Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • JulesTS

    őstag

    válasz Kiskokó #10387 üzenetére

    "Ebben az esetben, akkor az is azért van, hogy még csak 50-60fokos a gumi, sötétkék és sokkal jobban tapad, mint miután zöld lett és 80fokos ?? Mert nem megfelelő a nyomás a kerékben? (sose nyúlunk hozzá amúgy)"

    Igen, simán előfordul, hogy hidegen jó a nyomás, aztán amikor bemelegszik akkor már túl nagy és csak kis felületen érintkezik az aszfalttal. Az baj, ha guminyomást nem állítasz. Ha az autó beállításához nem is nyúlsz, a guminyomást mindig be kell állítani és ezt pályától függően kell (1..2 psi eltérés szokott lenni 2..3 keréknél). A Pro Tyres app mutatja, hogy mennyivel tér el az ideálistól a guminyomás, 3 gyors kör után (amiben nem volt megpördülés), ha az eltérés +-1 között van, akkor jó. 2..3 kör után ez az app mutatja azt is, hogy mennyit kell pumpálni, vagy leereszteni a gumikból:
    https://www.overtake.gg/downloads/tyre-buddy.51009/

    "Nem tudom de teljesen érthetetlen nekem az egész, kicsit úgy érzem minden komolyabb autón a rendes Slick gumik az első 2-3 körben a legjobbak aztán ennyi volt... mindegyik gumiban van 3 kör...azt csá ?"

    Nagyjából... A legjobb tapadás az első kb. 3 körben van, utána, jó ideig normális tapadás van, aztán a kopott gumi kezd csúszóssá válni. Kamionnál nagyon hamar kinyírja az első gumikat. Az időmérőn a felvezető kör után egy körünk van, hogy meglegyen a jó idő, ha abba hiba csúszik, akkor legfeljebb egy "átlagos" időt lehet összehozni és a szabályok szerint csak egyszer lehet kimenni a pályára...
    Ezt a gumi kopottságát/tapadást is mutatja a Pro Tyres, a jobb oldalon egy csíkkal.

    A gyári app is működik, csak nem arra való amire gondolod. Azzal inkább a futómű beállítás gumikra gyakorolt hatását lehet nézni.

Új hozzászólás Aktív témák