- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Notebook hibák
- MILC felhasználók szakmai topikja
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
PROHARDVER!
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Miklós315
aktív tag
válasz fant0mi #137436 üzenetére
Viszont annál a jelenetnél, amikor az
nem gyanús? Szerintem ez a legárulkodóbb mozzanat (illetve, lehet, hogy csak arra gondolt, hogy ez aigazgatónő közli a suliban a tanárral, hogy van felvétel, ott Neked a tanár reakciója ...)"photoshop/stb. jól megsz.patott" (#137437) Tibiajax:
Köszi
(Még listán van: Foglyok, Fényes szelek is magyar filmekként, meg sok egyéb is, úgyhogy majd sorra kerül )"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz fant0mi #137439 üzenetére
A
amiatt nem tartom relevánsnak, mert az kétértelműbb: az szólhat avégét A gondom, hogy nincs jól megírva az egész (így aszégyenről, arról, hogy visszavonhatatlanul megtörik, csorbul a bizalom a családtagok közt (ld. A vadászat Mikkelsennel), ezért sunnyog, retteg, megtörik. sem), hiába nagyon hosszú a film, így akaraktere sem tudtam eldönteni,sulis jelenetnél ... Ezért is kérdeztem, mert igazából teljesen homályban hagy a film.hogy ennyire előre gondolkodik, ettől "ült le", vagy mert lebukott, "vége van" "Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Viszlát #137550 üzenetére
Eddig két filmmel kapcsolatban teljesen természetes könnyedséggel merült fel bennem ez a "saját magának készítette/fontosabb volt mint a nézőknek" érzés: előbb Trier Ház-a, majd Eastwood Csempész-e. Ebből (én, a szubjektív valóságot kitöltő univerzum) arra következtettem, hogy lehetnek ilyen alkotások. Na most e fenti filmeknél az alkotóik részéről azért van némi alapja e gondolatnak (életrajz/művészi pályaív), Tarantino-t viszont nem ismerem, mert nem kedvelem, így jó kérdésnek tartom, hogy vajon e leköszönő(?) (összegző?) filmjét milyen gondolatok mentén alkotta meg...
(És persze ezt bonyolítja a fogadtatás: tetszik, akkor a közönségnek / nem tetszik, akkor önmagának, pedig lehet a kettő keveréke is, mint a másik két nevezett mű esetében is...)"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz fant0mi #137564 üzenetére
Volt benne pár jó "pillanat" (ötlet, jelenet, szöveg), de pl. a Nimfomániás szövegelős részei, vagy kompletten az Antikrisztus sokkal többet tudott adni, mint ez a filmje. Az a helyzet, hogy nem tudtam mit kezdeni vele: sem a főhőssel szimpatizálni, sem a szimbolikát felfejteni. Lepattantam róla
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Viszlát #137568 üzenetére
Értem. De nem is a "nem számít a közönség" a vád, hanem, hogy a saját elképzelését (Triernér a korábbi alkotásait ért "öncélú, perverz, nácisztikus polgárpukkasztás" vádakra való választ (valódi "meg nem értett ars poeticája"), Eastwoodnál az élete értékelését (munka- és hobbimánia miatt a család elhanyagolása)) jelentheti az adott mű, komoly hangsúlyeltolódással: nyilván a célközönséghez szól, de talán a megfogalmazása/kivitelezése azért neccesebb, mert - és ezért szeretem azt a megfogalmazást - "neki fontosabb ez a mű" (a saját érzelmi/gondolati kifejeződése nagyobb téttel, görcsösebben), így rányomja bélyegét a kész filmre. Ő tudja mit miért, és tán elégedett is vele, de nehezebb külső szemlélőként "szeretni", mert "erőltetett/darabos" (ezek rossz szavak, de...) lett.
Szerinted ez "így" hülyeség, vagy inkább jellemző probléma lehet minden megnyilatkozás (filmek) esetében, ezért nem lehet ezzel az "érvvel" negkülönböztetni filmet filmtől (alkotói "szándék" szerint)?[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Igaz történet alapján egy kellemes "sportfilm" Dennis Quaid főszereplésével. Semmi kiugró, mondhatni csupa klisé a történetvezetésben, de működik, aranyos, szívmelengető. Kicsit olyasmi, mint az Invincible Wahlberggel. A színészek rendben vannak, nem igazán találni kizökkentő elemet sem. Délutáni matinéfilmnek tökéletes.
Bár könnyű lenne a "klisés giccs" címkét ráaggatni, de valahol mégis felemelő tud lenni az az üzenet, amit rengeteg alkotásban (film, könyv, cikk) próbálnak megragadni ilyen-olyan, könnyebb-komolyabb tálalásban: egyfajta plusz hajtóerő, az álmok, a hit, a bizalom, amely miatt egyesek (szerintem nem is kevesen) képesek váratlanul - akár ellenszélben is - elérni célkitűzéseiket, vágyaikat. Ez utóbbi esetében persze fontos tud lenni, hogy egyfajta egyensúlyt is sikerüljön meglelni, és ne váljon "elidegenítő-kiüresítő" öncélúsággá. Csípem ezt a tematikát.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz perempe #137608 üzenetére
Hopp, ez kimaradt, köszi (felveszem listára).
Amúgy, igen: nem vágom a baseballt, de a többi film alapján nekem pl. gyanús volt a Rookie-ban, hogy lazán kezelték a szabályokat (inkább a személyes drámán, mint a játékon van a hangsúly, így "össze-vissza" vannak csak vágások a meccsekből). Aztán ki tudja?"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Az egyik bizonyíték arra, hogy mekkora műhiszti a női "elnyomás" Hollywoodban, meg hogy "most majd az első nők által készített női film meg stb."...
2000-es film női íróval, rendezővel, főszereplővel, producerekkel... És tök jó film!
A mai lobbi által hiányolt erős női karakter adott, habár fel kell építenie magát, amitől pont megnyerőbb és hitelesebb tud lenni, mint egy készre skiccelt Rey vagy Danvers.Sandra Bullock egy szétcsúszott középkorú "felnőttet" alakít, akit elvonóra küld a hatóság, lényegében e helyszínen zajlik a film nagyja. Nyilvánvalóan a többi "küzdőt" is némiképp megismerjük, de a hangsúly végig a főhősön marad, aki a történettel együtt szép ívet jár be.
Tele van jó színészekkel (Buscemi, Mortensen, Martindale, West, stb.), és Bullock sem rossz, bár inkább a kisugárzása viszi el az alakításait általában, mint a "szupertehetsége". A sztori érdekes, a karakterek is, szóval fenntartja a figyelmet. Jól adagol infókat, képes szimpátiát és törődést kelteni a figurák iránt. Könnyednek tűnik, de komoly mű. Itt ki is emelem az írót, Susannah Grant-et, akitől az Erin Brockovich és az Unbelievable szintén tetszett. Az operatőr ugyan egy kicsit "kreatív" volt itt-ott, de nem zavaró mértékben.
Nagyon tetszett, még több hasonló jöhetne.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz perempe #137640 üzenetére
Engem az a jelenet zavart meg, ahol
a nagyfőnök irodájában - már a vége felé - Basinger lő egyet, és mondja, hogy "Gyűlöllek", Redford meg azt válaszolja, hogy "Igazad volt, már találkoztunk korábban". Itt ez csak szimbolikus lehet szerintem (Close a pozitív, inspiráló (Éva), Hershey és Basinger az átokfigura (Lilith)). Mert a film elején a nő öngyilkos lett, gondolom nem volt akkoriban még elérhető a magas szintű arcplasztika
Csak borzasztó lett az a jelenet így elbizonytalanodtam"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Egész jó film a Denzel Washington által alakított Rubin "Hurricane" Carter életéről, küzdelmeiről.
Úgy érzem, kihozták a koncepcióból - három film egybegyúrva - a legtöbbet, így bár nem tökéletes (hiányérzet maradt a sztoriban), de érdekes és tanulságos lett. Amolyan átgondolt, okos film jó alakításokkal.
Hovatovább aktuális és a problémát tekintve - üzenete alapján - konstruktív megközelítésű, és talán reménykeltő is.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Most akkor propagandafilm (azért készítették, hogy a fiatalabb korosztályt is manipulálják az üzenetével, ami üzenet köré álcának tákoltak egy gagyi sztorit) vagy középszerű, de a kivitelezés (rendezés, írás, színészi játék, stb.) szempontjából önmaga lábán megálló "popcornfilm", ami leginkább ilyen "egynekjóvolt nemkelltöbbetvárnitőle"?
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
The Young and Prodigious T.S. Spivet (T.S. Spivet különös utazása)
Nagyon kedves, enyhén szomorkás film pazar képekkel, igen hangulatos zenével, intelligens írással (mondjuk novellán alapul, talán ez segítette), kissé tán sarkos, de szerethető és sajátos figurákkal.
Igazán klassz, építő élményt tud nyújtani, és kikapcsolódásra is alkalmas gyereknek és felnőttnek egyaránt.
Nincs nagy visszhangja a topikban a kereső szerint, szóval ha nem ismert, most ajánlom.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Ööö... hiba van a mátrixban
Mik76 és Narxis
Az Enola Holmes és a Cuties c. filmekről beszéltek, csak épp elbeszéltek egymás mellett, ha jól vettem le..."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Többfelé belefutottam e címbe, és a pozitív visszajelzésekbe, így megpróbáltam. Kettős megítélésű lett: a hangulata, mesélős volta teljesen meggyőző, a színészek is jók benne, szóval filmként nagyszerű (lenne), ám már az elején elbizonytalanított. A történetben majd minden karaktert a hit jellemez, de nagyon elfajzott, torz formában. Ehhez jön, hogy alig egy-egy mellékszereplő
. Gyakorlatilag - végignézve a filmet - nem tudom eldönteni, mi volt a tanulsága. Szórakoztatni nem akart, az fix, tehát valami üzenetet kellene átadnia. De nem tudom, mit.nem megátalkodott rohadék, vagy "átkozott roncs"
Ekkora pesszimista spleent legutóbb az Árvácska okozott.
Igényes, minőségi kidolgozású, de nagyon lehúzós.Ez sem nyert. A történet nagyon izgalmas, feszült lenne, de a film megöli. Sok esetben a beállítás, a vágás egyáltalán nem tetszett ("hollywoodias-művészkedős" katyvasznak hatott, mintha "külön élne" a tartalomtól, és nem aládolgozna), ahogy az írás sem lett jó: legalább fél órával hosszabb, mint kellene, sok a töltelék üresjárat, és az egy-egy mondatért megírt feleslegesnek érződő jelenet. Valahogy nem tudja felépíteni és/vagy tartani a feszültséget, feleslegesen szétdarabolják a tárgyalótermi részeket, többször borzasztóan teátrális, és levegőben lógó karaktereket dobál be, majd hagy el. Franco Nerót nosztalgikus volt látni, a németeknek lett még egy
darabjuk (szerintemmúltfeldolgozós c. film sokkal jobban megírt dráma), de nem sokat veszítettünk volna nélküle.A felolvasó #értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Egy igen sajátos fórumbeli "ajánlás" következtében találtam rá, és pont ennek apropóján felindulva (hogy eldönthessem a felmerült ellentétes állítások igazságát) adtam neki egy esélyt. Azt kell, mondjam, nagyon jó és fontos film, bár talán a koncepciója nehézzé teszi a megítélését. Túl sok nagyszabású témát érint ahhoz, hogy szűk másfél órában kiegyensúlyozottan legyen képes tárgyalni ezeket. Mindenesetre soha rosszabbat.
Még egy megjegyzés: az író- és rendezőnője (Maïmouna Doucouré) első saját nagyjátékfilmjéről van szó - melyet az azt megelőző rövidfilmje alapján gondolt tovább - és nagyon kíváncsi leszek, mekkora visszhangot kap(ott) - még nem néztem utána - a szakma felől, hiszen kompromisszum nélkül pozitív példaként "címlapon" lehetne mutogatni.Szóval e francia gyártású film a Párizsban élő, szenegáli bevándorló család egy tagját, Amy-t követi egy rövidebb időszakában. Amy a helyét és az önazonosságát keresi az új élettérben, szembesülve a kötelezettségekkel (hagyományok) és a lehetőségekkel (ismeretlen, új barátok, mókák, célok). Egyfajta szárnypróbálgatás ez számára, hogy kideríthesse, ki is ő és mit tart fontosnak (értékek). Egy felnövéstörténet részlete, ha úgy tetszik.
A lány perspektívája lehetőséget nyújt a bevándorlók számára felmerülő probléma vázolására, vagyis az új (modern) szekuláris európai közeg, valamint a család által hozott, átörökíteni vágyott (nyomokban megmaradt törzsi és) iszlám hagyomány, világnézet összevetésére.A fő probléma tehát az identitásválság: megmaradni akként, akiként érkeztünk, vagy be- és felolvadni a befogadó kultúrába(n). Illetve árnyaltabban: mit lehet (és érdemes) feladni és mit átvenni, hogy kompromisszumosan működőképes legyen az újrakezdés (a másik lehetőség a párhuzamos társadalom, és az enklávék létesülése, ami még tovább bővíti a kérdések sorát).
E mellett tehát részproblémaként jelenik meg - bár sok játékidőt kap - az értékválság, mellyel Európa (és az új lakó) kénytelen szembenézni. Ezzel kapcsolatban két meglátásom támadt, nézve a filmet. Egyrészt az alkotó szerint sem a szabadosságba torkolló "jog-állami" megközelítés, sem a hagyományos, vallásos felfogás nem képes mit kezdeni - még talán egészen megérteni sem - a posztliberális kor következményeivel. Immáron a szabadság győzött, nincs nagy ideológiai ellenség, a jólét tombol, a technológia majdnem mindent elérhetővé tesz: csak éppen útmutatást nem nyertünk mindehhez. Elvesztek a kapaszkodók. A régi értékeket a múltban hagyva, mindenki oldja meg a maga szubjektív nézetű, hangsúlyú életét.
A másik, ami eszembe jutott, ezzel szorosan összefügg: a legelemibb, legalapvetőbb problémát abban látom kirajzolódni, hogy a törődés mozzanatát is hagytuk kikopni a mindennapokból. Több jelenetben is megjelenik, hogy tizenéves nyikhajok tökéletesen tisztában vannak a jogi zsargonnal, és kapcsolódó "lehetőségekkel", ám a nevelés, a 'következmények' és 'felelősség' mibenlétének átadása az ifjú titánok felé teljesen hiányzik a képletből. Nincs rá idő (munka, lézengés, akármi miatt), oldja meg ("minden elérhető és hozzáférhető", "miért nem tudja magától", "címszavakban odavakkantott félinformációk", stb.), hárítás (iskola és család közti pattogás), stb. Gyártják a kölyköket, de nevelni nem tudják/akarják őket.
Ez a film cselekményének nagy részében manifesztálódik: szülő (vagy felnőtt) és gyereke közti dialógusok mennyiségét és minőségét érdemes elemezni. És nem ez az első film (vagy könyv, esszé, kutatás, vagy tapasztalat), amiben felismerhető e trend. Az "elveszett suhancok" "értékrendje", viselkedése, célkitűzései, kommunikációja, és kimondott-ki nem mondott titkos vágyai mind az elhanyagolásra mutatnak "szemrehányóan".
Vannak, felnőnek, majd lesz valahogy... és ezt tovább örökítik.
(Ez nagyon általánosító, nyilván helyén kell kezelni.)Még egy téma: a filmet könnyű "pedo-álomműnek" titulálni, de ez felületes hiba. Egy dokumentumfilmben működnek az "unalmas" "beszélő fejek", egy játékfilmben ez talán nehezebb és specifikusabb témaigényű megoldás. Akárhogy is, ez esetben egyrészt jogos felvetés, hogy kimozdítja a nézőt az alap állapotából (felháborodik, kényelmetlenül érzi magát, lázad, nem érti, stb.), de talán pont ez a képünkbe tolt "vedd már észre, hol tartunk!" üzenet képes felébreszteni a kényelmes strucc-pózban szendergő civilizációt, másrészt könnyedén felismerhető a tényleges szándék, mely "legitimálja" a film megközelítését. Hovatovább a tartalom is érvel a látvánnyal párhuzamosan: a profitérdekelt fogyasztói kultúr(h)ánk konkrétan mindent is szexszel kíván árusítani, és ehhez eszközként nem rest a felnőtteket fiatalítani, a gyerekeket felnőttesíteni (zeneipar, divatmodellek, reklámok, versenyek, stb.), miközben ez egyfajta szükségszerű átszexualizálást generál a társadalom minden szintjén. Ha tetszik, ha nem, tessék a plakátokat, hirdetéseket, klipeket figyelni, és statisztikát készíteni saját szubjektív körben, hogy mennyi esetben "akad ki a mérleg" (ha tudatosan odafigyelünk a megszokott "háttérzajra").
(Azért megjegyzem: pl. a Little Miss Sunshine, vagy a Trust kevésbé feltűnően "fogalmazott" e téren, de ha beszélünk valamiről, akkor ne kerülgessük, hanem mondjuk ki.)Végül: a film képes és hajlandó volt - ha utalás szintjén is - felmutatni a "hozott", Európa számára "új, idegen" hit, világfelfogás belső kritikáját is. Amikor a - teljesen az egyenlőség jogi alapzatán álló - nyugati világban a nőelnyomás mantrájával kergetik az őrületbe a tömegeket, akkor izgalmas látni egy francia, de bevándorló és iszlám hátterű, női alkotó szemszögét, melyben mindkét "világot" kérdésekkel meri bombázni.
Hosszú értékelés lett, de a film vitaindítónak kiválóan működik: több, összefüggő témát boncolgat, egész koherens, talán nem is akart többet a felvetéseknél, de így kissé felületes (több jelenetnek nincs eleje-vége, csak a mutatni kívánt részt dobja be).
Aki szórakozni akar, annak nem tudom ajánlani, mert hiába zenés, de nem könnyed és nyilvánvalóan nem szórakoztatni készült. Amúgy viszont maximálisan ajánlom megtekintésre, és továbbgondolásra.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Mik76 #137747 üzenetére
Első körben csak arra voltam kíváncsi, hogy kinek van igaza ("trendi propaganda" vagy "komoly film kényes-fontos témáról"), de bejött
Könyvekben pl. mélyebbre tudnak ásni, mégis, többekhez elérhet egy-egy film, így örülök, hogy akadnak "kérdésfelvetések" e műfajban. Ezeket aztán tovább lehet gondolni, utána lehet nézni mélyebben, stb. Jó ez."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz eeXaa #137752 üzenetére
Sajnálom, hogy nem tetszett. Másrészről: nekem az pont tetszik, hogy ő (egy bevándorló család sarja, aki itt - Európában - született és nőtt fel) rendezte, mert végre nem azt mutatja, hogy a "gyüttmentek" képtelenek és/vagy nem akarnak beilleszkedni, sőt még szét is akarják b...ni a befogadó országot, akár többedik generációsként is, hanem - és ezért lett volna érdekes a végét is látni -
, és törődik a gyökereivel is, az új hazájával is (e film alapján). Ez szimpatikus.a harmadik utat választva a beilleszkedés mellett dönt Viszlát:
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Perth, Ausztrália. A fogadásokat lezárták, a meccsnek vége, az eredmény: meteor - Föld 1:0. Néhány óra maradt hátra Nyugat-Ausztrália városának szemszögéből, és ekkor hősünk nekiiramodik, hogy semmibe vegye a végzetet. No persze, ember tervez...
Nem látványos, viszont sablonos és kiszámítható. A színészek nem rosszak, nem kiemelkedőek, a szövegkönyv sincs túlbonyolítva. Mégis, mivel a hangsúlyt az emberre helyezi és megpróbálja fogyasztható "mértékben" megragadni tárgyát, megbocsátható e jellemzője. Szóval suhanunk az utcákon, helyszínről helyszínre járva, ilyen-olyan emberi reakciókat sorra véve, hogy végül megértsük: az idő a legszűkebb keresztmetszet.
Keveset markol, egész sokat fog.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Fura, elvileg még senki nem írt róla. Nekem régi pótlás volt, de szerintem sokan ismerik (tévében biztos adták sokszor, stb.), azért pár sort mindenképp megérdemel.
Végtelenül megható, roppant felemelő, és fonák módon tanulságos történet, mely az Odone-család küzdelmét követi 1992-ig. A kisfiúnál egy ritka, a tudomány számára még jóformán újnak számító, végzetes betegséget, az ALD-t diagnosztizálják és az esélytelenség hírét közlik szüleivel. Ők azonban belevetik magukat az információk tengerébe, kapcsolatokat keresnek és konokul a megoldás irányába törnek.
Azt le lehet szűrni, hogy az érdekek és személyes jellemzők rendkívüli mértékben befolyásolnak dolgokat az életben. A család tehetős és rámenős, kitartó és talpraesett, ezek elengedhetetlennek tűnnek, hiszen sok esetben csak valamely tényező adott és ami szemben áll, az a bürokratikus, anyagias és "ráérős közöny", ami néha nem tolerálható, nem elég.
Nagyszerűek a színészek, igen jól lettek kiválasztva. A történet tempója révén érezni kezdjük az idővel való versenyfutást, röpülnek a hetek, hónapok, és egyre jobban bevonódunk a harcba, melyet hőseink vívnak. A zene szentimentális, rátesz egy lapáttal az amúgy is megindító sztorira.
Ami meglepett, hogy a rendező (és író) az a George Miller, akit a Mad Max-ek és a Táncoló talpak-mesék fémjeleznek. Jó választás volt, arányosan, okosan ábrázolta a felölelt időszakot, a szülők vívódásait, az érintettek (orvosok, más családok, cégek) jelenlétét. Szerintem kihozta a maximumot.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Egy kisebb sci-fi projekt MI-kről, életről, halálról, törődésről, felelősségről. Zeneileg és hangok terén kiválóan működik, képileg sincs ok a panaszra. A történet újat nem mutat, de egész tisztességesen végigvezeti a nézőt (lehetne jobb, de soha rosszabbat). A színészek sem rántanak ki. Lehetőséget ad (kedvelt) témák bedobásával azok utólagos boncolgatására.
Kifejezetten jól jött egy bizonyos sorozat kiegyenlítésére Túl sokat nem kell várni tőle, de nyugodtan merem ajánlani.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz emiki6 #137812 üzenetére
Az Outlander-hez: ajánlom, ha még nem láttad a Pathfinder-t, van hangulata, bár a sztorija faék egyszerűségű (nem igényel sok töprengést).
Köszi az ajánlókat! Az Infinity Chamberst és a Radiust majd meglesem."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Részben (#137784) Dorian-hoz csatlakozva.
Némely filmhez - úgy érzem - muszáj megérni. Régen láttam már, de valahogy elfelejtettem, ami azt jelenti, hogy nem győzött meg akkori alkalommal. Most, felnőtt fejjel viszont elvarázsolt.Életből merített történet, zseniális alakítások, jól megírt mellékkarakterek, stabil rendezés (1990, női rendező, és még egész jó címek vannak a neve mellett), örök érvényű üzenet teszi mesterművé e darabot.
Remekül játszik az érzelmekkel (vidámabb, szomorúbb szakaszok váltakozása), illetve egyáltalán jól megragadott keserédes melankólia lengi be, melyet itt-ott áttör a megzabolázhatatlan életkedv. Na ez a film tud adni, építeni! Viszont valószínű, hogy bizonyos életkor fölött jobban ki tud teljesedni, jobban meg tud ragadni az üzenete, vagy csak a megismert sorsok lenyomata utóízként.
Ezt a történetet (és még néhány filmet fel lehetne sorolni) összevetve pl. A belső tenger-féle történetekkel, nem is értem utóbbiakat. Persze ez szubjektív, nem ex cathedra gondoltam leszögezni.De Niro nálam amolyan "egyjátékú színész" (van karakter, amit rászabtak, és abban remekel, viszont eléggé önismétlő tud lenni egyéb karakterek megformálásakor is), de itt mást láttam tőle, és nem is akármit. Nagyon megindított.
Williams is kb. a szokásos félénk, meg nem értett "zseni/különc" figurájában egész jól passzolt a filmbe, és "szép párost" alkottak De Niróval.
"Régi szép idők értékes alkotása", örülök, hogy - egy apropó kapcsán - újra felmerült ez a cím.
Akinek kimaradt, vagy elveszett valahol régen a múlt szürke ködében, pótolja.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Mik76 #137969 üzenetére
Ne mondd, hogy nem láttad!!
Virágot Algernonnak
(Én mondjuk a 68-as verzióról nem tudtam, de azt hittem a 2000-est mindenki ismeri )"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Spoileres nosztalgia-hullám
Volcano (Tűzhányó)
Valahogy katasztrófa-filmes lett a hangulatom, és eszembe jutott ez a film, amit egyszer régebben, nagyon fiatalon láttam, és annyi maradt meg belőle, hogy egészen tetszett. Rémlett, hogy annyira betojtam a szitutól, hogy később is aggódva lestem az ágy peremén túlra, folyik-e a láva (máskor meg, hogy cirkál-e a cápa) vagy biztonságos a terep...
Újrázva elég fura: egyrészt kellemesen rövid, másfél órás, továbbá végig maxon pörög, nem igazán tud leülni, másrészt olyan "90-es évek"... Tommy Lee Jonest bírom amúgy, de valahogy inkább irodalomtanárnak, nem akciósztárnak tűnik. Ehhez képest itt a városi katasztrófa-elhárítás főmegoldója, aki brucewillises túlélő-megmentő-koordinátor-hőssé válik a film végére, pedig csak horgászni akart a lányával.
A film nem tököl, pikk-pakk elkezdenek hullani az emberek, és a film során nem kevés halált látunk majd, bár ezen tragédiákat némiképp enyhítik az olyan forgatókönyvi bravúrok, minthogy a helyszíni wannabe sztárriporter a kitörő vulkán mellett pár méterrel áll a kocsijával és vagy negyed órán át írja le az apokalipszist, ahelyett, hogy az életét mentené...vagy másokét. De főhősünk lánya sem egy "mobil életösztön-reklám": szakadnak a lávabombák az égből, folyik felé a láva az úton, vagy épp rárobban egy épület, ő meg áll és várja a csodát, így a film során többször is "Jones-Willis" dönti majd meg Usain Bolt rekordját, ami látványosnak szánt, de erősen túlzó - és fájó - jeleneteket eredményez. Mondjuk az írók javára váljon, ők is gondoltak eme feltűnő furcsaságra és egy félperces telefonhívással rávezetik a nézőt, hogy bizony a lyányra vigyázni kell majd.
Összességében - ha eltekintünk a röhejes mozzanatoktól -, ma is tud működni a film, és hát lássuk be, eléggé cool egy vulkán a város közepén, de azért nem dől össze a világ, ha kimarad.The Swarm (Rajzás)
Ez is beugrott, mint kedves emlék, de rá kellett jönnöm, hogy gyerekként jobban működött. Először is van egy oltári nagy baja: rettentő hosszú (bár szerintem épp egy rendezői változat lehetett, mert 2 óra 35 percet rabolt). Ezen kívül még túl hosszú és némiképp hosszú is, ami végülis lapossá és "viccessé" teszi, mivel így előfordulhatott az, hogy bár a főhős rájön a helyzet megoldókulcsára, de ettől függetlenül még vagy négy-öt jelenetig elcsászkál ide-oda, nőzik, keresgél, aggódik, mire a vége előtt tíz perccel bedobja, hogy "ja, van ám egy terv, ami megoldja a problémát". Közben a méhek zavartalanul lelakják a vidéket, és még felrobban egy atomerőmű is, mivel "ándzsinszán" a vezérlőpulton fetrengve gondol kilépni a filmből, de ez senkit nem zavar egy fél jeleneten túl - ők még nem tudják, hogy '86-ra egy lazább baleset is nagyobb problémát okoz, mint pár ezer halott helyben.
Ezen túl egyfelől brutális ez a film is: gyerekek és felnőttek hullanak a szemünk láttára - némelyeket a film több mint felében felépítenek, hogy megkedveljük őket, aztán sutty, beleng a kasza -, másfelől meg egyes áldozatok össze-vissza lesznek jobban, majd halnak meg (sosem tudjuk meg, ki miért hogy), hősünkön sem a tűz sem a méhek nem fognak, mert tudják, hogy a forgatókönyvíró kedveli őt (mindenki hullik körülötte, ő meg ugyanott gond nélkül elsétál koszolódás nélkül). A végső jelenet romantikáját pedig a naplementét helyettesítő "lángoló öböl-háttér" adja, ami előtt takibácsisan levonják a hosszabbra nyúlt epizód tanulságait.
Szóval izgalmas felvetés, de sokkal feszesebb forgatókönyv és átgondoltabb rendezés jobbá tenné. Amúgy erős a gárda: Michael Caine, Henry Fonda, Richard Chamberlain, és más híres színészek révén ez nyilván egy korabeli blockbusternek szánt horror-dráma. Kár, hogy nem lett minőségibb-maradandóbb.The Towering Inferno (Pokoli torony)
Ez a monumentális (majd' 3 órás) vertikális pokoljárás egész időtállónak bizonyult. Newman és McQueen figurái jó párosként elviszik hátukon a filmet: drámáznak-akcióznak együtt vagy külön-külön, be-beszólogatnak, akinek kell, rajtuk kívül pedig vannak egész jó, meg pár tűrhető mellékkarakterek is. A figurák, sorsok igazán végiggondoltak, a konfliktushelyzet kitart, nem válik unalmassá, viszont a helyzet fokozását kissé elnagyoltan oldották meg (itt-ott találomra berobbangat az épület, néhol hamar, máshol alig terjed a tűz - következetlen). Akárhogy is, ez tetszett. "Tövismadarunk" pedig lassan Sean Beant kezdi eszembe juttatni...San Andreas (Törésvonal)
Földrengés témában kerestem egy filmet, amiben a gáton mérik a várható csapást, és annyit tudtam, hogy nem a "Sziklás film" az, így fél nap keresgélés után rájöttem, hogy a "Sziklás film" és az "én filmem" ugyanaz. Valószínűleg azért vehettem külön, mert teljesen el lett volna a két szál két külön filmben, ugyanis nem keresztezték egymás vizeit...
Profi, kb. sallangmentes (most az akciókra gondoltam) iparosmunka, tisztességes látvánnyal, szükséges karakter-sztorikkal, működő ívvel (van eleje, közepe, vége). Az mondjuk érdekes, hogy egy ponton azt halljuk, hogy hősünket a csapatával bevetésre küldik délután, aztán a következő jelenetben a szerviz felé repül a madárral tök egyedül, de ennyi hanyagság belefér így a nyugati partot ért katasztrófa idején...elvégre még csak a film felénél tartunk.
Itt is a temetkezési vállalkozók járnak jól, vannak továbbá pöpec egysorosok, és egész jól adagolja az adrenalint. Egész jó kis film ez, simán tud működni.Összefoglalva: szeretem a katasztrófa-helyzetekben túlélni próbáló hősök drámáját feldolgozó filmeket, csak sajnos kevés az igazán jó darab. Ezek rémlettek, hogy egész tűrhetőek, és újrázva őket, van időtállónak tűnő meg elavult is, de egynek jók lehetnek bárki számára.
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz paatrick #137977 üzenetére
Nos, hajók-tengerek terén felemás lábon állok: a Poszeidon, Titanic, U-Boot valahogy nem nyert, inkább a Kapitány és katona, Cook kapitány, Bounty ('62) vonal jön be. Vízi menekülősből a Deepwater Horizon és a Deep Blue Sea tetszenek, esetleg a Jaws vagy az Úszó erőd .
Köszi, ezt a filmet nem is ismertem. És eszembe juttatta Sly Daylightját is.
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
The Raid 2
Rajta! Ütés! Egy-kettő! Hi! Hoj! Haa! Huu! Hoj! Hoj! Haa!
Kiváló nyomozómunka, gratulálok! Amit eddig tudtunk, azt eddig is tudtuk, amit nem tudtunk, azt továbbra sem tudjuk.
Felderítési arány: 0% Halálozási arány: 98% Előléptetés lehetősége: 50%
Raid! A legyek ura.Azt Pengén kívül más is tudja, hogy a csuklótetkó melyik
vámpírklánt jelöli??Új, eredeti, meggyőző, hihető.
#10/10, Zseniális! Mestermű!(nekem marad a Tropa de Elite1-2)
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
The Joy Luck Club (Mennyei örömök klubja)
Döntések, sorsok, családok, tanulságok Oliver Stone bábáskodásával. Kínaiakról nem csak kínaiaknak.
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #137998 üzenetére
"Dr. Dolittle-t várják a hármas vizsgálóban!"
Amúgy csak annyi, hogy ez a film nem nekem való. Túl komolyan veszi magát, ezért komikussá válik, ráadásul unalomig ismételt paneleket pufogtat unalomig ismételt tálalásban (időzítésekkel).
Az első rész előnye, hogy "nincs sztori", a lényegre megy. Mondjuk ilyenből meg jobb a Dredd, mert ott lelövik egymást a francba, ahelyett, hogy huszonfős türelmes hordákkal egyenként számolna le a hős kézitusát imitálva (a film során több jelenetben megvágják, megsértik, de a forgatókönyv szerint vagy érzi ezt - van hatása, pl. sántít - vagy kutya baja - nem tudna ugyanolyan mozdulatsorokat/erőt végezni/kifejteni, illetve a főbb ellenségek is a saját jelenetükben Neót is levernék, de a hőssel szemben már csak kalimpálnak. Ami jól működött volna (csak elhúzták/elszálltak azzal is), a konyhai bunyó (első fele) a tapasztaltabb harcossal).Számomra tehát jobban muzsikál egy Ninja Assassin, mert az annyira túltolja a misztikumot, hogy egyáltalán nem veszi komolyan magát, így az embert sem akarja "átverni". Az közelebb áll a Marvelhez.
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz emiki6 #138011 üzenetére
Tetszett a gondolatmeneted. Több dolgot eszembe juttatott, de mind a nyelv és gondolkodás viszonyára vonatkozik.
Egyik, hogy pl. a Mű szerző nélkül német és angol címe hasonló játék a hangsúlyokkal.
Másik, hogy a nyelv meghatározza a gondolati struktúrát (más hangsúlyok, asszociatív minták a különböző nyelvű tömegek - pl. kínai vagy angol vagy német nép/nyelv/felfogásmód - esetében).
Ezért izgalmas kérdés az alkotások (zene, vers, film, festmény - jó, utóbbi kakukktojás ) eredeti és fordításos "élvezete", ugyanis rengeteg torzulást követően jut el a kiagyalótól a befogadóig: ötletgazda - kivitelező(k) - hordozó - (esetleges) fordító - befogadó. Teljesen mást gondolhatott a költő, mint amit felfog a befogadó abból. Ami izgalmassá, dinamikussá teszi a világot (értelmezés-bővülés, félreértelmezés, szűkebb értelmezés - "sokvariánsos adatfolyam"), azt' csodálkozunk a sok konfliktuson. Pl. Joe Haldeman: Örök háború-ját tudom ajánlani."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Kak ya provyol etim letom (How I Ended This Summer)
Pótlom a 'nuccikat, és ez az "igazi orosz vidámság" került sorra. Hosszú, lassú, kétfős dráma, ami egy üzenet körül kulminál, mivel a társaság 50%-a egy taj paraszt suttyó, aki a film végére megemberesedik, ámde suttyósága nem vész el, csak átalakul.
Nagyon kemény és elgondolkodtató, mert egyrészt ahol két ember, ott kő kövön, másrészt meg mégis. A két végletet szépen, ügyesen fogja keretbe a film.
Azért az oroszok tudnak, ha akarnak. Drámakedvelőknek, emberbarátoknak kötelező.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Angol dráma, mely sok apróságból áll össze, kb. pillangóhatásszerűen kibontva a cselekményt. Jó színészek, több érintett téma, kellemes megvalósítás. Fanyar humor és hétköznapi tragédia megfér egymás mellett.
#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Peterhappy #138020 üzenetére
"Hová tűnt Damon Hill??"(#138026) bagyulajuve:
...a dinasztia, de aztán eltelt ~300 év, szóval szerintem vehetjük ("Sokadikix") Kleót egyiptominak is..."Szerintem."
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Linux kezdőknek
- Android jelkod törlése , hardreset utan.
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Notebook hibák
- További aktív témák...
- Apple Watch Series 2 42mm stainless steel
- Kétmagos DualCore, C2D, AMD X2 notebookok (Acer, Toshiba, Fujitsu-Siemens, Dell, ASUS) Gyűjteményből
- ETA 5225 90000 Raggio robotporszívó, fekete színben
- Nintendo The Legend of Zelda Tears of the Kingdom Collector's Edition (Switch) Bontatlan.
- Babakocsi ingyen elvihető
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen