Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    Sziasztok,

    Az végső bossharc utolsó szakaszánál, 92 óra után letöröltem a játékot.

    A játék világa varázslatos. A karakterek, a helyszínek, az art, a zene, a szinkron csodálatos, maximálisan a legjobbak közé emelik a játékot. Nem játszottam a korábbi részekkel, ezért kicsit tartottam is tőle, de egyből magába szippantott. Szándékosan ezért a legkönnyebb fokozaton kezdtem el.

    A játék core mechanikája, beleértve a harcrendszert is, egy rakás szar. Azt a nyomorultat, aki kitalálta, hogy egy videojáték RPG-ben gyakorlatilag mindenben egy dobókocka döntsön, egy életre el kéne tiltani a játékfejlesztéstől.

    Ennyire frusztráló, alávaló mechanikával még egy játékban sem találkoztam, pedig végigjátszottam a teljes Dark Souls-szériát és mellékágait, többször is.

    Az, hogy a játék csal, az az első pillanattól kezdve egyértelmű. A világon nem létezik ilyen, hogy ennyi miss és critical miss támadást hozzon össze valaki véletlen dobásokból. Az ég világon semmi értelme nincs a fegyvereknek, a páncéloknak, a szintezésnek, teljesen értelmetlen, mert mindenről egy nyomorult dobókocka dönt. Ez szerencsejáték, nem videojáték RPG.

    Az, hogy egy healing potiont megiszik valaki, majd egy kocka eldönti, hogy az 3-at vagy 7-et gyógyítson, a legalja. A nyomorult seggdugó törpe a hegyomlás Karlachon a többszörösét sebzi, mint fordítva - kritikán aluli. Az überguru Emperor harmatgyenge, a mindflayerek királya, de egy utolsó paraszt 3 támadásból leveszi az élete háromnegyedét - vicc.

    Az, hogy a játék bespawnol annyi ellenfelet a négyfős squadom-mal szemben, hogy a felső menüsorba ki sem fér, hanem +28-at ír még ki mellé, lapáttal kéne ütni azt, aki ezt kitalálta.

    A játék 3 évig publikus bétában volt. A fejlesztők több ezer visszajelzést kaptak a játékosoktól, többek között a fent leírt hibákról, ballépésekről, mindhiába. Semmit nem javítottak benne.

    Mindennek az eredménye, hogy a játék a végtelenségig frusztráló, csaló, a spellek 2/3-a szart se ér, a melee támadásokat ne is emlegessük, borzasztó az egész, na.

    Egy játékban a legkönnyebb fokozaton nem akarok meghalni. Egyszer sem. Azért story mód a neve, mert a storyt akarom végigtolni, könnyedén szórakozva, könnyen véve az akadályokat. Ha szivatni akarom magam, felteszem a legnehezebbre.

    92 óra után betelt a pohár, már bementem a végén a portálon is, de amikor ott még a 220 hp-s aggyal még küzdjek meg, akkor azt mondtam, hogy meg*szátok az anyátokat, és letöröltem a játékot.

    [ Szerkesztve ]

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz HUN_Sector #1718 üzenetére

    Barátom szintén játszik a játékkal, pont ezekről számolt be ő is. Pedig ő végigtolta a Dragon Age III-at a legnehezebb fokozaton is. Ő már korábban letörölte az Act 3-ban, amikor Karlach az előtte fekvő (incapacitated) gnome-ra 20 centiről cirtical misst nyomott...

    A bossoktól elnyert felszereléseim vannak leginkább, páncél, sisak, fegyver, 12-es szintű az összes karakterem, action surge aktiválva..

    Az endgame alávaló, a torony után mire a portálhoz érsz már szarrá vagy verve, emperor alig hp-s, és akkor még jön a végső rész, bejut kb. egy karakterem az emperor-on kívül, a többi kint elhull, a szart nem érő szövetségesekkel együtt.

    Amúgy tele van ezzel a YT, a reddit, meg a játék fóruma, olvasgass csak. Játékfejlesztő is ír, hogy a mechanika teljesen el van rontva a játékban, meg olyanok, akik már túl vannak pár DD tabletop játékon.

    30 éve játszom, nem ma kezdtem az ipart, több From-játék platinázva, tehát nem arról van szó, hogy nem bírom a nehézséget, vagy nem vagyok elég kitartó.

    Az egész játék unfair, csaló és frusztráló. Arról nem beszélve, hogy nem rendes rng van benne, hanem buherált.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz ollie #1720 üzenetére

    Én nem akarok kockát dobálni. Ha kockát akarok dobálni, elmegyek a kaszinóba craps-t játszani.

    Teljesen agyament dolog, hogy egy szerepjátékban, egy kocka döntse el helyettem, hogy egy dialógus hogy alakul, mit ismerhetek meg a történetből, hogy alakul emberek sorsa, ki él, ki hal. Akkor minek a játékba bármilyen szerepjátékos elem? Hol vannak az én döntéseim? Hol számít az, hogy én mit akarok?

    Teljesen mindegy milyen fegyvered, páncélod, képességeid vannak, semmit nem számít, csak és kizárólag az számít, hogy a kocka mit dob. Nonsense.

    Ráadásul, ez az eleve beteg mechanika szándékosan csalóra van megcsinálva. különben nem fordulhatna elő, hogy egy támadásban egymás után 9(!) critical hit-et kap be a karakterem utolsó útszéli parasztgyerekektől.

    Arról nem beszélve, hogy a szintezésnek az ég világon semmi értelme nincs, az ellenfelek ugyanúgy skálázódnak, ráadásul tök mindegy, hányas szinten vagy, csak a kocka számít.

    A spellek döntő többségét ki lehet kukázni, semmire nem jók, ráadásul 12-es szinten lévő karakter adott spellje 1-10-ig sebez pl., ami komplett nonszensz. Amíg az ellenfelek egy kör alatt 50-60 HP-t leszednek egy nyomorult karddal, addig én a kardommal sebzek mondjuk 6-13-ig, abból is annyit, amennyit a kocka akar. Tök mindegy, hogy 3 méterre állok a karaktertől, vagy fél méterre. Komplett agyrém az egész harcrendszer.

    Az meg teljesen egyértelmű csalás, hogy négy emberrel szemben betesz akár 20+ ellenfelet is. Amikor ezt valaki kitalálta, hogy így legyen, senki nem szólt neki, hogy figyelj már, szerinted ez teljesen rendben van, hogy ötszörös túlerő elé állítjuk a parasztot?! Ez biztos jó így? Biztos így akarod?

    Számomra ez azért kiábrándító, mert egyébként a játék - a core mechanikáját és harcrendszerét leszámítva - zseniálisan jó lenne, egy komplex, élvezhető, érdekes, látványos, roppant hangulatos világba kalauzol, hogy aztán halálba frusztráljon a kockázásával.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    Nem hagyott nyugodni, letöltöttem ismét a játékot, és befejeztem. Ráadásul úgy, hogy mind a négy karakterem bejutott a portálba, az Emperor meg alig vesztett HP-t.

    Érdekes, hogy a három befejezés közül azért, amikor megölöm az Emperort, nem ad trófeát, csak a másik kettőért. Illetve, hogy a két rossz befejezésnél semmi epilógus nincs, csak a jó befejezésnél.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz anubis6 #1733 üzenetére

    Lvl 12, Sorcerer (fő karakter), spellek:

    Scorching Ray - 6-36
    Fire bolt - 3-30
    Wounding ray - 2-16
    Lightning bolt - 8-48
    Magic missile - 6-15
    Bone chill - 3-24
    Ice knife - 3-22

    Ezek még az 50-től is nagyon messze vannak, nemhogy a 300-tól! És ezen semmi esélyem sincs változttni, így adja a szintlépésnél, adottság, nem befolyásolható, hogy egy spell alapból mennyit sebez.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz ollie #1737 üzenetére

    Én meg múltam egy hete.

    Nem meggyőzni kell, csak elfogadni, hogy más másképp látja. Itt lehet olvasgatni, nem csak én érzem frusztrálónak az egész harcrendszert.

    "I've played D&D. Lots of D&D. The combats are nowhere near this bullshit unless the DM sucks. Every fight in this game is a one-sided resource drain against waves of enemies that just blow all their abilities immediately since they don't have to worry about any other encounters. The npcs, story, dialogue etc is great but the combat is utter garbage."

    "Like, getting ambushed by lava imps that you can't pre-empt is one thing, but the fact there are 10 of them and they immediately crowd your group, then explode into lava when you kill them is just fucking stupid. The only DM who would force you into an ambush like this is one who's just looking to wipe your group and start a new campaign.
    Every other fight is immediately a "well, guess I'll be reloading this one" before it even starts. It's all trial and error, which is not what DnD is about."

    "I'm a huge rpg/fantasy fan both in books and games, and this game is superb when it comes to interactions/world building/choices you make narrative wise.
    But God this combat.. worst of the worst in any turn-based game I've played.
    People are mad at guys with such opinion, but there can be a turn based game that doesn't feel that boring and clunky as BG3."

    Maybe i am wrong but i do feel like the AI is cheating and not playing by the same rules we do. CC being absurdly low in success chance i dont want my entire strategy revolve around low RNG so I just spam my strongest abilities and nuke enemies 1 by 1 because i also dislike pushing bosses into pits to 1hk

    És végül, talán ez a legjobb:

    I don't think it's the DnD mechanics, we have no DM around to fudge the enemy rolls so they don't just kill us.

    In tabletop the DM works together with the player, to ensure they're challenged but not killed outside of very particular circumstances (usually when a player is okay with it, or they do dumb crap like jumping in a random portal for a giggle.). If a DM just wiped their players groups every session they would be abandoned.

    All we have is f8 here, so best to use it if you don't want to get fricked by crap you can't see coming.

    I play on Tactician and I'm not struggling, but I completely understand people who are even on lower difficulties and "git gud" is not the response anyone should receive when asking for help or bringing up their grievances with a games combat system.

    Én pont ugyanezeket éreztem a játék közben, ezért gondolom, hogy a harcrendszer ebben a játékban nagyon rossz (lábakon áll).

    90 órát beletettem, nem lehet mondani, hogy megalapozatlan a véleményem, ráadásul ma délelőtt be is fejeztem a játékot, de talán ebből is látszik, hogy nem mindenhol hurráoptimizmus a játékról alkotott vélemény, és az, hogy a harcrendszer rengeteg kritikát kap.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz atainprison #1743 üzenetére

    Azt mondjuk nem értem, hogy miért gondolod, hogy itt mindenki ért a DD-hez, de redditen meg máshol csak olyanok vannak, akik nem értenek hozzá. Leírják többen is, hogy játsszák a tabletop verziót, szeretik a műfajt, és mégis...

    Az meg, hogy milyen értékeléseket kap egy játék, tudjuk, hogy soha nem kell figyelembe venni. A user score sokkal beszédesebb, mint egyetlen ember véleménye mondjuk az IGN-nél.

    [ Szerkesztve ]

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz atainprison #1743 üzenetére

    Szerintem kár itt a DD 5-tel hasonlítgatni ezt a játékot, ugyanis már abból a sebből is erősen vérzik, hogy a 20 helyett 12 szint van a játékban. Ha tehát ilyen alapvető jellegzetesség nem stimmel, nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez nem klasszikus DD játék.

    Másrészt egy szóval sem mondtam, hogy a játék rossz, sőt, az ellenkezőjét. Hogy mennyire élvezetes és komplex világa van, mennyire jók a karakterek, a helyszínek, az art, a szinkron, a zene. Annyit mondtam, hogy a játék alapmechanikája az, ami erősen véleményes.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz 7 #1752 üzenetére

    Semmit nem szeretnék elérni, csak elmondtam a 90 óra utáni tapasztalatomat, én hogy látom, hogy éltem meg a játékot. Én nem vagyok tapasztalt ebben a műfajban, leírtam, mit volt számomra rendkívül frusztráló sokszor a játékban.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz 7 #1756 üzenetére

    Azt hiszem az első részével játszottam, pontosabban elkezdtem annak idején, de nagyon rövid idő után abba is hagytam, nekem túl összetett volt.

    Igazság szerint azon is csodálkozom, hogy a BG3-at végigtoltam, azt hittem, bele fog törni a bicskám pár óra után, mert egyrészt sose szerettem a turn based játékokat, másrészt azt gondoltam, hogy szintén túl összetett lesz. Aztán annyira beszippantott a világa, hogy 90 óra lett a vége. :B

    Amúgy én konzolon játszom, hisz lassan 2024-et írunk ;] , így a Steam nálam nem játszik, de rá fogok nézni a játékra. Köszi a tippet.

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz HUN_Sector #1759 üzenetére

    Az könnyen lehet amúgy, nem állítom, hogy 100%-osan megcsináltam mindent.

    Azóta újrakezdtem egy Draconic bloodline High Half-Elf karakterrel. ;]

    W | W | H | W | W | W | H

Új hozzászólás Aktív témák