Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • python1

    veterán

    válasz alphamooncam #162328 üzenetére

    Voidxs pont azt írta, hogy egy extra szub csatornára kellene keverni, mert így pontosabb, torzításmentesebb hangot kapunk, ami logikus, zenénél használják, és egyre több mozinál is láttam már ezt a megoldást csak nem tudtam hová tenni. A monósítás ebben az esetben jó, és használják is.

    [ Szerkesztve ]

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz alphamooncam #162328 üzenetére

    A kérdés ez volt: (#162315): Miből gondoltad ezt az EQ dolgot, a tranzienssel?
    Azt hittem, tudod, mi az a phattening, ha már kompresszort használsz. Lényegében egy nagyon lassú attack és gyors release. Egy normális kompresszorban azért sokkal több dologgal lehet játszani, mint abban, amit mutattál, minimum a teljes ADSR-t lehet állítani. Kompresszort nyilván nem viszel át konvolúciós szűrőbe, csak EQ-t és konvolúciós szoftvertől függően limitert, de mint mondtam mindkettőre, egyik sem alkalmas tranzienst rontani.

    A rosszabb tranzienseknek fenntartott subnak pedig, mint mondtam, az a lényege, hogy ami nem impulzusszerű vagy nagy teljesítményű mély hang (vagyis LFE), azt szándékosan lassabb subokra keverik a main-ek alatt, mert azokkal jobb az összhang, ha eleve lassú mikrofont használtak (márpedig pl. beszédre szinte kizárólag azt használnak), és ezekkel lehet olyan tereket szimulálni mélytartományban, amit LFE-vel, főleg egy darabbal nem. Nézd meg a TRON End of the Line jelenetét, vagy a Point Break buliját, utóbbiban konkrétan meg sem szólal az LFE, ha nyitsz egy kivezérlésjelzőt, pont ezért.

    Az utolsó bekezdésedre pedig elmondom akkor harmadszor is, hogy nem a frontokra mennek, mert a kimenet után rögtön van crossover a crossover subok és a frontok közt.

    (#162331) alphamooncam: Még egyszer: annak nem monósítás a célja, két külön subra megy ki, az L/R utáni crossoverrel, külön vannak EQ-zva. Azon az ábrán nincs semmi hiba, de valóban jó tesztelése volt a közösségnek, mert negyedjére sem olvastad el. ;]

    (#162333) alphamooncam: Pont, hogy az LFE-re vágás okoz nagyon csúnya összeakadásokat, ha ugyanabból az effektből egy picit másképp van a vágott csatornákon. Márpedig a hangmérnökök, akiket ismerek, mindig teljesen függetlenül kevernek LFE-t. Ha véletlenül ugyanaz az effekt szól a main-ekből, az lehet, hogy szét van PEQ-zva, zengetve, stb, és már tönkre is tetted az impulzus komponensét, ha keresztezted őket egy subon. És ez már nem is az eredeti téma, ami miatt minden mozi crossover subokra épül, csak egy újabb, csak házimoziban tapasztalható, vágással bevezetett hiba.

    (#162335) alphamooncam: Szép lenne nem ugyanazt a frekit használni az utólagos crossoverben, olyan hibát csak szándékosan lehet összehozni. Az egész crossover karakter is oda van igazítva a valóságban, hogy fázishelyes legyen, bár ez moziból kezd kiesni, miután az Atmos crossover subokat nagy teremben kötelező a hátsó sarkakban elhelyezni.

    (#162344) alphamooncam: Igen, nem véletlenül van LFE, ahogy nem véletlenül van még nélküle is rengeteg mély a többin, beleértve a surroundokat is. Próbáld meg lejátszóból lenémítani az LFE-t, meglepődsz, hogy alig szűnnek majd meg hangok. Ugyanígy a legtöbb filmben, ha kiszólózod az LFE-t, néha zene alatt meg sem szólal. A JBL LSR egy zenés széria, ezáltal nincsnek felvonultatva LFE subok. Egy jobb házimozis darab szintjén vannak tranziensekben, de egy igazi LFE teljesen más szint. Azon hangszert meg sem hallasz, ezért kell mellé egy lomhább.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák