Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Mennyire normális dolog az (a low-level jellegéből fakadóan), hogy viszonylag nagy eltérések jönnek ki, mikor a Star Swarm benchmark mappájában cserélgetem a mantle DLL file-ok különböző verzióit (innen)? Például:
    1046.2 : 61 fps
    1065.0 : 59 fps
    1023.10: 77 fps

    Azért kezdett érdekelni, mert elkezdtem játszani a DAI-vel és nem nyűgözött le a Mantle teljesítmény (Win10 RTM, WU-s 1046.2 driver). Bár sokkal jobban teljesít a benchmark-ban a Mantle, a DX11, de vannak fura dolgai. Például a 4400Mhz-en járatott i5-2500K CPU mind a 4 magja konstans 100%-on van terhelve, miközben a GPU kihasználtság már a V-sync miatt sem konstans.
    Mi indokolja a konstans CPU hajszolást Mantle és V-sync mellett? Elvileg kevésbé kéne CPU éhesnek lennie Mantle-el, mint DX11-el, de ha korlátozva van 60fps-re olyan szituációkban, mikor nem a GPU a szűk keresztmetszet, legalább olyankor miért nem pihen kicsit a CPU is?

    Illetve mindent maxra húzva 1920x1080 felbontásban, kivéve mindkét (post-process és multi-sample) anti-aliasing kikapcsolva elég hektikus a teljesítmény Mantle-el is. V-snyc mellett gyakran esik le az fps 30-ra, sőt, néha benéz alacsonyabbra is teljesen váratlan, indokolatlannak tűnő szituációban is (pl. egy nagy területen bebújva egy szűk kis körülhatárolt völgyes ösvényre veszettül szaggatni kezd, pedig semmi különösen látványos dolog nincs a képernyőn, csak kavicsok és ég, majd vissza kilépve a tágas erdőbe megint simán fut, pedig sok tucat fát látni dús lombkoronákkal, stb).

    Mivel a DAI benchmark nagyon rövidke és csak min/max eredményt ad, ami avg nélkül szerintem értékelhetetlen, így a Star Swarm-al próbálgattam és meglepődtem, mert ilyen nagy (~15%) különbségek még DX11 driver-ekkel is viszonylag ritkán jönnek ki, itt pedig csak a Mantle DLL-eket cserélgettem. :F

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák