- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Júniusban a hardverek is vakációra mennek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
Hirdetés
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Mozgásban az Industria II
gp A PC-re készülő folytatásról egyelőre nem tudjuk, hogy pontosan mikor érkezik.
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz
tibcsi0407 #8772 üzenetére
Hmm, olvasd már vissza a produkciódat, és én vagyok szubjektív? A közhelyek kontextus nélküli ismételgetése nem objektív hozzáállás, csak mondom.
Nincs EV-m, de ennek az égvilágon semmi jelentősége nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
tibcsi0407 #8774 üzenetére
A műszaki-technológiai-autóipari vitákkal kapcsolatban semmiféle relevanciája nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nálad is erősen keverednek a szubjektív és objektív szempontok.
"a muszaki igenyed is fustos-szemleletu"
Egy pillanatig sem vitatkoztunk az én igényeimről.
"A fustos "elmeny"-autozasba, jobb hijan, ezeket szamoljak bele."
Dehogy. Sem az illesztési hézag, sem az üléshuzat, a faberakás nem egyedi prémium tulajdonság. De ez megint nem volt téma.
"a valodi elonyokbe."
Pont a nagy tablet középen meg a gyorsulás az nem valódi előny.
"te tudsz legtobbet az autoiparrol (me'gha csak a fustosekrol is"
Valójában nincs füstös meg nem füstös autóipar. Egy autóipar van, tökmindegy milyen a meghajtás.
"te velemenyedet kene o is mervadokent elfogadja."
Nagyon érdekes ez a korszak amiben élünk. Van egy csomó ember, aki azt képzeli hogy nem számítanak a tények, neki joga van hinni amiben akar. Lásd Schobert Norbi, aki büszkén fel is vállalja, hogy ő nem "hisz" a holdraszállásban.
A gond az, hogy van egy csomó dolog a világon, a tudomány, a műszaki élet azok pont ilyenek, amik nem attól függnek hogy ki mit hisz.
Az hogy a németek le vannak-e maradva EV-ben egy Teslához, vagy BYD-hez képest, az objektíven, tényszerűen vizsgálható kérdés, nem pedig hit kérdése.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
tibcsi0407 #8778 üzenetére
"amit a BYD művel majd az EU-s piacon, mert nagyon jól össze van rakva és mindent tud, amit egy jóval drágább konkurencia."
Semmi extrát nem fog művelni, szépen nekiáll majd kiépíteni a piaci részesedését, hosszú évek munkája lesz, pont ugyanúgy mint ahogy a koreaiak csinálták.
Az meg hogy "mindent tud amit a jóval drágább konkurencia" tényszerűen nem igaz.
Mellesleg a BYD eddig Kínán kívül gyakorlatilag nem létezett, és Kínában is az eladásaik fele nem EV hanem hibridek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Szerintem a következő objektív szempontok szerint lehet megítélni az esetleges lemaradást:
- kínálat nagysága, hozzáférhetősége
- elérhető maximális akku kapacitás
- hatékonyság
- gyakorlati hatótáv (nyilván az előző két ponttal összefügg)
- töltési idő 10-80% (azért nem a maximális töltési teljesítmény mert az gyakorlati szempontból kevésbé érdekes).A gyorsulás igazából lényegtelen, azt az ember kétszer próbálja ki, amikor megveszi az autót, meg amikor demózza a családnak. A manapság kapható EVk túlnyomó többsége a gyakorlatban bőven elegendő gyorsulással és rugalmassággal rendelkezik. A gyakorlatban olyan tökmindegy hogy az autó 7 vagy 5 vagy 3 másodperc alatt gyorsul százra.
Az infotainment, a vezetéstámogató rendszerek minősége, az OTA képesség meg nem EV specifikus tulajdonságok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz
Füleske #8785 üzenetére
A maradékban hozza a Tesla az iparági átlagot. A német nagyautók maximális akkuméretétől már enyhén le van maradva (bár nem tudjuk mekkora akku lesz a Szájberizében). Maximális töltési sebességben dettó. (Porsche/Audi 800V-os J1 platformja, PPE pedig hamarosan)
A hajtáslánc hatékonyságban egy szinten vannak, talán a Tesla hajszállal jobb, de nem biztos. A gyakorlati hatótávok szintén kábé egy szinten vannak.A Tesla gyakorlatilag a TMY bemutatása óta, kábé 4 éve technológiailag egy helyben toporog, eltekintve az LFPs típusok elterjesztésétől, de az is van pár kábé 3 éve ha nem tévedek.
A 4680-as projektjük sem jutott túl még a kisszériás gyártásból, és még ha néhány évig tökölnek vele, akkor véglegesen lemaradnak.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"pár hete jött volna ki a highland ami megint 5%al kevesebbet fogyaszt mint az előző"
Ez kizárólag a légellenállás javulása miatt van, a hajtásláncon konkrétan semmit sem változtattak, ugyanaz az akku ugyanazok a motorok, ugyanaz az elektronika. (Performance még nincs, lehet ott újítanak tényleg valamit).
"elég csúnyán elkeni a nagy nevű német sportautó gyár termékeinek a száját, ha teljesítményről van szó."
Tényleg? Melyik nagynevű gyárra gondolsz?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
Füleske #8790 üzenetére
"De azért majd véglegesen le fog maradni, mert csak..."
Ha nem tudja a 4680-at gatyába rázni akkor bizony, le fog maradni.
"boldog-boldogtalan le akarja másolni a gigaprés gyártást..."
Lemásolni? Nincs azon mit lemásolni, a nyomásos öntés száz éve létező technológia, minden autógyár használja már nagyon régen.
"Mindkét gyártónak sokat kell még fejlődni, hogy a németek közelébe érjen"
Így van. Gyártási minőségben, kínálatban, megbízhatóságban, szolgáltatásokban, lehet sorolni. Az autógyártás ugyanis nem kizárólag, sőt leginkább nem a hajtásláncról szól, az egy kis része az egésznek.
"Azóta a BMW nem "technológiailag egy helyben toporog", hanem visszafejlődött.
A BMW az elmúlt években hány EVt mutatott be és dobott piacra? Számold csak össze nyugodtan.
"A Teslát meg még szerintem Te is belátod, hogy nem az első Model S színvonalán tart."
Természetesen nem, de nem is azt mondtam hogy 2012 óta nem fejlődött semmit. A TMY volt az utolsó nagy dobásuk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
Füleske #8794 üzenetére
"Érdekes lenne"
Ez megint ténykérdés. Guglizd meg a "nyomásos öntés" kifejezést.
"mostanában rendelgetik meg az első gigaprés gépeket"
Nincs olyan hogy gigaprésgép. Ezek nyomásos öntőgépek, a Gigapress az pont olyan fantázianév mint a Gigafactory.
Maga az Idra meg már vagy 70 éve gyárt nyomásos öntőgépet, még ha ekkorákat nem is csinált korábban.Amúgy ez valóban egy érdekes műszaki kérdés (na nem úgy ahogy a laikusok beszélnek róla) de vásárlói szemmel nézve ez gyakorlatilag tökmindegy. (Most a potenciális minőségi problémáktól meg a javíthatóságtól tekintsünk el).
"Zipse szerint nem fogják átvenni, mert tudnak hatékonyabbat"
Nem emlékszem hogy Zipse ilyet mondott volna, de amúgy a BMW (ahogy sok más autógyártó is) már nagyon régen használ nyomásos öntéssel készült alumínium öntvényeket karosszéria csomóponti elemként. Ha már BEV, akkor ott van példának az iX, elöl két meglehetősen méretes öntvény adja a rugótornyok geometriáját.
"Lényegtelen a darabszám, technológiáról volt szó."
Igen, abban sincs a BMW sem lemaradva. Sem akkutechnológiában (ami ráadásul saját fejlesztés) sem elektromotorokban (szintén saját fejlesztés) sem hatékonyságban. Ahogy a Merci és a VW csoport sem. (Az Opelt szíves engedelmeddel nem sorolom a német gyártók közé).
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
Füleske #8796 üzenetére
Nohát, akkor Zipse megerősítette azt amit én is mondok
"Nem mutattak semmi újdonságot"
Hát persze hogy nem.
- i4
- iX3
- iX
- i7
- iX1
- iX2
- i5
- i3 (csak Kínában)Ez konkrétan 8 teljesen új elektromos típus, 3 év alatt. (Nyilván a fejlesztés hamarabb kezdődött.)
És ugye teljes gőzzel készül az NCAR platform, Neue Klasse néven is emlegetik, jövőre előszéria Debrecenben, 25-től szériagyártás. Nyilván az sem csak egy típus lesz.Ehhez képest értelmezd azt amit írtam az újdonságok bemutatásával kapcsolatban.
BTW nem aludt a VW sem, 2015ben kezdték fejleszteni az MEB platformot, 19ben jött az első típus, az ID.3, azóta legalább tíz típust mutattak be, és kezdtek árulni. Náluk még jön emellett a PPE platform is, első autók hamarosan az utcán, és készül az SSP is (meg csinálnak mellette egy MEB+-t meg egy MEB Entry-t).
Mercit fel sem sorolom.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A feltörekvő márkáknak mindig ez a problémája. Nincs szerviz, nincs alkatrész, nincs szakember, nincs időpont.
Amúgy aki tud németül, (lehet automatikusan feliratozni angolra, nagyjából jó az is) érdemes megnézni Chris CarManiac BYD tesztjét. A vezetéstámogató rendszerek meg az útvonaltervező fejezet különösen szórakoztató, a töltési idő meg kritikán aluli.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
FIREBLADE78 #8811 üzenetére
Újat?
Nemsokára jön az új Mini a piacra, érdemes lesz megnézni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
FIREBLADE78 #8819 üzenetére
Nem láttam még én sem, csak álcázva. De képeken tök jó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
FIREBLADE78 #8838 üzenetére
Neue Klasse SUV, X3 formátumban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
FIREBLADE78 #8841 üzenetére
Lehet, de jó is lesz
Már a mostani iX3 is teljesen rendben van, ez meg egy komoly technológiai ugrás lesz ahhoz képest. (meg úgy mindenhez képest is, ami ma kapható)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
Andras6800 #8843 üzenetére
A következő információk nyilvánosak jelenleg:
- Gen 6 hajtáslánc, teljesen új motorok, kétféle saját fejlesztésű hengeres cella, (4695 és 46120), 800V, cell-to-pack, modulok nélkül.
- BEV- only platform, strukturális akku.
- teljesen új, integrált software architektúra.
- panoramic hudPazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nincs kizárva. Bár a mostani autómmal tényleg nagyon meg vagyok elégedve, és semmi baja.
Igazából EV akkor jön majd komolyan szóba, ha egyszer már tényleg kiköltözünk vidékre. Itt nem tudok háznál EVt tölteni, úgy meg nehézkes. Ez meg olyan 4-5 év múlva lesz időszerű, ha megérem.
Bár azt megjegyezném hogy a topik címe Elektromos autók.... és nem Elektromos autósok
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Én láttam ezt élőben most az IAAn. Szerintem jó lesz az irány. Nyilván egy SUV az másmilyen arányokkal rendelkezik, de a formanyelv az ugyanaz lesz.
Meg aztán az is látható, hogy a tömegeknek szánt típusok visszafogottabbak, a résmodellek az extrémebbek.
Én mondjuk ebben semennyire sem látok PSA-t.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ez a platóra rakható hatótávnövelő akkupack amit a szervizben kell be és kiszereltetni elég kétségbeesett ötletnek tűnik.
Őszintén kíváncsi lennék hogy hogyan gondolják megoldani a crash és üzemeltetési gondokat.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
stickrs #8985 üzenetére
Pár éve a legerősebb érv volt a Tesla mellett a SuC. Nyugaton ez erősen relativizálódott, ott rengeteg konkurens hálózat épült. Magyarországon viszont alig történt valami.
Most hogy megnyitották idegen autók előtt ez az (utolsó ) érv is erősen gyengült.Hozzáteszem: ez így helyes, a márkaspecifikus töltőhálózat hosszú távon nem fenntartható elképzelés.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Mi évente jellemzően 4-5 alkalommal utaztunk Magyarországra, az innen durván 600 kilométer + évente 1-2 alkalommal elmentünk autóval nyaralni, például Olaszországba, az kábé 500 kilométer.
És ezzel jellemzően mi a keveset menők közé tartozunk. Itt országon belül simán vannak 6-800 kilométeres távolságok, nagyszülők,. rokonság...Ezen a távon korábban soha nem álltunk meg, manapság jellemzően egyszer, ha kell tankolni. De már egy megállásnál is parasztlázadás van hogy minek állunk meg menjünk már sose érünk oda.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
Andras6800 #9058 üzenetére
Nyilván mindenki a saját ütemében közlekedik.
Csak van egy kicsit fura valóságértelmezés EVs körökben, sok helyen lehet hallani (például Handrás videóiban rendszeresen előjön) hogy ha messzire utazunk úgyis megállunk kétszáz kilométerenként enni-inni meg egyéb szükséget végezni, így aztán mindegy hogy tölteni is kell vagy nem.
Valójában nem mindenki áll meg, sőt. Ezért én ezt elég erős torzításként érzékelem.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz
bitpork #9067 üzenetére
Napi kétszáz euróval egy két hetes nyaralás konkrétan 2.800 euró. (Plusz az elhozás és visszavitel).
Mi az elmúlt 5 évben, amióta megvan a jelenlegi autó, csináltunk ilyen nyaralást legalább 8-at + a magyarországi látogatások.
Lehet számolgatni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Németország azonnali hatállyal megszüntette az EV támogatásokat. Vasárnap estig lehet benyújtani még kérelmeket, aztán ennyi volt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ha már CASCO: a RAV4em-re éves díj 700 euró körül volt, elég magas bónusz besorolással, müncheni lakcímmel, tán 500 euró önrésszel.
Lányom idén tavasszal megszerezte a jogosítványt, jelentettem a biztosítónak hogy most már ő is vezetni fog, mondták oké, akkor az éves díj 1.250 euró lesz mostantól
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Spórolós topik
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hardcore café
- Marvel Snap
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!