Hirdetés
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
PROHARDVER!
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz bot1978 #40400 üzenetére
A gitárerősítővel és hangszóróval előállítod a gitár hangját, amit felveszel.
A hifivel meg a felvett gitárhangot hallgatod vissza.Az egyiknél előnyös, ha torzít, zajos, színezi a hangot. A másiknál előnytelen.
Az elektromos gitár nem hegedű, nincs neki "saját hangja", amit pontosan reprodukálni kell. A hangzás attól függ, hogy milyen erősítőt, hangszórót, effektet használsz és azokon hova tekered a potmétereket.
[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
válasz bot1978 #40399 üzenetére
Mutass már rá itt, melyik szélessávú Celestion hangszóróra gondolsz! A PA és a hifi közti különbségek megvannak?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
llax
senior tag
válasz bot1978 #40400 üzenetére
Két külön világ.
A gitárhangszóróknak az átviteli hibáit lovagolod meg, a végfok áramvisszacsatolása (HiFi-nél ilyen nincs) ezt tovább erősíti... (Pl. rezonanciáknál nemhogy kevesebb, hanem még több kraftot küld bele, ott jócskán kiemel.) Ettől lesz mindegyiknek sajátos hangja, "karaktere".
A HiFi ennek az ellentéte, ott a korrekt átvitel a cél, mindenek előtt. A HiFi-n már a "feldolgozott", kombón vagy azt emuláló eszközözön (szoftveren) átküldött gitárhangot hallod, tehát azt már úgy kellene visszaadni ahogy a gitáros/hangmérnök elképzelte/alakította.
Az egyik alakítja-legyártja, a másik korrektül visszaadja a hangot. Jelentős a különbség (kivéve, ha kombó emulátort használsz a gitárhoz, mert akkor eleve HiFi/PA hangszóróra küldés a cél).
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Nem csak az átvitelről szól a dolog... Van néhány egyéb, aprócska, tényleg jelentéktelen különbség
Egy hangszórónak is van mindenféle saját torzítása.
HiFi-nél a gyártó mindent megtesz ennek mérsékléséért, akár az érzékenységet is beáldozva (ha a magas érzékenység is cél, akkor aranyárban lesz). PA-nál már kevésbé számít, némi minőséget is beáldoznak a nagyobb érzékenységért. Gitárhangszórónál a torzítások csak annyira számítanak, hogy két, azonos típusú hasonlítson egymásra, egyébként a hibái teljes mértékben az adott típus karakteréhez tartoznak.HiFinél fontos a végfok jó damping faktora, hogy a Lorentz-erőt kihasználva a hangszókat minél jobban megzabolázza. Kombónál vagy fejnél az áramvisszacsatolás gyak. értelmezhetetlenné teszi a damping faktort.
Ha mégis átvitel:
HiFi hangszínszabályzó vs. tone stack. Az elsőnél a cél a nyílegyenes átvitel beállíthatósága, akár a kiiktathatóságával is. Gitár tone stack-eknél egyenes átvitelt majdnem lehetetlen beállítani, "alapállásban" valahol 500-800Hz között lesz egy 6-10dB-es beszakadás. Jelentős részben ettől lesz egy kombó/fej hangja Marshall-os, Fender-es, stb... Mindenféle "bright" és "presence" kezelőszervekkel még tovább cikkcakkozhatod az átvitelt, ha éppen az esik jól.
HiFi hangládánál minden eszközzel azon vagy, hogy a frekvencia és fázismeneteket kivasald. Ahol kell csillapítóanyaggal tartod féken, ahol kell mankót teszel a hóna alá (dobozméret, reflex, passzív membrán, stb.), máshol a hangváltó nyúl bele...
A gitárhangszórót csak úgy (gyakrabban) freeair módon beb.ccintod egy ládába, oszt' üvöltsön kedvére... Ha mégis zárt a doboz, ott kevésbé jellemző a csillapítóanyagok használata, még kevésbé a TS paraméterek alapján méretezés... -
bot1978
senior tag
Ezt értem, csak ez a görbe végső soron a hangváltó létjogosultságát mutatja számomra és azt a feltételezést erősíti, hogy egy ilyen szélessávú hangszóró mellett is lehet esetleg egy másik hangszóró is, hogy több úton szólaltassam meg a freki tartományt, ha nem akarom csillapítani sehol, hanem valami monitor jellegű hangdobozt akarok. De arra nem ad magyarázatot, hogy egy szép görbével rendelkező hifi hangszóró miért lesz lapos hangú fos attól mert éppen egy hangszer szól rajta? És ezen a ponton összevonnám és egyben válasz lenne alattad lévő hsz-re.
(#40405) llax
Úgy érzem folyamat elbeszélünk egymás mellett ha olyanokat olvasok, hogy a HiFi-n mit hallok, mert azon nem hallok semmit, az csak egy feltételrendszer, egy szabvány aminek vagy megfelel valami vagy nem. Most nem a hülyét játszom, csak az én fejemben, amiről te írsz az a hangrögzítés polcon van.
Tehát, hogy a hangszedő által generált elektromos jelet te mivel és hogyan alakítod a hangrögzítés előtt. Például bemegy a keverőbe egy sávra az aktív elektronika jele, ezt digitalizálod és így felveszed akár sávonként és nem használsz hangszórót a hangrögzítéshez. Vagy megy a hangszertől egy akármilyen vonalon, aminek a vége egy hangszóró, de mégsem, mert te megtoldod egy mikrofonnal, amivel a hangszóró hangját veszed fel és a mikrofon jele megy a sávra, amit aztán digitalizálsz. Ez esetben nem feltétel, hogy az a hangszóró bárminek megfeleljen, csak az a lényeg, hogy azt akard rögzíteni, ahogy az éppen szól, mert neked éppen az a szíved vágya. Ez tiszta sor. Én ezt értem.
Csak az nincs meg nekem, hogy az a hangrögzítési lehetőség, ami biztosítja számodra azt a mozgásteret, hogy akár hangszórót is használhass a hangrögzítés előtt a rögzítendő jel alakítására az miért generálja a vehemens ellenszenvet bármilyen hangszóró felé, ami egyébként tud egy szép görbét akár szélessávon? Mert fel lehet venni mikrofonnal azt is, amelyik nem tud? Vagy mert ordítani tud az is amelyiknek a hangminősége egy kalap sz@r? Lehet hogy éppen valaki azt szeretné rögzíteni, ahogy leég a csába valami fos hangszóró. Oké, de ez a típusú alkotói szabadság ami tiéd, senki nem akarja elvenni, miért támadja HiFi-t? Nekem ez így nem áll össze.[ Szerkesztve ]
-
NeoPampalini
aktív tag
Na, kezdődik.
Gitárcucc vs. hifi cucc = almát körtéhez
Totál másra valók, nyilván nem véletlenül alakult úgy, ahogy.
De próbáljátok ki, hogy hogyan szól egy gitár egy tetszőleges gitárcuccon, meg egy high-end hifi cuccon (értelem szerűen ládaszimuláció nélkül), szerintem meglepő eredmény születne.
BTW, olyat max. az amatőrök csinálnak, hogy audio interface-be dugott gitár felvett anyagára nem tolnak rá egy ládaszimulációt.
Na meg, egy élmény lenne bemikrofonozni egy háromutas "hifi gitárládát", én is okoztam már meglepetést a basszus ládámmal, pedig azon csak egy 15-ös mély és egy 6-os közép van. -
llax
senior tag
válasz bot1978 #40408 üzenetére
"Oké, de ez a típusú alkotói szabadság ami tiéd, senki nem akarja elvenni, miért támadja HiFi-t? Nekem ez így nem áll össze."
Nem akar senki semmit elvenni. Ha az alkotó vágya az, hogy a gitárhangszóró (+erősítő, v. ezek emulációja) hangformáló szerepét kihagyja, akkor az valóban az alkotói szabadsághoz tartozik. Alapállásban ez a hangformáló szerep (v. emulációja) a villanygitározásnak szerves része. Így volt a múltban, így van a jelenben is és a jövőben is legfeljebb az eszközök változnak, a cél nem. Ezt kell alapállásnak elfogadni és minden egyebet kivételként kezelni.
Az sem valami fatális véletlen, hogy egyes cégek világváltónak szánt digitális megoldásai valahogy nem tudtak elterjedni gitáros témában... A(z akár hobbi)gitáros ilyen konzervatív állatfaj... -
cucka
addikt
válasz bot1978 #40408 üzenetére
Egy Marshall gitárládában van 4 ilyen Celestion hangszóró és ennyi, nincs hangváltó, nincs másik hangszóró. Ezeket direkt ilyenre csinálják, fogadd már el.
És igen, ha a te művészi vágyad, hogy torzítás és színezés nélkül halld azt, ami kijön a pickupból, akkor megteheted, persze, senki se állít meg.
Egyszerűen csak az a közvélemény, hogy így szarul fog szólni a gitárod. Senki se akar színezés nélküli gitárhangot, mert senkinek se tetszik az a hangzás. Ennyire egyszerű a történet.Olyan ez, mint ha bemennél a szakácsok topikjába előadni, hogy só és fűszerek nélkül jobban átjön az alapanyagok természetes íze. Senki se értené, mert elméletileg valóban igazad van, csak az étel ettől nem jobb lesz, hanem rosszabb, szóval miért akarna bárki ilyet csinálni?
[ Szerkesztve ]
-
kemotox
addikt
Nemértitek, a' zéles-ávú, az drágább. Azt kell használni és kész. Az, hogy hangmérnökök az árpád házi királyok kora óta mit használnak, az mindegy, ők nem értenek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
consono
nagyúr
Azért van némi változás, mert a modellezős kiserősítőkbe (pont otthoni használatra) ma már FRFR hangszórókat tesznek, de ott meg ugye modellezik a ládát is, szóval ugyan ott vagyunk
"In God we trust. All others must bring data"
-
Goose-T
veterán
válasz consono #40413 üzenetére
Nyilván, mert a modellezés elvégzi az erősítő és a gitárláda dolgát, ezért célszerű hifi-szerűen hangzó hangszórókkal megszólaltatni. Amúgy az FRFR cuccok is PA hangszórókkal operálnak, csak DSP-vel kisimítják a frekvenciamenetüket. Ha megnézed, az FRFR ládák nagy része aktív, úgy könnyebb beleavatkozni a hangképbe. Lényegében ezek PA elvárásoknak megfelelő stúdiómonitorok.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
freelanced
addikt
Üdv!
Kettő ajánlásra lenne szükségem:Milyen akusztikus gitárokat ajánlanátok 100.000 alatt?
Illetve milyet 200.000 környékén?
Köszönöm!Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
andor80
senior tag
válasz freelanced #40416 üzenetére
Miylen műfaj? hol használnád?
Fémhúros vagy klasszikus?Tartsd tisztán a képernyőd ne engedj a digitális szennyezésnek.Blokád alatt tartom én is!
-
bot1978
senior tag
válasz Goose-T #40415 üzenetére
Tehát abban végső soron mindenki egyetért, hogy ha adott egy monitorosabb szép frekvenciamenetű láda meg mellé egy kellően nagy teljesítményű fej, akkor van a legnagyobb esélyed a sikeres (akár processzoros) emulálásra, azaz, hogy ne csak pl. a Marshall hang legyen meg, hanem akár az összes gombnyomásra?
Abban mindenki egyetért, hogy ha van egy Marshall ládád, akkor teljesen kizárt, hogy bármi más hangját sikerrel fogod tudni vele emulálni, hiszen az emulált hangképet is egy Marshall karakterrel fogja megszólaltatni, aminek az eredménye az a katyvasz lesz, ami egyikkel sem fog egyezni?Ha ez két igen, akkor értitek ti, hogy én miért nem értem a hifiüldözést, csak menjek a csába mert ez dili és kész. Mint az öreg autók. Ha így, akkor oké, akkor jogos. A dili az dili.
Amikor valaki ad egy raklap kápét egy öreg cuccért, aminek qrvajó hangja van (mint régen, mert jó az még ma is) aztán jön a nagy nap és jön a B+ miért búg az előbb nem búgott, miért serceg, miért pattog, miért recseg vájá-vájá most jó, na... aztán két hét múlva most megint nem jó, miért nem jó? Én nem mondom neki, hogy azért nem, mert egy 100 éves megbízhatatlan fos, azért adták el. Nem mondom, max csak magamban gondolom, hogy ilyesmiért nagy lóvét kár volt adni, amikor emulálni is lehetett volna megbízható új cuccal, főleg ha pont lóvé nem marad utána az újra... De dilinek "pénz nem számít" jeligére oké, az más.
-
Eastman
őstag
válasz bot1978 #40418 üzenetére
A 20+ évek óta hangszerész-kereskedő haver arra a kérdésre, hogy vintage erősítő (láda), vagy vintage másolat erősítő (vagy láda) azt felelte, hogy "hetvenvalahányba' mikor a Led Zep felvette azt a dalt, az az erősítő / hangszóró új volt".
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
fattyu
veterán
válasz bot1978 #40418 üzenetére
alapvetően aki vesz egy 1972es marshall 412őt meg hozzá egy jtmet az iszonyuan nem akar fender hangot.
vagy lesz neki fendere is.A nagy teljesítményű fej... mit értünk alatta? egy fender bassmanhez nem akarsz greenbacket, egy jcm800hoz meg nem akarsz cts oxfordot. de ettől még: ha azt hiszed hogy egy plexi gt75ökön nem fog plexinek hangzani, vagy vox nem lesz vox g12m70en akkor pláne el vagy tévedve.
egy kemperhez persze nem olyan rossz egy frfr ha ládát is emulálsz de oly sokan vannak azzal is úgy hogy emuláljon a kurva anyja és megvan a kedvenc ládája ami az ő fülének a legjobb. főleg pedig igazából láda emuláció két helyen játszik: direkt interfacebe felvételnél. meg szintén direktben PA rendszerbe kötésnél.
meg nézz bele egy handwired csöves fejbe. azért azt 3 méter kábelt meg 30 darab alkatrészt nem olyan nagy truváj ám javítani és életben tartani a végtelenségig. ellenben egy modern félig meddig számítógép erősítő letérdel azt ki javítja meg?
van 35 meg 20 éves erősítőm. semmi baja pedig küldöm. ha lesz baja megcsináltatom.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
válasz Eastman #40420 üzenetére
ez persze egy érv és jó, csak a régen minden jobb volt szlogen bármennyire is elcsépelt én azért azt tartom hogy x évtizeddel ezelőtt még nem a tervezett elavlás és romoljon el a garidő végén volt a hozzáállás.
mennyi működö vintage erősítő van azóta is ami örömöt okoz sokaknak minden nap. nézzünk megy helixet kempert spider6 ót bármit 20 30 év múlva mennyi működő lesz.
meg nahát a hangszerboltos azt mondja vegyél újat
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
bot1978
senior tag
Ha a beszélgetés olyan (általam nem kívánt) gellert kapott olvasatodban, aminek eredményeként elégtételnek éreznéd azt olvasni tőlem, hogy igazad volt, akkor igazad volt. Én leírom, nekem az nem kerül pénzbe.
Az én jellememben megvan az egészséges alázat bárki irányába, aki ért valamihez és annyi azért ragadt rám is a koszon kívül, hogy észreveszem, ha valaki hülye hozzá. Az egyik hsz-ed csak most olvastam, köszönöm hogy vetted a fáradtságot. Látszik a jószándék mögötte és szimpatikus, hogy nem az az arrogáns stílus, ami sajnos gyakori a fórumokon. -
-
cucka
addikt
-
Moleman
addikt
válasz freelanced #40424 üzenetére
Első körben menj el valami komolyabb hangszerboltba (akár külföldön), vagy majd a Music Expora, és próbálj ki sokat, mert katalógus alapján nehéz megtalálni a tökéletes gitárt. Én annak idején a Cortokkal szemeztem, de nem volt kényelmes nekem a nyakuk, hiába szóltak szépen. 200 ezer környékén már lehet kapni fulltömör gitárokat is kis szerencsével, bár a legtöbb még csak tömörfedlapos lesz.
Pár éve kerestem komolyabb dreadnought gitárt, élőben szimpatikusak voltak a Yamahák és a Sigmák, de a Dowina felé is húztam látatlanban. Aztán felülírt mindent, mikor találtam egy fulltömör rózsafa hátú Sigmát 140-ért.
Azóta láttam egyszer egy szép zebrano Dowinát olcsón, azóta is bánom kicsit, hogy nem gazdagítottam vele a gyűjteményt, de úgysincs időm gitározni.Amúgy a különböző formákat is érdemes kipróbálni, következőnek én dreadnought helyett grand auditorium jellegűt vennék például, nagyon tetszett egy, amit próbáltam.
-
andor80
senior tag
válasz freelanced #40424 üzenetére
[link] 80 körűl van .Kigyensúlyozott hang .De rohadt nagy a választék
[link] 190 kb.De itt is hatalmas a választék. Ezek DREADNOUGHT gitárok én piorításom.
Mindenki mást fog ajánlani. főleg,hogy nem nagyon szűkítetted a metal minuszon kívűl hihihiCort, takamine, fender tényleg kb lehetetlen tutit mondani.
[ Szerkesztve ]
Tartsd tisztán a képernyőd ne engedj a digitális szennyezésnek.Blokád alatt tartom én is!
-
Eastman
őstag
válasz fattyu #40422 üzenetére
...aztán jön a nagy nap és jön a B+ miért búg az előbb nem búgott, miért serceg, miért pattog, miért recseg vájá-vájá most jó, na... aztán két hét múlva most megint nem jó, miért nem jó?
Erre reagáltam. Étttem én mindkét csapatot.
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
nap
addikt
Még tavaly vettem egy stratot, amit a srác azért adott el, hogy Les Pault vegyen a pénzből, majd ezt a gitárt én is egy Les Paulra cseréltem, amit viszont azért adtam el, mert rövid a nyaka.
Ismer valaki megfizethető 25,5-ös Les Pault a Hagström Super Swede-n és a Kramer Assaulton kívül? (A Gibson Custom Shop nem az én pénztárcámhoz van mérve.)browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
-
Goose-T
veterán
Ha nem zavar a floyd, akkor tessék, egy Harley Benton!
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
bot1978
senior tag
válasz Eastman #40429 üzenetére
Sok sportág keveredik itt. Az is nézőpont lehet, hogy a hangosításnak szerszáma e még valami, vagy ha onnan már inkább elengednénk és bizonyos okok miatt már nem mondanánk rá, hogy egy jó szerszám attól még lehet a legrövidebb út otthon egy beszarásos hangzáshoz, de ahhoz elég olcsó e vajon. Ha nem akkor jön az ésszerű mérlegelés, hogy ha nem szerszám és nem elég olcsó otthonra akkor mégis mi marad mögötte a dilin kívül, ami egy rajongás valami igazi iránt. Valami őszinte, a zene szeretetéből fakadó dolog, amit lehet érteni és nem tisztességes dolog eljátszani, hogy nem érted. Csak valahogy sikk (Simicska után szabadon) geciskedni. A varázsszó, amire ugrom az „unalmas”. Tudod amikor egy befutott gitáros felböfög egy olyat, hogy „blues is boring” szóval… oké hogy ügyes, a csúcson van, de leunalmasozni valamit, amit milliók szeretnek játszani és hallgatni… és ez minden területen annyira tipikus sajnos. Amikor kezdik, hogy valaminek unalmas hangja van, akkor úgy mocorogni kezdek. Amikor a szakállas rajztanár forma belepirul a húrokba az meg szevasz, mosolyt csal az arcomra.
[ Szerkesztve ]
-
consono
nagyúr
"In God we trust. All others must bring data"
-
Eastman
őstag
válasz bot1978 #40432 üzenetére
Egyértelmű volt, hogy ha stage-cucc, az legyen egy megbízható, jó szerszám (!), otthon, gyűjteménybe' meg lehet műkedvelősködni.
(Kar. János játszik most az első csöves motyómmal /Klemt Echolette BS 40 a hatvanas évek végéről/, a gyűjteményébe vette.) Na, az a színpadon búgna, pattogna, recsegne most. Nem is oda való má'. Számomra tiszta amiről írszALL:
Modellező, hifi kimenet, hifi szórók? Ám legyen! Nálatok.
Én imádom a 12 wattos előfokcsövi kiskombót öt potival! Amikből a V betűst 8 fölé tekerem, oszt' jön a mojo. Ezért is adtam el a nagyot. Nem színpadon gitározok.[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
arnyekxxx
veterán
Kár, hogy sokkal kényelmetlenebb a test mint az explorer, de legalább belefér egy szabvány tokba és jól megáll bármilyen állványon
-
llax
senior tag
válasz Eastman #40437 üzenetére
"Modellező, hifi kimenet, hifi szórók? Ám legyen! Nálatok."
Az teljesen korrekt, műszakilag is, hangzásilag is, a továbbiak már egyéni ízlésekhez tartoznak (az enyémhez pont nem). A lényeg, hogy bekerüljön a szükséges "híd" (célhardver, szoftver) a tervezetten tökéletlen (minél jobban az, annál drágább...), korlátozott sávszélességű gitáros cucc és a minőségre kihegyezett full range cucc közé. Az már felhasználás (részben ízlés) kérdése, hogy bemikrofonozott kombót (pl. felvételhez, keveréshez), vagy direkt a kombó hangját (gyakorlás, élvezkedés) akarja valaki megszólaltatni full range cuccon.
Folytatás
Egyébként nem csak hangzásbeli, hanem műszaki problémái is vannak a hangszedő jelének direkt full range cuccra küldésének. Teljesen alap, hogy ezeket megoldását minden gitáros elektronika tudja, míg bármilyen full range cucc (HiFi, PA, stúdiómonitor, stb.) pont nem. Ha erősítőnek gitár fej van használva, az első 4 problémát (valamekkora részben a hangzást is) megoldja, míg az 5. probléma hatványozottan jelentkezik.
- Teljesen más, 1-2 nagyságrenddel alacsonyabb impedanciaviszonyok vannak HiFi cuccoknál, 2-3-mal alacsonyabb PA cuccoknál (passzív hangszedőből jövő magasabb hangokat megöli - elektroakusztikusnál pont fordítva).
- Meg kell oldani a jelszint illesztést, mert a gitárból kijövő jel szintje (széles tartományban szór) pont nem illeszkedik semmilyen szokványos/szabványos bemenethez.
- Meg kell oldani az alsó sávhatárolást (gitáros cuccban erre nincs is külön alkatrész - egyből a bemeneti csatolás megoldja, mindenben, amin átmegy a jel), egyébként pengetésnél, tompításnál koppanhat a lengőcséve a mélynyomóban, már mérsékeltebb hangerőnél is (nyaki humbuckernél a legerősebb a probléma).
- Meg kell oldani a felső sávhatárolást, mert a hangszedők sok kHz-en már kevés értelmes jelet szolgáltatnak (jelentős a tekercs induktivitása és a menetek közötti kapacitása), de a nagy impedanciás, aszimmetrikus átvitel (de a hangszedő is) előszeretettel szed össze zajokat. Ahol kezd rossz lenni a jel/zaj viszony, azt jobb vágni.
- Figyelni kell a kimenő teljesítményre, hogy egyedül se szóljon hangosabban a (különösen a torzított) gitár, mint ha az egy zenei késztermék része lenne. Ott a basszus limitálja a max hangerőt, ha az hiányzik, simán tovább tekerhető torzítás nélkül (torzított gitárnál még a határt is nehezen találnád), a közép és magassugárzó lengőcsévéjének szenesedése árán. (gitárhangszórónál mindent a 1,5-2"-os lengőcséve kap meg, középtartományban már emelkedő, magasnál jelentős impedancia mellett - így ott eleve nem vesz fel veszélyesen nagy teljesítményt)Ezek a problémák egyébként könnyen áthidalhatók (egy szál OPA, állítható erősítéssel, feladathoz megválasztott csatoló és visszacsatoló elemekkel - csináltam ilyet), akkor csak a hangzás kérdése marad. Ha csak valami háttérzajt biztosít a gitár, akkor szódával elmegy. Tanuláshoz, gyakorláshoz szintén. (elektroakusztikus jelét illesztés után kevésbé problémás full range cuccra küldeni, azt kevésbé kell formálni, ezen túl tanuláshoz, gyakorláshoz mehet unplugged is - az más kategória, más problémákkal)
-
Eastman
őstag
Az már felhasználás (részben ízlés) kérdése, hogy bemikrofonozott kombót (pl. felvételhez, keveréshez), vagy direkt a kombó hangját (gyakorlás, élvezkedés) akarja valaki megszólaltatni full range cuccon.
...vagy az egyéb kimeneteket használja. Hangsúlyozom; szobai a cucc. Meghajlok a 2020-as technológiák előtt, csak anno rabul ejtett az öregnéger videója aki a tornácon, a hintaágyon ringatózva torzonborzan vereti a Telével csak úgy.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
llax
senior tag
válasz Eastman #40445 üzenetére
Azt már talán többször is leírtam, a téma műszaki oldala "vonzott be" a témába. Pont ez a "mezítlábas" analóg elektronikás, tervezett tökéletlenség. Szóval én is a kicsit régebbi (félvezetős) megoldások felé húzok, csak egyszer már el kellene érnem, hogy legalább negyede annyi időt szánok gitározni tanulásra, mint a technikákkal ismerkedésre vagy azokkal kísérletezésre (bár összességében se jut rá olyan túl sok időm - a nagy átlagnál viszont több).
Próbálok a "szobai cuccnál" maradni, de azért gitárhangszórónak a "nagyon művész" helyett egy "becsületes iparost" választottam (G12K-100, a gyári cuccok tartozékán túl).
-
Eastman
őstag
Nyugi, én (is) a gitárok szerelmese, nem a gitározás szerelmese vagyok. Roadoltam anno, technikusok is kellenek! Szerintem az összes road gitár vagy dob tulaj, mer' a szerelem az ilyen. Itt meg összerakjuk az ismereteinket. Tóth "Citrom" József má' ebben az életemben nem leszek. A levegő a vászon, a hangok rajta a színek. A hallás, hangzás is szubjektív.
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
BluEyes
őstag
válasz fattyu #40167 üzenetére
Testvérem, arról a DSL5-ről a polcodon mondj már kis őszintét. Keresek valami hi-gain csövit, ami tud jóféle folyós, sustaines, szólózni való gaint. Ennek a hangszíne tetszik, de olyanféle-e a viselkedése, mint amit írtam?
Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.