Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Revolit

    senior tag

    válasz tikshow #1128 üzenetére

    Köszi, meglesem :R

    Bale_E: hű, hát nem én vagyok a legjobb ember, hogy ezeket elmagyarázzam, hisz én se látom át :B
    De röviden és lényegre törően: A kocsi tapadását leszorítóerővel és a felfüggesztés beállításával lehet állítani. Lezorítóerő csak nagy sebességnél, és erős sport-autóknál (ill. formula autóknál) számít. Itt nincs nagy mágia, az szerintem érthető - nagy leszorítóerő vs nagy végsebesség.

    A felfüggesztés viszont egy nagyon összetett dolog. Kerékdőlés, front/rear toe (a kerekek eleje vagy hátulja tart össze hosszanti tengelyüket nézve felülről). Milyen kemény legyen a rugó? Milyen gyorsan kompresszálódjon a rugó? (Ezt a feladatot a dugattyú látja el - ez a neve? :F az a hosszúkás izé, amiben olaj vagy gáz - vagy mindkettő- van) Ehhez kapcsolódik a fast és slow bump/rebound. A slow az mindig érvényesül, egyébként fékezésnél/gyorsításnál/kanyarodásnál beszélünk lassú mozgásról, amikor a kocsi súlya erőhatásra áthelyeződik máshova. Tehát a slow bump/rebound-ot állítva lehet beállítani, hogy pl fékezésnél milyen hamar menjen előrefelé a súlyeloszlás. Vagy kigyorsításnál milyen hamar menjen hátra.
    A fast érték az útegyenletlenség, de legjobb példa a rázókő.
    A bump az, hogy milyen gyorsan nyomódjon össze a rugó. A rebound az, hogy milyen gyorsan engedjen ki.

    Ez így nagy általánosságban, nagyon nem is akarok jobban bele menni, mert tényleg nem nagyon értek hozzá, és már így is lehet mondtam butaságot, de majd kijavítanak :P

Új hozzászólás Aktív témák