Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mtade

    aktív tag

    válasz Mikulásbá #4374 üzenetére

    Mondeo Mk3nál vannak hasonló gondok... Hátha...

    Az MK3-as Mondeo (benzines) úgy nevezett MRFS rendszerű, ami azt jelenti, hogy
    nincs visszatérő üzemanyag ág a rendszerben. Lényegében csak egy fő üa.
    vezeték megy előre a motortérbe. Amit a pumpa a szállít az részben előre megy az
    injektorokhoz (rail) részben a szűrőtől visszatér a tankba. A rövidített visszatérő
    szakasz végén ül a nyomásszabályzó szelep -benne az üa ellátó rendszerben- ,
    ami beállítja a nyomást a tank és az injektorok közti szakaszon. Ha a motor
    keveset fogyaszt (pl alapjárat) rengeteg folyik át a nyomásszabályzón vissza a
    tankba, ha a motor igénye nagy, akkor kevesebb.
    Van ennek a rendszernek előnye és hátránya is. Az előnyét szerintem a Ford
    bezsebelte.
    A hátránya maradt nekünk.
    Van a nyomás alatt álló benzinnek ugyanis egy rossz tulajdonsága: Hajlamos a
    "keszonbetegségre". Ha egy 3.8 baros rendszerben a gyújtást, ergó a szivattyút
    leállítod akkor annak csökkenni kezd a nyomása a belső komponensek kismértékű
    szivárgása miatt (pl pumpa visszacsapó szelep, nyomásszabályzó). A szivárgás
    nem gond bizonyos mértékig, pláne, hogy ebben a rendszerben, ezen komponensek
    szivárgása a tankon belül marad.
    A nyomás esése viszont nem haladhat meg egy bizonyos értéket (legyen mondjuk
    10 perc múlva is 3 bar fölött) mert a benzinben "forrni kezd" és a benne lévő gázok
    buborékot kezdenek formálni. Pont, ahogy a vérünkben az oldott nitrogén, amikor
    búvárkodás után hirtelen jövünk fel és keszonbetegek leszünk.
    A forrás létrejötte függ a nyomástól és a hőmérséklettől. Ha magas hőmérsékleten
    (ne feledjük a railben lévő benzin egy meleg napon, bemelegedett motornál
    igencsak forró tud lenni) leesik a nyomás, akkor a benzin forrni kezd és megindul a
    buborékképződés. Ha az injektorok előtt nem benzin, hanem gáz van, akkor az
    autó nem indul el elsőre.
    Ilyenkor a gáznak kell először átpréselődnie az injektoron és csak utána ér oda a
    bezin, amitől beindul az autó.
    Hogy ezt a jelenséget elkerüljük, annyit kell biztosítani, hogy a benzin relatíve nagy
    nyomása legalább addig megmaradjon, amíg a hőmérséklete jelentősen
    visszacsökken a benzinnek. Amikor ugyanis már nem túl magas a benzin
    hőmérséklete, alacsony nyomáson se kezd el forrni.
    Lefordítva ezt hibaokokra, a nehezen indulás egyik oka lehet, hogy a benzin
    nyomást a rendszer nem képes megfelelő szinten tartani a motor leállítása után.
    Ennek pedig a gyökér-oka rendszerint a nyomásszabályzó szelep tökéletlen
    visszazárása (fém zárófelületek a szelep ülékben nem záródnak össze). Ritkább
    esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig
    többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza.

    (mondeo.hu / Alf cikke)

    Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

Új hozzászólás Aktív témák