Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
PROHARDVER!
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dragon3000
veterán
válasz zsoleer #79699 üzenetére
Figyelj kapsz egy felszólítást, mivel már eleve nem fizetted a számlád be, azon kapsz még 30 napot, és ha nem tudod betartani, akkor így jártál és nem kell sírni, hogy szemét szolgáltató.
Amúgy a levélben mindent leírnak, az, hogy a barátod leszarta, az az ő hülyesége.
Akárhogy nézem az említett paragrafusban megadott 30 napot eleve tovább tolták azzal, hogy maga a levél a fizetési határidő után 9 nappal készült, így 9 nap + 30 nap, bőven betartják az előírt időt.[ Szerkesztve ]
-
zsoleer
senior tag
Lehet, 20-30 ével ezelőtt nem, de ma
mar az internet is alapvető szolgáltatás, mint az áram. Aki ezt nem érti, vagy nem akarja érteni nézzen utána. Vészhelyzetekben való korlátozás, igencsak felveti, a törvény ellenséget! Ettől függetlenül. Többször irt nekik levelet, és válaszra sem méltatták,30napos határidőn belül nem válaszoltak. -
Dragon3000
veterán
válasz zsoleer #79707 üzenetére
Nem tartom alapvető szolgáltatásnak az internetet, de ez lényegtelen is, az eon és a többi szolgáltatóhoz képest a digi nem adott ki közleményt, hogy számlatartozás esetén nem lesz korlátozás, így kár ezen tovább erőlködni. A barátodnak a munkájához kell az internet és az egyik legolcsóbb szolgáltatást nem volt képes fizetni, amire most nagyobb szüksége van, mint előtte. Volt rá közel 2 hónapja (minimum 1 hónappal előbb megkapja a számlát a határidő előtt, ezt nem rendezte így ennek lejárta után küldik a felszólító levelet az új csekkel, amire megint csak van 30 napja), nem törődött vele, így járt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dragon3000 #79708 üzenetére
+1, ez az egész vírusos-otthonmaradós őrület egy hónapja se tart még. de gondolom a srácnak megtetszett a gondolat, hogy na most akkor biztos nem kell fizetnie.
vagy ha mindenképp valamit nem tud kifizetni, akkor miért nem olyan szolgáltatónál csinál tartozást, amelyik nem tudja kikapcsolni?istálló? gazemberség? hupákolás?
-
tudi13
aktív tag
válasz zsoleer #79707 üzenetére
Lehet, hogy nem levelezni kellett volna, hanem befizetni a számlát. Nekik kötelességük szolgáltatni a szerződésben megszabott szolgáltatást, az ügyfélnek pedig kötelessége kifizetni azt. Ennyire egyszerű.
A Digi sem szeretetszolgálat, hogy ilyen-olyan indokkal elengedje a fizetési határidőt.A veszélyhelyzet nincs pontosan definiálva törvényben, mivel egy jó ideje nem történt ilyesmi. Ezeket most írták/írják. Jelenleg a többi szolgáltatónak sem kötelező halasztania.
-
nrg_52
addikt
válasz zsoleer #79707 üzenetére
Az internet ugynevezett kenyelmi szolgaltatas, semmi koze nincs a vizhez, gazhoz, aramhoz. Internet nelkul meg senki nem halt szomjan, fagyott meg, maradt aram nelkul. Akinek kell az internet, az fizessen erte, ennyi. Szep is lenne, ennyi erovel a sarki boltban is adjak ingyen a kenyeret, mert ehes vagyok es veszhelyzet van.
[ Szerkesztve ]
Ma próbáltam jobb ember lenni, de a világ nem hagyja.
-
Stanley-B.
őstag
válasz tudi13 #79710 üzenetére
raadasul neha ugy erzem hogy csak ugy adnek penzt a Diginek annyira kivalo szolgaltatast nyujtanak fillerekert. Egyetlen egyszer sem ment el eddig a Digis netem 3 ev alatt, BARMIKOR mertem eddig, max le es feltoltesi sebessegem volt. Mikor a GPON lett hibas par nappal azutan hogy bekotottek, akkor szo szerint azutan hogy telefonaltam es jelentettem, 25 perc mulva itt volt nalam a Digis ember es kicserelte. 25 perc. 10/10 szolgaltatast nyujtottak szamomra eddig.
[ Szerkesztve ]
-
Dragon3000
veterán
válasz Stanley-B. #79713 üzenetére
Én is teljesen elégedett vagyok velük, volt, hogy szombat 22 órakor jeleztem, hogy nincs net, és vasárnap reggel már hívott a szerelő, hogy mikor érek rá.
-
DS39
nagyúr
válasz Dragon3000 #79714 üzenetére
+1
A szolgáltatás teljesen rendben van, főleg ilyen olcsón. (upc, telekom is volt régen, drágábban, több problémával) -
g0dl
addikt
válasz Dragon3000 #79714 üzenetére
Én kétszer jelentettem be, egyiknél a szerelő fél órán belül itt volt ( áramszünet után a lépcsőházi switch nem indult újra), a másik is megoldódott egy órán belül.
-
Dragon3000
veterán
Mivel hétvége volt csoda, hogy foglalkoztak velem, más szolgáltatónál ilyen esetben hétfőn javították max, mivel úgyis benne vannak a 72 órában. Nekem ez volt a leghosszabb gondom, maga a port ment tönkre, amire kötve voltam, egy másik volt év elején, akkor a környéken lévő eszközöket nem érték el a központból, mire felkeltem már volt net, így nem zavart. korábban meg az egyik lakónak cserélték a villanyóráját és bejelentés nélkül levágták a főkapcsolót, ami hibát okozott a diginél, jelzés után pár perccel már ment tovább a szolgáltatás. Ezek fényében teljesen megvagyok velük elégedve.
-
mexel
veterán
Nekem is gyorsan reagáltak a megszakadozós netre. 1 órán belül kivettek nat alól, másnap láttam itt vannak az épületben, akkor kb 1 óráig nem volt net, gondolom áttettek másik portra vagy elosztóra vagy bármire , vagy átnézték mi lehet a gond. örültem is, de sajnos ma reggel amint kapcsoltam be a gépet megint 2x is elszállt egymás után a net. Szóval gyorsak voltak és próbáltak is csinálni valamit, de ahogy gondoltam nem itt volt a gond
Azt állítják nem központi hiba, pedig itt is többen panaszkodnak hogy le-leszakadoznak. Ha ezt nem tudják megcsinálni lehet váltanom kell pedig szeretem a digit és amióta vannak csak náluk vagyok. -
LoyalGuard
tag
Szia!
Nálam március 6.-án kötötték be, de kb 2 napja jelentkezett ez a leszakadozás, mondjuk még a routerben turkálok hogy hol a hiba.
Kellemetlen ha call közben száll el minden...
Ma reggel 8-9 körül egyszer, majd most 14.30 körül. 13.ker.[ Szerkesztve ]
"A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!" - Ősi kínai mondás
-
mexel
veterán
válasz MasterMark #79720 üzenetére
melyik melyik? Házban optikán jön, aztán a lakásba már utp kábel.
Router logban nem látok semmit. -
mexel
veterán
válasz MasterMark #79723 üzenetére
Köszi! Megnézem a logot mégegyszer.
Dragon: nem hiszem hogy lenne,akkor mindenki panaszkodna a házban szerintem és pár éve lett minden felújítva.
Én már routertől kezdve mindent kicseréltem és teszteltem itthon. -
Jim74
nagyúr
Kikapcsolásos témára.
A 60 nap, amit itt többen emlegetnek az áram kapcsán az csak az egyetemes szolgáltatásra jogosult (gyakorlatilag lakosság) ügyfelekre vonatkozik, úgy hogy csak akkor kapcsolható ki, ha van legalább 60 napos lejárt esedékességű tartozása az ügyfélnek. Kivételt képeznek ez alól a védett ügyfelek. A szociálisan rászoruló védett ügyfelet is ki lehet kapcsolni, de csak még régebbi tartozás esetén. A fogyatékkal élő védett ügyfeleket pedig egyáltalán nem lehet kikapcsolni.
A fenti szabályozás a villamos energia szolgáltatásra vonatkozik, törvénybe van foglalva. Szerintem az internet szolgáltatás kikapcsolására nincs ilyen törvényi szabályozás.A jelenlegi helyzetben, a közműcégek a kikapcsolái moratóriumot önként vállalták, arra semmilyen jogszabály nem kötelezte őket. Ez kizárólag a cégek döntésén múlik.
[ Szerkesztve ]
-
Sped
aktív tag
Sziasztok!
Lemondtam a Diginél a telefon és TV szolgáltatást és kérték, hogy egy Mininode nevű kütyüt a hozzá tartozó kábellel adjak le az ügyfélszolgálaton. Az érintett lakásban albérlők vannak és nem is tudok személyesen elmenni most hozzájuk, de nem találtak ilyen eszközt a lakásban, csak ezek vannak (persze lehet vmelyik az, csak nem ismerem én sem):
Ez gondolom a router, ez a nethez kell.Ez a felső lenne amiről szó van?
Ráguglizva a mininode-ra az ennél sokkal kisebb...IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
-
Sped
aktív tag
Köszönöm mindkettőtöknek!
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
mexel
veterán
válasz MasterMark #79723 üzenetére
Sajnos nemhogy jobb lenne, már úgy sincs netem hogy van IP csak net nincs. Kb 2 hónapja kipróbáltam több routert stb, erre most azt mondja az üsz hogy csak egy eszközt látnak márciusban, és nem tudnak így hibát felvenni ha nem közvetlenül a gép csatlakozik. ( tp link wifi routert látnak)
Hiába mondtam hogy februárban 3 routert laptopot és mindent kipróbáltam de nem változik, szerintük minden oké.A logban ennyi volt a szakadáskor:
Apr 2 12:12:44
PPP
INFO
In pppd the httpd-id is 646, set link phase is 0xd
182
Apr 2 12:12:44
PPP
INFO
send_phase 2196 pppd_phase = 0xd -
mexel
veterán
válasz MasterMark #79732 üzenetére
Most fogom kiiktatni a routert és csak a pc lesz rákötvelegalább egy hibáig hogy az üsz-es is láthassa. csak addig semmi mást nem tudok használni.
Nem tudom a routerben hol állíthatnám debug szintűre a logot, eléggé alap ez a rendszer. -
adika4444
addikt
Lehet rossz felvetés, de ha az ÜFSZ csak egy eszközt lát nem lehet, hogy valakinél szarul van bekötve és cseszegeti a switch-en lógó többi eszközt? Pl. egy router LAN portja DHCP-vel, és egyéb finomságokkal. Közvetlen rákötött géppel ennek mondjuk hamar ki kell bukni.
Gépről amúgy meg lehet osztani a netet ha nagyon nélkülözhetetlen a többi eszközön.
üdv, adika4444
-
mexel
veterán
válasz adika4444 #79734 üzenetére
Meg lehet osztani éppen, csak kellen még egy hálókártya ami épp nincs itthon.
Azért egy szközt látnak mert azt a routert látják ami a kábelen ül közvetlenül. De 1 hónapja ott van, kb másfél kettő hónaőőal ezelőtt próbálgattam a többi eszközt. De ő csak az elmúlt hónapot nézte és hiába mondtam hogy az már régebben volt hogy több mindennel teszteltem. De a kedvükért ma felmeg egy másik router, 2 nap múlva egy harmadik és utána a pc közvetlenül. -
atees
őstag
Sziasztok! Tavaly elhoztam egy teszt simet, de le akarom mondani, mert nincs rá szükségem, ezt megtudom online tenni, vagy csak személyesen lehetséges ez ? Netezéshez használtam, de a telefon elfáradt amibe volt, routerbe meg nem igen akarom berakni.
KösziAláírás (nem kötelező megadni) :)
-
alvardes
csendes újonc
Szia
Apr 2 12:12:44
PPP
INFO
send_phase 2196 pppd_phase = 0xdEz egy nagyon érdekes hibaüzenet. Ha megnézed akkor ilyen "phase" (13-as idjű) nincsen a pppd-ben. Lásd itt:
https://github.com/wkz/pppd/blob/master/pppd/pppd.h#L375
Ha a TP LINK weboldáláról letöltök a router GPL forráskódját akkor viszont ebben a fájlban más van, át lett írva, van egy ilyen benne:
//added by yangxv for lcp-echo-request time out, 2008.05.09
//脰禄脢脟脦陋脕脣路艙卤茫拢卢脣霉脪脭露拧脪氓碌艙脮芒脌茂拢卢虏垄虏禄脢脟PPPD脢鹿脫脙碌艙碌脛脪禄啪枚脳沤脤卢拢卢虏禄禄谩啪脛卤盲脮没啪枚鲁脤脨貌碌脛phase
#define PHASE_REQTIMEOUT 113ez már legalább phase és 13-ra végződik
Ez alapján a PPPOE szervertől nem jött az LCP echo requestre válasz.
Ráadásul a konfigban ez van:
lcp-echo-failure 5
lcp-echo-interval 1Ha jól értem ez azt jelenti, hogy az alapértelmezés 60 másodperc helyett másodpercenként baszogatja a PPPOE szervert. Lehet, hogy ez a másik oldalnak nem tetszik. Vagy egyszerűen csak annyi van hogy 5 alkalommal elveszik a válasz pl
Megnéztem egy régebbi tp link router forráskódját (az 1043nd v2-t az újabb archer c7 helyett). Ott ténylegesen 13 ennek a hibának a kódja. Valószínűleg egy régebbi routered van.
Próbálj meg esetleg firmware-t frissíteni egy újabbra hátha ott javították.
Amúgy ha beírod a googleba, "hogy pppoe lcp-echo-interval" akkor találhatsz egy rakat találatot arról, hogy szakadozik az ADSL, PPPoE kapcsolat és ha jól látom ahol lett megoldás ott az lett, hogy ezeket az értékeket állították át nagyobbra.A szerző kérésére módosítva.
[ Módosította: Intruder2k5 ]
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Kb. egy hónapig volt nálam normális internet, most megint ott vagyok, ahonnan indultam januárban. Az NMHH hitelesített, hardveres mérődoboz adataiból látszik, hogy április 2-án éjjel egy órakor még normális volt a sebesség, majd kimaradt egy mérés, a következő, éjjel három órás mérésre már garantált sebesség alatt voltam, és attól kezdve gyakorlatilag csak egyszer voltam felette.
Most már teljesen tanácstalan vagyok, lévén, hogy már négy különböző ONT volt kihelyezve nálam. Van valakinek ötlete, hogy mitől lehet ez? Egy dolgot tudok elképzelni, hogy a területi elosztóban tönkrement egy eszköz, de a Digi a jelenlegi anyagi helyzete miatt nem hajlandó kicserélni, inkább fizet kéthavonta 3000Ft jóváírást, meg tíznaponta kiküldi az embereit egy új ONT-vel.
Minden ötletet meghallgatok. Vegyek routert, talán akkor jó lesz? De mi van, ha akkor sem? Dobjak ki húszezer forintot egy routerre úgy, hogy egyáltalán nincs garancia rá, hogy azzal működni fog?
Köszönöm!
Aquila non captat muscas.
-
alvardes
csendes újonc
válasz alvardes #79737 üzenetére
Megnéztem egy régebbi tp link router forráskódját (az 1043nd v2-t az újabb archer c7 helyett). Ott ténylegesen 13 ennek a hibának a kódja. Valószínűleg egy régebbi routered van.
Próbálj meg esetleg firmware-t frissíteni egy újabbra hátha ott javították.
Amúgy ha beírod a googleba, hogy "pppoe lcp-echo-interval" akkor találhatsz egy rakat találatot arról, hogy szakadozik az ADSL, PPPoE kapcsolat és ha jól látom ahol lett megoldás ott az lett, hogy ezeket az értékeket állították át nagyobbra.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Hegyirabló #79738 üzenetére
Amikor kimaradt egy mérés és lecsökkent a sebesség, nem kaptál véletlen új IP címet?
-
gabro0
őstag
válasz Hegyirabló #79741 üzenetére
Az ONT logjában talán meg tudod nézni, ha nem vagy bridge-elve. Mi az eszköz típusa?
-
Hegyirabló
veterán
válasz gabro0 #79742 üzenetére
Nem lehet sajnos megnézni. De egyébként dinamikus IP cím esetén van jelentősége? Az eszköz típusa ZTE. Nem tudom, hogy milyen, de szerintem ez sem lényeges, lévén ez a negyedik modem (harmadik eltérő modell), amivel előjön ez a probléma.
Ami érdekes még, átmentem a szomszédhoz mérni (mellettem lévő ház), ott hibátlan.
Aquila non captat muscas.
-
adika4444
addikt
-
Hegyirabló
veterán
válasz adika4444 #79745 üzenetére
Szia!
Persze, többször is, meg két hard reset is volt. Most újraindították központilag (megjegyzem azt is csak sokadik próbálkozásra sikerült), most megint jó. Azt mondják, hogy valamit látnak bent is, de nem tudják mi az. Ők a helyi hibát, kizárják, legalább is azt nem gondolják, hogy a gépemmel vagy a kábellel lenne gond, mert látták ők is, hogy megy rendesen, amikor megy, akár még néha 1000 körül is.
Ha nem központi, akkor folyosói vagy bejövő kábel, vagy lépcsőházi doboz. Azt nem értem csak, hogy miért nem hajlandók kicserélni ezeket.
Szerk: Ja, azt nem írtam, kolléga rákérdezett, sikerült megtalálnom, igen, valóban akkor történt radikális sebesség zuhanás, amikor a szerver kiosztott nekem éjszaka egy új IP címet.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
adika4444
addikt
válasz Hegyirabló #79746 üzenetére
Furcsa a jelenség. Speedtest-tel hová mérsz? Régebben voltak sebességgondok egyes IP tartományokkal, de mostanság már nem nagyon panaszkodik ilyesmire senki.
üdv, adika4444
-
Koczka
tag
Üdv.
Zulgó/Alsórákos garantáltat nem hozza a digi, (hálózaton belül) nálatok is ilyen tré a helyzet?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5