- Házimozi belépő szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- UHD filmek lejátszása
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen házat vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Premier előzetesen az Until Then
gp Némi halasztás után végre elérhető lett a játék teljes kiadása.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
choco01
addikt
válasz
HollywoodBoy #20398 üzenetére
Tök ugyanígy ugyan ilyen 1.2 Fabiara vettem tavaly 175/65/14be Michelin CC-t.. Tök jó télen nyáron.. Ajánlom
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
HollywoodBoy
tag
Köszi a választ!
Hát sokat gondolkodom a témán megmondom őszintén... Az egyik választás a Michelin CC lenne - @choco01 köszi, a javaslatod alapján kezdtem kutatni a típus után.
A másik meg egy téli Goodyear UltraGrip 9.
Egy kicsit drágább a CC, de nem azon a pár ezer forinton fog múlni, szóval itt most a pénz annyira nem szempont.
Sokkal inkább a többi dolog... 2016-os téli ADAC tesztből indultam ki. Ugyan a méretek eltérőek a tesztben, ahhoz képest amiben én keresek gumit, de feltételezem - javítsatok ki ha nem így van, mert nem értek a témához - a méret ebből a szempontból nem olyan lényeges, sokkal inkább a gumi kialakítása számít, ami gondolom ugyan az nagyjából az összes méretnél egy adott típust figyelembe véve.A két említett típus összehasonlítása során azt láttam, hogy nagyjából ugyan azt produkálják a gumik (néhány tized eltéréssel), viszont a CC a havon eléggé leszerepelt. (erre fel is hívtad a figyelmemet). Még amin csodálkoztam, hogy száraz és vizes aszfalt tekintetében is alig volt különbség, pedig azt vártam, hogy az UlraGrip rosszabbul fog szerepelni pl. szárazon, de ez elmaradt.
Szóval ez a havas dolog miatt kicsit jobban hajlok a csak téli megoldásra (nyári nélkül) mint a 4 évszakosra. Igazából ami a téli ellen szól nyáron, az-az amit írtál, hogy jobban tapad a 4 évszakos (nyilván ebből adódik a nagyobb zaj - ami nem érdekel, és a minimális többletfogyasztás is - ami néhány ismerősöm sok éves számolgatása alapján tényleg minimális).
Viszont ha jól értem azért ez sem jelenthető ki feketén-fehéren, hogy márpedig a 4 évszakos jelentősen jobban tapad nyáron, mint a téli abroncs. Hiszen az ADAC-os tesztben is minimálisan hozták ki jobbnak a száraz úton a CC-t mint az UltraGripet. Nyáron meg főleg száraz úton megyek, kivéve ha esik, mert akkor még minimálisan jobb is a téli a teszt szerint. Persze tudom itt szóba jön az, hogy nyáron a száraz út az forró hőmérsékletet/aszfaltot is jelent. Nagyon kíváncsi lennék egy nyári meleg időjárásban készült tesztre, hogy mennyivel szerepel rosszabbul a téli, mint a 4 évszakos. Az a baj ilyen teszteket nem igazán találtam a neten. Ha van is az a gumikereskedők weboldaláról származik, de semmi megbízható forrású tesztre nem utalnak ilyenkor persze...Mit gondoltok a gondolatmenetemről? Örülök ha kijavítotok, mert szeretnék okosabb lenni a témában.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
HollywoodBoy #20405 üzenetére
Jó a CC. 3 éve használom teljesen elégedetten. Mátrában a hóban is bőven elég volt. Nyilván nem tapad úgy mint egy téli de normális közlekedéshez bőven elég. M+S minősítésű, tehát mindenhol elfogadják téligumiként. Az meg bónusz, hogy nyáron is meg tudsz vele állni es vízen meg kimondottan jó.
#nincsbennetarcsi
-
HollywoodBoy
tag
válasz
focvis #20408 üzenetére
Köszi a teszt tippet! Sok hasznos infót megtudtam belőle, bár azért fenntartással igyekszem kezelni mert 5-6 teljes tesz elolvasása után, olyan érzésem volt mint egy gumisnál, aki a pénztárcámra pályázik és ott isteníti az évi 2 gumi cserét ahol tudja.
De ha levonom belőle ezt a benyomást, akkor jól összefoglalja a lényeget. CC-ve kell egy kis kompromisszum jégen és havon (bár érdekes, hogy néhány külföldi tesztet is megnéztem és ott jobban szerepeltek ezek a gumik).
Az UG9 pedig elég csúnyán kopott a nyári teszten az tény. De ők maguk is elismerték, hogy jól teljesített (a prémium nyárik környékén). Na most én átlagosan a nyári melegben kb. 2000 km-t megyek, nem tudom milyen kopásra számíthatnék, de közben télen nem kéne tartanom semmilyen körülménytől. Bár valahogy olyan érzés is van benne, hogy egy ilyen prémium téli gumi nem ide a kis hazánkba való, ahol évente összesen 3x esik a hó, és akkor is max. 10 cm-t. A jégtől már kicsit jobban tartok a CC esetében, mert télen többször előfordult, hogy csúszkáltam a mostani téli gumimmal(7 éves és elég kopott az igaz), és az nem jó érzés...Szóval a dilemmám még mindig él, de most már kicsit jobban hajlok a CC felé - télen nagyobb odafigyeléssel -, mert megijesztett a drasztikus kopása az UG9-nek nyáron. És azért jó lenne 5 évig elhasználni egy gumit...
Kicsit még megpróbálok utána nézni másik portálokon is az UG9 szereplésének nyári körülmények között, és utána fogom meghozni a döntésemet.
-
válasz
HollywoodBoy #20429 üzenetére
Én télen télit, nyáron nyárit használok; de már 2x megremegett a kezem, hogy veszek CrossClimate-ot. Nem veszek egyelőre.
De ha választanom kéne, hogy egész évben négyévszakos vagy téli, akkor nem kérdés, hogy az előbbit választanám. Kinyírja a hőség a legjobb télit is, pazarlás lesz a vége szvsz.Esetleg gondolkodj el egy inkább téli mintázatú 4évszakosban, a CC inkább nyárra optimalizált; Kornél fórumtárs eléggé beleásta magát a témába.
@BMW001: nem az RFT-vel kevered az XL-t? Kétségtelen, hogy az XL-nek erősebb az oldalfala, de nem tartja meg az autót.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
HollywoodBoy #20448 üzenetére
CC/CC+
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #20449 üzenetére
CC kifutó termék, ha kifut a raktárkészlet vége. CC+ lesz már csak.
#nincsbennetarcsi
-
HollywoodBoy
tag
Köszi mindenkinek a választ!
CC+-t nem találok egyáltalán ebben a méretben (185/60R14). Ha sima CC-t vennék, ez azt jelenti, hogy minimum 1 éves gumit kapok ami állt a készleten, mert felváltja a CC+? Jó lenne tudni, hogy lesz-e az én általam keresett méretben is CC+...
A Goodyear négyévszakos kínálatát pedig nézegetem tesztekbe és elég jól szerepelnek valóban.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
HollywoodBoy #20454 üzenetére
Ez a nagyobb méreteknél van, a kisebb méretekben még futtatják a CC-t.
#nincsbennetarcsi
-
choco01
addikt
válasz
HollywoodBoy #20454 üzenetére
Nem az volt hogy a cc+ a kopás csökkentése miatt kevésbbé fog tapadni?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
rbalint88
addikt
válasz
Kornel #20486 üzenetére
itthonra szerintem négyévszakosból (annak is használva*) CC or gtfo. esetleg a goodyear. mivel itthon 90+%-ban vagy száraz idő van vagy esik, inkább arra optimalizálnék. nem vennék olyan gumit, aminek a vizes teljesítménye gyenge. inkább havon legyen középszar.
*nekem ugye téli helyett van a négyévszakos, mert hó viszonylag ritkán van, szárazon meg jobb, mint a téliek. esőben középszar, de annyi pénzért belefért. ha legközelebb veszek négyévszakost, akkor szinte biztosan CC+ lesz, de az nem erre az autóra fog kerülni, hanem asszony futkosósára. Alfára valami szárazon is jó téli megy majd.
-
Brumi˘
addikt
Pénteken felkerült nekem is a CC (205/55 r16). Tegnap volt is egy 200km-es etap. Friss vizes aszfalton klasszisokkal jobb mint a lekerült 4 éves Fulda Eco szemét. Eddig pozitív a dolog, remelem nem fogy el 1 év alatt.
-
raziel01
veterán
Nálam az a baj, hogy a CC+ és az Apollo 4 évszakos közt 10k/darab a különbség árban. Az 40k összesen.
Megfontolt városi közlekedésre én maradok az Apollónál aztán ha egyszer sok pénzem lesz jöhet a CC. -
Megvolt a hétvégi vezetéstechnikai tréning. Összefutottunk Safranekkel is
A vizes műgyanta inkább téli útviszonyokat szimulált, olyan, mintha tükörjégen mentünk volna. Ennek megfelelően a sok nyári gumis között az egy Michelin CC-s vert is mindenkit.
Érdekes dolgokat mondott arról, hogy télen a nyári gumi esélytelen, de nyáron a téli nem gáz szerinte. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
konci79 #20508 üzenetére
Ahogy nézem, 165R15 (/80) a gyári, ha bevállalod, 185/65R15 jó lehet - amennyiben elfér a dobban és nem áll bénán a felnin. 4,5" Wartburg felnin szokott lenne utánfutókra szerelve 175 széles gumi, szóval vásárlás előtt kérdezz rá a gumisnál, felraknák-e, kicsit határeset. Esetleg coll méretben nincs jobb áron? (6")
Illetve 165/70R15-ben van 20-ért CC, ha esetleg a nyári is cserés lenne.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
HussarF #20502 üzenetére
Nekem is ez volt a tapasztalatom, mikor voltam vezetési tréningen, hogy még a sport abroncsos autókat is leiskoláztam a műgyantán (szárazon nyilván nem). A tréner meg is volt lepődve, hogy ilyen jó a CC. Ez elején elég szkeptikus volt ugyanis... A végén azt mondta, hogy ha kibír 60-70k km-t akkor ő is vesz a saját kocsijára.
Télit azért nem erőltetném nyáron. A hőtől megkeményedik aztán a következő télen meg jön a csodálkozás, hogy nincs tapadás... De valóban jobb a téli nyáron mint a nyári télen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz
Safranek #20516 üzenetére
Sőt, be is mondták, hogy a Michelin minőségellenőrizte a pályákat. De azét nem gondolom, hogy ez azt is jelentené, hogy a műgyantát michelin gumikra optimalizálták volna vagy fordítva. Nem azért volt mondjuk jó a Michelin CC, mert az Michelin, hanem mert az ilyen útviszonyok annak jobban fekszenek, mint a nyárinak. Nálatok nem tudom, hogy hogy volt, de nálunk a CC-s Ford Fusion mellett a legjobb (még jobb is, mint a Ford-os) egy Nissan X-Trail-es srác volt. Az is nagyon tapadt. Kérdeztem, hogy milyen gumik vannak rajta, azt mondta valami Dunlop (vagy Goodyear, már nem emlékszem). Úgy éreztem nem kimondottan gumi-guru a srác
De gondolom valami SUV-ra (sőt, az az X-trail még terepjárónak is nevezhető) való gumi volt rajta, ami szintén jobban bírja az ilyen útviszonyokat, mint a sima nyári.
A te csoportodban mit tapasztaltál, miket láttál?[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #20547 üzenetére
Jó a cikk és szemléletes a grafikon.
Várom a tesztet, lehet CC+ helyett ilyet veszek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Richard! #20563 üzenetére
SportContact5-öt ugyan nem próbáltam de az vízen is egész agilis volt. Vezetési tréningen az volt Bögre IS250-én és vizes aszfalton köridőkben ott volt ahol én a CC-vel (szárazon meg úgy lealázott, hogy csak pislogtam
).
PC6 az high-end nem csoda ha elégedett vagy vele, a TS860-al is az leszel.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz
Atomgeszi #20601 üzenetére
Én új autóra azt veszek, sokak szerint fsz vagyok.
Megyek simán évi 15 ezret, nekem így is bőven megéri, kiszámoltam.A jobb négyévszakosok - nyilván kis kompromisszummal - bőven használható kategória.
Pár embernek van itt Michelin CC, nagyon szeretik, Vredestein quatrac 5, ez kb. a középkategória, nekem a civicen egy Apollo volt, ami a Vredestein almárkája, a korlátait figyelembe véve (de ha nem vettem akkor is) nekem megfelelő volt. Emelett a good year kiváló még.
Árban egyébként általában magasabbak, mint a téli vagy nyári, de ugye elég belőle 4 a 8 helyett.
Hegyekbe, havas jeges utakra nyilván jobb a téli, de vannak télen jobbak, és vannak nyáron jobbak.
-
Kornel
veterán
válasz
rbalint88 #20604 üzenetére
Apollo esetén azért felhívnám a figyelmét rá, hogy vizen csak közepes, egyáltalán nem életveszélyes, de érezni, hogy nem TOP abroncs.
Szárazon és havon abszolút elégedett voltam vele, ár értékben pedig még jobban.Nyilván a CC sokkal jobb, de legalabb másfélszer ennyi.
Még mindig ahhoz tudom hasonlítani, hogy az előző téli Falken HS449 mindenhol rosszabb volt, mint az Apollo, pedig azt igazi téli guminak árulják...
-
Atomgeszi
veterán
Köszi mindenkinek!
Igazából ez a Michelin CC egész jó kompromisszum.. Mert tavasszal nyárit is kellene vennem.
Most megveszem a télit mondjuk 15k/db áron, az cakpakk 60. Tavasszal veszek megint nyárit, abból is kellene megint 15k/db áron, hogy tartsuk az erős közepeset, az megint 60. 120
Plusz társasház lévén, tárolás is gázos nekem, mert épphogy mindig volt helye a guminak, és hát nem a papírforma szerinti tárolás jutott neki.
Jószerivel 4-6 évig ajánlott egy gumi, nem?CC meg meglenne 23/db áron, az 92. Nagyjából hozza a 15k-s közepes nyári/téli (kivéve havas viszonyt) minősgét.
4 évente 92 vagy 4 évente 120. Kihagytam valamit?
Szerk: Ja ez mind természetesen a 185/60 R15 méreten.
Ha már gyári méretet nézek 195/55 R15 méreten, 33k a CC, ami 132k..Most így kezdenek már összefolyni az ADAC tesztek, de egyedül ahol alább marad az egyértelműen a hó.
Szerencsére 1-2 hétnél tovább hó nem nagyon volt még itthon szerintem, ami nagyon vészes lenne, inkább ónos eső, de az meg kb tök mindegy, hogy mivel mész, mert úgyis csúszik(főleg a zsákutcánk, az kész jégpálya, onnan kijőve viszont a főutak nem szoktak túlságosan gázosak lenni).Gondolom Kornel is valami ilyesmit számolt.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Atomgeszi #20609 üzenetére
Még az évi 2 átszerelés költségét lehagytad. Ha 8 gumid van és nem magadnak cseréled akkor még otthagysz a gumisnál kb 15k-t évente.
Nekem CC van évek óta teljesen elégedett vagyok vele. Mátrában hóban sem volt gondom vele. Nyilván nem úgy tapad mint egy prémium téli de normál tempóban simán felmentem és lejöttem.
Egyébként külföldön is elfogadják téliként, mert M+S minősítése van (a jobbaknak meg Three peak snowflake minősítése is).
Kornel: A Conti 4évszakosára leszek majd kíváncsi, hogy az mit villant
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
Nem tudom, lehet, hogy én vagyok az egyetlen, de nekem nincsenek valami jó tapasztalataim a Michelin CC-vel kapcsolatban.
Nagyobb kigyorsításoknál még 2.-ban is a kuplung ráengedésekor simán "nyikkant" a gumi, az 1.-ről nem is beszélve. Most egy 4 éves Bridgestone Turanza ER300 van fent, annál mèg 1.-ben sincs ilyen. A CC 2 éves volt.
Arról nem is beszélve, hogy egy melegebb nyári napon azt is meg kellett fontolnom hogy mennyivel is vegyek be egy gyorsabb kanyart. Egyszerűen nem érzetem, hogy meg lett volna a megfelelő tapadàs.
Nem mondom, biztos van akinek megfelel ez a gumi, de én örültem, hogy végre lekerült az autómról! -
rbalint88
addikt
-
Kornel
veterán
Elvileg tudnék szerezni 215/55 R17 méretben Apollo allnac 4G all season gumikat, 30k / db, itthon nem lehet kapni amúgy, de rendes garanciával, számlával lenne.
Kleber quadrexer2 38k / db.
Vredestein quatrac 5 40k / db.
Michelin CC 48-50k / db.Én az Apollo felé hajlanék ennek tükrében.
-
Vincsaba
csendes tag
válasz
alázógyík #20642 üzenetére
rbalint88
-hirtelen megjövő nyomaték: Ugyanarról az autóról beszélünk, nem gondolnám, hogy a 2 gumi felrakása között vesztett volna a nyomatékából, és azért nem pörög Bridgestone.
-buta futómű: ugyanaz a futómű volt a CC-nél is meg most a Bridgestone-nál is.
-rosszul beállított futómű: nem volt futóműállítson az autó a CC leszerelése után
-rossz útfelület: ugyanazokon az utakon járok
-hőmérséklet: aláírom, itt tényleg lehet pár fok differencia
-gumi nyomás: 2,5 bar-ra volt fújva mind a 2