitási okból a feszültséget egy áramfigyelő ellenállás előtt detektálja a negatív visszacsatolás, így az akkura annyival kevesebb feszültség jut, ami az ellenálláson esik. De a töltődés miatt az áram is esik, így végül beáll a max. feszültségre.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Mini-ITX
- Spórolós topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Modding és elektronikai kérdések
- Horgász topik
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest