Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Oly

    senior tag

    válasz xuldar #2876 üzenetére

    Egyértelmű volt, de nem logikus... ;]
    Ha megépülne az elkerülő, javulna a város forgalma... Ergó látványos lenne.

    A matricás dolog úgy indult, hogy 12 tonna feletti autókra kellett a matrica..
    Aztán egy szép napon arra ébredtünk, hogy a 12 tonnás felírat 3,5 tonnára cserélődöt... :W
    Anyáztunk is rendesen, mert így a mi kisteherautóink is matrica-köteessé válltak.

    A sétló kibővítésével arra kényszerülnének a városlakók, hogy tömegközlekedéssel, esetleg gyalogosan vagy kerékpárral közlekedjenek.
    sok országban ez bevállt.

    Azokban az országokban, ahol a személygépkocsi majdnem mindenki számára elérhető, a naponta autózók többsége azt állítja, hogy csökkentené gépkocsija használatát, ha javulnának a közösségi közlekedés, illetve egyéb közlekedési módok feltételei. Felmérések szerint az emberek nem egyformán viszonyulnak az autózáshoz, és nem mindenki azért araszol a torlódásban, mert egyébként hiányozna neki a vezetés!


    Társadalomkutatók szerint a „megrögzött”, „szenvedélyes” autósok – ők azok, akik saját bevallásuk szerint akkor sem szívesen váltanának villamosra, buszra, metróra, ha a szolgáltatás hirtelen eszményivé válna – a rendszeresen autóval közlekedőknek csak egy kis részét (körülbelül ötödét) alkotják. Bármely európai országban, ahol tetőzött a motorizáció, a kutatások hasonló eredményre jutnak: az emberek többsége saját elmondása szerint csökkentené, illetve teljesen elhagyná az autóhasználatot, ha eljuthatna úticéljához gyorsan, olcsón és kényelmesen más módon is. Ráadásul az autóhasználók többsége szeretné, ha erre lehetősége lenne.

    [...]

    Nyugat-Európa első modern sétálóutcáját Koppenhágában hozták létre 1962 -ben. Az intézkedést heves viták előzték meg. Hogyan működik majd a város, ha a gépjárművek elől lezárják az egyik legfontosabb közlekedési tengelyét? Mi lesz az üzletekkel? Hogyan jutnak el majd a lakosok otthonukba? Hamarosan kiderült, hogy ezek a félelmek teljesen alaptalanok: a közlekedés alkalmazkodott az új helyzethez, az utcát sétálók tömegei lepték el, a kereskedők pedig korábban nem is remélt, hatalmas bevételekre tettek szert. Ez utóbbi nem is csoda, hiszen aligha történhet más egy utcán, amelyen naponta 90 ezer ember fordul meg – több mint ahány egy autópályán gépkocsival elhaladhatna. A helyi lakosok sem menekültek el. Mára Koppenhágában az egész belvárosra kiterjedő sétálóutcahálózatot hoztak létre, amely a város legfőbb kereskedelmi vonzerejévé vált.


    Hasonló forgatókönyv – a kezdeti szorongásokat követő nagy siker a belváros teljes vagy részleges sétálóvá alakításával – azóta Debrecentől Strasbourgig számtalan európai városban megismétlődött.

    Forrás

    Lehet, hoy ez a megfelelő sorrend, hogy előbb lezárni a belvárost és ényszeríteni az itt lakókat, hogy a hétköznapi elintézni valójukat gyalog, busszal, villamossal intézzék...
    Mert, ha előbb elviszik a tranzit forgalmat az elkerülőre, akkor már nem lenne akkora teher a megmaradó utakra a városlakók forgalma...

    SonyEricsson T20 - T68 - T610 - K700 - W800 - K750 - K800 - C702 - P1 - MOTO Defy - Galaxy S Advance - Galaxy S4 - Lumia 820 - Honor 7 - iPhone 5S

Új hozzászólás Aktív témák