Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    válasz KillHates #66876 üzenetére

    Egy jól tervezett és tömített nagynyomású csőhálózatban a "végén" is akkora a nyomás, mint az elején (kicsit sarkítva). Ha megfelelően van méretezve (és pufferelve) a rendszer, tehát sem a rákötött gép(ek) nem igényel(nek) túl sok levegőt a kompresszor(ok) és a tartály(ok) tudásához képest, vagy megfordítva a dolgot a kompresszor(ok) légszállítása, a tartály(ok) térfogat és nyomástartalékoló képessége is megfelelő a rákötendő gép(ek)hez, akkor kvázi állandó nyomás van a rendszerben.

    A levegőnek a rendszerből való tényleges kilépéséig nem beszélhetünk igazán komoly térfogat-növekedésről, így önvisszahűlésről sem. Épp ezért van szükség a "kényszerhűtésre".

    A magas hőmérsékletű és vízzel telített levegő ártalmas a rákötött gépeknek, festéshez pedig maximálisan ellenjavallott a nagynyomású levegő előkészítő nélküli használata. A visszahűtés következtében előbb kicsapódik a "víz" minthogy a gépekhez érne, ezért vannak kiképezve itt a leeresztő csapok. Egy komolyabb ipari rendszer akár napi 100 liter kondenzátumot is "termelhet". Természetesen ez messze nem ennyire durva otthoni, kisipari körülmények között, de nem hiába kell időnként a kondenzátumot a tartályból is eltávolítani, mivelhogy ott is felhalmozódik egy bizonyos idő alatt.

    És ebben az esetben a tartály sem tágulási tartály, baromi rossz lenne ha tágulna, hanem épp ellenkezőleg "nyomástartó" szerepe van, épp az a dolga, hogy "létrehozza" a nyomást és nem az, hogy elnyelje, kiegyenlítse azt biztonsági funkcióként (a tágulási tartály szerepét itt a biztonsági szelep látja el). Tágulási tartály esetében a (túl)nyomás "elnyelése" az elsődleges feladat, annak felépülését kell megakadályoznia, itt viszont pont az ellenkezője áll fenn.

    Szerintem a kompresszornál, nem igazán a levegőt hűtik, hanem a "hengerfejet" amit az összenyomódó levegő melegít fel.
    Ahhoz az a kis bordázott cső semmi. :N Lényegében nulla felülettel kapcsolódik a hengerfejhez. Ahol szükséges a hengerfej aktív hűtése, ott meg is teszik.

    [ Szerkesztve ]

  • Barret001

    addikt

    válasz KillHates #66876 üzenetére

    Aki nem akarja össze égetni magát véletlenül,az hűti a kompresszor nyomócsövön kilépő össze sűrített levegőt.Minden normális kompresszor így van felépítve. És még több más oka is van.A bicikli pumpa csöve is forró lesz kerék pumpáláskor,csak ott nincs 8-10 BAR :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák