- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Google Chromecast topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini-ITX
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
veterán
válasz #56474624 #5918 üzenetére
Nem hiszem,hogy a hanghordozó lenne a minőségromlás oka.Az olyan,mintha azt állítanánk,hogy a mai autók azért kevésbé tartósak mint elődjeik,mert azóta gyengébb lett a vas.A piac által diktált tömeggyártás/költséghatékonyság az oka.Kétlem,hogy a mai technikával,digitális ezközökkel ne lehetne jobb hangzást kihozni mint az ezer évvel ezelőtti fekete műanyag korongokról mechanikailag "szedett" hangzás.Szerintem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vili13
őstag
válasz #56474624 #5945 üzenetére
Nekem is így logikus, de annyian hivatkoznak a CD jitter hangminőséget befolyásoló hatására, hogy úgy gondoltam, valami primitívebb költséghatékony megoldás az általános. Ha van buffer, ráadásul a beolvasástól független órajellel, akkor csak sokkal közvetettebb, már-már a misztikum határát súroló összefüggés lehetséges, mondjuk pl. a rosszul stabilizált tápvonalakon átjutó zavar formájában.
frankie!:
A Te sajátos és sajnálatos helyzeted meg az, hogy az elektronikus hangszert nem tartod hangszernek?! Érdekes, egyes zenészek meg annak tartják...
-
Rozoga62
tag
-
vili13
őstag
válasz #56474624 #5950 üzenetére
A jitter szerintem inkább a digitális rendszerek jellemzője. Azt meg nem állítottam, hogy nincs hallható hatása, sőt abból indultam ki, hogy egy írt CD-nek több van belőle mint a nyomottnak, ezért könnyen lehet, hogy nem fognak egyformán szólni. Azt is állítottam továbbá, hogy ha a CD-ről olvasott jittert buffereléssel kiküszöböljük, annak a hangminőségre inkább csak a tápfeszen keresztül lehet hatása, nyilván az órajel befolyásolásán keresztül. Még nem állítottam, de úgy gondolom egyébként, hogy bizonyos szint alatt a jitter hatása olyan kicsi, hogy soha, senki nem fogja érzékelni, még ha akad is néhány nagyképű alak, aki állítja magáról.
Amúgy meg nem hiszem, hogy egy elméleti kérdéssel bármilyen értelemben összefüggésbe hozható, ha zenét mondjuk a nagymamám Sokol rádióján szoktam hallgatni...
-
vili13
őstag
válasz #56474624 #5954 üzenetére
Ebbe továbbra sem vagyok hajlandó belemenni... A szubjektív tapasztalatok könnyen félrevezetőek lehetnek, ám senkit sem jogosítanak fel a valóságtól való elrugaszkodásra. Ha valaki például kizárólag milliós cuccokat hallgat, a legdrágább színtiszta ezüst kábelekkel összekötve, nyilván teljesen meg van győződve ezek létjogosultságáról, és nem feltétlenül van igaza. Én inkább a tényekre és a logikára alapoznék, és senki ne jöjjön azzal, hogy én hülye vagyok, mert neki mondjuk jobb hangfalai vannak.
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #5963 üzenetére
"Tapasztalatok hiánya nélkül"? Az azt jelenti, hogy Nincs híján tapasztalatnak. Abból lehet építkezni.
Én, mint hangfelvételeket elkövető, fontosnak tartom, hogy mikor bemikrofonozom a zenét (akusztikusra gondolok, vokális és egyéb borzalmas hangzó történésekre), beállok a képzeletbeli majdani hallgató helyére és amíg próbálnak, "eltárolom" a hangzásképet. Irányok, felbontás, dinamika, utózengés, zajforrások, mozgások figyelembe vételével.
A monitorozásból előkevert mixet addig igazgatom, míg meg nem közelíti a halott hangképet. Aztán felveszem a DT770-es linearizált fülest és a behallgatás helyén felveszem, leveszem a fülest. Ekkor már csak a mikrofonok irányaival és távolságaival pöcsölök. A végén az egyik szabadon maradt fülem és a visszakapott jel fele közelítően a kétfüles halás élményt adja, akkor nincs elkúrva a felvétel a mikrofonozás szempontjából.
A másik verzió az xms tárcsa, amit a mindenféle mikrofonozás próbálgatása után csináltam és eddig ez a legélethűbb. Ahol ez van, ott ugyanazt hallom nagy vonalakban a felvételen is. Evvel a mikrofonozással csináltam pld. a letölthető(volt?) mp3-at tesztben halható kőzenés szösszenetet. (Okuta Percussion, Weddings music)
Félre ne érts, nem neked okoskodtam, csak úgy elmondtam.
A legállatabb digitális rögzítés első foka analóg, amit mikrofonnak hívnak. Ez pedig a digitális mennyország csodáihoz képest jelentős nemlineáris torzítást visz a zenébe.
Ez nagyságrendileg más, mint pld. a jitter a normálisabb cuccokon.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #5966 üzenetére
Normálisnak azt tarom, ami a vételáráért cserébe arányos minőséget ad és a tudatos láncként való összeállítás eredményeként a komponensek áránál magasabb árú de efféle tudatosság nélkül összerakott lehallgatást közelít, vagy halad meg.
pld: Régi cuccom(2000): Maranc cd 67 semkII (100e), Rotel ra-1062 erősítő, neutrik kábelezés, B&w 602 pár, (homokos állványon) Onkyo tuner
Ez egy jobb moped ára összesen. Mopeddel elég sokann furikáznak. nem luxus
Sosem a hangláncban (kivétel 60hz alatt) találtam a gyengeséget, hanem a hangfelvételi koncepcióban és a megvalósításban. A mikrofonozás és a keverés többet árt a zenének, mint a lehallgatás felróható hiányosságai.A mostani eszközeim: Beag Hec45 aktív kardioid stúdió monitor optimalizálva( újraépített erősítő panelek, kábelezés...)
Számítógép és FireStudio Tube, neutrik stúdió kábelek a szimmetrikus összekötetéshez
Ami viszont fontos, hogy a szobám akusztikailag ki van egyenlítve a lehallgatás helyén. Ami egy dívány. Emiatt a térleképezés pontos, az irány-felbontás homogén. a fire studió csöve használható a beag analitikusságának simításához, anélkül, hogy mosottabb lenne a hangkép. Ez van. Ez kb. megint egy jobb moped ára, mondjuk a számgépen kívül, mert az egy erőmű (AURATECH fadoboz még a mod-tec-hall idejéből)
vagy egy 10 éves használt kocsi ára.
Viszont meg lehet hallgatni rajta egy Monteverdi operátJa és most vettem egy H4n rögzítőt, ami nagyon cuki...
Auratech Field Recording
-
vili13
őstag
válasz #56474624 #5963 üzenetére
Az elméleti megalapozottság nélküli tapaszatlat az ostoba hiedelmek melegágya. Ha meg nem tudsz rámutatni, hogy miben és miért nincs igazam egy adott témában, az nem a tapasztalataim, inkább a tudásod hiányosságára vezethető vissza. A kábelektől a CD-ken át viszont lassan eljutottunk a semmiről való vitatkozásig, amit be is fejeznék inkább, mert egyikünk sem lesz tőle okosabb.
-
biker
nagyúr
válasz #56474624 #5954 üzenetére
nekem nincs millás szettem, de meg vagyok elégedve a készlettel.
ha a mac-ről szól a zene, akkor vagy a beépített yamaha csip küld jelet, amit vagy 320-as mp3 táplál, vagy a CD lemez a Plextor 830UF lejátszóval, ha a szobai lejátszó, akkor egy Sony 680-as dvd recorder.
erősítő egy házi szett, jobb előfokkal és tda7294-el (ez lassan modernizálódik)
hangfal: HiVi M1 kitt házi dobozban és állványon, táplálása 4mm2 OFC hangfalkábellel
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
vili13
őstag
válasz #56474624 #5974 üzenetére
Ha hülye következtetéseket vonsz le a tapasztalataidból, akármennyi is lehet belőlük. A kábelekkel kapcsolatos legendákra (pl. kábelirány) például még elterjedtségüket sem tekintem bizonyítéknak, ám inkább annak tartom az emberi ostobaságra nézve. Ha meg logikus érvelés helyett csak a tapasztalataim vélt vagy valós mértékének firtatására vagy képes, veled sem érdemes vitatkozni...
-
biker
nagyúr
válasz #56474624 #5977 üzenetére
nehéz róla írni, mert pikk pakk itt terem ........ kolléga, aki mindenkit botfülű idiótának tart, aki ilyet vesz, de mindegy
szerintem pazar, és nem véletlen, hogy annyi jót írnak róla.
ami jól szól: szinte minden. főleg sok szinti pop szól rajta, abban a magas dolgozik izomból
ami kevéssé szól jól: túl sok túltorzított hangszert használó rockzene, kicsit keveredik olyankor, de lehet a kis szoba is adja ezt. ilyen zenénél átlagos, nehéz megkülönböztetni a hangszereket, de élvezhető
ami különösen jó: ír/kelta zenék, pl Loreena McKennith, Norah Jones, Celine dion is ütős énekben, van pár indián és venezuelai zene (Jach a Malku és társai), abban a pánsíp és ütős szekció is állat.
Komolyzenét még nem sokat hallgattam rajta, de két számot igen: Bach orgona, ha jól rémlik a címe C-moll kantáta és fúga, illetve Xaver: from bach to star wars. ütős nagyon.
illetve asszony amiket szeret, pl Anastacia, Black Eyed Peas és hasonló kicsit feka, kicsit hip-hop-kicsit latinos zenék
Ja igen, salsa mixek ezrével vannak, az is jómondom, talán amibe belekavarodik, és átmegy átlagosba, az a kemény rock torz gitárral, 5-6db-al
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #5976 üzenetére
"kopottan"=kevesebb felharmonikus, rossz fázisviszonyok(mosottabb tér) ?
"fárasztóan"= az eredeti felharmonikusok a sok buherálás után mesterségesen vannak visszapótolva, hogy fényesebben szóljon? exciteres és rászűrt zene szokott ilyen lenni.
Szemre megvan minden felharmonikus, de a fázis viszonyok összekuszálódnak és a hallás nem tudja ki, kivel van."az igazi testesség hiányzik az LP-hez képest" =A RIAA korrektor frekvenciamenete lineáris a dinamika függvényében, viszont a hallás nem, tehát RIAA korrekciós hangzás 400hz alatt több komponenst tartalmaz, ha nagyobb a dinamika, pld slap-bass, moog bass, hammond percussion, orgona, double bass,
A szűrő burkológörbéje nem olyan meredek, a mély hangok indulása lasabb, de tovább csúcson marad a szűrő tehetlensége miatt. SMOOTHER
Minden analóg szűrő kicsit kompresszor is, hiszen idő kell a működéshez. Emiatt művészet jó korrektort, szűrőt, dinamika processzort építeni. Ezek "jósága" megjelenik a felvétel hangzásában. Szerencsés esetben hozzátesz a zenéhez, néha meg nem.Néha úgy érzem, a vélemény alkotás egy ötven ismeretlenes egyenlet, amiben csak két szám van megadva
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #6003 üzenetére
Küldöm a két hangmintát. helyesebben számot. wma losless 16 biten. Az original a Stereo magazin (német) 5 évszázad zenéje jubileumi tesztlemezről való szép, de picit fényét vesztett felvétel. EAC-grabbeléssel.
A remastert két processzorral csináltam egymás után csatolva. Az első a Waves transX multi processzora. Evvel a hangindítások burkolójának meredekségét lehet változtatni. a második a Rodger Nichols Digital Detailer effekt, ami pszichoakusztikai modell alapján kb azt csinálja mint a x-fi hangkártyádban a cristallizer effekt. Csak sokkal finomabban, zeneibben, jól paraméterezhetően és főleg fázis helyesen. Mintha a hangszóró elől elvennél egy leplet. A sűrű hangzásban fel-felbukkanó halkabb hangszerek is teret kapnak a szólamok közt. A 45. másodperctől ajánlom figyelni a háttérben lévő harmóniumot és a jobb oldalon be-belépő trombitát. Az eredetin sokkal jellegtelenebb.Dorian, Proprius, Chesky, Telarc.. Ezeknek a kiadóknak a legtöbb felvétele technikailag tetszik. Nekem az általad is említett jelenlét érzet a lényeg. Ez pedig a hangkép felbontása és mélysége, ebbéli részletessége és arányossága. Pld. egy szép kórusműben (Welcome Cristmas: St Jacob Choir) nem az általában jobb bal és közép fókusz van keverve, mintha három csomóban állnának az énekesek, köztük meg ritkulás van. Hanem egyben hallom az egész karéjt, mégis szinte énekesenként külön-külön. Ez pedig mikrofonozás függő. Sztereo mikrofon bázis és a szükséges kiegészítő mikrofonok mélység szerint páronként rétegbe rendezve. A nagy cégek régebbi felvételei pld régi Philips, Deutsche Gram, között vannak kevés mikrofonnal gyönyörűen megoldott felvételek, akár operák is.
Manapság hangszerenként mikrofonoznak, akár többel is. Bele a 196 csatornás sony digit pultba, aztán a végén valami mégis hiányzik. A felvételi koncepcióból hiányzik az alázat, ami az elején említett kisebb kiadók felvételeiben mindig jelen van.
Mindent űrtechnikával pótolnak. A francia intézetben lett volna egy felvételi lehetőség. Elbuktuk, mert nem volt elég nagy pofánk és 96 mikrofonunk.
A Philips nyerte meg, mert egy kamionnyi cuccot pakolt be és a megrendelő nézett, mint a tejbe tök aztán szar is lett a felvétel.Auratech Field Recording
-
Rozoga62
tag
válasz #56474624 #6003 üzenetére
"Aztán ott van egy szintén Sony,"
Ez érdekes, pedig a Sony-t nem igazán preferálják. Valahol olvastam, nem tudom hol, mindegy, valakitől idézek, az biztos.
"A sony-tól pl eleve ne várj túl jó minőséget - idáig még nem hallottam jól szólni sony gondozásában kiadott lemezt. (ez nem jelenti azt ,h nincs)
Akiktől cédét vegyél kiadók :
chesky, 24k gold , telarc , infinity audio , propius , stb
Nagyon nagy a különbség..." -
Auratech
őstag
válasz #56474624 #6008 üzenetére
A felharmonikus pótlás megy sokkal durvábban is. Mikor kazettáról, régi szalagról digzek, gyakorlatilag az am-rádió minőségből is keletkezhet egész jó minőségű felvétel. A minőségjavulás főképpen a szöveg érthetőség tekintetében fontos.
Nyugodtan küldj el olyan zenerészletet, ami zajos, nazális, egyszóval "sok(k)ol(ó)"-minőségű, monó. Aztán visszaküldöm, mit lehet kihozni belőle. Persze ez már restaurálás, nem remaster.A felvétel testességének, (amit elfogadok, én is hallok ilyet, nem is kérdés) véleményem szerint olyan oka van, ami pld. különbség az mp3 és a wav között. Ezt nem tudom nagyon bizonygatni, de azt gondolom: a digitális zene állapotok rögzítése és reprodukciója. Az analóg felvétel pedig folyamat.
A reprodukáláskor a digitális forrás állapot-mintáiból újraépül a folyamat. Kvantálás, átlagolás... Az analóg jel alak és a reprodukált jel alak egyezni látszik. Persze nem egyezik.
A nagy meredekségű hang indulások (cin, angolkürt, dirac-imp...) mindig különböznek és sérülnek és szerintem is ezt jobban kezeli a hallásunk számára az analóg technika.
A fő problémája a digitális hangzásnak, hogy a felbontás iránit érzékenységünk dinamikus. Pld. 1-10khz közti sávban is van 20-22 bites érzékenysége a hallásnak.Az analóg felbontást kb 36-40bit képes leírni mhz-s mintavétellel. Ekkor az áramló elektronok jóformán "egyenként vannak megszámolva" Tehát a digitalizálás "kvantumos".
Ennek akkor van értelme, ha a legelső elem, a mikrofon is hozza ezt az érzékenységet.
A maiak nem tudják. A megoldást egy új elven működő mikrofon hozza.
A ma használatos mikrofon-technológia kb.70 éves(neumann-kondenz) Egy német srác Walter Weber 43-ban csinált már sztereó magnót. Szerintem a 80-as évektől nem a fejlődött sokat a hangrögzítés, csak a számítástechnika.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #6014 üzenetére
Az gömbi karakterű. AB elrendezésben szép terük van, de nem homogén és a mélységi infók is csak idézik a valód dimenziókat. Gyanítom Így használták. Tárcsára (jecklin) téve, amit nem említesz, viszont fésűszűrő effekt lép fel, ami szintén nem jó. Meg a 16 bit, ami nem kizáró ok a jó minőségre, de nem fedi le az analóg eszközök paramétereit, ami a láncban van. Persze a filipszes mikrofon függönyöknél messze szebb lehet így is.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #6015 üzenetére
Azt mondják, az is analógos. Frankfurtban hallgattam demót a zenei vásáron a Sonytól, meg a Korgtól 2005-ben. A lehallgatás két Krell 600Wpc monoblokk volt(vagy hűtőszekrény?) meg két csigás nautilus, Genelec 1030+ subok, ADAM MP1, Meg egy pár Martin Logan Summit (állat!). A "szokásos" lexikon proceszorok, meg egy néhány konverter, Apogee, Avalon design, nem emlékszem...
Volt különbség a hallottak között kb. annyi, mintha egyszer Megan Fox cummant le, másszor meg Hale Berry és 10 másodpercenként könnyes szemmel sóhajtja, hogy imádlak (bocs ha sért esetleg valakit!)
A csodálatos hasonlatot félretéve a sacd technológiája jobban közelíti az analóg hangzást. A kvantálási hibák itt nem jelentkeznek. A 2.8 Mhz-es mintavételű jel (néha 5.6már) egyszerű aluláteresztő szűrőn van átáramoltatva és már kész is.
Furcsamód kicsit halkabbnak tűnt a dsd felvétel, amit szóvá is tettem (Diana Krall: The look... of love/life?)
Válaszul azt kaptam, hogy a tranziensek képesek túllőni a konvertereket (owershoot) ezért -1.2 Db-re lövik be a 0-t. A demóban mutatott zenei részlet a dvd audión egyes részeknél klippelt, persze csak a jelalakon látva (plafonra ragadt jelforma) Azt mondta a tag, emiatt lehet a digitális szögletesség érzete, harsányság és nem csak a leghangosabb részeken.
Egy jól összeválogatott hanglánc ezeket a szinte észrevehetetlen hibákat is kompenzálja.
Viszont a piacon ritkább az egybites technológia, ezért jóval drágább, mint a majdnem ugyan olyan módon analógosabb 24 bites eszközök.Auratech Field Recording
-
vili13
őstag
-
dabadab
titán
válasz #56474624 #6036 üzenetére
"Ez sem biztos, hogy mindig így lesz (a gyakorlatban sem biztos)."
Dehogynem, ez a konkret lenyegi kulonbseg az analog meg a digitalis technika kozott.
"Ráadásul én 100%-ban elméletről beszéltem (azaz végtelen sok információ a végessel szemben)"
Ez mar annyira elmeleti, hogy ennyi erovel azt is mondhatnad, hogy a Harry Potter Varazsgramofonja sokkal jobb, mint a CD. Fantaziavilagot leszamitva ugyanis az analog adatnak sincs vegtelen felbontasa, a mi vilagunkban pl. a kvantummechanika altal leirt jelensegek szabnak hatart a felbontasnak.
Szoval dontsuk el, hogy megmaradunk a valosag rogos talajan, vagy egymasnak szabaditjuk Harry Pottert meg Optimus Prime-ot.
DRM is theft
-
vili13
őstag
válasz #56474624 #6086 üzenetére
Jó, akkor az a sejtésem, hogy ezek téveszmék. Ezt bátran állíthatom, amíg az ellenkezője be nem bizonyosodik. Ha meg a sok kis differencia helyett sok kis téveszme adódik össze, az már az őrültség. A valódi őrültek meg általában normálisnak, néha audiofil gurunak tartják magukat, és sokak számára még meggyőzőek is tudnak lenni.
-
Ijk
nagyúr
válasz #56474624 #6102 üzenetére
Nálad milyen hangos? Nekem elég halk de azért zavaró, elég csöndes a gépem és messzebb is van. Érdekes, hogy abbahagyja, és egyszercsak rákezd, most néma.
Ismerős arra tippel, hogy kicsit meglazult a tekercs csavarja a rezgéstől, és azért búg. De nem merem szétszedni, még garis, nemtudom le van-e ragasztva./人◕ ‿‿ ◕人\
-
AMDFan
addikt
válasz #56474624 #6171 üzenetére
Öööö ezt nem igazán értem
Az ATC központja Szegeden van, ők üzemeltetik az avx.hu-t, de van az országban több helyen bemutatótermük. A honlapjukon vannak LP lejátszók, és biztos hogy a pesti bemutatóteremben is van. Amúgy bármit vihetsz hozzájuk, én pl. az erősítőmet vittem és nagyon készséges volt a srác, sőt örült a tesztelésnek Ja és hozzátenném, hogy én nem vásárolni mentem oda, mert már megvolt előtte a cuccom, hanem összehasonlítani az én erősítőmet (Onkyo) meg a Jungsont, és ebből sincs probléma. És a Jungson nagyon jó kis cucc én amint megengedhetem magamnak lecserélem az erősítőmet.
-
Tristis
őstag
válasz #56474624 #6212 üzenetére
Az én fülem a Sandisk Sansa Clip+Sennheiser px 200-asomhoz van szokva legikább. Itthon csak alapzaj a zene, meg néha mozizni... Zenélni út közben szoktam (biciklivel járok éjjel-nappal, hóban-fagyban). A Geniusnak mondjuk a basszusa egész kellemes, közepe meg semmi... Tudom én a hibáit, de olcsó volt és mindent kibír....
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
Tristis
őstag
válasz #56474624 #6215 üzenetére
Hát konkrétan a Cav hangfalakba értelmezhető basszus 0... csak valami erölködő pufogás.
Magas harsány és sokszor éles.. méghogy részletgazdagság Kutyafüle nem volt az.
A Swans Diva 4.2 az már jóval jobb volt és azon éreztem is, hogy bejáratás után méltó társam lehetne. A magasaiba már hallottam azokat a finom részleteket.
Adatok a cuccról: www.proaudio-video.com/SPECIALS/SwansDiva4.2HT.pdfDirekt vittem olyan zenét amit már 500-szor hallottam legalább a Sennheiser fülessel is (azért ott leesett az állam, amikor az először megszólalt bejáratás után rendesen). Dire Straits volt, direkt olyan számok amelyek komplikáltak zeneileg. Tényleg egyedül a Swans Diva 4.2 volt az ami megfogott. De ő akciósan volt 100.000, amúgy meg 160.000. Az ugye meg sok
Sajnos Wharfedale, meg Dali nem volt a boltban, pedig kíváncsi lettem volna rájuk......
Előzőekben a Swnas-t szimpla v-vel írtam. Bocsi....[ Szerkesztve ]
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
AMDFan
addikt
válasz #56474624 #6231 üzenetére
Én csak azt akartam mondani, hogy egy album önmagában, ha nem szól jól mp3ban, mert nem jól van keverve vagy nem tudom hogy mondják ezt, akkor losslessben sem fog jól szólni. Lehet hogy kicsit a hangminősége jobb lesz, de a zenét magát nem teszi jobbá vagy hogy mondjam
-
Tristis
őstag
válasz #56474624 #6261 üzenetére
Akkor tehát nem tapasztaltok hasonlót. X-fi kártya elég lehet egy kezdő hi-fi cucc jeladójának. Amúgy úgy tervezem, hogy a gépemet becsavarom 3-4 pufajkába, hogy halkabb legyen
Szerencsére a vidijó kártya ventillátorát is le lehet húzni és a proci hűtő is elég halk, ezekkel nem lesz baj. Csak a jeltől félek kicsit, hogy nem-e búgni fog.Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
WN31RD
addikt
válasz #56474624 #6301 üzenetére
Nem a digitális technológiát akartam leszólni az előbbiekkel, és ebbe inkább most sem megyek bele. A hangsúlyt inkább arra helyezném, hogy gyenge hangfalból egyszerűen nem lehet jót kihozni, bármilyen cuccot is pakolunk mögé.
A mostani 4.0 hangrendszerem árának kb. 76%-a a két front hangfal plusz hozzávaló végerősítők. Nagy a kísértés, mert ki nem szereti a kütyüket... de igazából nem látom értelmét, hogy sok pénzt költsek arra, hogy mondjuk valami még jobb DAC-kal csiszolgassak a hangzás jó esetben 5%-án (volt ilyen korszakom). Inkább beszerzek 3x ennyiért érezhetően jobb hangfalat, vagy kialakítok külön zeneszobát, ha majd futja rá.
''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
WN31RD
addikt
válasz #56474624 #6309 üzenetére
Mindenki (majdnem mindenki) kompromisszumokban kénytelen gondolkodni. Mindig van jobb és drágább, de legalábbis egy nagyon magas szintig.
Ami a 250e Ft-os hangfalról szóló példádat illeti, ha tudod, hogy van erre 300e Ft-od, nem több, és nem is lesz több belátható időn belül, akkor esetleg lehet értelme 50e Ft-ért valami kis előrelépést nyújtó alkatrészt venni. Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogyan kerülhetne egy magánszemély ilyen élethelyzetbe (egy intézményben esetleg lehet fix keret megszabva). Mert vagy az van, hogy nem vagy szörnyen megszorulva, tudsz valamennyit félretenni, és abból az extra 50e Ft-ból idővel 150e lesz vagy még több, és akkor már az érezhetően jobb hangfal sem elérhetetlen, amellyel valószínűleg jobban jársz, tehát az az 50e Ft forintonként nagyobb előrelépést hoz majd. Vagy pedig az van, hogy minden fillér számít, és akkor lesz annak a relatíve kis javulást adó 50e Ft-nak jobb helye is, mint a hifi. Nehéz pontosan meghúzni a határt persze, 250e Ft-os hangfalak mellett nyilván nem fog sokat filózni az ember 5e Ft-on, de az 50e-t én már meggondolnám.
Ez független attól, hogy 100e Ft-os hangfalon gondolkodik az ember egyetemistaként, vagy mondjuk 1m Ft-oson később, csak a számokat kell arányosan beszorozni.
''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
Tristis
őstag
válasz #56474624 #6319 üzenetére
A hangfal alapvetően azért nem tetszett, mert elég visszafogott hangja volt. Inkább szolíd volt, semmint dinamikus. Alapvetően ezért nem tetszett. Bár amúgy sem találtam benne semmi olyat, mint múltkor a Bodor Audio fejlesztett referencia hangfalán. No ott aztán csak pislogtam. Életemben nem hallottam úgy szólni zongorát élőben, mint azokból a hangfalakból
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
-
perempe
addikt
válasz #56474624 #6375 üzenetére
Meg lehet úgy építeni, hogy a váltót is lehet finomítani utólag. Papíros mélyközepekhez egyszerűbb jó váltót készíteni. Utolsó mondatodhoz: most HiVi F5BN-t hallgatok K1-gyel, és még tekercs sincs a mély előtt, csak a magas elé tettem kondit ellenállással, de nagyságrendekkel jobb a PC-s csodáknál. Tegnap a IX. szimfóniát hallgattam: bár érezni a hiányosságokat, de nem zavaró. Óriási különbség a 2db. 5" mélyközép MLTL-ben a "2" szélessávú + közös, 5" sub" megoldásoktól.
A most épülő Fountek FW168 - Seas 27TBFC/G monitoromat már kipróbáltam komolyabb váltóval, de doboz nélkül. Óriásit fog szólni.
[ Szerkesztve ]
* Brahms: 4. szimfónia *
-
Ijk
nagyúr
válasz #56474624 #6388 üzenetére
Én mindenkinek aki zenében gondolkodik javaslom, hogy próbáljon meg egy használt rendszerre összegyűjteni. Zeneileg és hosszútávon is sokkal jobban megéri mint bármely x.1-es rendszer. Most megvesz egy pc-s szettet, aztán rájön 1-2 év múlva, hogy nem meggyőző, vesz egy drágábbat... végül vesz egy normális hifit. Rövid távon drágának tűnik, de hosszú távon sokkal olcsóbb.
A mélyláda kocsiba való, meg mozikba. A hangfalaim a 16-os hangszórókkal olyan tisztán szólaltatják meg a mélyeket, amilyeneket még egyetlen pc-s x.1-es rendszerből sem hallottam, persze nyilván nem szaggatja szét a belső szerveimet. És esküszöm még a filmeket is sokkal jobban megszólaltatja mint a volt low-end yamaha házimozi rendszerem.Szóval Logitech-et és társait tényleg csak akkor szabad megvenni, ha valóban nincs rá remény, hogy nagyobb összeget összespóroljon az ember.
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs