Hirdetés
-
MI applikációkra kihegyezett, érintőkijelzős mini PC jön a Minisforum járatával
ph Az egyszerre négy darab 4K-s monitort kezelő, jól felszerelt típus a vállalat új brandjének a hírhozója.
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
it 1,2 millió fiók tranzakciós adatait kéri az ausztrál hatóság, szeretnék rendbe tenni az adóügyeket.
-
PROHARDVER!
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz Miklós315 #145070 üzenetére
arra a pig-re ránézek majd: a willy nálam az év egyik legnagyobb kellemes csalódása annál abszolút nem értem az imdb 5.5-t... vagyis értem: az emberek nagy része nem értett belőle semmit, csak a felszínt nézte fél szemmel... simán adnék rá 7 pontot, mert jóval több van abban a filmben, mint ami látszik
ui: a they live-re emlékeztetett amúgy a film, de annyira nem szájbarágós
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Winne
nagyúr
válasz Miklós315 #145130 üzenetére
Valami frissebbre vadászok azért, de köszi ezt a tippet is.
@ #145131 radi8tor : huh na ezt nem tudtam megnézni, pedig 3x is nekiálltam, hogy hátha csak a hangulatom nem jó hozzá.
@ #145133 Yodamest : ezeket láttam többször is, köszi a tippet.
@ #145134 erahurka : ez meg mi a ló****?
@ #145137 TeeJay : a Hasadás kimaradt, abba belekukkantok, köszi!
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145176 üzenetére
Megnézve valóban nem egy klasszikus, viszont profi munka, ami sajnos a Hitmans wife b. ról, és a Black widow-ról nem mondható el... szerintem ezekkel van nagyjából egy kategóriában, vagyis laza lötyi tötyi, nevetős, rom kom, akció köntösbe bugyolálva.... semmmi más célja az ilyen filmeknek, csak az hogy jól szórakozz amíg nézed őket...
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145178 üzenetére
"profi munka" nálad mit takar? Kameraszögek, világosítás" ja, plusz vágás, hang, stb, stb.
...viszont, ha nem zsánered a kategória, és olyat próbálsz belelátni, ami a film nem is akar lenni, akkor nehéz lesz objektíven értékelni....mondanál 1-2 filmet ebben a kategóriában ami szted top minőség?
[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145180 üzenetére
..csak az első kat. -hoz viszonyítható sztem... abban pedig semmivel sem rosszabb mint az általad említettek... nem mellesleg az hogy több mint tíz éves filmeket hozol fel, mutatja mennyire jó, ritka film a kategóriájában. szal, sztem simán lehet rá időt "pazarolni" ha valaki élvezi ezt a könnyed stílust.
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145185 üzenetére
...ja, de a 6U-ra sztem 10x több pénzt tapsoltak el... értelmet meg ott se kell nagyon keresni..
"te a technikai részét preferálod inkább"
...abból indulok ki... pár snitt után látszódik, mennyire igényes a produkció, ill, mennyi munka van benne. Ha még szórakoztató is annyira hogy 15 perc után nem azon gondolkozok, hogy kikapcsoljam, az bónusz.... ja... nem látom előre, hogy egy film jó lessz e mire a végére érek, ezért fontos, hogy menet közben is lekössön vmi.[ Szerkesztve ]
-
paatrick
őstag
válasz Miklós315 #145318 üzenetére
Emlékszem a Drive után nagyon vártam az Only God Forgives, főleg hogy abban is Gosling volt. Jó nagy szar lett Neon Demont meg kb átpörgettem annyira nem érdekelt mi lesz.
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
mephi666
nagyúr
válasz Miklós315 #145318 üzenetére
a drive-nak baromi sokat hallgattam a zenéit is úgy egyben telitalálat az a film... van benne csomó jelenet, ami úgy össze van rakva, hogy életem végéig se fogom elfelejteni az only god forgives meg azt se tudom már, miről szólt, csak annyit hogy gosling... volt még tőle a kettő közt a túl a fenyvesen ...ez is tetszett
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145321 üzenetére
Én a Drive-ot és a Neon Demon-t láttam Refn-től. Tetszett mindegyik, ordító nagy színvonalbeli különbséget nem láttam közöttük, és egyik sem lett örökkévaló kedvencem. A Neon Demonhoz erősebb gyomor kell - nem kizárólag, de elsősorban a vége miatt, amit amúgy némileg gyermeteg provokációnak tartok a szerző részéről, de fogjuk rá, hogy átjött, amit akart vele.
Amúgy azok a hibák, amiket felrósz a többi filmjének, a Drive-ban ugyanúgy megtalálhatók, ha nagyon keresi az ember. Viszont az atmoszférája olyan volt, amit jó volt nézni, jó volt benne elmerülni - ugyanezt mondjuk a ND-ról nem lehet elmondani[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145333 üzenetére
Ja... amíg fiatal volt, azt hitte, hogy csakis a hagyományos jól bevált módon lehet maradandót alkotni....később ráébredt hogy radikális új szemlélet kell az igazi nagysághoz... és ez az ami híressé tette, nem a fiatalkori "tradicionális" munkája.... persze őt is savazták annó, ponnt úgy ahogy te teszed Refn-el.
-
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Miklós315 #145339 üzenetére
Picassoról és a modern művészetről általában (ha jól értem) írhatsz ilyesmiket, de a saját stabil, megalapozott ismeretekre épülő értékítéletedről nem állítasz ki túl megbízható bizonyítványt vele, azt tudod azért...
Múltkor egy arc a hifi topikban elemezgette, hogy mekkora hülyeség az opera (konkrétan Wagner) mert énekelve beszélnek benne órákig. Igaza volt? Persze. Ja, ööö...
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145339 üzenetére
..látom, mélyen bele tudsz menni az elemezgetésbe, ill. jó meglátásaid vannak...
...viszont ahogy kritizálsz azt mutatja, hogy mindent, egy általad kigondolt értékhez viszonyítasz, amiből nem engedsz... Próbáltál már úgy filmet nézni, hogy átadod magad a hatásnak, benyomásnak, ahelyett, hogy folyamatosan méricskélnéd erkölcsileg, technikailag?
nem sértésnek szánom, de úgy gondolom fiatal lehetsz még.......a Too old to die young-ot láttad? szerintem a legjobb összefoglalása Refn géniuszának, ill. hogy mit várhatunk még tőle.
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145343 üzenetére
...nem film, minisorozat.
...a művészet útjai messze túlmutatnak azon, hogy mondjon, tanítson valamit, formáljon, vagy hogy legyen egy közérthető utalás vagy értelem a dolog mögött. Sőt! a művészet lehet hasztalan és értéktelen is... nincsenek szabályok, ezért szabad, és bármi lehetséges... ezért változik folyamatosan.... az hogy neked meg másoknak határozott elképzelése van arról, hogy mi, és mi nem művészet, semmin sem változtat."Kíváncsi lennék neked mit jelent Refn valamelyik (vagy több) filmje."
......EXPERIENCE......[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145328 üzenetére
Ebben nem nagyon értünk egyet. Ha történet / karakterek szempontjából kevesebb lett volna a film, akkor már nemigen maradt volna belőle. Szituációépítés minimális volt, központi konfliktus kb. semmi, a karakterek egyszerűek, mint a faék - az egész csak díszletként szolgált a neon démon világának bemutatásához / átéléséhez.
Ugyanerre felfűzhető a befejezés is -maga a világ tolta felfelé a feszültséget mindenkiben, aztán a négy női lead közül háromból kirobbant, a negyedik meg, akire mindannyian fújtak / irigykedtek, pont kéznél volt, mint fókuszpont. Az nem volt nagyon bemutatva, mitől ment le a bosszú ennyire ősprimitívbe, de aligha lehet kételkedni abban, hogy sok emberben benne van, hogy ennyire állat legyen, és egy ilyen helyzetben elég, ha az egyik elkezdni. A lezárásba aztán ismét bele lehet kötni, de végső soron a három különböző kimenetel (az egyik összeomlott, a másikban áttört valami irdatlan pszichoszomatikus gát, a harmadik meg erősebb lett az eseményektől) bemutatásával sem volt komoly gond, hacsak az nem, hogy szögegyszerűek voltak - de pont ilyen egyszerű volt az egész filmben az összes karakter.
Most ezt így leírva azt látom, hogy az extrém befejezésre kifejezetten szüksége volt a filmnek. Nézed 1.5 órán keresztül ezt a totálisan lélekölő világot, mik az opciók a befejezésre?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145349 üzenetére
A másik két "korrelált" filmről nem tudok nyilatkozni, viszont a Neon Demon biztosan nem a racionális mondanivalójával emelkedik ki (ha kiemelkedik). Én az ilyen típusú filmeket azért szeretem, mert az audiovizuális megvalósítás közvetlenül az érzésekre / érzelmekre hat (vagy igyekszik hatni), és nem kell először a szerzőnek értelmezni a témát, aztán elmesélni, nekem megnézni, feldolgozni, és megpróbálni visszafordítani, hanem a film direktben "átjön" . Ezen a téren jó volt a ND, nem állítom, hogy minden részletében (a
konkrétan nem is emlékszem ), de mondjuk, hogy kaptam arról egy erős impressziót, hogy milyen lehet a divatvilág torokátharapós szegmensében létezni.recepciós szálra
Pontosan ezért nem érzem öncélúnak a . Ami persze nem jelenti azt, hogy nem volt hatásvadász - viszont pont a leghatásvadászabb jelenet (kannibálkodást / vérben fürdést sem - ez egy lehetséges extrém szélső kimenetele annak a pályának, amire a démon állítja az alapvetően esendő, megkattanásra hajlamos áldozatait ) hozta be a filmbe az egyik legjobban sikerült karakterfestő képet.a szem... tudod, mire gondolok
Nem veszélytelen vállakozás ilyen típusú filmeket csinálni, és láthatóan Refn nem éppen biztos kézzel navigál a témában. Én ettől még tudom értékelni azokat a részeket, amik jól sikerültek.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145351 üzenetére
Nem maga a
volt a lényeg, hanem a pontosan a tett, és az ismétlés.szem Gigi "felébredt" az orgiából, és annyira nem bírt együttélni az emlékkel, hogy felvágta magát. Sarah viszont (aki pedig a filmben végig labilis volt) mintegy megtalálta a lelki békéjét a kannibalizmus megerősítésével. Nekem ez jött át elég intenzíven abból a képből, amikor lassan, nyugodtan, még csak nem is különösebben kéjesen elpakolta a felöklendezett szemet. [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
válasz Miklós315 #145340 üzenetére
igen, de a szemelyes perspektivat a festeszetben mar behozta korabban pl Rembrandt ("Starry night", illetve a viragcsokor szeriai). igaz elotte is voltak mas celok fotorealizmus mellett, ld csatajelenetek megorokitesenel is voltak mas reprezentacios celok modell abrazolasi szinten. Picasso es Dali csak tovabbvittek azt, amit a 19. szazad elkezdett.
a fotorealizmus egeszen a kamera megjeleneseig vegcel volt, nezd meg pl Veláquez muveit a 16. szazadfordulon vagy Dürert egy evszazaddal korabban. a 15. szazadi Boschnal a tobbi korai hollandhoz hasonloan pl meg el van csuszva a perspektiva, annak a rendberakasa csak kesobb sikerul.
valtozott a piac is: a kamera elterjedesevel volt jobb es olcsobb megoldas a pillanat megorokitesere, igy a legjobbak mar nem gazdag mecenasok megrendeleseibol eltek.
a Ready made antitezis volt, ugyanakkor valakinek ki kellett probalni, hogy megis hol a hatara egy munek (Fountain Duchamptol) es megis mekkora a muvesz hatasa.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Miklós315 #145361 üzenetére
Az is érdekes, amikor az emberekből az absztrakt random fehér zaj (lásd Pollock) jellegű alkotások váltanak ki komoly érzelmeket.
Ennek is meglehet a pszichológiája. Ugye lehet pusztán sznobság, meg megvette drágán, muszáj látni benne valamit. Vagy tényleg lát valamit, de az nagyon szubjektívet, hisz az adott alkotás kvázi egy Rorschach ábras. De lehet az is, hogy elege van a mai nagyon anyagias, konkrét, szabályozott világból, s pont a véletlenszerűségben látja meg a szépséget.
S akkor itt jutunk el oda, hogy a szemlélő interpretációján múlik nagyon sok, s az nagyon szubjektív. Csak hát így meg bármi lehet művészet, a reggeli ürítés is. Habár az már jóval több a semminél, mert legalább polgárpukkasztás. Lásd még: menstruációs vérrel festő erdélyi nő.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Miklós315 #145361 üzenetére
Malevich muvet lattal eloben kozelrol? a feher negyzet kiserleti mu, az ecsetvonasokkal is latszik, ami a tobbi muvehez hasonloan eloben jon at.
filmeknel meg ez az egesz szemleletmodbeli fejlodes kellett ahhoz, hogy eljussunk az igazan erdekes vizualis megvalositasokig.
lezso6: polgarpukkasztas filmen is megy, ld a Nymphomaniac vagy a Noé fele Love.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Miklós315 #145366 üzenetére
a Zima blue ennek egyebkent egy gyonyoru peldaja, ahogy az egyre monumentalisabb es monumentalisabb muvekbe lassan, de biztosan teret nyer az otthon utani vagyodas, a mu es muveszet dekonstrukcioja utan pedig nem marad mas, mint maganak a muvesznek a szo szerinti dekonstrukcioja.
az a resz valami eszmeletlen egyebkent, en a hazimozi demonstraciojara is hasznalom. eszmeletlen a kontraszt, ahogy az urjelenetben megjelenik a kek kocka.
lezso6: love egyebkent remek, meg ha a 3ds mozi gimmicket egy nagytotalban mutatott ferfi nemi szerv anatomiai igenyessegu abrazolasaval is maxolta ki
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Mik76
senior tag
válasz Miklós315 #145366 üzenetére
A muveszet celja sokszor az hogy szimplan elgondolkodtasson valamirol. Ha ez sikerul olyan formaban ami nem megszokott, akkor mar elerte a celjat. Akkor is ha megbotrankoztatni akar, vagy ha olyan hatast valt ki ami fotorol nem jon at, eloben viszont nagyonis. Nem feltetlenul sznobizmus ha olyasmi is elgondolkodtat ami mast nem.
Nem is hiszem hogy letezik olyan mualkotas ami mindenkit egyforman er el.http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1
-
válasz Miklós315 #145368 üzenetére
A diszharmonia is lehet muveszi. La la land utolso jelenete gondolom megvan.
A muveszeti szabadsag resze az alkotas. a 20. szazad egyik fontos felismerese pontosan a muvesz, a mu es a befogado harmasanak az egyuttalasa. [link] Rotterdamban lattam eloben a Gelatin csoport egyik munkajat. A tarlat maga erdekes volt, de legalabb ilyen jol szorakoztam a tobbi latogato reakcioin. Egyebkent a tarlat alatt egy emelettel van kiallitva Bruegeltol a Tower of Babel is, kettovel meg az egyik legnagyobb Rembrandt tarlatuk van, ha mar kontrasztok.
A polgarpukkasztas is realtiv, a British Museum gyujtemenyenel a dekonstrukcio nekem konkretan a fel Akropolisz athelyezeset jelentette egy muveszeti installacio kereteben, bar eredetileg nem ez volt az alkoto szandeka.
A Zima Blue esetében az utóbbi, de pl. a menstruáló nő "festményei"/a vizeletbe áztatott feszület az előbbi kategóriára utalnak...
Ezt remelem erzed, hogy mennyire hamis felosztas. Egyebkent meg ki dontse el, hogy mi muveszet es mi nem? Max ha nem mukodik, ugyis elfelejtik.[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Miklós315 #145371 üzenetére
amiatt mondom, hogy ovatosnak kell lenni a felosztassal, mert pl ott a Salo: filmkent par helyen eszmeletlenul amator, szineszi jatek gyakorlatilag nincs, tetejeben elegge auteur. masik oldalrol tokeletesen erzi a fasizmus kepmutatasat. ugyanakkor pont annal a filmnel hoztak fel sokan a szabadossagot, ugyanugy, ahogy kesobb a Lovenal, a Clockwork Orangenal vagy akarcsak a Monty Python and the Holy Grailnel.
Picassotol ott a Guernica, pontosan latszik, hogy mit ad az absztrakt abrazolasmod. nem ertek egyet, hogy csak azert, mert egy muvesz nem valosaghu abrazolasmodot hasznal egy muvel, attol az a mu meg gyengebb lesz.
Triertol a House that Jack Builtet meg nem lattam. streamingen meg nincs fent, a Nymphomaniac 1-2 utan pedig nem voltam biztos, hogy egy meginkabb tultolt Triert a gyujtemenyben akarok tartani.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Miklós315 #145381 üzenetére
A Joker meg egy pszichopata...
Fleck nem volt pszichopata amúgy. A két film között én se látok sok összefüggést, mert a Nightcrawler főszereplője viszont egyértelműen szociopata jegyeket mutatott, a Jokerből ez hiányzott teljesen.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
-
Yodamest
addikt
válasz Miklós315 #145381 üzenetére
A Nightcrawler-t én nagyon szerettem, viszont a Jokert már nem annyira. Most lehet a Joker általánosabb, meg egyetemesebb, de talán pont ezért is számomra az sablonosabb is volt. Valahogy a Nightcrawler azáltal, hogy egy kimondott archetípust fog meg, (ez a mindenkin átgázoló, betegesen a sikerre, elismerésre vágyó, bárkit emiatt feláldozni képes figurát) nekem mélyebb és karakteresebb tudott lenni, mint a Joker.
Csak gondoltam bedobom én is a két centest.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Miklós315 #145384 üzenetére
Jó, de nem pszichopata a szó szoros értelmében. Tudom, mert egy pszichológussal néztem meg és utána órákig ecsetelte, hogy mi baja volt a csávónak és mi nem. Pszichopátia, szociopátia pont nem.
Amúgy a pszichológus közösség meglepően jó véleménnyel van a filmről, nagyon akkurátusan festi le egy ilyen ember életét.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Yodamest
addikt
válasz Miklós315 #145414 üzenetére
Hát ezt most nem álítom, hogy teljesen értem, de nyilván a legtöbb esetben, ezek az eltérő szokásokból fakadó különbségek nem is látnak napvilágot. Anno ezzel a faktorral nem is számoltam, de idővel rájöttem, hogy nagyon is figyelembe kell venni. Persze egy filmes vitánál erre elég nehéz direktbe rákérdezni, "te hogyan, milyen körülmények között nézted a filmet?" mert elitistának, sznobnak hangzik tőle a kérdező, pedig fontos tudni a körülményeket. Az sem mindegy pl. hogy valaki egyhuzamban néz meg egy filmet vagy tegyük fel 3 este alatt, akár úgy is, hogy közben mást is néz pepitában.
[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145436 üzenetére
kb a felét láttam... ezek közül egyedül Sorrentinó-t lehet egy lapon említeni Refn-el. Bár a YP talán a leggyengébb munkája. A többiről amit láttam mind hagyományos, régimódi, hatásvadász, arcbatolós, művészkedős, és giccses szavak jutnak leginkább az eszembe...
[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145439 üzenetére
hagyományos, régimódi = maradi, (szakember szemlélet) ujítani képtelen, jól bevált módszerek, (technikai, narratív) alkalmazása, másolás.(lopás)
hatásvadász = díjnyerés és pénzcsinálás az elsödleges mozgatórugó
Müvészkedös = a szini-film suliban tanultaktól való el nem szakadás.... Bizonyos elemek technikák stílusok ismételgetése a múltból amik akkoriban valódi újításnak számítottak. Gyakorlatilag slágergyártâsa egy bizonyos dolognak, ami lehet kameramunka, vágás, zene, szinészkedés stb.stb.
Arcbatolósra a legjobb példa a filmjeid közül a mátrix.
Vagyis töménytelen agyatlan akció, cgi orgia. Bár a mátrixra épp minden kategória igaz.....
Persze annó frissnek tünt meg, senki sem csinált hasonlót, utólag visszanézve viszont könnyen látható miröl beszélek.
...ja és nincs hosszú ü-m ö-m -
eeXaa
addikt
válasz Miklós315 #145446 üzenetére
...csakis az új, öncélúnak, forradalminak van igazi jelentősége.
...az összes filmed amit láttam a hatásvadász kategóriába esik.
...nem, viszont alapból többet ér, mint a majmolás
... kifejezetten akció, látványelemekre gondoltam.... ami nem egyenlő azzal hogy egy Refn filmben esetleg fél óra alatt lelőnek valakit...
ugyanakkor szerintem az Only god forgives-t senki sem nevezné akciófilmnek......a mátrix tindédzser fejjel volt jó 99- ben, azóta felnőttem.. persze arra is célzok hogy a sztorit ha jól tudom egy az egyben átvették vmi animéból, a film felépítése teljesen tipikus, tele van buzz word-el, mindenféle ezoterikus sz..al. no meg agyatlan akcióval... az egész film a kasszarobbantásra meg a díjtarolásra készült...
...amúgy könnyebb látni miről beszélek , ha meg tudod mondani, melyik wacsofszki film ami nem szar. ....mind szar, a mátrix sem kivétel..... -
Winne
nagyúr
válasz Miklós315 #145451 üzenetére
Én is most néztem másodszor, de most is csak az maradt bennem, mint a legutóbb. A mondanivalója meg az 5let oké, de egészében ilyen be nem fejezett lityilötyi. Amit írsz az jó gondolat, a katarzis nálam teljesen elmaradt.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Miklós315 #145463 üzenetére
Na most már ne fárasszatok kérlek.
Tolkien tele van hosszú (és jó) versekkel, minden könyv kimeríthetetlen, drámai és szívszorító lore forrás, az összes leírása taníthatóan gyönyörű. Ha ezt nem érzitek többnek bármilyen filmes megvalósításnál, akkor ott nem a könyvben van a hiba.
Valamint a film nem lesz "kevesebb" abban az értelemben, hogy nem aljazni szándékozom. Ám a leírt szó erejét sosem képes film helyettesíteni. Árnyalni igen, ha jól sikerül. Ld. a Ring első része, extended version. Az szinte tökéletes. Többi kettő egyre felöntöttebb halivúd, erős pillanatokkal. Ez a könyvről nemigen mondható el.
HP regényben dramaturgiailag megintcsak tanítható; az írónőnek parádés érzéke van jelenet és fejezetfelépítéshez. Ezért működik az amúgy sokszor sablonoska (csak varázslósba öltöztetett) college story.
A filmek konkrétan az utolsó 3 kivételével olyan messziről ugatják a könyvek minőségét, mint Bodri a Holdat. Nem több, hanem más. Persze"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Miklós315 #145477 üzenetére
Ja de jeleztem, hogy nem is a filmmel van bajom (persze de, van, sok, főleg ahogy halad előre a sztori; ettől függetlenül értem, ha bejön a nézőknek). A HP frencsájz szerintem könyvben sokkal jobb és ezt fenntartom 52 év és könyvtárnyi irodalom elolvasása (meg majdnem ugyanennyi film megnézése) után, de nyilván azt is értem, ha másnak meg máshogy van. Mármint fejet hajtok, my bad, bocsesz. Csak nem lesz igaza
Ui.: A HP első részt kb a magyar első megjelenéskor olvastam, az nem ma volt és éreztem, hogy nem a világirodalom csúcsa. Annál érdekesebb, hogy kinőtte magát.
Mondjuk egy Dan Brownnak tetszőleges ezer oldalas regénye kínosan rossz írói munka és a belőle készült filmek meg abszolút hűek ehhez[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Miklós315 #145483 üzenetére
Dűne az topaktuál, for sure. De ahogy kinéz előbb jön a film, mint levenném a polcról a könyveket. Igazából azt sem tudom hol vannak; ha az exemnél, akkor teljes bukta.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
- LENOVO LEGION SLIM 5, Intel I5 12. gen. RTX4050 6GB DDR6, 16" WUXGA, 3év garancia
- Eladó Hohem iSteady Pro4 Gopro Gimbal
- Sound Blaster Audigy 2 fehér / bézs előlapi panelt keresek (SB0250)
- Samsung Galaxy S24+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen