Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    válasz Vertigo #79 üzenetére

    Udv Papp László csarnok parkoló ban az öntött beton nem száraz időben drift pálya tud lenni ha a gumi nem új teljesen.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Astroboy #81 üzenetére

    Milyen köröket mentetek végül? Úgy láttam, hogy az OAGB gépekkel 40-41-et lehet menni. Gép csere volt valamikor november körül, úgy tudom, lassabbak lettek talán az újak. A havi idők 43 körül vannak. Én életemben 1x voltam eddig, dec 19-én, hármat mentem, 45,6 44,6 44,0 lett végül. Tanulni kellene még a pályát és sok van a gépek közt is. 94 kg vagyok hozzá.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    Helló, a legtöbb öntött pályán, mint asia is (vagy akár a Papp László Sport aréna stb) a kartok alapvetően csúszósabban mennek mint rendes aszfalton. Amit leírtal az első alkalomról a normális be melegedési folyamatot mutatja nagyjából optimális körülmények közt. Feltehetően a gépek mentek már aznap és száraz idő volt de a futamot megelőzően közvetlenül az utolsó percekben álltak a gépek.
    Az elsők ezért pár kör után fogtak csak be, a hatsok viszont végig tapadtak hiszen a súly ott van azok meg hamarabb nyerik vissza az üzemi hőt. Plusz hamarabb kezd zavarni hogy az eleje nem tapad mint a hátulja. Lehet egyszerre állt össze csak az eleje jobban zavart.
    Ahogy neztem első alkalommal 49 ről 46 ig mentél le ami kb a normális tanulási görbe.

    Mi volt / lehetett a baj a masodik alkalommal?

    Külső körülmények:
    Ahogy írtad is hűvösebb volt. Ez persze nem feltétlen gond a kart motorok pl télen hidegben jobban mennek a hideg levegő sűrűbb több benzint éget (persze itt kb fél lóerő lehet csak de azért számít)
    A gumi viszont lehet épp emiatt nem indult el a jó irányba.
    Lehet a gépek aznap nem mentek (meg )annyit.
    A pálya alapvetően nem alkalmas a gumi melegitesere mivel annyira sima hogy a gumi nem tud mibe kapaszkodni nehezen jön a hő.
    A pára is nagyon fontos főleg ezen a felületen hiszen itt nem tud az aszfalt rucskei alatt meg állni a víz úgymond. Ha paras a levegő akkor ez a pálya olyan mint amikor egy rendes kültéri pálya esős (voltam a sport arénába igaz télen úgy hogy konkrétan nem lehetett egyenesen menni)

    Ilyenkor javítani is sokkal nehezebb és a határt is hamarabb ered el.
    A napi legjobb időket kell nézni általában, de egy hirtelen zivatar is változtathat pár óra alatt.
    Tudom az asia belső parkolós pálya de nincs el zárva a külső levegőtol.

    A gép ami tapad sokkal farasztobb mint ami nem és driftel.

    A belső okok:
    Fáradt voltál, az első futam után a második alkalommal láttad hogy messze a múltkori 46 és elment a kedved ami miatt a harmadik futam már fek nélküli szórakozás volt. Nincs ezzel semmi baj.

    Egyéb körülmények:
    A kartok tankja 10-20 l es. Sem teli nem szóltak teljesen tenni mert szét nyomja a porlasztót és teljesen ki ürülni se de 10 l akár 8-12 kg is lehet a különbség egyes állapotok közt ami egy hosszabb pályán nagyobb súllyal (80+- felfelé ) akar fél mp hátrány is lehet.

    A gumik kopasa nem mérvadó hacsak nem új szett volt fent ami néha az elején kifejezetten csúszós tud lenni.

    A gumi nyomás viszont már fontos, pár tized is számít.

    (Én legutóbb Szegeden házai pályán jártam úgy hogy le mentem és az alapvetően jobbos pályán a kigyorsítások közben a jobb hátsó gumi el pattogott de nem gyorsan hanem lassú hullámos mozgással. Így szar volt a kigyorsítás is persze és nem jöttek az igazán jó körök. Kijöttem és beszéltük a szerelokkel hogy valami nem jó jobb hatul. Rá mértek a jobb hátsó rendben volt viszont a bal elsőben a szükséges nyomás fele volt csak. Így a jobbos kanyarba a külső első gumi le ült amitől a belső hátsó nem tapadt. Nyomás rendben lett téve és mentem is egy egyéni rekordot, 2 tizeddel jobbat mint előtte - nem tűnik soknak de hazai pályán 2 tized rengeteg)

    Vissza az asia ba : ha a gép nem ment aznap vagy nem annyit a motor is lehet olyan hideg hogy még nem az igazi.

    Az első alkalommal lehet valaki akit tudsz követni ami hatalmas segítséget jelenthet.
    Sokszor fordul elő hogy valaki főleg új pályán megy egy jót mert mennek előtte aztán vissza megy egyedül és sehogy se jön a dolog újra. (Most nem erről volt szó a csúszás alapján de semmi se garantálja hogy egyforma körülmények közt újra megy a 46).

    Mindig az első pár alkalommal a leg könnyebb tempót nyerni, az utolsó tizedek századok a végén ezredek pedig már hosszú munka után lesznek meg.

    Üdv.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák