- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amazon Kindle
- Projektor topic
- 3D nyomtatás
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Philips LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Új ajánlat a TeamGrouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
ph Az X1 Max meghajtó kis méretet, Type-A és Type-C csatlakozót, illetve USB 3.2 Gen2 sebességet kínál.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Premier előzetesen az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A minap befutottak az első tesztek is, amik szinte csak pozitívakat írnak a DLC-ről.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz
Menyus72 #11686 üzenetére
Ja hogy ezt az XF 18-cal kapcsolatban írtad..
Az igazat megvallva én is reggel óta azon agyalok, hogy mit is akarhattál ezzel mondani?
Az zavart meg, hogy egy olyan kommentemre válaszoltál, amiben pont nem volt szó a 18mm-es obiról, még érintőlegesen se. De így már világos.
-
FEDman
addikt
Szerintem az ezüst vázakhoz is a fekete obik passzolnak igazán.
Sőt, őszintén szólva én váztól függetlenül úgy általában rosszul leszek, ha ezüst obit látok.
-
FEDman
addikt
válasz
MC Pite #11816 üzenetére
Nézz szét itt a fórumon, gyakorlatilag már mindent leírtak, amit csak tudni érdemes a Fujiról.
Összeszedve az info morzsákat, ez egy hipster feláras drága rendszer, megfoghatatlan retro féltégla vázakkal, használhatatlan AF-fel, sz.r bokeh-vak, vízfestékező X-Trans szenzorral, zöld képekkel és ráadásul még normális videója sincs, nem hogy 4K …
Szóval ezek alapján elvileg pokol az életem mióta Fujira váltottam.
-
FEDman
addikt
Á, csak gondoltam meghozom a kedvet az új belépőknek.
Más, az XF 18-55-tel kapcsolatban is annyi vita volt, hogy gondoltam lövök a kissé kopottas példányommal pár nyitott rekeszes képet. Legyen pár nem tesztábrás kép is, amit aztán lehet teljes felbontáson elemezgetni, név szerint melyik pixel áll rajta kicsit furán.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Itt most szinte mindent keversz mindennel.
- Az XF 35/2-nek natúran van torzítása, de nem párna, hanem hordó.
- Ezt a gép automatikusan korrigálja. És ez nem merül ki abban, hogy az elkészült Jpeg képek korrigáltak, de bizony már az élőképet is korrigáltan látod. Azaz teljesen rosszul tudod, már az EVF-ben is a korrigált képet látod. A Raw az egy külön történet. Amennyiben például adobe programokat használsz ott is megy ez olyan szinten automatikusan, hogy egy pillanatra se látod a hordós képet, már egyből korrigáltan tölti be a konverter.
Te jelen esetben gondolom valami olyan programot használtál, ami ennyire nem támogatja a Fujit. Gondolom ezt a nem túl jó színekből is.- Egy ekv. 50mm obi tud torzítani, de jellemzően akkor ha nagyon szűk kivágást használsz. Ilyen távolságból amiket te is lőttél már nem jellemző a zavaró torzítás. Ha megnézed kicsit jobban a képedet a fiú arca nem azért nyúlik, mert az obi torzítja, hanem mert egy szerencsétlen pillanatot kaptál el. Kevésbé diplomatikusan fogalmazva éppen pofát vág, még a nyelve is félig kint van.
- Végül van egy olyan érzésem, hogy kicsit kevered az objektív geometriai és perspektíva torzítását. Előbbinek, amit a gép automatikusan korrigál elhanyagolható mértékű a hatása van egy portré torzítására, utóbbi pedig jellemzően meghatározza azt.
-
FEDman
addikt
válasz
konyi79 #11823 üzenetére
Alapvetően fix obis vagyok így ritkán kerül elő nálam a zoom, de mondom, majd ha odakeveredek lövök pár olyat is.
Addig is találtam pár XF 18-55-ös képet, amit még régebben lőttem az M4 átadásakor. Sajnos akkor még magam se ismertem annyira a cuccomat, néha kicsit rekeszeltem az obin, ma már tudom, hogy ez felesleges volt.
Sajnos a rawok már nincsenek meg, ezek a még erősen színátfolyást produkáló X-E1 Jpeg-ek enyhén feldolgozva, teljes felbontáson.
18mm - iso3200 - F3,2 - 1/105sKeveset beszélünk róla, de amúgy nagylátó végen is van értelme a kis mélységélességnek. Persze nyilván ez jellegéből adódóan csak közeli témáknál alkalmazható, ott viszont tele obiktól eltérő egyedi térrel rendelkező háttérmosást lehet elérni. Ilyen szempontból is jól jön, hogy ez az obi nagylátó végen F2,8. Főleg ilyen kellemes karakter mellett.
Ráadásnak a végére egy ilyen nagylátósbukés kép. -
FEDman
addikt
válasz
jjeahh #11883 üzenetére
Nyilván nem portréra gondoltam.
De ha már úgyis témánál vagyunk, a gombafotózás tipikusan az a téma, ahol viszont tényleg lenne ennek értelme. Nem mondom, hogy rosszak a gombafotóid, de már kezd kicsit unalmasan egysíkúvá válni. Érdemes lenne a megszokott teletartományból néha kicsit kimozdulva rövidebb obikkal is próbálkoznod. Meglátod egy rövidebb obival még a bokeh-nak is lehet izgalmas tere.
Többek között Roboter is pont ugyanezen okból részesíti előnyben a rövidebb makró obikat. -
FEDman
addikt
Azt még nem írtad, hogy egyáltalán nem működik vele, vagy csak bizonyos dolgok nem mennek? Nem mindegy, utóbbi esetben simán lehet, hogy a vázon nincs valami jól beállítva.
A gyári RR-90 elvileg kompatibilis az X-T10-zel. Bár gondolom a tied valami utángyártott darab lehet, ebben az esetben sajnos bármi elképzelhető. -
FEDman
addikt
válasz
DummyBoy #11968 üzenetére
Nehéz erre mit mondani így látatlanban. Az elvileg nem normális, ha el se indul keresni az élességet. Egy esetet kivéve. Az öreg X-E1-emnél például adott, hogy ha fókuszálsz egyet, majd utána gyakorlatilag szünet nélkül azonnal indítasz még egy fókuszálást, akkor azzal valahogy nem tud mit kezdeni a váz és ilyenkor nem indul el újra. Ez elsősorban a váz sara, az nem tudja ezt a helyzetet lekezelni. Én már ezt megszoktam, automatikusan hagyok egy gondolatnyi szünetet két fókuszálás között.
Kérdés persze, hogy nálad pontosan mi okozhatta a jelenséget. -
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz
madgie #12042 üzenetére
Fenébe, le kellett volna védetni.
Mondjuk szerintem itt egy picit már túltolták. Azt érdemes átemelni ami jó volt. A Zenit felirat például a maga bizarr módján még dögös is, de a 12XP meg főleg a Helios obi már szimplán csak ronda, mint a bűn.konyi79
Ez is jogos, az eredetin a másik oldalt volt, de ha itt oda nyalja fel, az gondolom némileg korlátozta volna az alatta lévő tárcsa használatát.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
GOD_GOD #12055 üzenetére
Szép hosszú írás tele sok-sok hülyeséggel.
Szerintem mindenki jobban jár, ha csak fele ennyit ír és az így felszabaduló energiáit inkább arra fordítja, hogy jobban utána informálódik a témának. Néhol nagyon süt, hogy nincs tisztában azzal amiről ír.Ami viszont érdekes, hogy a DXOmark-on eddig legtöbb pontot elérő gép a Pentax 645Z. Ez itt azért lehet érdekes, mert már abban is Sony CMOS szenzor van. Ez a hirtelen nagyon jó eredmény se véletlen.
De ami a lényeg, hogy ha 2016-ra tényleg új KF rendszert indít a Fuji, akkor jó eséllyel az is aköré a szenzor köré épül majd, mint ami a 645Z-ben van. -
-
FEDman
addikt
válasz
madgie #12080 üzenetére
Anno Pitével való vitám pont erről szólt, ha még emlékeztek. Nem kérdés, hogy az X-T10 tömörítésben sokkal jobb, meg minimálisan finomodtak is az árnyékok, de amit anno próbáltam mondani, hogy ez még mindig sehol sincs ahhoz képest amilyen az X-E1 volt. Azaz a fejlődés pozitív, de a mértéke minimális. Az első generációs Fujikhoz képest alig érzékelhető a különbség és innen nézve még az X-T10 továbbra is lecsapja a feketéket.
-
FEDman
addikt
válasz
tozso76 #12070 üzenetére
Jajj nem, nem ilyesmire gondoltam. Hogy szubjektíve ki hogy viszonyul adott márkákhoz az teljesen hidegen hagy. A tárgyi tévedések amik fájtak. Például jól láthatóan nincs tisztában azzal, hogy a DXO mit mér és mit nem mér. Kár érte mert amúgy akár egy jó írás is lehetett volna. Így viszont csak a tipikus netes írás tele fél igazságokkal.
-
FEDman
addikt
válasz
madgie #12080 üzenetére
Nem, a finomabb tömörítés szerintem pont nem így jön ki. Az X-T1 is csak a nagyon mély árnyékokban tömörít erősebben. Viszont ha megerőszakolod egy -1 Shadow beállítással, akkor ezek a mély árnyékok már nem mély árnyékok. A gép meg nyilván nem egy alap Jpeg-et húz fel ilyenkor, hanem a nyers képen húzza fel az árnyékokat és utána jön csak a tömörítés. És pont emiatt nem lesz itt különbség a két gép között.
Ha viszont a Shadows-t nem piszkálod és utólag húzod fel ezeket a mély árnyékokat, akkor már jó eséllyel látszani fog az X-T10 finomabb tömörítése.
És ennek is megvan a maga értelme. Leginkább azért, mert a felhúzott Shadow nem végez valami finom munkát, portrénál pl borzalmas tónusokat tud eredményezni. Például az Astia kombinálva -1 Shadows-val tuti garancia a tipikus Fujis pink bőrszínekre, amit annyi helyen látok és őszintén szólva nekem se tetszik. Én ezért se szoktam a Shadow-val játszani, ha fel kell húzni egy képet, azt utólag magam finomabban megteszem.
De ilyenkor viszont jól jöhet az X-T10 finomabb tömörítése. -
FEDman
addikt
válasz
madgie #12089 üzenetére
Közben kipróbáltam őket és van egy jó, meg egy rossz hírem!
A jó az, hogy megpiszkálva ezeken a képeken is átjön, hogy az X-T10-nek finomabb a tömörítése.
Itt van egy-egy 100% crop a megcibált képekből.
Itt elég szépen látszik, hogy az X-T10 ilyen téren jobb.
És hogy akkor mi a rossz hír? Ahhoz hogy ennyi különbség megjelenjen, olyan brutálisan meg kell cibálni a képet, hogy annak már a gyakorlatban semmi értelme, mert ilyet úgyse nagyon fogsz csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Teljesen rendben van a mérete/súlya, ezek ekkorák. Tele oldalon a rövidebb bázistávolság nem jelent semmilyen méretelőnyt. Az hogy FF-nél kisebb szenzorra tervezték már annál inkább, csak itt jellemzően fals összevetéseket tesznek az emberek. Ezt az obit például egy 150-600mm-es FF obival van értelme összevetni és akkor máris megvan, hogy hol leledzik a kisebb szenzorral járó méret és súly előny.
-
FEDman
addikt
Ne aggódj, pontosan értettem hogy mire gondoltál.
Ha valami, akkor az én eredeti kissé gúnyos bejegyzésem volt félreérthető amiben csöpp kis XF üvegnek neveztem. Valójában az általános vélekedéssel szemben, miszerint túl nagy, túl nehéz, szerintem teljesen rendben van ez az üveg. Ezek ekkorák. És csak azért mert az ilyenek nagyok még simán van helye a rendszerben. Minidig is azt vallottam, hogy a mirrorless rendszerek nem kizárólag csak a kis méretről szólnak.Amúgy nemrég járt ugye nálam egy nagyon hasonló kombináció. Hosszabb használat után arra jöttem rá, hogy a Canon 7D MkII-nek hiába van az objektív méreteihez méltó fogása, az egész cuccnak olyan össztömege van, hogy hosszabb kézből való fotózás után mindenképpen kellemetlenné válik a használata. Azaz aki ilyen profi telével akar fotózni, annak így is úgy is vállalnia kell az ezzel járó plusz macerát.
Megint egy másik történet, hogy sokan szeretik a top mirrorless vázakat belépő tükrösökkel összevetni, de ha kicsit korrektebbek vagyunk, akkor rögtön kiderül, hogy a fenti cucc össztömege 2,51Kg, ami már önmagában fájdalmas tud lenni egy idő után. Egy X-T1 + XF 100-400 meg ezzel szemben összesen 1,81Kg. A kettő között van 700g különbség, azt azért egy hosszabb fotózás alatt már simán megérzi az ember.
-
FEDman
addikt
válasz
MC Pite #12102 üzenetére
Nekem már akkor is pontosan az volt az a véleményem, hogy a feketék lecsapása terén annyira jelentéktelen a változás, hogy az szinte említést sem érdemel. No már most, ha te is kb így gondoltad már akkor is, akkor komolyan nem értem miért rendeztél akkora hisztit a témában.
No de fátylat a múltra, örüljünk inkább annak, hogy ennyi idő után végre majdnem egy álláspontra kerültünk a témában.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Az X-Pro1 azon ritka Fujik egyike, amire sose vágytam igazán.
De ez persze nagyon szubjektív. Engem például az X-Pro1 legnagyobb durranása, a hybrid kereső nem nagyon hat meg. Konkrétan az optikai átnézeti kereső nem hoz lázba. Egy jó EVF már annál inkább, de abból például még az X-E1-ben is jobb van. Ráadásul az X-E1-en van állítható dioptria korrekció, az X-Pro1-en ilyen nincs.
Persze lehet hozzá venni becsavarható lencsét, de nálunk nem csak én használom a gépet, így meg a fene bajlódjon az állandó cserélgetéssel. Szóval nálam pusztán ez kilőtte az X-Pro1-et.
Az X-Pro2-ről már ez sem marad le ahogy néztem.Ami a feketéket illeti, még az első generációs Fujik sorába tartozik, azaz nem csapja le a feketéket. Ugyanakkor az is elmondható, hogy ilyen téren az X-Pro1 és X-E1 gyakorlatilag azonos.
Mindent összevetve logikusan kisakkozva szerintem ma már nem nagyon érdemes X-Pro1-et venni, szerelemből viszont simán..
Azaz ha van alkalmad kipróbálni, nem zavar a lassúsága, tetszik a keresője, akkor hajrá!
-
FEDman
addikt
válasz
GOD_GOD #12129 üzenetére
Kíváncsi leszek rá, ez a váz engem jobban izgat, mint az X-Pro2.
Mondjuk azt írják, hogy ez se kap majd dönthető kijelzőt. Ha ez igaz, akkor kicsit csalódott leszek. Nálam ez a féltégla váz élvez prioritást, de ezzel a hozzáállással lehet előbb utóbb engemet is az X-T10 felé terelnek majd.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
BOKEHban gazdag új évet!
Nem tudom mennyire strapabíróak ezek a mini műanyag lecsatolható bigyók. Lehet persze ez csak az én parám, de már egy 660g össztömegű X-E1 + XF 18-55-öt se nagyon mernék ezekre rábízni.
-
FEDman
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!