Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
raczger
őstag
Első generációs Mazda 6-hoz szeretnék lassan már téli gumit (és lemezfelnit) venni.
Eddig nekem a legszimpatikusabb a Firestone Winterhawk 3 (60k-ba kerülne 4db), tesztek alapján jónak tűnik, vagy esetleg van ezen az áron jobb?
195/65 R15 méretbe lenne.
Illetve egy másik kérdés, amit nem sikerült megtalálnom, hogy milyen széles felnit kellene vennem ehhez a gumihoz? 6, 6.5?
Illetve vegyek nyugodtan hozzá kevésbé szép lemezfelni, vagy inkább felújítottat (vagy csak újrafújt)?:
[link]
[link]
[link]Érdemes mielőbb megvenni, tehát ilyenkor mennek fel az árak, vagy pont ellenkezőleg, kezdődnek az akciók?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz neduddki #6467 üzenetére
Ok, kösz, szóval 6 col.
Az már 68k lenne szállítással. +50k+szállítás az alufelni, és még a gumik felszerelése, máris 130k felett lennék, az már sok.
Azt a felső alufelnit néztem én is, de most nem szeretnék ennyit kiadni ilyesmiért, felesleges szerintem.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
gumifelninagyker.hu-ról rendelt már valaki? Megbízhatóak, érdemes onnan rendelni? Barum Polaris 3-at vennék, náluk van most a legjobb áron a kiszemelt méretben
Remélem elfér még ez a kérdés ebbe a topikba.
Erről a felniről vélemény? Szerintem elég jó árban van, plusz adnak rá garanciát leírás szerint.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Ezt beszopni... Anyám Mégane-jához vettem 4 új téli gumit (Barumot), felnit is, levittem ma a gumishoz, hátulra felszerelte, előre tenni fel, szól, hogy nem megy fel a féknyereg miatt, wtf mondom... Pedig több helyen utánanéztem és elvileg 14-es felni rámegy, gyakorlatilag nem. Valamit valószínűleg elnéztem, csak még most sem tudom, hogy mit.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz tomcsi23 #6807 üzenetére
1.6-os, ahol utánanéztem 14-est írtak gyári méretnek erre a motorra, lehet ott volt elírva, nem tudom...
(#6810) giigz: 2001-es megane, nem volt nekem semmi sem gyanús, sok-sok helyen utánanéztem, utánaolvastam és valahogy mégis sikerült rosszat venni
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Van amire a 13-as is rámegy, erre csak a 15.
(#6818) ANDROID???: neten néztem utána, ezúttal sajnos rosszul, nem gondoltam volna, hogy egy típuson belül ekkora különbségek lehetnek, hogy 2 collal nagyobb kerék kell egy 2 évvel később gyártottra, egyébként a kézikönyvébe beleolvastam más miatt, de nem emlékszem, hogy erre kitért volna
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz ANDROID??? #6823 üzenetére
Már feladtam a hirdetést, nem szarakodok a cserével, még több pénz megy el, már fel lett téve a felnire, kicentrírozva, másik gumi megrendelve. Most csak reménykedek, hogy nem bukok rajta túl sokat.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Elvielg felmegy rá a 15-ös is
Pl itt egy korábban hirdetett 2.3, ezt 15-ös télivel adták még.
Illetve eszerint az oldal szerint is okés a 15: [link]
A vezetőoldali ajtó belső oldalán van egy gumiméret/nyomás táblázat, ott nem szerepel az R15?www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
Na megint ráb***tam, de most nem az én hibám volt, rossz felnit küldtek. Rendeltem 4db 15x6 gyári renault felnit és hoztak 3db 15x5.5 gyárit és 1db 15x5.5 nem gyárit... Persze ez is beleér a féknyeregbe elől.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Eddig bevált nekem a Michelin Alpin A4, vasárnap voltam vele vezetéstechnikai tréningen. Volt egy olyan gyakorlat, ahol a pálya lejtő, 180 fokos jobbkanyar, majd emelkedőből állt, mindez vizes műgyantán, amivel ugye a téli útviszonyokat szimulálják. Ezt kellett először 35km/h-val teljesíteni, ez az a biztonságos sebesség, amivel meg lehet csinálni, majd 45km/h-val, ennyivel nem lehet már bevenni, leesel az útról, ennek ellenére nekem sikerült 50km/h-val abszolválnom (persze ez már eléggé a határ volt, a gumik is nyikorogtak).
Videó (utolsó gyakorlat, 2:40-től)
Fékút szárazon, vizes műgyantán, szárazon szlalom, mindenhol nagyon jól viselkedett. Rántópadnál is simán összeszedtem az autót, habár itt inkább a jó reakcióidő és a tudás számított, mintsem a gumik.Volt vizes műgyantán vészfékezés, 50km/h-ról. 22 méternél álltam meg, míg bátyám a nyári kingstar (két szezonos) gumikkal 80m alatt sem tudott megállni (elfogyott ott a műgyanta ), akkor még 25-20 km/h volt a sebessége. Igaz a kingstar eléggé gyatra minőség, de azért jól látszik, hogy miért is kell télre téli gumi.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
"az eredmények nagyon érzékenyek a gumikeverék összetételére"
Szerintem csak minimálisan, bátyám szar nyári gumival is megfogta az autót elsőre. Persze biztos segít, de ide mindenképp kell a jó reakcióidő és a helyes reagálás az adott helyzetre. Ha 1-2 tized másodperccel később kezdem a visszakormányzást, mikor elkezdett tapadni az autó, ugyanúgy kibicsaklik az autó a másik irányba is, erre is láttam aznap példát, akkor kezdték el visszatekerni a kormány, mikor már egyenesben kellett volna lennie.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Voltál már vizes műgyantán autóval? Azért egyszer próbáld ki.
Valószínűleg nem véletlen, hogy sok-sok pénzért építenek fel vezetéstechnikai pályákat, nyilván nem lesz 100%-ban olyan, de szerintem elég közel van hozzá. Most nincs túl sok lehetőség itthon valódi téli körülmények között tesztelni a gumikat, ez marad. (Vagy várják meg a februári első havat és akkor teszteljék le? Akkor kb már teljesen mindegy, nem fog senkit érdekelni.)Ettől függetlenül kíváncsi lennék olyan tesztre, hogy ugyanazt, ugyanazzal az autóval és gumikkal megcsinálják vizes műgyantán, aztán hóban/jégben (azért ez is eléggé relatív, mert erősen változóak a téli útviszonyok, egy simán friss havas területen is máshogy tapadnak a gumik, mint egy lejárt havas útfelületen vagy egy már kissé jegesen, szerintem a műgyanta leginkább az utóbbihoz lehet közel).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz grabber #7185 üzenetére
Az alulkormányozottságot hamar észreveszed, könnyen korrigálod, igazából csak elengeded a gázt pici fék és ennyi. Kevésbé tud meglepni, mint a túlkormányozottság, olyan, mintha egyszer csak kihúzták volna a hátsó tengely alól a talajt és ha nem vagy nagyon jó sofőr, nem fogod összeszedni az autót, onnan már csak a szerencse segíthet rajtad. Ha tudni akarod milyen érzés, és hogy esetleg tudnál-e korrigálni, menj el egy vezetéstechnikai tréningre, a rántópad szimulálja ezt.
Okosabb emberek, szakemberek mondják, tudják, hogy hátra kell tenni. A biztonság előrébb van, mint a pénztárca.
Az én véleményem pedig, hogy az sem túl jó, ha jelentős tapadáskülönbség van az első és hátsótengely között, az is adhat egy hamis biztonságérzetet. De jól tapadnak az elsők vizes úton, aztán egy keményebb kanyar, pocsoja, aquaplanning (mert ugye az elsők simán átmennek a pocsolyán, jó gumikkal, a hátsó már nem), árok.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest