Hirdetés
- Megszellőztették az MSI Unify-X alaplapsorozat visszatérését
- Elkezdte visszautasítani a H20-ra leadott kínai rendeléseket az NVIDIA
- Rengeteg memóriával kínálható meg az AMD érkező csúcs-IGP-je
- Drágul az EU-ban a GeForce RTX 4090
- A Pwnage kínálatában hamarosan megjelenik az eddigi legkönnyebb nagy méretű egér
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Rengeteg memóriával kínálható meg az AMD érkező csúcs-IGP-je
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Hővezető paszták
Hirdetés
-
Már Steamen is játszható a Witchfire korai kiadása (PC)
gp Ahogy várható volt alig egy évvel az Epic Games Store után a Valve áruházából is beszerezhető lett a játék.
-
Rengeteg memóriával kínálható meg az AMD érkező csúcs-IGP-je
ph A Ryzen AI Max sorozat az Apple Max jelzésű rendszerchipjei ellen készül.
-
Bemutatkozott a Samsung Galaxy M55s
ma Nem mintha különösebben érdekes lenne, semmi újdonságot nem hozott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Ezekkel a megkötésekkel akkor mégis dobnom kell az állami támogatást, nagyon úgy tűnik. Nem tudom ezt a 20M-es határt megint melyik jóképességű találta ki, de legalább 25-ig ki kéne tolni, hogy értelmes autót lehessen találni. Ebből a felhozatalból egyedül a Tesla jöhetne szóba, de azt meg nem akarok venni csak azért, mert óccsóbb. A Volvo kicsi és nincs műszerfal, valamint HUD sem kérhető extraként, így nálam az is kiesik. Addig idegelnek, amíg veszek egy 750i-t, már így is viszket a kezem néha amikor nézegetem a HaHu-t. 20M-ért már nagyon szépek vannak kevés km.-el, de akkor az olyan, hogy ágyba hozza a kv-t, nem ilyen Opel Astra beltér szintű EV-k ennyi pénzért.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ha a Volvora gondolsz, az hátul szűk, néztem teszteket. Felnőttnek nem kényelmes, már 170cm felett beakad a térd az ülésbe sajnos. De a műszerfal hiánya miatt nálam eleve kiesne, pedig tetszik az autó. Állami támogatással még az ára is elfogadható lenne, mert anélkül ott is az a gond, hogy jól hangzik a 14,5M-es induló ár, de az teljes fapad, extrázva ledig könnyen eléri a 18-19M-et is, ott pedig már versenyképtelen.
Nagyon remélem, hogy igazad lesz és kitalálnak valamit a forgalmazók, mert a jelenlegi választék ezekben a sávokban nem túl széles.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
EX30 és Y azért más méret kategória.
Felszereltségben az Ultra van kb ott mint a Tesla.
Az mondjuk meglep, hogy másik 2 felszereltségi szintnél nincs hőszivattyú se.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Andras6800
senior tag
Igen, az Akku csere érdekes pont szerintem is. Bár most elindultak lefele az akku árak rendesen. Mindenesetre nem ez az első case, ahol nekem az jön le, hogy Hyundai a többi gyártóhoz képest is extrán lehúzza az ügyfeleket amikor cserealkatrész kell.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Ezekiell
veterán
Pontosan. Ez a pályázat nem más, mint az EUs pénzek becsatornázása a központi költségvetésbe, és ennyi.
A KATA max keretébe amúgy pont belefér egy MG4 vagy egy 40es LEAF, de maxra centizve.
Egyelőre ha minden így marad, akkor én se pályázok, inkább veszek egy 1-2 éves Model Y-t vagy Ioniq 5-öt nyílt végűre, és kész. Egyszerűen nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Megértem, én se vennék 15 millió alatt semmit igazéból. Na nem azért, mert annyira szeretem költeni a pénzt, hanem mert nincs nekem megfelelő autó.
És most a Model Y Standarad Range és az Ioniq 5 Long Range között dilemmázok, mert ezek vannak kb egy árban. Sztem az fog dönteni, hogy jövő héten beleülök mindkettőbe, és amelyik jobban tetszik.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
FIREBLADE78
addikt
Vágom már. Utána néztem,hogy mi ez. Azt hittem éves könyvelés adja ki a számot... Mostanában nem írtam számlát. Amikor írok is. Soha nem nézem,hogy éppen hol tartunk.
Igazából én is sz..ok az egészbe. Még nem beszéltem idén c-vel. Szerintem az i4 már nincsen meg. Plusz ott nem játszik a támogatás,de van cserébe lízing. Teslat vennék,de olyan puritán belül[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biker
nagyúr
havi 6-8 mobil töltőt javítunk, nem egyet dugvilla olvadás miatt. Biztosan mondhatom, kétféle mobil töltő van: amelyik elolvadt, és amelyik el fog olvadni. ha egyik sem, akkor beázik, IPvégtelen esetén is.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Én egy 13A-es Tesla töltőt használok 3 éve (előtte 2 évig Chevy Volt és Nissan Leaf töltőket ugyanúgy táplálva) egy kertbe leszúrt kültéri hosszabbító dupla Schuko aljzatából. A hosszabbítót pedig 5 éve folyamatosan ugyanabban az aljzatban tartom bedugva a garázsban. Minden gond nélkül.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
"Mondjuk amennyi szar noname mobil töltő van nem csodálkozom ezen a számon se egyáltalán…"
Haha, amit javítunk, az mind a gyári töltő! a szürke dobozos sárga kábeles bmw a favorit, a fekete dobozos sárga kábeles bmw a második, utána jönnek a VW csoportos szarok, meg a renault csoportos nagy hosszú fekete.
Kínai akkor jön, mikor felhőszakadásban kint maradt és víz alá került, az is inkább az aliexpresses olcsófosch, a minőségi kínai 16A sose jön vissza. de nem is 34eFt alin, hanem hozatjuk jó forrásból 2 év gyártói garival, tucatszám.tesla meg egy járt 5 év alatt nálunk, azt se lehetett szétszedni mert ki volt öntve
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
két BMW töltő... a héten csak ennyi jött. (tudom, nem bmw gyártja, de ők rendelik a gyártótól)
A fekete össze van ragasztva, nem szétszedhető (ezt adták érdekes nem bmw-hez is olykor), beázott, és folyik ki belőle a víz, két fél összeragasztva, nulla csavar, kuka
A másik relé a szürke dobozos sárga kébeles szarból van, szerencsére rendesek a bmw-nél, mert nem kettő, hanem 3 csúszósaru van egy vezetéken, bejön a betáp, csúszósaru, innen 10cm vezeték ami csúszósarun megy a relére, innen csúszósarun a kimenet. Valahol mindig elolvad. A relé szinte sehol nem kapható, mert egyedileg erre a célra gyártja a hongfa, kétoldali lábkivezetéssel, mert kell a feedback szál. fizikailag a -4 végű jó lenne, a töltő nem megy vele mert az NC láb feedback a hátoldalon nincs benne. Csehországban készülnek a töltők, onnan kell levadászni ezt, vagy kartonban kínából. miért is tennének kommersz relét bele? ugye? Ebből a reléből olyan 50db ment el eddig, ha nem itt ég el a csúszósaru, az gáz, mert a másik végén a panelbe van forrasztva az apa tüske, ha ott melegszik, szénné ég a pcb és kuka
ezek miatt mondtam hogy a Heidelberg töltő NE vedd meg, és nem vállaltuk a forgalmazását, a moon is azt hiszem ilyen, a bemenet weidmuller sorkapocs, a kimenet meg csúszósaru és az nem 10A-es hanem 16A
azt mondták, az a csatlakozó 16A-es. én mondtam, 10A-től rommá ég, ha órákat megy, azt mondták hülye vagyok. Tessék, 10A megy a mobil töltőn, és égnek mint a reichstagElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
persze, csak mondtam. A relé fejjel lefele, a nagy csúszósarus lábával be van forrasztva, az isten se forrasztja ki akkora labdával. szétég minden mire kiszeded mint a tesla töltő ami ki van öntve
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
Mauzes
őstag
mondjuk az éves pályamatricát megfogod… - ezt hogy érted? Én Csehországra találtam, hogy ingyenessé tették elektromosnak, itthon nem.
madgie: én is Kisvárdára szoktam járkálni szülőkhöz. Családi fő autónak én biztosan nem tudnék elképzelni elektromost, és nem csak mert nem is nagyon van olyan, ahová 3 gyerekkel és gyerereüléssel beférünk, hanem a hatótáv és töltési limitáció miatt.
Viszont mivel második autóról van most szó, ezért gondolkodom azon is, hogy megér-e 2 milliós felárat egy "long range". Pl. EX30-nál +2,3 misibe kerülne és kizárólag nagyobb kapacitást ad ezért, átlagos (tél-nyár átlaga) 280 km helyett 365 km, azaz +85 km. Nyilván vannak olyan modellek, ahol a nagyobb kapacitású modell már lóerőben és dinamikában is többet ad, ott nyilván jobban megéri szerintem. Pl. az 58 kwh Kia EV6 csak 170 lóerős és tesztek alapján olyan éppen elég, de nem igazán erős. A 77 kwh verzió pedig 228 LE és dinamikusabb. Vagy ugyanilyen a korábbi Q4 e-tron, ahol az alapmodell kis akksi és 170 LE, az eggyel drágább verzió pedig már nagyobb akksi és 204 LE.
MÁS: talán rossz topik, de a plug-in hibridekről mik itt a vélemények mint EV alternatíva? Egyrészt persze egyesítik a belsőégésű és elektromos hátrányait olyan szempontból, hogy a belsőégésű változat cipel egy plusz akksi súlyt, illetve ugyanúgy meg kell a belsőégésű szervizeket, meghibásodá javításokat is csinálni rendszeresen. De a másik oldalról meg egyesíti az előnyöket is, mert városi (nem agglo) használatra pont ugyanannyira tud 100% elektromos üzemet, mint egy drágább EV, viszont a ritkább hosszú távokra meg megússza a töltések és hatótáv paráit.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Modell Y árat csökkentettek ma reggelre
Jövő héten veszem át a múlt héten rendelt Model Y-t: ha teljes áron vettem volna, most baromi mérges lennékAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
"Tesla árszegmensben vásároló emberek nem a swiftekből ülnek át abba, hanem német prémiumból"
Tételesen nem igaz. A Tesla vásárlók marginális kisebbsége volt korábban prémium vásárló. A túlnyomó többség Hondát, Toyotát, koreait stb. vett korábban.
"miért venne bárki BMW-t, ami 23-24M inkább vagy nem is fér a keretbe."
Amiért eddig is azt vett. A százezer eurós X5 vásárló is vehetett volna Dacia Sanderot korábban 15 ezerért, aztán mégsem azt vett.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Ezekiell
veterán
Bánccsátok a szegény BMW-t, miközben pontosan tudjátok, hogy ez triggereli a mérnök urat - a ti hibátok minden IS!
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
FIREBLADE78
addikt
Majd ha kilett fizetve,akkor kaptok infót,képet stb. Addig csak 99%. De fent van hahun.... C hirdetései között (23,3m,feha)
Fingó van benne,én. Hálózat? Minden sarkon szinte ahol lakok... Mindenhol lehet tölteni. Jah,hogy nincsen rajta a bmw embléma?![ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Vesa
veterán
2024-ben jön egy csomó új modell. Elég sok akció van most a meglévőkre, gondolom emiatt is, pl. Nissan Ariya 3,2M-es árkedvezmény, a Volvo XC40 Recharge-ra is láttam valami akciót, ott közel 4M-et engednek az árból készletkisöprés címen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
bigdigit
addikt
Én is ki tudtam számolni:
éves futás 10k.320.00ft a fogyimmal.kötelező casco 150.000.470e/év
EV 10k 120e otthon töltve nem napelem.casco kötelező jóval rosszabb kondíciókkal 300k alsó hangon kiszámoltam. Ennyi futással amit nyertem már el is buktam és értékvesztést nem számoltam illetve nem rizikóztam semmit mikor száll el az aksi.A 6 millás autó meg valami kicsi vagy igencsak vannak már benne évek na meg kilométerek.
Tudom lehet mondani minek casco de egy EV esetén szerintem szükséges.
-
bigdigit
addikt
AT Scross amit 7850-ért vettem újonnan. Most 8-ért már vitték volna de inkább kivárok. Ebből az autóból 1.4T már nem AT már nem gyártanak. 04 hóban lesz 2 éves. Most lesz 106e a casco. 2 és fél éves 40k körüli futasu Kona 64-es volt amit kiszámoltam. Hahu ár 8.7. Na erre a casco ugyanolyan 10% min. 75e önrész 350e éves casco. Ne csak a kötelezővel dobálózzunk.
Kis akkus felejtős.
De nézzük mi a választék akkor már. Leaf kieseik chademo...WW Peugeot kiesik mert rohadt sokat fogyaszt. Kia Hyundai csapágy problémák. Zoe mindenfajta problémák mert francia. Tesla ára bármikor milliókat esik. Nagyon más nem is marad ami min. 50kw aksi és vehető 8 és bő 9 mill között. Tegyük hozzá ezek 2-3 év közötti amiket néztem és talán a Zoe kivételével minden lett ennyi idő alatt 3-5 millió közötti bukás ha valaki itthon vette és nem kétes import cucc. -
Vesa
veterán
Szerintem ez egy nagyon jó kis autó, formára megosztó, de nekem tetszik kívülről is -főleg az orra-, és belül meglepően tágas volt. Engem viszont zavart a fehér keret a display körül. Ezzel biztos nincs mindenki így, de engem zavar, kicsit olyan, mintha folyamatosan világítana valami a szemembe. Nem tetszett továbbá az anyagok minősége. Olyan, semmilyen. Viszont azt hozzá kell tenni, hogy azon az áron nem tetszett, amivel árulták a szalonban (amikor néztem, még 21M körül volt). Jelenleg már 13-ért is látni HaHu-n hasnzáltan, annyiért bőven megéri.
A tudomány a valóság költészete!
-
bigdigit
addikt
8.4-9.4 között mennek amik akkori újkori ára 7850 volt. Mondom hirdetés nélkül is 8ért vitték volna és most is arra várnak végre vegyek egy EV-et mert az volt tervbe véve. De nincs mit mert mind kehes valamiben 10 alatt.
Remélem azért szoktál olvasgatni illetve nyitott szemmel is jársz mik fogynak nálunk jobban illetve az úton milyen autókat visznek 8assával a gyárból.
Persze lehet verebet találni aki nem néz utána...és beugranak egy használt EVbe is mert milyen olcsó lesz. Aztán majd pofára esik. -
FIREBLADE78
addikt
Párom mamája is azt hitte majd többért eladják. Holott kb 500e bukta rajta vagy annyit sem. Igaz volt benne pár ezer km. Nem tudom mibe vannak az emberek. Ebben az országban semmi sem lesz olcsóbb. Új ev 10 milla alatt? Röhögök. Dacia lassan 10 misi. Hagyjuk már.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
-
Vesa
veterán
"Az meg, hogy épp melyik irányba hajlik az ország, szovjet vagy kínai, vagy mindkettő"
Egyik jobb mint a másik. Valójában fel nem foghatom, hogy a nyugati szövetségesi rendszer részeként, ezek a foshalmok egyáltalán hogyan merülhettek fel 'elhajlási opcióként'? A többivel egyetértek! Itt a büdös életben nem lesz EV-re átállás, még a nyomorult zöld rendszámnál is megy az állandó sirám, támogatás EV-re semmi, vagy ami van, az is a szidott EU pénzéből, ráadásul esélyesen ez sem szól másról, mint hogy ezeknek a pénzeknek egy jelentős százalékát becsatornázzák az ürességtől porzó költségvetésbe. Azt pont le se szarja itt senki, hogy a városokban a gyerekek beledöglenek a gázokba vagy sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
mauimagic
aktív tag
Ugyan már, itthon nem így megy... nincs senki tekintettel arra, a lakosságnak mennyi pénze van... pusztán az érdekeltségek mentén megy a játék.
Ne viccelj már, pontosan tudják meddog lehet sarcolni a plebset, patikamérlegen ki van mérve, hogy ne legyen hőbörgés.
Az egész hatósági áras szarakodás és a "rezsicsökkentés" erről szól. Felb@szni mesterségesen a "piaci árat", amit fizessenek a gonosz multik, meg vállalkozók, a plebset meg megmenteni.
Ha a rezsicsöki eltűnne, a következő közüzemi számlák után lángolna az ország. Rengeteg ember nem látott még egyben annyi pénzt, amennyi egy januári gázszámla lenne "piaci áron".[ Szerkesztve ]
-
mghltm
őstag
koszonom a tippet! ez a lego-s megoldast tenyleg jo, mert lehet 230v mellett 400v-rol is tolteni ha olyan lehetoseg akad.
#9971 Kroni1 szivesen! es meg az ember a szorzast is gyakorolja a cm - huvelyk valtasanal
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
biker
nagyúr
két hónapja kereste kollégám, mi a franc nyikorog, nyöszörög a kocsiban. A szuper frunk amit vett tőle és berakott előre
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Az én problémáim:
- Rengeteg újrahasznosított anyag, ami gyenge minőségű műanyagot jelent, ehhez képest drágán
- A csomagtartó értelmezhetetlen méretű.
- Hátra egy felnőtt nem tud beülni, még 165cm-es magassággal sem kényelmes annyira kicsi a hely, magasabb embernek gyakorlatilag lehetetlen ott ülni.
- Belső kidolgozás minősége rettenetes, ennyi pénzért főleg, semmi köze nincs a Volvo-nál megszokotthoz sajnos
- Ülések rosszak, anyaghasználat gyenge.
- Mindez közel Tesla Model 3/Y árért.Az ára is megtévesztő, mert csak a fapad verzió tűnik vállalhatónak de abban nincs semmi. Ha elkezded extrázni (vagy veszed az Ultra verziót), lesz belőle egy közel 20 milliós autó. Ennyi pénzért már nagyon jó autókat lehet venni, amiben tényleg elfér 4 ember kényelmesen, pakolni is tud, menetteljesítményben és hatótáővban is jobbak, és belső kidolgozásban, anyaghasználatban is. Ez a kocsi ennyiért sajnos nagyon nem az, amit vártunk, legalább is én többet vártam tőle..
Az I3 azért nem jó példa szerintem, mert az egy teljesen más piaci környezetben jött. Itt azt kell nézni, hogy miért venné meg valaki most ezt az EX30-at, ha ennyi pénzért minden szempontból sokkal jobb és nagyobb autókat kaphat?
Off témában egyetértünk!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
mauimagic
aktív tag
Építőipari szakemberként tudnék sok érdekeset írni az IT-s diplomás megrendelőkről, de "buta/tahóként" is belátom, hogy ez általánosítás lenne, ami engem minősítene
Szerintem piacgazdaságban nincs szükség nagy filozófiai eszmefuttatásra a szolgáltatások árainak megértéséhez, 130+ évvel ezelőtt egy Marshall nevű csóka viszonylag jól összefoglalta az alapokat, ha valaki a profitmaximalizálásra törekszik, főleg diplomásként, akkor számára is adott ehhez a lehetőség.
-
madgie
titán
Ebben vastagon benne van az is, hogy hozzád, hozzám belátható időn belül csak Kókler Jóska tud kijönni, mert aki tényleg ügyes szaki, az annyira rogyásig van munkával, hogy már most nem igazán van hely az idei naptárában.
És ja, szívtam már én is annyit ezekkel a kóklerekkel, hogy amit lehet, igyekszem magamnak megoldani, mert egyszerűen az van, hogy ha elrontasz valamit, te rontottad el, "ingyen", nem fizetsz X százezer munkadíjat, aminél a panaszra csak egy vállvonogatás a válasz. -
Mauzes
őstag
Való igaz, hogy a külseje megtévesztő, mert nagyon sportos, de ez egy ID3 műszakilag, úgy is megy. Mondjuk szerintem az emberek 95%-a bőven bőven elégnek érzi, az eboost verzió 6,6 mp 0-100-at tud. Nem egy erőgép, de az erős EV-k szerintem amúgy is rossz irányba viszik a piacot. A hatótáv fontosabb lenne, mint hogy letépje a fejed.
Az árakat amúgy én fordítva látom, mintha az ID3 lenne olcsóbb használtan. Persze a Born újabb és kevesebb van belőle, majd 3 év múlva meglátjuk. De hogy újonnan biztosan nem ér 1-2 millióval többet az ID3, azzal szerintem sokan egyetértenek.
Azt mondjuk hozzáteszem, hogy teljes áron egyik EV-t sem választottam volna újonnan. Nagyon komoly écs-je van egy 3 éves (még újszerű) EV vagy PHEV autónak, szerintem azt éri meg venni.
-
FIREBLADE78
addikt
Nem. Csak asszony megvan őrülve az üveg tárolóért és nem volt Budaörsiben. Ezért bejöttünk Bpre. Másik áruházban működött az ikea töltő. És mondom okos evhez mérten akkor töltünk amikor áll az autó. Nem jött össze . Legalább arena mellett a dc jó.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen