Hirdetés
Hirdetés
-
Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
gp A sokak által várt felújítás premierje már nincs vészesen messze.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Igen, a külső kWh az alap, mert mégis csak az után kell fizetni.
De engem érdekelne, mekkora a veszteség az egyes töltési módoknál. Nagyságrendileg. Mert azért nem nulla. Ha Zoe lenne, akkor ugye különösen nem...A VW-nél sem pocok , sem pöcök nincs egy darab sem, csak egy százalékos skála. Illetve okoskodik, hogy mennyi a hátralevő km. De ezt meg nagyon nem tudja eltalálni, különösen változó felhasználási módnál.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
Balázzs
senior tag
Nem hibás, mert egyrészt nem számolok autó megtérülést, ígyis-úgyis cserélni kellett volna a régi dízelt (18 éves volt) és kb egy árba jött volna ki a két kiszemelt, nem volt esetemben felár.
A napelem megtérülést nem számolom az autónál (de napelemnél fix autó havi futásteljesítménnyel számoltam a korábbi évek átlaga alapján) szóval az e-autó nálam külön történet, használom, ha van költség (töltési díj és egyéb, pl. autópálya matrica) beírom és ennyi.
Ahogy korábban is írtam, most hogy 6-8 vagy 10 év alatt térülnek meg ezek (napelem, e-autó) szerintem teljesen mindegy, használni kell és élvezni az általuk kapott előnyöket
-
axioma
veterán
Huhh el vagyok tevedve, 3.5 evnel jarok, uzemanyagon [benzin-aram kulonbozet 26ezer km 600e saccra, ceges parkolas elozo helyen 1,5 ev pandemiaig kedvezmenyesen 15e/ho = 270e, itt most 10 ho gozom sincs mennyiert lenne + a belvarosi programoknal utcan nemfizetes, hat ezekre tuti nem jon ki me'g [400e alto 2.25M ion], jelenertekesitest most nem kevertem bele, ado es atiras is lett volna valamennyi. Jo hat pandemia nelkul 10e-rel tobb km lenne benne... jo ha 5 evnel megterul, de az se 8-10, meg az erzes is plusz ertek h nem pofogok.
-
Vesa
veterán
Nem volt hosszú, cserébe olyan idióta a forma, hogy szinte kétszer annyit fogyaszt mint egy Ioniq. Én is azért vetettem el. Pályán rettenetesen tolja a levegőt, az i3 annyit megy el a 60-as akku pakkal, mint az Ioniq a 30-assal. EV-nél, amíg még nem jön el az igazán hatékony akkuk kora, a formának nagy szerepe van abban, hogy mekkora a hatótáv. Az Ioniq pl. ronda, de legalább hatékony...Persze már az is elavult, azt sem gyártják.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
-
7Heads Drago
veterán
Hát én 95% városnál már erősen gondolkodnék a tömegközlekedésen. Illetve pont a városban problémás megoldani az otthoni töltést. Kertvárosban még hagyján persze.
Dízel: én eddig még nem futottam ebbe bele. De halottam már róla. Kis kutakhoz eleve sose jártam be, a nagyoknál meg ritkán fogy ki. Vagy ha nem volt, akkor meg be volt jelentve és eleve a Mol-hoz mentem.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
madgie
titán
Persze, ehhez hosszabb út kell, de hát Kisvárdához mi van közel, ha menni kell?
Egy Kisvárda-Budapest pályázás is csak úgy fér bele töltés nélkül, ha 100-110-zel megyek. Mondjuk pályán általában nincs gond, van töltési opció dögivel.. de ha az Alföldön keresztbe megyek, ott azért már véleményes, hol tudok tölteni. -
Vesa
veterán
Az Ampera/Volt pont kivétel, mert annak ellenére, hogy kvázi első generációs megoldások és 8-10 évesek, világbajnok szinten képesek elmenni full elektromosban is (70-90km). Ugyanakkor itt kb. ki is merül, a hibridek döntő többsége max. 30-40km-re képes, és azt sem igazán használja ki senki, legtöbben simán mennek üzemanyaggal csak a parkolás miatt vettek hibridet. De egyetértek abban, hogy az általad említett szabályozás minimum kéne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Köszi!
Melyik Sonoff?
Én most a pow elite 20A-el szemezek. Az teljesen jó lenne a dedikált sima schuko méréshez. 3x16A töltő elé is mehetne végül, de azt nem tervezném kapcsolgatni.
Bojlert illetve egy klímát szeretnék mérni, meg jó lenne a fűtési körök mögé is - utóbbi mondjuk elég nagy meló, mert az 8 kör.
Egész normális áron meg lehet venni, 3 db-os csomag 26,5e Ft. -
Erre gondolsz? Most Nagykanizsa szüntette meg az ingyenes parkolást. (Hódmezővásárhely már régebben.)
Ha akár a kormány, akár a főváros döntene ilyenről, annak szerintem elég nagy sajtója és visszhangja lenne ahhoz, hogy találjunk róla valamit.A tej élet, erő, egészség.
-
Ha Budapestre gondolsz, mint "a varos", akkor igen, hogy rothadjanak meg:
A Fővárosi Közgyűlés 2022.09.05-i hatállyal módosította a Budapest Főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló 30/2010. (VI. 4.) rendeletét.
Budapesten 4 díjzóna működik, ahol egységesek lesznek az óradíjak, az üzemidők továbbá egységes időtartam-korlátozások lépnek életbe:A övezet: 600 forint, 8.00-22.00, max. 3 óra
B övezet: 450 forint, 8.00-20.00, max. 3 óra
C övezet: 300 forint, 8.00-18.00, max. 3 óra
D övezet: 200 forint, 8.00-18.00, időtartam-korlátozás nélkülA tej élet, erő, egészség.
-
Na, ez érdekes lesz.
Első körben akkortól lesz érvényes, amikortól a Budapest Közút kirakja a 3 órás kiegészítő táblát is. (6. számú melléklet, III. 3.)A jogszabályban elhintett utalások alapján nekem úgy tűnik, hogy a helyi lakosokat kivéve mindenkire vonatkozik a 3 órás korlátozás (hiszen az Kresz), a fizetés szükségességétől függetlenül.
Lesz itt népharag, amikor az amúgy is lehúzás fizetőparkolóban megbüntetnek valakit, mert 3 óránál többet állt (hiszen dolgozik, 8+ órát).A tej élet, erő, egészség.
-
-
Na, az itteni zóna szélén fel van már csavarozva a max. 3 órás kiegészítő tábla, de helyből magyarosan át is van húzva egy ragasztócsíkkal.
Különösebben nem aggódom, mert térfigyelő kamera nincs a ház előtt, így a 3 óra túllépésének bizonyításához itt kellene szobroznia a parkolási ellenőrnek.
A tej élet, erő, egészség.
-
Jelenleg 0-t fizetsz Budapestnek. Ha Békáson élnél, az a kevesebb(!) is több lenne ennél.
A XXIII. kerület tizenéve is Budapest volt. Pesterzsébetről (XX. kerület, Budapest) vált le.
Budapest városhatára nem valószínű, hogy változni fog rövid-középtávon, hacsak ki nem hasítanak belőle valami kiemelt gazdasági övezetet (ld. Göd).A tej élet, erő, egészség.
-
Bandit21
addikt
Ha a külső sávból úgy jön be a belsőbe mások közé hogy kihasználja az EV tudását és már a külsőben felveszi a belső sáv ritmusát semmi bajom nincs vele.
Sőt villantok neki hogy gyere nyugodtan.
Mert indexel amikor már 127 re gyorsult.A valóság ehhez képest az hogy megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el. Aztán óvatosan fel gyorsulnak 125 ig, majd diadalmasan néznek hátra amíg el megyünk a 4 kamion mellett, hogy ennél többre ne is számítsak.
Nekem utóbbival van bajom.
Két évig dolgoztam úgy, hogy 3 nap Pest 2 nap (itthon) Szeged. Ez kb 100 ezer km volt, 2 év alatt az M5 ön.
Abból sose volt bajom ha az akár szabálytalanul túl gyorsan érkezőkre figyelve arra vigyáztam hogy aki akar had menjen. Abból hogy valaki oda nem illő tempóval közlekedik majdnem minden nap.
És nem az olyanokról beszélek akik a belső sávban 125 ről 70 re satut nyomnak mert meglátják a veda kaput. Én meg jövök mögötte, már el engedett gázzal mert mindjárt befejezi a kamion előzést. Ehelyett taposom a féket és imádkozom hogy a mögöttem jövő is és az összes mögötte jövő olyan nagy követési távolságot tart e mint én és lesz e idejük megállni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
opr
veterán
2x2 sav, vagy az, hogy 200m-en lassabban mesz, mert probalod dekodolni a navit vagy akarmi, az teljesen mas kerdeskor szvsz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
GalaHU
őstag
Már a normál falitöltős akciót se kedvelné a hálózat ha mindenütt villanyautótöltés lenne az éjszakában. De a sokak által vágyott nagyakksis verdákhoz az meg édeskevés is ...
Mi még elpiszmogunk a 2-3 naponta felrakott 94Ah-s i3-unkkal, de ettől nagyobb akksit már kevesen töltenek 230V-ról (én se fogok, ha végre az E-On szíveskedik bővíteni a hálózatot).
Ha bővíteni szeretnénk a villanyautósok körét, akkor a nagyobb hatótáv és az abból adódó gyorstöltés igénye megkerülhetetlen. De értelmes kompromisszumok nélkül nem lesz hozzá hálózat...Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
-
wassermann
addikt
Igen-igen, a központilag vezérelt háromfázisú AC-töltés lenne a hálózat szempontjából az ideális. A holt-időszakokban, aránylag kis értékekkel pl 3*10A nem rántana túl nagyot sem és mivel mind a három fázist egyenlően terheli, nem húzná aszimmetrikusra a háromfázisú hálózatot
-
biker
nagyúr
ja, dolgoztam, nem a nyomorultakkal élek együtt
Egyébként most olvasom: "Aki ezután szerel fel napelemet, annak nem lesz betáplálási kötelezettsége
Mert a hálózat nem bír el többet. Így egyszerűbb lesz az eljárás, nem kell engedély, és mindenki közvetlenül otthon használhatja a megtermelt energiát, mondta Gulyás. A változtatás csak azokra vonatkozik, akik még a kérelmüket sem adták be.
Ha majd uniós pénzből sikerül fejleszteni a villamosenergia-hálózatot, akkor visszatérnek a betápláláshoz."Hát KÖTELEZETT eddig se voltál betáplálásra, csak lehetőség volt
Megvárom amig 6 elemit végzettebbnél magasabb újságírók megírják a tuttit, vagy megjelenik a kormányrendelet, mert most hirtelen 3 féle képpen írták le 3 helyen
Pl érdekelne, akkor szabad a vásár az ongrid de visszwatt védelmes rendszerekre, vagy a sziget/hibrid üzemre, amit eddig hol üldöztek, hol nem értették mi is az?
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Bocs, az autó akkut én dobtam be, mint lehetséges alternatívát... a 1.5M JMF/15 kWh kérdésre... és ez részben egy 2. élet az akkuknak, mielőtt bedarálják őket és új akku lesz belőlük... és mert lassan lehet hogy sok ilyen elérhető akku kerül majd a piacra a rozsda (ami lezabálja fölűle az autót) segítségével...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
A Spring kicsi. Beültél magad mögé? Szerintem a hátsó ülésre legfeljebb gyerekülések férnek el - legalábbis mögém.
A kívülről 10 centivel rövidebb VW e-UP!-ba pl. felnőtt is beülhet hátulra, ha nagyon muszáj.
Használtan Citigo-E?A Fiat, Mini meg ugyanolyan életérzés-feláras, mint a feljebb ekézett márkák.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
gorbep
senior tag
Az kizárt, mivel idősávos lesz a szaldó, tél kivételével főleg 06-17, kicsit 17-22. Mivel csak ekkor tudok termelni... Télen, (ha tényleg havi szaldó is lesz) bejöhet az éjszakai töltés, ha az RHD+villany ár kedvezőbb lesz, mint máskor... (az lenne a logikus, de ez semmit se jelent)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
az csúf baleset lenne, ha éjjel jobban jönne ki, mint a szaldős nappali vagy csúcs áramot visszakapni... ha ezt tudnám biztosan, lemondanám a folyamatban lévő bővítést...
Amúgy a terelés meg furcsa állat... ha minden BEV-et az olcsó völgyidőszakba terelnek, megugrik a fogyasztás jelentősen, mivel ezek a háztartásokban lévő legtöbb energiát és legnagyobb teljesítményt (akár 22 kW) igénylő fogyasztók.... aztán meg felmegy az ár... még a végén 0-6-ig lesz a csúcsidőszak...
Ugyanezért nem ugranak rá a szolgáltatók az akkus tárolásra... mert a világ legnagyobb biznisze a néha 100x kiegyenlítési árral.... amíg el nem kezdenek beszállni a befektetők, megépül a kapacitás, és elillan az árrés... úgyhogy óvatosan a hibrid építéssel is... 20éves üzleti tervet egy piaci árazás szép lassan áthúzhat, aztán majd lehet sírni...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
A németeknél ugyebár simán előfordul a tavasztól őszig terjedő időszakban, hogy napközben negatív az áram ára a sok napelem miatt. Az autó töltéseket is oda kellene terelni lehetőség szerint.
Nálunk is fordult már elő, hogy az összes füstös erőművet lekapcsolták, de még Paksot is (!) vissza kellett szabályozni, mert olyan jól sütött a nap.Az új szabályozásnál ezeket szemlátomást nem vették figyelembe, pusztán a szétrezsicsökkentett hálózatot igyekeznek adminisztratíve egyben tartani, hiszen az Tudjukki kezébe került.
A jelenlegi díjakkal (ti. napközben otthon 6 Ft-ért betermelek, irodában 200-ért használom el a saját elektronjaimat) hülye leszek a termelési oldalra tekintettel lenni.
A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
Nekem a 2014-ben telepített 4,5 kWp-s (3,3M JMF)rendszerem még csak 50% megtérülésnél tart, akkoriban még elég durva árak voltak, és a városképi ökörködés nálam rátett még +40%-ot az árra...( ami viszont lehet hogy "megtérülő" beruházás lehet, most elkezdtek errefelé szálldosni a bontási határozatok, meg a 0,5M ismétlődő bírságok a városképi eljárás nélkül épített napelemekre... nem tudom ez az ország más részein mennyire lesz tendencia, itt most kezdődött, mintha időzítve lenne a HMKE szektor tudatos lebontásához - szó szerint!) A mostani 8kW bővítésem a kérdéses beruházás, mert az előre vetített változások (havi+idősávos szaldó) értelmetlenné teszi, mert nyáron a meglévőt se bírom elhasználni, télen meg amikor alig termel, a 3x alig is szinte semmire se elég...
Amennyire én látom, az egész arra megy ki, hogy fényezze a leendő bruttó elszámolást és a virtuális erőmű/energiaközösség elképzelést... most már egyre inkább úgy látom, hogy ennél a bruttó elszámolás jobb lesz. Főleg hívogató, ha más fogyasztási helyen ( nyaraló, másik lakás, Eon utcai töltő) is elhasználhatom a pillanatnyi termelésem...
Most nagy a dilemma, és bárhogy is döntök, gyakorlatilag a "lottó" kategória... be is jöhet, meg lehet óriási bukta is, mivel nálam minden full önerős, ÁFA-s...
A vezérelt kikapcsolása persze nem árt a full őskori Hajdu bojlernek, de azért a mai okos/hőszivattyús bojlerek sem igazán szeretik a váratlan kikapcsolásokat... ezen sokat segítene, ha mondjuk a kőkorszaki kontaktoros kapcsolót lecserélnék egy triak-ra, ami az áram 0-átmenetnél kapcsol ki, és akkor ezek a berendezések nem pusztulnának így a váratlan kikapcsolástól...
Amúgy meg nem kapcsolni kellene a vezérelt kört, sőt kör se kellene... központi vezérlő jellel a tarifát kellene "kapcsolni", aki meg árérzékeny /zöld, az ezt követve tudná korrekten fel /le szabályozni a berendezéseit... minden szereplőnek jobb+ olcsóbb+ hatékonyabb lenne...
És akkor tulajdonképen el is jutunk egy időben változó, rugalmas ad-vesz BRUTTÓ rendszerhez...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Router gondok
- Diablo IV
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen