Hirdetés
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Texasban készül az első 3D-nyomtatott hotel
it A daru méretű 3D-nyomtatóval most egy hotelt nyomtatnak a sivatagba, rétegenként.
-
Akciófigyelő: Korai madár szállt az EarFun UBOOM X hangszóróra
ma Bevezetési kedvezménnyel kínálja az EarFun az IFA-n bemutatott új hordozható hangszóróját.
-
Jól felszerelt, 4K-s üzleti monitor a Philips értelmezése szerint
ph A 68,58 cm-es képátlójú, láncba köthető újdonság Thunderbolt 4/USB Type-C dokkoló is egyben.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Ja, csak nem mindegy, hogy a szetpukkantott roncshoz kell-e trelert hivni vagy csak egy defekthez
Latod, kell neked vagizni az osszkerekkel, pedig meg tarcsi sincs hozzaMastermark: nyilvan, csak amikor rongyosra szakad a gumi, ami autopalyatemponal egyaltalan nem sci-fi, akkor azert elgondolkozol, hogy biztos tudsz-akarsz ezzel tovabbmenni, plusz ugye van eloirt minimum sebesseg is a palyan, azt meg foleg nem egyszeru tartani egy felnin futo autoval...
-
rbalint88
addikt
válasz DefJamHUN #39325 üzenetére
ha elviszed gumishoz, valószínűleg levágja róla. ahogy egy tapasztaltabb kolléga mondta itten nemrég, pillantragasztóval vissza kell ragasztani igényesen, hogy ne kend össze az oldalfalat. ha nem látsz a legmélyebb részen se szövetszálat kikandikálni, akkor nincs szerkezeti sérülés. ha van sérülés, akkor szívás, egyéni kockázatvállalási hajlandóságon múlik, mihez kezdesz. a hivatalos szakvélemény az lenne, hogy dobd el. ha ez velem történt volna, akkor visszaragasztanám és minden egyes út után ellenőrizném, hogy kezd-e dudorodni és ha igen, akkor csere.
-
rbalint88
addikt
válasz ugforma #39372 üzenetére
“nem ölök meg vele senkit”
Akkor ne hozd ki a garazsbol, az az egyetlen biztos megoldas.
225/45R17 a gyari meret, /50-ben ne gondolkozz.
olcsobbtol a draga fele haladva: matador mp47, apollo aspire xp, barum bravuris 5hm, vredestein ultrac satin.
16-20 ezer kozott ezek meglohetok, az arkulonbozet kicsisegere tekintettel en a matadort kilonem. -
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz prof.hardver #39416 üzenetére
Max ezeket: [link] , [link] , [link] , [link] .
Egy jó ár-érték arányú, népszerű (nem véletlenül) Hankook Ventus Prime 3 is már 27k/db.
Ezen a 25k alatti szinten még el kell dönteni, hogy tapadjon VAGY ne kopjon, ha tényleg hosszú távra szeretnél jó gumit venni, akkor el kell nyújtózni a Michelin Primacy 4-ig, de az 40k/db -
rbalint88
addikt
válasz prof.hardver #39421 üzenetére
Hankook Ventus Prime 3 17k körül szerintem jó választás, de ott 20k-ba belefr akár prémium is talán.
-
rbalint88
addikt
válasz kisza25 #39516 üzenetére
A maxxis tunik nyariasabb mintanak, viszont a nexen nedves fekezesi cimkeje jobb egy kategoriaval, valamint halkabb is. Szerintem oruletes kulonbseg nincs a ket gumi tudasa kozott, en csak a halkabb mivolta miatt szavazok a nexenre, mert kisautod van, ott jobban bejon a gordulesi zaj altalaban.
-
rbalint88
addikt
válasz kisza25 #39540 üzenetére
Nem csak elol lehet am gond Ha olyan a futomu kialakitasa, a lengescsillapito testebe es a rugotanyerba is beleerhet. Nem
szivatasbol irtam oda azt is, hogy es menj vele egy kort
Ha online rendelted, akkor meg le tudod mondani + van 14 nap elallasi jogod is, de gondolom ezt tudod. -
rbalint88
addikt
én váltanék gumist.
pzero nero-val van tapasztalatom (anno 2009-10), 195/45R16-ban, annál vízen nagyon hirtelen szűnt meg a tapadás és elég korán, magyarán fos volt vízen.
hankook k125 jó gumi, de nem sportgumi. /55-tel lötyi volt az oldalfala, /45 xl-ben már jó.
sebringet hagyjuk kérem.
Michelin PS4 lenne a legjobb, amit vehetsz, ha van a méretedben. De nincs. Csak Primacy. Ami szintén rohadt jó gumi!!!
Goodyeart nem tudom miért fikázza, nem véletlen top kategória évtizedek óta...
na de. jöjjön az ajánló.
[link] kérd be a DOT-ot mindkét helyről, de egyébként a legjobb gumim evör ilyen volt.
[link]
[link]
[link] sportos stílushoz eléggé dicsérik, kopását nem tudom.
[link] lehet goodyearból inkább ezt venném sportoskodni.
[link] régi minta, de kellemes volt 225/40R18-ban egy összkerekes Passaton. de mivel régi minta, inkább ezt venném, ami az utódja: [link]
[link] unokatesóm Volvoján ilyen van 215/50R17-ben, rohadtul tapad és nem hangosodott meg 3 szezon alatt.
[link]
Ha ezekből nem tudsz választani, akkor a hiba nem a gumikban van Szerintem egyikkel se jársz rosszul. -
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #39581 üzenetére
nekem alapvetően jó tapasztalataim vannak a hankook-kal, a ventus prime 3-ból a második szettem van. az első egy Koni futóműves Alfa 156-on volt 205/55R16-ban, ott zavart a puhább oldalfal, mert "ellöttyen rajta" az autó, de ezután nagyon jól tapadt. ez lett cserélve a fent már felmagasztalt Bridgestone RE002-re.
a második szett 235/45R17 és XL-es, egy Audi A4 cabriora, ami az 1,8tonnájával és a tetőnélküliséggel korlátozottan alkalmas a sportolásra, de ezen nekem tökéletes, sokkal merevebb a téli 16-os Barumhoz képest, meg ami előtte volt rajta 16"-ban nyári Michelin Primacy 3-hoz képest is.K425 van após Audiján, az tényleg nem egy jolly joker. de olcsóbb volt egy ezressel/db, mint a VP3...
Qru: lehet az a laza minimum 400+ kg okoz már gondot az Eco-nak.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
195/55R16-ban van jobb ötlet allrounder négyévszakosra, mint a Vredestein Quatrac 5? ami meggyőzött emellett (a korábbi apollo-s jó tapasztalat mellett), hogy egy is a leghalkabbak között van.
-
rbalint88
addikt
válasz benjoe1 #39676 üzenetére
A t001 nem volt a legjobb huzasa a bridegestone-nak, talan ket ev utan jott a t001evo gyanus emiatt, hogy ez regebbi gumi lesz, mindenkepp kerdezd le a gyartasi idot.
Az a hankook jo, de fura az arazasa, en tobb penzt nem szivesen adnek erte, mint a bridgestone-ert.
ha szukos a budzse, akkor veddnyugodtan a barumot vagy semperitet. -
rbalint88
addikt
válasz focvis #39732 üzenetére
eddig az összes tesztben lehúzták, amit láttam, pedig vártam én is
unokatesómnak a V60 megette két gumi belső felét, úgyhogy egy pár gumit kell venni, de szerintem marad neki a rotation típusú V12 evo2, hogy 4 egyforma legyen. bár amennyit használja, neki is négyévszakos kellene... -
rbalint88
addikt
Szoval vezetestechnikai jellegu a problema. Vizes uton van, hogy a szaraz kanyarsebesseg felet se birja el, es ez nem gumifuggo, hanem a kanyar es az ott talalhato aszfalt adja ki igy. En is szeretek lenduletesen haladni, de vizes uton egyertelmu, hogy vissza kell venni. Eleg sokfele autot vezettem hosszabb tavon, meg tobbfele gumival, mindegyikkel sokkal lejjebb volt a tapadashatar vizes uton, a fizikat nem lehet megeroszakolni.
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #39771 üzenetére
Ezt nem is vitatom, de a jo ideje vizes ut sem tapad ugy, mint a szaraz Amikor tenyleg csak fellazul rajta a kosz, azon aztan tenyleg lehet nagyot esni.
-
rbalint88
addikt
Pedig nem az volt a cel, becsszo. De nem tudom masnak mondani, max hulyesegnek, hogy ha nem az utviszonyoknak megfeleloen valasztasz sebesseget. En se szeretem hasznalni a kozepso pedalt, orszaguton 100-110 utazo, palyan 140. Nekem kicsit komolyabb auton volt negyevszakos, mint a Clio, raadasul “also polcos” Apollo es soha nem erzodott kevesnek.
Szoval csak ezen tapasztalat alapjan mertem a
fenti allitasokat megfogalmazni csunya egyszeruseitessel, ha hulye vagy, barmivel le lehet esni az utrol, jozan esszel hasznalva pedig kis tulzassal a kinai gumi is jo(nem). -
rbalint88
addikt
téliben csatlakoznék a falken hs449-et fikázók táborához havernak volt E60-as BMW-n, a házunk előtti kis lejtőn gyakorlatilag szánkóként viselkedett vele az autó, az tényleg egy fos.
egy szezon után a Bridgestone LM005-tel nagyon elégedett vagyok 205/55R16-ban, nem véletlen lett tesztgyőztes is valószínűleg.
nekem az Apollo négyévszakos bevált télinek a 156-on
Dunlop Wintersport5 a V60-on szintén jól teljesít.
Hankook-kal téliben annyira nem vagyok elégedett, W452 a Splashen a jó eredmények ellenére nem villant. W442 Passaton jó volt, Golfon fos, ugyanaz a méret és gyártás.
Pirellik mind zajosak voltak és középszarok. (Splash Avensis, V60) -
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #39866 üzenetére
Ha a szep uj garis autod megis megallna az ut szelen es belenyulsz, de nem tudod megjavitani, akar bukhatod a garit is miatta. Plusz nem tudom hol javitod meg egy liter olajjal es ablakmoso folyadekkal. Ha ezeket otthon ellenorzod bizonyos idokozonkent, akkor tok feleslegesek a kocsiba allandora. Kulfoldre en is szoktam berakni egy pakkot (Kelet fele a nyelvi nehezsegek, Nyugat fele a kvadraga trelerezes miatt), amiben van vontatokabel, bikakabel, kis kompresszor, rendes kerekkulcs es 1l az autohoz valo olaj, valamint duct tape. Szerencsere eddig nem kellett soha semmi, csak a “kacsaszalagbol” adtam egy autostarsnak, aki ele kifutott egy kutya es kicsit meglogott tole a lokharito. Ja meg van nalam
obd olvaso, mert sok az apro fals riasztas, igy ha nem jon vissza a hiba, lehet menni tovabb (pl unokatesom volvoja sok varosozas utan bedobta az egr hibat, rogton beszart tole. Mondom no para, hibatorles, menj egy hosszut es jo lesz. Jo lett.) -
rbalint88
addikt
nem tudom, nem én voltam.
Qru, iszol te rendesen?nekem eddig három "vicces" szitum volt. 1: Erdély, olyan defekt, hogy a gumi oldala kihasadt. szerencsére volt pótkerék. 2: nagynyomású pumpa elkezdett meghalni és néha a 110 lóból csak kb 30 volt meg, az meg egy Avensis kasztniba kicsit kevés. de nem hagyott ott! 3: frissen vásárolt A4 cabrio, még a vásárlás utáni nagyszerviz előtt elmentünk Sárvárra és hazafele kiakadt a termosztát, úgyhogy kb alapjáraton jöttünk haza, fél szemmel mindig a vízhőfokmérőt nézve és sokszor rátöltve. izgi volt...
-
rbalint88
addikt
válasz viharhozo #39876 üzenetére
1: ha ki van repedezve, akkor kuka, ez igaz. a gumis nem akart átverni. sajnos az egyre újabb gumik egyre kevesebb ideig bírják, úgyhogy az 5 éves guminál ez már mondhatni benne van. 6-7 évnél tovább nem nagyon bírja már semmi sem, régebben a Michelinek bírták leginkább az öregedést.
2: szerintem jól jársz vele.
-
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #39968 üzenetére
A fogyasztas nalam nem szempont, de a zaj ak igenis van jelentosege. Ha ket azonos teljesitmenyu gumi kozul kell valasztani, biztos nem a hangosabbat fogom lekattintani... pl a hyundai is a kerekeket kevesbe szigeteli le, igy nem mindegy, milyen gumit raksz ra. Ugye nekem elantra a ceges. A rosszul szigetelt kerekjarataival is tud alacsonyabb lenni a kerekzaja a 69db gumival, mint a jol szigetelt A4-nek a 72db gumival...
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #39986 üzenetére
vagy lakkfilccel átkenni feketére otthon én még nem találkoztam olyan gumissal, akinél fekete súly is volt.
btw nekem zöld színűre volt szinterezve a lemezfelni, el is hagyta a súlyt durva volt, 60-nál úgy rázott, hogy azt hittem kiesik a hátsó híd a góf1 alól.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz hacki87 #40032 üzenetére
erre bazi nagy +1, pedig én szívtam az alfával és volt toyotám is (meg most asszonynak is lett). pedig majdnem suzukink lett nekünk is, de scross elejétől még mindig megijedek, vitara meg kicsi és kopár belterű lett volna 6,2-ért. úgyhogy most van egy 2004 A4 cabrio és egy 2008 Prius 2 és még van 2M szervizre és tankolásra, ráadásul hitelünk sincs egyikre se, az új autó meg csak azzal működött volna.
-
rbalint88
addikt
erről az egyik szomszédnak elfelejtettek szólni, 2012+ A4-en van neki 255/35R19 Quatrac 5 "full-full" az autó, s-line, szép felni, panorámatető, Quattro, aztán mégis jó neki a négyévszakos...
hozzáteszem, itt a 2.kerületben szokott néha esni hó és meg is marad, az Apollo négyévszakossal ugyanaddig jutottam, mint a téligumis versenyzőtársak, illetve a Splash-sel is volt pár alkalom, amikor a max egy szezont futott Hankook W452-vel azt mondta a technika, hogy másik útvonal lesz a nyerő. de ez itt is 3 nap/év max, egyéb esetben meg ugye jobb a négyévszakos a télihez képest az itthoni "tél"-ben. persze aki napi szinten használja tényleg télies körülmények között, az jobban ár dedikált télivel, ha ugyanabban a szegmensben választ. tehát ha top szezongumit vesz a top négyévszakos helyett.
inkább azt mondom, hogy vezetési stílustól függ, hogy kinek való vagy nem való. aki km/h-ra méri a vezetési élményt, annak nem való, de ha adott esetben kielégít a meglévő setup határain egyensúlyozva "sportolni", akkor is jó tud lenni a négyévszakos. például az összes carsharinges cég a kisebb autókra négyévszakost rak (eUp-okon hankook-ot láttam, a miniken és bmw 1-eken barum quartaris 5-öt) és azokkal is tök jót lehet autózni - plusz azokat dominánsan nyomják is, mert percalapú, ezért mindenki siet velük, aztán nem a gumi miatt törnek, hanem mert rosszul mérik fel a helyzetet. -
rbalint88
addikt
próbáltam lámpától elrúgni vizes úton, hát a méltán híres Ovation márkájú nyárigumiknak nem sikerült megugrani a feladatot szerintem a Vredi jobb lesz ebben
összkerék jó móka, szerettem én is.
sfefe: azért nézd meg közelebbről is, van akinek 3 évesen már repedezett.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz windlord #40231 üzenetére
ha normálisan közlekedsz vele, akkor barum bravuris 5 a belépő kb, hankook ventus prime3 a középosztály és vannak a top brandek a top kategóriában. téliben szintén barum a szükséges minimum (polaris 5), hankook w320 a közepe (ebben a méretben már van az is, inkább mint a w452), bridgestone lm005 a tavalyi tesztgyőztes. nem drága méret, érdemes jót venni belőle. télen meg lesúlyozni kicsit az autó farát, hogy legyen tapadás.
-
rbalint88
addikt
válasz Pokesz007 #40311 üzenetére
Hijoin nem egy top kategoria azert Dezent felette van es kb az a belepo a normalis minosegu, de semmi extra felnik koze.
Privat velemeny, az amugy is elegge megzabolazott 75 taltos sorsat nem nehezitenem meg alufelnivel is. Menetdinamikai szempontbol negativ tuning az alufelni, foleg ezek a jo nehezek. Nyilvan van olyan, ami konnyu, csak hat az nem ez a kategoria -
rbalint88
addikt
válasz GeneraL_XTX #40389 üzenetére
Amit fentebb javasoltak, hogy menj el vezetestechnikai treningre, azt nagyon tudom tamogatni en is. Igazabol kotelezove kellene tenni. Biztonsagos korulmenyek kozott megtapasztalhatod az autod hatarait.
-
rbalint88
addikt
válasz Scroll Lock #40402 üzenetére
13” a felni, az utolso kep adja a megfejtest. Belul a kullon irja, hogy 5,5x13J. Szoval 13” gumi kell ra. Pajszert hanyagold, csak osszebarmolod vele a felnit, bizd gumisra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óra topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen