Hirdetés
- Versenybe hozta magát az új Xeonnal az Intel
- Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
- ATX 3.1-es Seasonic tápok a picit pénztárcabarátabb szegmensben
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- Megszellőztették az MSI Unify-X alaplapsorozat visszatérését
- Autós kamerák
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- CPU léghűtés kibeszélő
- Apple notebookok
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Apple AirPods 4 - ismerős is, új is
ma Nem tesz csodát az aktív zajzárral is elérhető AirPods 4, de úgy szól, mint egy AirPods és tompítja a zajokat.
-
Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
lo Működési elv:A gázkonvektorok szerves része a hőmérsékletérzékelő szonda. A szonda egy a termosztáthoz kapilláriscsővel...
-
Ismét a vietnámi OLED-gyártásba fektet a Samsung
it További 1,8 milliárd dollárt fektet be Vietnámban a Samsung az OLED-kijelzők gyártása kapcsán.
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
válasz bitpork #7694 üzenetére
Azért a 20-80ra "odafigyelni" nem olyan nagy dolog. (töltés korlátozható normális esetben, 10-20% körül meg úgyis bedugod már tölteni) Ha meg kell a teljes kapacitás akkor azért használható, nem lesz tőle baja.
Haver pont most vette meg az első v8-at.
Azt mondja a Tesla mellett élményt nem ad, rotyog és ennyi. De már kihúzhatja a bakancslistáról.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
stickrs
senior tag
válasz bitpork #7694 üzenetére
Nemtudom mennyire hülyeség, de az Ioniqom másfél éve minden hétköznap 100ra van töltve érezhető hatótáv csökkenés még nincs (mostani tulaj a haverom, szóval tudom hogy használja). Mindenesetre teslat csak hètvégente töltöm 100ra, nem azért mert félek, hanem mert nem kell 80%nál több hétköznap. Szerintem túl van ez reagàlva egy kicsit.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #7694 üzenetére
Pont Varsányi kolléga fejti ki, mekkora hülyeseg. Talán 2 autó van ahol még számít, az új lifepo akkuknál még rosszat is teszel ezzel a módival
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickrs
senior tag
válasz bitpork #7699 üzenetére
Hasznàld ahogy neked jò, ugyse lesz nàlad 10 èvig ha jòl tippelem 😀 èn is ugy csinàlom..ha nekem kell 100%akk töltöm, ha gyorsan kell tölteni akk töltöm, nem azért vettem, h agyaljak hogy most hàny ezrelèket romlott az aksi mert èpp teletöltöttem, vagy meleg, vagy 1%ra merült v bàrmi.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz bitpork #7704 üzenetére
Egy szóval tudok neked válaszolni: nem.
Nem így van. Két egyforma autó esetén a degradáció 40%-ban az eltelt idő, 40%-ban a használati mennyiség, és 20%-ban a használati minőség kérdése. A használati minőség a belsőégésű esetén sokkal nagyobb állapotbeli különbségeket okoz. Hogyan nyomták, hogyan tartották karban. Itt ez egyáltalán nem számít. Az évjáratra és a km állásra rápillantva 5% pontossággal meg lehet mondani, hogy milyen állapotban van az akku. A variáció maximuma, hogy 350, vagy 335 km. (itt most a modern villanyautókról van szó, Leaf nem releváns).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
válasz bitpork #7699 üzenetére
ion 2011, minden nap 100% [egyreszt nem tud korlatozast masreszt meg hasznalati targy], me'g nem hasznalt napon is van hogy kap ratoltest ha fizikailag nem huzom ki. 2018-ban vettem akkor is 70%-os akkut mondtak meg fel eve is... ok, telen volt 2 varatlan teknosozesem ami toltestol elmult, de most pl. egy 53km-es nap utan 28-cal ertem haza (ujonnan volt 105km az elvarhato tole, reggel mutatott 99-et de azt ugyse hisszuk el - bar standard napon 32km ingazas utan is van ilyen idoben 55-60km maradek).
Termeszetesen engem is riogattak hogy 7 eves e-auto, de meg fogom szivni, ujra kifizetem az arat 2 honap/ev mulva stb., most lassan 5 ev utan, covid miatt csak 37ezer km-rel is mar visszahozta az altohoz kepesti befektetest.
Amugy a legegyszerubb, ha lemerultebb allapotban talalkozol vele, es dugjak ra lassu toltesre [230V, mondjuk zoe kivetelevel, ampert nezz persze] es mennyi toltesi idot josol. Az amperaba igy mertunk beleugrani. Az a jo ha sokaig akar tolteni... ebbol kwh van, azt meg tojasoktol fugg h hany km-re valtod.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #7699 üzenetére
remélem se új TV-t, se új telefont nem veszel, mert még valami újat meg kell tanulni. kb ennyire bonyolult egy villanyautó is. Ja és nehogy az új dízelbe rutinból benzint tölts, mert azt szoktad meg.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
válasz bitpork #7710 üzenetére
Cél feladatokra cél eszköz.
Szeged - Dánia - Szeged az nem hétköznapi… más autóval se azt gondolom.
Ezek hidd el puszta kifogások az “ismeretlen” miatt, úgy kell tölteni az autót, hogy legyen benne elég havária helyzet megoldásra, ha az reális elvárás. Ennyi erővel bármi tönkre is mehet az autóba és akkor se Szeged se Dán utazás, se szomszéd kisbolt…
Pont annyi az esélye annak, hogy kifogy egy benzines auto mint a lemerül egy elektromos, netto user error. -
gorbep
senior tag
válasz bitpork #7714 üzenetére
Szerintem ne feszülj ezen, fogadd el, hogy ilyen elvárásokkal és ilyen parázással egyszerűen nem neked való a BEV.... van ilyen...
Majd gondolunk rád, amikor az üzemanyag átlépi a 700 - 800 - 900 Ft ot...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
válasz bitpork #7714 üzenetére
Az EV nem való mindenkinek. Aki olyan életmódot folytat amiben hirtelen kell messze menni nagyon gyorsan, annak nem jó.
Kérdés persze az, hogy mekkora rugalmassággal válna mégis megoldhatóvá. Illetve a leendő tulaj tudja-e vállalni azt a kompromisszumot.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #7694 üzenetére
Nekem a jó öreg V12-es BMW 750/760i maradt ki az életemből. Egyszer még tuti fogok venni egyet dísznek.
20-80% túl van lihegve. A teljes lemerülés nem tesz jót, de oda nem jutunk el. Én átlagban 90-95%-ra töltöm, 100-ra csak ha messzire megyek vele, ami ritka.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #7710 üzenetére
Én ugyan ritkán megyek nagyobb távokat egyben, de nekem kifejezetten jól esik kb két-három óránként megállni 20 percre. Persze ez valóban megnöveli az utazás idejét, de sokkal kevésbé vagyok fáradt mondjuk egy 1000+km út végén is, mint amikor régen egy megállással nyomtam le ugyan ezt. Ezzel tervezni kell, ha ez nem fér bele az időben, akkor marad a BEV szerintem.
A hibridet én nem erőltetném. Akkor inkább két autót tartanék (tartok is)Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
cOxeR
Ármester
válasz bitpork #7834 üzenetére
Van alapja, pl a múltkor be volt szakadva az út, pár utcára hazafelé, feleségem mondja minek jelented be, biztos tudnak róla. Persze nem tudtak… 5 perccel később már körbe volt kordonozva, mikor arra mentem újra. Kell bejelenteni, de nem minden esetben, azt gondolom van ennek egy értelmes határa.
madgie
Ez igy szokott lenni.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz bitpork #7858 üzenetére
Akinek a nevén van e autó kérheti.
Kicsit olcsóbb mint a sima áram ára.
De pénzbe kerül megcsinálni (külön óra stb)Ráadásul nem tudom megoldható e hogy a töltő nappal menni tudjon a napelemrol éjjel meg erről a külön cuccrol (meg lehet oldani de szabályos e?)
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #7923 üzenetére
amíg a gyártók többsége 8év / 160.000km garit ad, addig lehet vetíteni egy ennél 50-150%-al nagyobb tartamot, mert a garanciális időt úgy határozzák meg, hogy a meghibásodások szignifikáns része ezen időn túl legyen várható
senki nem ad úgy garit valamire, hogy tudja, rohadt sok baja lesz belőleElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz bitpork #7952 üzenetére
Én generáloztam már motort és/vagy váltót A merciben, lagunában, mondeóban, Priusban. Ki az a hülye, aki márkaszervizben csináltatja? Nem normális, az tuti.
Ne haragudj, de Audi Q7 hybrid Egy olyan ritkaság, és olyan egyedi jószág, hogy annak a javíthatósága nullához konvergál, azt elhiszem. Aki ilyet vesz, az bele is számolja ezt. Mennyibe kerül a váltó+motor generálja márkaszervizben? Szerintem több lesz 27e eurónál. A plugin hibrid a legnagyobb szívatás. Két fő elem romolhat el, nem egy.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
válasz bitpork #7982 üzenetére
Ez konkretan nem igaz, nalunk az Amperan mar volt reszleges akkupakk-csere. (Nem vacsiujra, hanem masik autobol kivett, felujitott darabra. De miert szamolnek massal? Az ujnak nem is hiszem hogy van tenylegesen ara).
Ja az auto 2013-as es ugy tunik egy szoftverfrissites hianyzott (ami lekorlatozza a napi km-t es igy nem tortenik meg hogy nem valt idoben benzinre, ami vszinu a problemat okozta). -
axioma
veterán
válasz bitpork #7984 üzenetére
Amikrol en tudok 500e es 300e akku-reszek voltak _szerelessel_ [3 van, 1 nagy 2 kicsi, arak igy ertve meret alapjan]. Auto piaci ar 4-5M [kulso allapottol fuggoen leginkabb].
Az uj akku azert nem erdekel, mert az elromlas elotti allapot visszaallitasa a javitas, es az volt a kerdes mennyi javittatni, nem az akku upgrade ara...[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz bitpork #7986 üzenetére
Ez volt a 90%-os kedvezmény? Tehát 10 millió lett volna a csere? A "méltányosságot" minden márka biztosítja, vagy épp mázlid volt, az Audival? Miért kellett egyáltalán méltányosság? Miért nem ingyen volt? Kifutott a gariból? Mennyi garit biztosít az Audi, hogy már kifutott?
Méltányossági helyzeteket nem csak az Audi tud. Nekem a Tesla nulla forintért (100% kedvezmény) javította az autót, amikor a nyest elrágta a két fő erősáramú kábelt, és emiatt letiltotta az autó a töltést. Ez is milliós tétel lett volna. És még csak szerviz előfeltétele sem volt a méltányosságnak.
És ha legközelebb te nem kapsz méltányosságot, vagy a Merci/BMW/Dacia nem biztosít méltányosságot, a csere egy nagyobb vagyon 5-10-15m (márka és típus függvénye). Épeszű ember nem hajtja végre saját költségen márkaszervizben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #7990 üzenetére
Erre mondtam:
"Ne haragudj, de Audi Q7 hybrid egy olyan ritkaság, és olyan egyedi jószág, hogy annak a javíthatósága nullához konvergál, azt elhiszem. Aki ilyet vesz, az bele is számolja ezt."De ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen a meghajtás. A Subarumnak a 110e km-es szervize (vezérműszíj csere) 800e forint volt 5 éve. Mert az is egy egzotikus autó egzotikus megoldásokkal és drága szervizekkel. Amikor az ember ilyet vesz, azt beleszámítja. Vagy nem. Én sem tettem, csak néztem mint a mozis, de így jártam. De nem kezdtem el szidni a belső égésű motort, hogy mind szar és csak iszonyat költségen karbantartható.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #7990 üzenetére
Tehát ha a Tesla csinálja, akkor az a "vevők megvétele", míg ugyanaz a gyakorlat az Audinál "teljesen ok". Értem.
Minél prémiumabb az autó, minél több olyan extra van benne, ami elromolhat, annál könnyebben következik be a gazdasági totálkár. Egy bakancs swiftet nem túlságosan veszélyeztet, de a jelenlegi áron 30m+ feletti autókat attól függetlenül sokkal hamarabb, hogy benzinesek-e vagy elektromosak.
Én amúgy sokkal valószínűbbnek látom, hogy az akksik jövőbeli fejlődése miatt relatíve avulnak el a mostani elektromos autók, illetve a gyártásköltségeket tudják majd annyira lefaragni, hogy emiatt veszítsék el az autóim a használtpiaci értéküket. De rosszul alszok emiatt? Dehogy. Ha valakinek az autója potenciális amortizációja nem fér bele, akkor túl drága autót vett. Annyit meg nem ér az egész. (kivétel a nagyon alacsony keresethez párosított szükségautó, de ez is csak bizonyos helyzetekben)
-
gorbep
senior tag
válasz bitpork #8013 üzenetére
Ha ezt a személyautókra is bevezetik, a terhelési díjtól az ICE-sek a falnak fognak rohanni...
Viszont lehetőség lesz a jövedéki adó kiváltására... és nekünk is vége az 5 Ft-os km-eknek...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
válasz bitpork #8023 üzenetére
Gyorsabb átállítás Euro 6-ra (és villanyosra).
Az villanybuszunk Nagyvárad-BP útvonalon autópályán végig 90-nel 315 km-en kevesebb, mint 70%-ot fogyasztott a 380 kWh-s akkuból. Átlagfogyasztás: 80 kWh/100 km Nettó 110 Ft-os villannyal töltve 90 Ft / km Km költsége kb a fele a hagyományosnak. Kamionok is ügyanebben a ligában lesznek.
Városi üzemmódban, menetrend szerinti tesztüzemben le sem írom a fogyasztását, mert minden dízel busz bőgve elkullog. Ott nem 50%-ra jött ki a költség, hanem töredékére.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Noukoum
veterán
válasz bitpork #8025 üzenetére
Attól még hogy az a neve, még nem az.
Andras6800
Úgy jön ide hogy nem érdemes együtz kezelni azokkal a környezetvédelmi adókkal, amit a többi európai országokban vezetnek be. Ennek nem a környezetvédelem a célja, hanem hogy pénzt szedjenek be.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
madgie
titán
válasz bitpork #8110 üzenetére
"Vagy a volvó akkor micsoda?"
Kínai
Amúgy a viccet félretéve tök jó geg, hogy a Volvo/Polestar Google előtti infotainmentje meg pl a szintén svéd/kínai Hasselblad (X1D/X2D) UI koppra egyivású, Helvetica (Bold) betűtípusból, fekete/fehér/narancs színekkel működik és hasonló elrendezéssel működik
-
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #8371 üzenetére
Csak úgy oldható meg egyszerűen, ahogy legjobb tudomásom szerint a hollandoknál is tervezték (nem tudom, hogy ebből lett-e valami). Az autó által megtett kilométer alapján kell fizetni, mindegy hol töltöd, mindegy melyik országban használod.
Nem a töltést érdemes adóztatni, hanem a használatot. Elvileg arra megy az adó, hogy az úthálózat karban legyen tartva, nemde? /s A benzinnél nem volt opció az ingyen tankolás, így volt egyszerű bevezetni az adót. EV-nél más megközelítésre lesz szükség.
-
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #8380 üzenetére
Nem veszem, teljesen egyetértek azzal, hogy nem arra megy. Pont ezért változtatták meg az összes járulékot adóra. Azt nem értem rólam miért kell véleményt formálni, de ezen ugorjunk.
Kell a pénz az autósoktól, brutál bevétel származik a benzinnel kapcsolatos adókból (literenként 250-300Ft iirc), mely az ev-ktől nem jön be. Plusz az egyéb kezdezmények. Előbb utóbb lesz rá megoldás, hogy hasonló összeget beszedjenek. -
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8417 üzenetére
Most voltam a cseheknél, 2 töltéssel oldottam meg (az oda utat). Itthon a nagyobb cégek appjai fel vannak téve, Mobility-hez tokenem is van. Az osztrákoknál Ionity, cseheknél meg helyi E.ON-nál, tehát össze-vissza mindenféle. Árakkal én nem foglalkoztam. Elég sz*r az egész amúgy, egy vicc. Nem tudom, miért nem lehet ezt végre szabványosítani, hatezer féle cég, hatezerféle oszlop. Számomra az egyetlen előnye a Teslának a saját hálózata, ott legalább rend van. Más gyártók vásárlói meg szophatnak a mindenféle kis garázscég 3db oszlopával, ha éppen csak az van a közelben. Ez így biztosan nem szeretteti meg az emberekkel az EV-t.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8426 üzenetére
Azt nem tudtam, hogy ennyi az előfizetés. Akkor ez sem jó. Ráadásul nekem nem kéne árkedvezmény, nem az lenne a lényeg, hanem az, hogy egyetlen kártyával 250k oszlopnál tudok fizetni és akkor nincs az állandó bénázás az appokkal. Ez így tényleg csak akkor éri meg, ha sokat utaik az ember külföldre és azt kocsival teszi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- PlayStation 5
- Asztalos klub
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autós kamerák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Milyen autót vegyek?
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- CPU léghűtés kibeszélő
- További aktív témák...
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- Russell Hobbs Desire 20366-56 gyümölcscentrifuga
- Xiaomi Mi Pro 2 + ajándék Xiaomi elektromos pumpa
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen