Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a be quiet!-től
ph Keblére ölelte az RGB-t a Light Base házak tervezésekor a német cég, de szerencsére nem ez az egyetlen érdekességük.
-
Elnéztük a mai dátumot
ma Nem holnap, ma mutatkozik, pontosabban mutatkozott be a HTC U24 Pro, csak elnéztük (mármint én) egy nappal a dátumot.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz #56474624 #40155 üzenetére
Akkor lenne igazad, ha nem lenne a két csatorna között áthallás, átfedés, ami a sztereó felvételi technika és megszólaltatás alapeleme, hanem szigorúan két monó csatornát hallgatnál, az egyiken csak a zenekar bal fele szólna, döntően a hegedűkre építve, a másikon meg a bal oldala, a nehezebb súlyú vonósokkal meg fúvósokkal. Persze ez sem teljesen igaz, hiszen bármilyen mély hangot játszanak, annak a felharmónikusainak is meg kell szólani, szóval fog ott dolgozni a magassugárzó is, és bármennyire csak pizzicatókat prüntyögnek egy hegedűn, lesz ott valós vagy generált teremhang is, amit meg a mély hangszórónak kéne produkálni.
De ezer szónak is egy a vége, ha az egyik hangszóródban sokkal halkabb a magas, akkor az rossz, és nem úgy kell javítani, hogy a másikat is a rossz szintjére halkí(ta)tod egy marék ellenállással.
-
eclipse006
őstag
-
eclipse006
őstag
válasz #56474624 #40173 üzenetére
"Ha másik magasat veszek, az biztosan új lesz, vagy használt esetén olyan hely, ahol vásárlás előtt ki lehet próbálni, meg lehet nézni."
Ez lenne tényleg a legkorrektebb megoldás.
Ha van egy konkrét típus, akár mint az enyémben Seas H87, vennék a neten helyette másikat, az nem úgy szólna ahogyan az eredeti? Egyébként amelyik magasnak lecsavarozható a mágnese, ahhoz szoktak itt-ott árulni csak membránt.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
shalafi66
veterán
válasz #56474624 #40175 üzenetére
Teljesen mindegy milyen frekvenciát nézünk. Minden lehetséges, de kell az eredetivel megegyező technológia, információk és ellenőrzési lehetőség, ez általában csak a nagy darabszámmal dolgozó gyártóknál adott. A villamosmérnök alapesetben nem tanul a hangszórógyártásról.
(#40168) Ba cy lus
A "hangszóróbolt", Három Az Egyben Bt. nem tud mágnesezni, de igényesebb hangszóróknál javítani sem igazán. Videoton-Orion, vagy hasonló színvonalhoz viszont megfelel. Pár éve egy ismerős ott javíttatott hangszórót, kérdezte, hogy megmérték-e, és a válasz az volt, hogy igen, persze, 6,8 ohm.[ Szerkesztve ]
12" 180/280W 8Ω PA hangszóró 98dB@1W https://hangszoro.net/FSL1220 Vifa DX25TG magashangszóró készletről https://hangszoro.net/DX25
-
blattida
nagyúr
válasz #56474624 #40168 üzenetére
Az nem drága, csak a szokásos ár.
Mivel eltérő mágnesek vannak fenn, ezért eltérő az érzékenységük, tehát, ha a tekercseik rendben vannak, akkor azonos mágnesek azonos érzékenységet fognak létrehozni, így a hangerejük is azonos lesz. Kimérik őket, tehát nem lesz eltérés.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz #56474624 #40184 üzenetére
Röviden: egy elektromágnes segítségével telítésbe viszik a hangszóró mágnesét, ettől a benne lévő mágneses domének szépen visszaállnak a rendezett irányba, az elektromágnes lekapcsolása után pedig ezt az állapotukat megőrzik.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #40243 üzenetére
Én is meg akarnám oldani a problémát, az biztos. De erre mondtam, hogy a toldozás-foltozáshoz képest lehet hogy jobban járnál, ha vennél egy hasonló színvonalú de jó állapotú, egyforma darabokból álló hangdobozpárt - már ha meg tudod engedni magadnak a vételt, ami nem feltétlen lenne sokkal drágább, mint az esetleg kétes eredményű javítások. (Nyilván persze a friss vétel is elromolhatna előbb vagy utóbb, mert hát ezek öregek már.) Vétel irányába nem nézelődtél még?
-
shalafi66
veterán
válasz #56474624 #40243 üzenetére
Akkor inkább itt a probléma. Magashangszórót javítani a szokásos egyszerű módszerekkel nem lehet úgy, hogy akár csak hasonlítson is az eredetire, ezeket a hangszórójavítók szintén nem tudják megközelíteni, ha a lengőcsévéhez, vagy membránhoz hozzányúl, akkor már semmi esély rá, hogy jó legyen.
Ezt megint csak olyan hszgyártók tudnák helyreállítani, ahol rendelkezésre állnak az eredeti megoldások.
A mágnes-ügy, nem ügy, percek alatt megoldható.12" 180/280W 8Ω PA hangszóró 98dB@1W https://hangszoro.net/FSL1220 Vifa DX25TG magashangszóró készletről https://hangszoro.net/DX25
-
shalafi66
veterán
válasz #56474624 #40248 üzenetére
Nem tudom, nem én foglalkoztam azokkal a hangszórókkal. Általánosságban bármi előfordulhat, több ponton is lehet eltérés, nem csak a mágneseknél.
12" 180/280W 8Ω PA hangszóró 98dB@1W https://hangszoro.net/FSL1220 Vifa DX25TG magashangszóró készletről https://hangszoro.net/DX25
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #56474624 #44769 üzenetére
T&A Criterion T120.
(#44758) blattida@ ebből szerencsére semmit sem értek. Ha a színes (lásd zöld) madzagot kiválasztom pl. következetesen pirosnak és oda kötöm, ahol eddig is volt, abból baj nem lehet, avagy?
Amúgy már eddig is kb Proktológusnak éreztem magam kotorászás közben; de ha még forrasztani is fogok, felrakok egy Mekk-mester cégért asszem...
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
narumon
őstag
válasz #56474624 #44863 üzenetére
Házimozi erősítőt normálisan szólni én még nem is hallottam milla allatt. Létezik egyáltalán ilyen? Én egyszer megvettem az akkori "csúcs" Marantz-ot, hogy na majd az, aztán sikítva menekültem vissza a tizedannyiba kerülő sztereó erősítőmhöz.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
ProdyG
senior tag
válasz #56474624 #44863 üzenetére
nem tudom honnan szedted a 150 körüli összeget, de nyugodtan megszorozhatod 4-gyel. És azért vettem ezt a házimozi erősítőt, mert különösen dícsérték a sztereó tudását. Külön sztereó erősítőt egyelőre nem veszek.
Továbbá azt is írtam, hogy ki fogom próbálni digitális és analóg módon összekötve is.... -
#56474624
törölt tag
válasz #56474624 #45118 üzenetére
Nem volt eddig olyan sztereó rendszer, ahol ne fedeztem volna fel. Még egy ócska sztereó kazettás magnón is ott van a színpadkép. De az tény, hogy a hifizésem kezdete előtt nem hallottam, hogy bármi is szólna máshonnét, mint a két hangszóróból. Aztán mikor elkezdtem hifizni, akkor eleinte lehunytam a szemem, úgy kezdett el megjelenni a tér szép lassan. Mostanra meg már ott tartok, hogy ott is hallom a teret, ahol más szerint nincs semmi. Lehet túl sok hifi füvet szívtam.
Azt is hozzá kell tenni, hogy mikor a falak nincsenek elég messze (nálam például), az igencsak összezavarja a tér érzékelését mélységében. Illetve tudom, hogy ez messzebbről jön, az meg még annál is messzebbről, de nem tudnék rámutatni. Míg mikor átvittem a nagyobbik szobába, ott elhelyeztem, cm pontossággal tudtam megállapítani a hangok vélt forrását.
[ Szerkesztve ]
-
andorra
őstag
válasz #56474624 #45121 üzenetére
Mintha inkább úgy tűnne, hogy nem ugyanazt érted alatta mint mi. A színpadképbe jelen esetben beleértjük a színpadmélységet is, vagyis az egyes hangok, hangszerek hangszercsopoortok, nem csak szélességi, hanem mélységi tagozottságának is a minél pontosabb érzetét. Ez nem azonos a sztereó hatás elérésével, hanem annál lényegesen nehezebb feladat és ezért nem reprodukálható egyszerű eszközökkel, vagy csak jóval szerényebb mértékben.
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #45121 üzenetére
A színpad jó felvétel, lehallgatás esetén azt jelenti, hogy a hangforrások holografikusan egy viruális terben szólnak, pontosan. A jó sztereó rendszerek ezt rendesen megoldják.
A nagy kihívás és továbblépes a függőleges tagozódás hangképi megjelenése, ami a kiváló rendszer-hangfelvétel jellemzője lehet. Szellős akusztikus zenevel gyakrabban jöhet, mint nagyzenekarral...
Jól csillapított szobában egy csúcslánc kevés mikrofonos felvétel esetén hozhatja ezt az élményt, amit mindenkinek kívánok. A jelenlétérzet az a drog, ami odaszegezi az embert es csak gyönyörködik.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
zoltanz
nagyúr
válasz #56474624 #45138 üzenetére
Biztos van hasonló, de én ezt már többet hallgattam ismerősnél és tuti elég jó.
narumon
Hallottad már azt a Technics erősítőt? Nem akkor miről beszélsz
Azért szépen szólnak így is a láncok, az ember szíve is megdobban néha.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
AMDFan
addikt
válasz #56474624 #45146 üzenetére
Ez tervezés kérdése. Nincs azzal baj ha minimalista, de szerintem a Sony + Bösendorfer kombó jól mutatja, hogy hogyan lehet tönkrevágni egy jó hangzást egy hozzá nem illő erősítővel.
(#45144) zoltanz: Rendszerben kell gondolkozni. Hiába szól jól egy erősítő X hangfallal, Y-al döglött lehet a hangja. Sajnos ez van. Megtalálni a hangfalhoz illő erősítőt kulcsfontosságú ahhoz, hogy jó hangot kapj.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45200 üzenetére
A témát kicsit továbbfűzve főleg MasterMark számára:
Na igen általában az a baj a membránanyagokkal, hogy egyik se tud "túllépni" a saját árnyékán (talán esetleg a kevlár...), ennyiben persze perdöntő is, mert alapvetően behatárolja, hogy a legjobb tervezéssel milyen és mennyi hangminőség, hangkarakter hozható ki belőle. A dinamikus hangszórók rákfenéje éppen a membránanyag: legyen egyszerre végtelenül könnyű, végtelenül merev, végtelenül viszkózus...
Visszatérve a selyemre, amellett, hogy alapjában véve igaz, hogy a selyemnek lágyabb, a fémnek fémesebb a hangja, gyakorlatilag selyem nincs is magában, hanem (szinte) mindig átitatva impregnáló-merevítő anyaggal, amely anyagnak megintcsak rengeteg befolyása van a hangkarakterre, no és persze fém is ritkán van magában, általában azt is impregnálják, szendvicselik...
Kaolinból kéne hangszórómembránt csinálni, és akkor az lenne a membránagyag.(#45198) andorra Kammerer a "mihez képest nélküli" tanácsadó. Kammerer az abszolút.
Kérdés mindenkihez: Van-e itt olyan bátor ember, aki (vagy a barátja, vagy a sógora, vagy az ángya, vagy a nénikéje...) hangdobozmodifikáció részeként "kiszedte" a ferrofluidot a hangszóróból, és ezáltal van "előtte/utána" tapasztalata a hangminőségről?
[ Szerkesztve ]
-
blattida
nagyúr
válasz #56474624 #45216 üzenetére
Mert nem elég széles a frekvenciaátvitelük (max 15-16kHz-ig dolgoznak) és relatíve magas torzításértékekkel rendelkeznek. Mindezektől függetlenül vannak közöttük olyanok, melyeknek nagyon jó hangja van.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45237 üzenetére
Jó hangja van, egyúttal magassugárzónak - kis sarkítással - alkalmatlan.Mivel nem viszi át a magashangokat.
Felőlem ne vedd komolyan a szuper tweetert, de attól még komoly, és nem mese.
Nem gazdaságtalan a kónuszos.(#45238) Haart Ha van pénzed a nagyobbakra, akkor a kisebbik Rotelt ejtsük is ki. A másik három integrált fej-fej mellett versenyez, a hangkarakterük is hasonló: tiszta, meleg, kellemes mégis szikár, feldúsulásoktól mentes, analitikus. Mindegyik jó vétel, persze alkudni "illik". Én a Rotel Ra-03-at jobban szeretem, azt választanám, Blattida feltehetőleg a Marantz PM-8200-at vagy a PM-7000-et.
Nem tudom, szándékosan tettél-e bele egy végfokot, vagy véletlenül, de az is nagyon jó annyiért, csak kell elé találni egy hozzáillő előfokot.
És el tudom képzelni a csattanót is, biztos érdemes lenne meghallgatni. Amit a gazdája ír róla, és a kinézete biztató.(#45239) Tiger.huhhhh Azért nyugodtan írhattad volna on-ban, hehe.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45243 üzenetére
"...akkor nem létezik alkalmas magassugárzó (legfeljebb kissé alkalmasabb a te szemszögedből nézve)." Való igaz, jó megfogalmazás, de hát ez (számomra) szinte mindennel így van - a hifiben is, másban is.
A CD persze elvileg csak 20kHz-ig tartalmaz információt, ám a gyakorlat azért kicsit más, egyrészt, mert a téglafal szűrő sem teljesen "függőleges", másrészt, mert a 20kHz alatti információk is tartalmaznak információt a 20kHz feletti szférából, amelynek érzékeltetésében szintén segíthet a szuper tweeter. (Nem véletlen, hogy a magasabb mintavételi frekvenciákkal készült felvételekről CD-re konvertált hanganyag sokkal informatívabb, és úgymond sokkal kiterjedtebb a magassávja, mint az eleve CD mintavételezéssel készült hanganyagoké.
De ha elfogadnánk, hogy a CD csak és csakis 20kHz-ig tartalmaz információt, akkor is teljesen más élmény a zene, ha van egy szuper tweeter a rendszerben, vagy ha nincs. Nyilván ilyenkor a szuper tweeter által nyújtott információ egy része (szerinted egésze) csak "illúzió", de mégis, az egész rendszernek jót tesz a (jó minőségű) szuper tweeter. Az nem úgy működik, hogy mert a CD csak 20kHz-ig informál, akkkor a rendszer későbbi elemeinek nem is kell törődnie a 20kHz feletti tartománnyal, ez másképp működik, érdemes kipróbálnod, ha van alkalmad valahol, hogy kikapcsolod a szuper tweetert, bekapcsolod a szuper tweetert, és nem csak a hangkép lesz nagyban más, hanem az információtartalom is. Azt is nagyon jól megérezni a zene egészében, ha az erősítő képes 50-100kHz-ig felmenni, még akkor is megérezni, ha a hangdoboz csak 25kHz-ig képes felmenni, és éppen CD-t hallgatunk. Ezek fontos dolgok a hifiben, mindazonáltal a korábbi Dynaco példádra visszautalva megjegyzendő, hogy bizony a magassávot a legnehezebb szépen szólóan reprodukálni, az tud legérzékenyebb lenni a zavarokra, ezért adott esetben bizonyos gyártók bizonyos típusaikon szándékosan is alkalmazzák azt az eszközt, hogy a készülék csak viszonylag alacsony frekvenciákat legyen képes megjeleníteni, ezáltal elnyomva a veszélyes magassávot - mivel a hangfelvételeken is a magassáv sikerül a legritkábban szépen szólóra. Tehát nem csoda, ha szebben szól a magashiányos rendszer/készülék, sőt az ilyen rendszernek/készüléknek könnyebb dolga van.
Tehát a lényeg: a szuper tweeter ügye sem úgy működik, hogy CD-re felesleges. CD-ről is meghallasz vele olyan dolgokat, amiket nélküle nem, amellett, hogy az egész hangképen érzed a szuper tweeter áldásos jelenlétét. Az a 40-50kHz, amit képes egy szuper tweeter megjeleníteni, teljesen más hangélményt és információt ad, akkor is, ha a hangdoboz előtti készülékeken elvileg nem is jelennek meg azok a frekvenciák. Hogy CD-ről is mennyivel másképp szól vele a hegedű, a fuvola, David Gilmour "ultrahang" gitározása (de még a nagybőgő is), azt meg kell ismerni, - de veszélyes megismerni, mert utána érthetetlenné válik, hogy voltál képes eddig nélküle zenét hallgatni.(#45246) blattida "Akkor még kisebb sarkítással a mélyhangszórók és a hangsugárzók zöme alkalmatlan a feladatára, mivel..." Hát persze, egyértelmű, lásd fentebb. A hifi ebből a szemszögből arról szól, hogy meg vagyunk lőve, alkalmatlanok az eszközeink. De az egész világ ilyen, kivéve a matematika, amely olyan, amilyenre csináljuk. Ha hiányosak a matematikai eszközeink, akkor megalkotjuk az újfajta eszközöket belé, lásd negatív számok, imaginárius számok, "merőleges" számok... - ezt a valósággal nem tudjuk megtenni. Habár megjegyzem, egyre inkább a valósággal is meg tudjuk tenni, ahogy egyre jobban megismerjük a kvantummechanikát - a kvantumszámítógép is a "valóságon való túllépés".
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45251 üzenetére
Ezekre a kérdésekre logikailag-fizikaitörvényileg leginkább "mi" is csak ötletelünk, de feltételezem, a szemléletfordításban leginkább annak tudomásulvétele segítene, amire szintén felhívtam a figyelmet, miszerint "...a 20kHz alatti információk is tartalmaznak információt a 20kHz feletti szférából, (...) Nem véletlen, hogy a magasabb mintavételi frekvenciákkal készült felvételekről CD-re konvertált hanganyag sokkal informatívabb, és úgymond sokkal kiterjedtebb a magassávja, mint az eleve CD mintavételezéssel készült hanganyagoké."
Témánkhoz szerintem elég jó kísérleti anyag olyan (CD-formátumú) hanganyagok összehasonlítása, amelyek egyidőben, ugyanarról a zenei eseményről készült hangfelvételt tartalmaznak, de az egyiknél eleve CD-formátumban készült a hangfelvétel, a másiknál pedig 96kHz vagy 192kHz volt a mintavételezési frekvencia, és abból lett lekonvertálva CD-formátumra. Ilyen hanganyagokon is hallhatod, hogy a lekonvertált hangfelvételben ott tudnak lenni a 30-40-50-60...khz-es hangokról, felhangokról (hangszínekről) szóló információk. Ilyesmi miatt hangsúlyoztam többször, hogy nem csak érzetről van szó, hanem információkról is, azazhogy adott CD-ről is meghallasz olyan hangokat és felhangokat (hangszíneket) a szuper tweeterrel, amelyeket a szuper tweeter nélkül nem hallasz. Vagyishogy "bele van csomagolódva" egy adag 20kHz feletti információ a 20kHz alatti információba - a (talán nem is rejtélyes) tapasztalat szerint.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz #56474624 #45251 üzenetére
Nem magát a szinuszos hangot hallod 20 kHz felett, hanem a nemlinearitásokon létrejövő intermodulációs torzítást...... pl. egy 16 és egy 25 kHz-es hang interakciójában megjelenik a különbségi frekvencia 25-16=9khz-en, amit még egy világháborús tüzér is hall.....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
andorra
őstag
válasz #56474624 #45245 üzenetére
Ha részt vettél olyan kísérleten, amely igazolja a Placebót, kizárja a pozitív hatást a szupertweeter esetében, akkor lehet róla akár ilyen véleményed is. Enélkül a helyes hifi személeltű hozzáállás csak az lehet, hogy nem alkotsz róla előre, határozott elutasító véleményt.
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45256 üzenetére
A hifi lényege "ott van elásva", hogy ne tegyünk ilyen kijelentéseket: "Azt hiszem megint olyan dologról van szó, aminek minimális hatása ha van." Hanem csak ilyeneket: "Ebből mi következik? Nekem az, hogy..." A fontos ugyebár, hogy nekem az következik.. Ugyanis nagyon sokan vannak, akiknek más következik az előzményekből, - illetve mások az előzményeik is, mert például már hallottak "szuper tweetert". Aki hallott ilyesmivel felvértezett hangdobozt, azok egy részének nem különösebben érdekes a dolog, más részüknek jól hallható és tetszetős a jelenség, de mégse erre költik az adott pénzkeretüket, harmadik részük pedig a továbbiakban el nem tudja képzelni az életét úgy, hogy "szuper tweeter" nélkül hallgasson zenét. Én például (a felemás füleimmel is) potenciálisan a harmadik csoportba tartozom, a valóságban a másodikba, pénz híján.
(#45257) narumon Te nemrég óta vagy itt, ezért tudatom, hogy ezen hifi topik (komoly tudományos módszerek bevetése árán, mint például: te hülye, ez marhaság...), már többször eljutott addig a magvas felfedezésig, hogy nem vagyunk egyformák.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz #56474624 #45256 üzenetére
Hát ha elmész egy hangversenyterembe, ott igenis vannak hangok 20 kHz felett is. Az hogy a CD szabvány a kor technikai korlátai miatt ezt nem vette figyelembe, az nem egy etalon. Ajánlom figyelmedbe a nagyfelbontású, nagy frekvenciával mintavételezett felvételeket. Az igazán jó minőségű felvételek már 192/24 ben is hozzáférhetőek....
A hozzáállásod hasonló azokéhoz, akik a CD megjelenésekor túlzásnak vélték a 44.1 kHz-es mintavételt....minek, amikor az FM sztereó műsorszórás úgysem képes azt visszaadni.....
Egyébként engem nem zavar, ha te nem hallod a különbséget...... örülj neki, akkor elég neked 15kHz- ig lineáris átvitelű rendszert építened.... sokat spórolhatsz így.... hidd el irigyelünk érte...sanjos mi nem úsztuk meg ennyivel...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen