Hirdetés
- Objektívek topikja
- Kompakt vízhűtés
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen videókártyát?
- Home server / házi szerver építése
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- 2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
- Azonnali notebookos kérdések órája
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Mini PC
Hirdetés
-
Hosszabb videón az ingyenes játéknak készülő Ballad of Antara
gp A free-to-play akció-RPG PC-re és PlayStation 5-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk hozzá.
-
A gépház modding sötét oldala. (rewrited)
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban?Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
90 wattal tölt a Xiaomi 15
ma Októberben tarthatja a márka a kínai bemutatót, hogy meglegyen az első Snapdragon 8 Gen 4-es telefon címe.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #46669 üzenetére
Hmm... Azért az a 600k nem túl reális. Nyilván nem ér annyit az a felni, azt meg nem hinném hogy magnéziumból, vagy valami szuperkönnyű anyagból adogatnák Kuga mellé.
Télre nyilván én sem használnék nagyobbat, de gyári méretben egyébként van milliónyi felni 5x108-as osztókörrel, illetve itt-ott el is lehet térni ésszerű kereteken belül a gyárilag megadott paraméterektől bármiféle negatívum/hátrány nélkül.Szerintem a 225/45 például még bőven használható itthon is mindennapra.
225/60 R18 kerékátmérője (gumival együtt) 727 mm, a 225/50 R20 pedig 733 mm szóval még bőven tűréshatáron belül is van, és még magasabb is a kocsi pár mm-el.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #46671 üzenetére
Hát én a gyári 20-asért biztosan nem fizetnék annyit, de ez is csak nézőpont kérdése.
Itt van pár, amit egyedi méretekkel gyártanak le neked. 143k-től indulnak (blank), és kicsit különlegesebbek is (persze ez szubjektív dolog), de ezektől is vannak még olcsóbb 20-as szettek, amik már egyáltalán nem alsókategóriás felnik.Persze-persze jobb parkolásnál, főleg a fővárosba. Oda biztos én sem vennék sokkal nagyobb felniket.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #46674 üzenetére
Az ATS felnik elég jók, és szerintem is nagyon jól áll rajta egyébként!
Igazából csak érdekesség képpen írtam, hogy az évek alatt annyit nőttek az autók (főleg a SUV-ok), hogy már az egyébként nagy méretűnek számító 18-as felni is el tud veszni alattuk, míg egy kompakton már majdnem hogy "túl" nagyként hat még egy peresebb gumival is.
Illetve teljesen megértem a helyzetet. Kerék nélkül nyilván nem kérheted az új autót , így én is inkább a 18-al vettem volna, mert azért 600k nem kevés egy átlagos 20-as gurulóért.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz volvoguy #46681 üzenetére
Ahogy ReFleXx is írta, az Mk4-ben már a kimondottan megbízható PSA HDi variánsok vannak (2.0 és 2.2), ezek elég jó konstrukciók. Inkább a Power Shift névre hallgató automata váltókat érdemes kerülni, de kézivel vagy az Aisinnal, elég jó vétel lehet mind a 2.0, mind pedig a 2.2 TDCi.
#46684troll81
Még a nem gyári ST vagy RS-eknél sem igazán szokták a hátsókat növelni. Viszont elől annál inkább.
Persze hátrányod nem származhat belőle, na meg sosem baj ha a fék nagyobb mint a gyári, egyébként én is feltenném ha nem túl idegörlő az átalakítás.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz MikeWazowski #46750 üzenetére
Elsőre én is a motortartóbak(ok)ra és/vagy a váltótartóra, illetve kettőstömegűre tippelnék.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz molnarpeter #46755 üzenetére
Mondeo Mk4-nél például ha keyless opciós a kocsi, akkor 2 db passzív kulcsot adtak. Gondolom "simához" pedig 2 bicskakulcsot.
Szerintem itt is hasonló lehet a helyzet, de ebben nem vagyok biztos.
-
Balcsix
senior tag
válasz troll81 #46771 üzenetére
Igen, szerintem is inkább az RS szárny mutatna jobban mint az első.
Én is gondolkodom ilyenen majd a verdához, ilyen hátsó diffuzorral karöltve. Bár nekem a gyári (lámpától lámpig érő) ST szárny kicsivel jobban bejön mint az RS féle. De a diffuzort idővel biztosan beszerzem, bár akkor meg egy 3 inches kipuff vég is illene már hozzá.
Ha meg már 3 inches kipufogó vég, akkor meg egy egész rendszer.Így hogy az Mk1-en nagyjából mindent sikerült az évek alatt megcsinálni amit szerettem volna, most jön majd az új projekt rengeteg új tervvel.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz alias_bobo #46861 üzenetére
Szia!
Én elsőkörben a toronycsapágyra gyanakodnék a leírás alapján.
-
Balcsix
senior tag
Sziasztok!
Tudom nem sok minden látszódik a képen, illetve ennyiből nem igazán lehet megállapítani, de egy 13 éves német autóhoz (Mk2.5 Focus) képest ez mennyire vészes állapot a hidat, illetve a lengőkarokat nézve?
Sajnos élőben még nem láttam, csak megnézték nekem, mert 370 km-re van az autó. Elvileg nem rohad, illetve más szempontból elég kulturált az autó elvileg, csak ez a rozsda aggaszt.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz gabor9991 #47089 üzenetére
Köszönöm neked is, akkor az emelési pontra is jobban rálesek hátul!
Már elég régóta szerettem volna egy ilyet a menetteljesítmény miatt, de sajnos a kínálat tetején is ezer sebből vérző autókkal találkoztam. Pedig már lassan 1 éve napi szinten figyelek minden lehetséges adás-vételi csatornát, de nem igazán akarnak tőlük szabadulni az emberek (érthető is).
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #47134 üzenetére
Már mint ezzel arra szeretnél utalni, hogy sz*pó lesz karbantartani?
Igen tudom, nem szeretek nyugodtan élni, inkább a nehezebb utat választottam. Ráadásul még a lakk is szeret ezeken lepattogni, de szerencsére hibátlan a fényezés, mert újralakkozták ahol rossz volt.
Na meg jelenleg is elég "igényes" fénnyel megáldott verdák vannak a családban, amiken meglátszik már pár porszem is, szóval hozzászoktam már.#47135ReFleXx
Köszi! Hát én is remélem, hogy nem nyúltam nagyon mellé, de majd érkezem az infókkal ha hazajött.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #47137 üzenetére
Persze-persze, egyértelműen. Lett volna 3m-ért is olyan, amire legalább még 1-1,5m-t rá kellett volna költeni. De ez nagyon eggybe lévőnek tűnt, illetve az apróságokból ítélve, gondos gazdája volt.
Ilyen autót megn em templomba járni vesznek, szóval tisztában vagyok az esetleg felmerülő költségekkel. De hát valamit valamiért.
Az élmény kárpótol.Amúgy pont azon gondolkodtam, hogy új autót már nem tudnék választani. Esetleg a Mazda, ami még tökös maradt...
Mk3 ST-ben is gondolkodtam, de az már csak 4 henger, meg nekem nem is tetszik annyira mint az fl Mk2.
#47139radi8tor
Tolom-tolom, de nagyon remélem, hogy nem abból fognak állni a bejegyzéseim, hogy éppen melyik hengerfal repedt el, vagy mennyi hajtókarcsapágy úszta meg a mutatványt.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz gazfickó #47282 üzenetére
Szia! Épp nemrég volt szó az akkori PS váltokról itt a topicban. Megéri visszaolvasni, de röviden: érdemes messze elkerülni. Az 1-1,5 milliós felújítás teljesen reális.
Én személy szerint ha hosszabb távokon használnám, ergo nem váltogatnék amúgy sem túl sokat, akkor tuti, hogy kézivel venném. De ha mindenképpen automata kell, akkor az Aisin egy jobb konstrukció mint a PS. De azt hiszem Mk4 fl Mondeokban csak a 2.2 TDCi-t szerelték Aisinnel.
Nekünk a családban van egy 2.2-es fl, bár manuál váltóval. Mi is csak leginkább hosszabb távokra használjuk, arra tökéletes a kézi is.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz troll81 #47373 üzenetére
Na itthon ezeknek már neki sem kezdenék. Azon felül, hogy körülbelül mindennel együtt minimum egy féléves mutatvány lenne, rohangálni ide-oda, ilyen papír kell, olyan papír kell, ez így nem jó, az meg eddig sem volt jó, stb...
Ezeken felül nem kevés pénzbe kerülne az egész...Itthon egy típusazonos nagyobb féket nem tehetsz fel, mert lehetetlen legálissá tenni. Na de ezzel be is fejeztem, mert csak feleslegesen bosszantom fel magam.
-
Balcsix
senior tag
válasz troll81 #47376 üzenetére
Na igen, csak hát miért nem lehet megoldani, hogy ez is úgy működjön itthon, mint egy másik EU-s országban? Miért kell itt ilyen "kiskapukat" keresgélni?
Az a probléma, hogy nincsen olyan ember a tűz közelében, akinek ez az érdeke lenne, így pedig nem is lesz változás ebben, amíg nem kerül oda egy (vagy több) olyan személy. Azt pedig nem fogják fel, vagy csak szimplán nem érdekli őket, hogy lényegében ezzel ők is jól járnának, nem csak a végfelhasználó...
[ Szerkesztve ]
-
-
Balcsix
senior tag
válasz gabor9991 #47381 üzenetére
Persze van rá lehetőség. Én is ismerek pár embert aki végigvitte a folyamatot. Bele is őszültek, na meg sok-sok milliójuk bánta egy olyan mutatványt, ami máshol jóval olcsóbban kihozható.
Egyébként tippre, ezt már így honosította. Amennyiben pedig például Németországban beírják a forgalmiba, amint honosítod az autót, csak lefordítják, majd beírják az otthoni forgalmiba és kész is.
Ezért is írta troll81, hogy jobban megéri külföldről már így megvásárolni az autót.Szerk.: Értem. Akkor még a képet nem láttam, amikor írtam.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #47407 üzenetére
Grat a verdához!
Hiába csak egy ráncfelvarrás, a mai napig tartom a véleményem, hogy egy nagyon jól felszerelt, jó állapotban lévő faceliftes Mk1 Focus (főleg kombiban) elég mindenre is, és a formája is kortalan.
Ellenben a pre fl Mk2 külsejét már újkorában sem tudtam hova tenni, amit viszont a ráncfelvarrás során rendesen kompenzáltak. Az elég modernre sikerült ahhoz képest.
Viszont nekem az Mk3-ból a facelift előttinek az eleje tetszik jobban, de szebb a fl-es hátsója.De összességében ha Focus, akkor Mk1. A maguk idejében az adta a legnagyobb "wow" faktort.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz fepeti #47425 üzenetére
Felmegy rá a 17-es felni. Persze függ a felni és a gumi paramétereitől is. De a gyári méretekkel természetesen nem lesz probléma.
Gondolom nincsen masszívabb ültetés az autó alatt, így azt meg sem említem.Illetve a wheel-size.com oldal információi alapján:
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz fepeti #47427 üzenetére
Ohh na azt nem tudtam, hogy más a féknyereg takaró. Így valóban okozhat gondot. De ha márkaszervizben nézték, akkor valószínűsíthető, hogy tényleg úgy van (ettől függetlenül az sem kizárt, hogy nem menne fel), de ebben az esetben ha van rá mód, akkor a felni felpróbálásával kiderülhet a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #47445 üzenetére
Például ebben az esetben onnan lehet tudni, hogy ennek a konstrukciónak az adott időben a Delphi volt a beszállítója, hogy a webshopokban az adott típushoz csak Delphi érhető el.
De Fordon belül is szállított be más gyártó is, mint például Mk4-es Mondeonál Bosch volt.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Normál működés esetén felesleges bármilyen adalék. Sőt, többször inkább árt mint használ. A hibákat jó minőségű üzemanyaggal meg lehet előzni, néha érdemes prémiumot is tankolni.
Persze 2T motoroknál megint más a helyzet, de ebben az esetben most nyilván nem erről van szó.#47546ViZion
Tök felesleges üzemanyagot pluszban adalékolni. Bőven elgendő ha 100-ast tankol bele. Teljesen felborítja az üzemanyag kémiáját bármilyen utólagos cucc.
Esetleg dízelek esetében hozhat inkább eredményt ha már nagy a gebasz az üzemanyagrendszerben, de ez viszont megelőzhető azzal, ha többször tankol prémiumot.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Van pár cég, aki komplett blokkok felújításával foglalkozik. Például a Lengyeleknél van jópár ilyen, így lényegében lehet egy használt, de mégis új motorod. Viszont ezt nem igazán ajánlom, mert hallottam már szopórolleres sztorikat ilyenekkel, annak ellenére hogy ott is adtak garit, így én is inkább az itthonról vásárolt garanciás bontottat ajánlanám.
Persze ez nem azt jelenti, hogy sikerül biztosan hibátlan motort találnod, de mégis csak egyszerűbb intézni a dolgot ha valami probléma lenne vele később.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz #31600896 #47593 üzenetére
Szia!
Szerintem érdemes lenne megérdeklődnöd a FB-os Mk2 csoportban is.
Segítőkészek, és tényleg nagyon sok dologra-megoldásra fény derült már az évek alatt.
Márpedig egy kifejezetten az adott típus generációhoz tartozó közösségtől nem tudja senki jobban a típushoz tartozó tippeket/trükköket.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz ViZion #47613 üzenetére
Ez valóban így van, nekem is ez a tapasztalatom a flottás gépekkel.
Még régebben volt egy céges Mk3-mas Mondeonk a híresen (akkor még) megbízhatatlan 2.0 TDCi-vel.
Azt hiszem, hogy kb. 160k KM-nél került hozzánk, és olyan 260-ig nálunk is volt.
Kívül-belül elég megkímélt volt, és a motor megbízhatatlanságának ellenére nem volt vele semmi egyéb komolyabb probléma. Nem azért ment a háztól mert bármi baja is lett volna, csak szimplán szerettünk volna egy kicsit újabbat.
Persze valószínű, hogy közrejátszott egy kis szerencse is a történetben.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
A mai nap sem telt eseménytelenül. Közel 370 vigyorral teli kilométer után végre itthon a gépezet.
Minden méter után egyre jobban tetszik a kis szörnyeteg, pláne úgy hogy amúgy a közép rezonátor (nem) meglétén kívül teljesen gyári, így ha épp olyan kedvem van, akkor durrog-csattog, de még épp elviselhető hosszabb távon is.
Nézzétek el kérlek, hogy rossz minőségűek a képek, illetve tiszta dzsuva a kocsi, de elég későn értem haza, és csak gyorsan kattintottam párat.
-
Balcsix
senior tag
Fordos körökben a típus szakik a TRW, ATE, vagy esetleg a gyári (aminél a beszállító az egyes Ford modelleknél sok esetben szintén ATE) hármast szokták ajánlani.
Eddig saját tapasztalataim alapján negatívumként az utcai Brembot tudom felhozni. Hiába volt Brembo a tárcsa és a betét is, nyikorgott rendesen.
A Mondeora gyáriak mentek mindenből, az Mk1 Focuson tavaly cseréltem hátul betéteket és tárcsákat TRW-re, az ST-n ATE szettek vannak (egyelőre még nem a Powerdisc csak a sima utcai, de tervben vannak, mert sokan ajánlják), a Pumán pedig szintén TRW szett van elöl.
Ezekről mind csak pozitívat tudok írni.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz virkir #47955 üzenetére
Ablaktörlő lapátokból eddig még mindig Boscht használtam a verdákon szintúgy ajánlás alapján. Ezekből mind az ECO, mind pedig az Aerotwin egész tartósak voltak eddig.
#47963Sys85
Azt hiszem még a skandináv országokban eladott autókon van ez bekapcsolva gyárilag, de ahogy írod is akár a nem mobilos Forscannel is kikapcsolható.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Az viszont biztos, hogy a belső világításnak (is) le kell kapcsolnia bizonyos idő után, ha nyitva van az ajtó. Takarításnál mindig az tűnik fel, amikor kattan a relé, és lekapcsol a világítás.
Illetve ha egyszer megfigyeled a Converse, és a fejegységen az idő kijelzése is le fog kapcsolni ha csukva vannak az ajtók (és nincsen rajta a gyújtás) úgy kb. 10-15 percen belül.#48062embe
Illetve ez szerintem is teljesen megfelelő működés. Ahogyan a többiek is írták az akku élettartam növelésének érdekében áll be 80%-ra a töltöttség. -
Balcsix
senior tag
Igen ezt értem, de úgy van ez kitalálva, hogy hosszabb állás után sem kellene, hogy probléma legyen. Volt már dolgom pár BMS-es Forddal, de eddig még egyiknek sem merült addig az akksija télen sem, hogy nem indult volna, még több hetes pihenés után sem.
Persze ha sokat van nyitogatva az ajtó és/vagy sokat van használva rövidtávokon, akkor lemerülhet az akksi annyira, hogy nem indul aztán a kocsi.Ha a BMS reset után is gyakran írja a "low battery" üzenetet, akkor én elkezdenék nézelődni/méregetni a fogyasztók között, illetve ha azokkal minden rendben, akkor az akksi vagy a generátor irányában keresném a problémát.
[ Szerkesztve ]
-
-
Balcsix
senior tag
Ha már a napokban úgy is szó volt az olajokról.
Megjöttek a cuccok. Szombaton meg is ejtem a cserét.
Az előző tulaj legutóbb 5W-40-et tett bele, de én úgy vagyok vele, hogy jó lesz az 5W-30 is. Úgy is gyári még a teljesítmény, meg egyébként sem megyek nyélen 0-24 (na meg nem utolsó sorban a gyári előírás is ez).Azért arra kíváncsi leszek, hogy mekkora változás lesz az olajhőfok ingadozását illetően az 5W-40-hez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz troll81 #48600 üzenetére
Idővel lesz nagy cooler. Na meg egy minimális ültetés, egy könnyebb felni, nagyobb fék, egy morcibb kipuff rendszer is, stb...
Még élvezem, hogy kopp gyári (a de-resen kívül), és nem köthetnek bele.Na meg persze egy kis motorikus "okosítás" is várható idővel, és akkor valóban mehet neki a fém dobozos 300V.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz troll81 #48615 üzenetére
Persze, elhiszem, de nem célom minden lámpától lámpáig elrúgni. Bár tény, hogy néha nem tudom megállni, és megy egy kis állatkodás.
Mondjuk az esetek többségében csak akkor szoktam 5000 felé pörgetni, ha az emberek "kérik", hogy túráztassam meg egy kicsit zebránál, vagy lámpánál többségében, vagy hogy adjak majd egy kis powert az elindulásnál.
Felbecsülhetetlenek ilyen szituációban a mosolyuk. Meg az enyém is.#48618dellfanboy
Szuper! Akkor meg is van a következő nagyobb kirándulás uticélja.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Nem igazán találtam róla sehol infót, ezért megkérdezem itt, hátha van valakinek lámpamosóval szerelt faceliftes 2-es fókája.
Hogyan lehetséges a lámpamosó fedelek lepattintása?
Nem szeretném eltörni, így inkább megkérdezem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen