Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Capricornus

    aktív tag

    válasz Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére

    Pedig a legtöbb asztali szerepjáték így működik és ezt a játékot az egyik, ha nem a legnépszerűbbről mintázták. Ha nem akarsz kockákat dobálni, akkor javaslom, hogy full narratív szerepjátékokat próbálj ki, bár most nem tudom hirtelen, hogy létezik-e ilyen játék PC-re.

    Jómagam is csicskafokozaton játszottam a Baldur's Gate 3-mal és nem volt gondom vele pár harcot leszámítva. Volt, hogy visszatöltöttem én is egy állást azért, mert nagyon szart dobott a kocka, de ez ilyen. Ahogy a többiek is írták kis odafigyeléssel lehet minimalizálni a károkat akkor is, ha épp nem kedvel a kocka.

    Amúgy rendszeresen szoktam asztali szerepjátékkal játszani és számtalan nagyon vicces helyzet született abból, amikor valaki épp kritikus balsikert dobott. Az elmúlt 3 évben meg egyetlen karakter halt meg a csapatunkban, de ő sem azért, mert rosszat dobott, hanem azért, mert hülyeséget csinált.

    Per aspera ad astra!

  • Callisto

    őstag

    válasz Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére

    Tudod mi a vicc? Az, hogy a játékok többsége ugyanúgy "kockát dobál" függetlenül attól, hogy milyen stílus csak nincs megjelenítve. Főleg ezért vicces a siránkozásod. :)
    Arról nem is beszélve, hogy egyértelműen nálad van valami baj, mert nekem sincs semmi gondom a harccal.

    [ Szerkesztve ]

    "A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére

    Akkor ez (meg a d&d általában) nem a te játékod. Ennyi. Szerencsére szerepjátékból azért van választék, még ha nem is mind friss cím.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére

    Teljesen agyament dolog, hogy egy szerepjátékban, egy kocka döntse el helyettem, hogy egy dialógus hogy alakul, mit ismerhetek meg a történetből, hogy alakul emberek sorsa, ki él, ki hal.

    Ez a klasszikus szerepjáték. A D&D, és minden más szerepjáték a kockadobásra épül. Olyan helyzetben használják (a BG3 is olyan), ahol a karakternek valamilyen képességét kell használni. Pl párbeszédnél tipikusan a karizma, és az arra épülő képességek ilyenek, vagyis, hogy mennyire szimpatikus és meggyőző a karakter, attól függ pl. az, hogy a másik fél beveszi e a hazugságot. Vagy meg lehet győzni olyan szituációban, hogy egy neki nem tetsző opciót elfogadjon. És ezeket az esélyeket is lehet javítani a játékban különböző tárgyakkal, képességek megtanulásával és varázslatokkal. Ez a szerepjáték lényege, és ezt sajnos a legtöbb CRPG-ből kihagyták, szinte csak a harcra koncentráltak. De még az egyszerűbb számítógépes szerepjátékokban is van véletlen, ha máshol nem a harcban. És ezt általában el is rejtik előled.
    Az ARPG-k nagyon messze vannak a szerepjátékoktól, egyáltalán nem azok. Mindenre ráteszik az RPG jelzőt, amiben a karakter tud fejlődni, holott egyáltalán nem arról szól egy szerepjáték.
    Pl. a Dragon Age nagyon fapados, majdnem Diablo szint egy normális szerepjátékhoz képest. Nem is tudtam végigjátszani, mert hiányzott nekem belőle a D&D komplexitása.

    ***

  • anubis6

    aktív tag

    válasz Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére

    Már az act 1-ben vannak olyan tárgyak, amik teljesen lenullázzák a critical hit esélyét, szóval nem véletlen mondjuk, hogy a jó tárgyak használata kulcsfontosságú, ezeken a nüanszokon múlhat, hogy megizzadsz egy küzdelemben akár többszörös túlerővel szemben, vagy sebzés nélkül állsz tovább.
    Ezért is lehet akár solo-ban is végigvinni a legnehezebb fokozaton is ;)
    Ha meg level 12-n még mindig csak 10-et sebzel egy spell-el, ott valamit nagyon elbasztál a karakter felépítésénél, mert a komolyabb varázslók már simán 300-akat dobálnak egy körben.. (persze megfelelő tárgyakkal, passzív és aktív feat-ekkel)
    A 6-8 action-el rendelkező melee karakterekről már ne is beszéljek, akikkel a fél térképet letakaríthatod 1 kör alatt..
    Szóval nemhogy 9 crit-et kaphatsz, de annyit adhatsz is akár 1 körben, egy igazán átgondolt karakterrel ;)

    #1732 ollie: :R

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/@anubiszthedj https://soundcloud.com/anubiszthedj

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére

    Ezt már írták mások is, hogy több számítógépes szerepjáték hasonlóan működik, csak nem vizualizálja neked a kockát. (Az kicsit engem is zavar, hogy ez még animálja is, ami plusz idő, vagy plusz kattintás átugrani.)

    A legtöbb, kockamentes szerepjátékban is limitálva van, hogy mik az elérhető dialógusok. Vagy attól függ, hogy milyen karaktert választottál a legelején (pl. "nemesi származású férfi" vs. "alacson társadalmi rangú törp nő"), vagy attól, hogy milyen karakter-tulajdonságokra pakoltad az XP-kért / szintlépésért kapott pontokat (pl. "izom" vs. "karizma", "intelligencia" vs. "ügyesség").
    Konkrétan a kockadobásos limitáció szerintem sokkal életszerűbb, mert kapsz ugyan bónuszt a pontjaid után, mégsem garantálja a kimaxolt státusz sem a sikert (nem A?<>?B logika, hanem véltlenszerű is). Nem mindig az nyeri a sportversenyt, aki a legtöbbet edzett, papíron a legjobban formált a teste az adott sporthoz. A profi focista is eltörheti a lábát egy rutin edzésen, és vége a karriernek. A meggyőzés művészete még intrikáltabb, mert 200 IQ-val és pszichilógia tanulmányokkal a hátad mögött sem biztos, hogy meg tudsz győzni egy random 80 IQ-s embert, hogy a Föld nem lapos (sőt, talán jobbak az esélyeid, ha egy viszonylag buta "Gömb hívő" vagy, de valami véletlenszerű módon pont ráhangolódsz a gondolkodásmódjára és beletapintasz valami érzékeny dologba a logikáját illetően anélkül, hogy azt tudatosan csinálnád - de azért nem árt, ha alapvetően tudod hogy kell embereket manipulálni...).

    Nekem fokozatosan egyre könnyebb volt a játék, a második harmadában már fentebb akartam pakolni a nehézséget (azért szoktam mindent normálon játszani, mert az én hülye logikámban csak két opció van: normál és "death march", avagy úgy kezelem a permanens halált, mint ha fel kéne állni a játék elől és uninstalálni - szó szerint "vége a játéknak" -, ugyanakkor olyan hülye sem vagyok, hogy csak azért 3x végigjátszom a felét, mert néha meghalok, illetve minden egyes konfliktus egy stresszes kínlódás legyen, hisz alapvetően szórakozni akarok, nem kínozni magam, így az "arany középutam" az, hogy viszonylag alacson nehézségen játszok, mert akkor csak 1-x-2 halok meg, mikor véletlenül elrontok valamit, és azt még elkendőzöm, mint ha meg sem történt volna). Az OFF-os rész miatt én sem szeretem, ha ténylegesen túlerőben van az ellenfél, hisz akkor tényleg csak a szerencsén múlik, hogy túljutsz-e a konfliktuson és matematikai alapon elsőre inkább nem (a mentés/visszatöltés pedig effektíve csalás, ugyebár... és mi értelme csalással nyerni, aztán verni a melled, hogy "kitoltam max nehézségen ... hatodjára, mikor már tudtam mi fog történni..."?). Viszont normál nehézségen ilyen soha nincs, igazából mindig alapos túlerőben van a játékos (pl. lehet, hogy több a HP-ja az ellenfélnek, de nem használ semmiféle gyógyítást, míg te literszámra ihatod a gyúgyító löttyöket).

    Szerintem is sok a triviálisan hasztalan spell, azok szerintem inkább amolyan "easter egg" kategóriájú dolgokra jók (pl. véletlenül beletrafálsz, hogy egy kis víz megárt valami speciális ellenfélnek, úgyhogy varázsolsz egy tócsát és kvázi térdrezuhan neked --- nem az ezeredik copy-paste élőhalott, hanem olyan karakter, akiből csak egy van az univerzumban és legfeljebb pár mondatnyi legendát hallhatott róla a játékos, de semmit a vízről...), olyasmik amikkel vagy szerencséd van, vagy már igazából meta-game megy, mert betűről betűre ismered az egész szabályrendszert, és tudod, hogy mi mire hogy reagál (a valósághoz sincs ilyen kézikönyv, a fizikusok is csak kísérletezésből fejtegetik a világ működését, nincs "az univerzum nagy könyve", amit be lehet magolni).

    Játszd "story mode"-ban (minimum néhézség)? Nem szégyen az.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák