Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cuko

    aktív tag

    Sziasztok,
    Barátnőm macbookjának (Air 13" Early 2014) elszállt a képe, illetve a háttérvilágítása (erősen nézve kivehető nagyon halványan a kép, illetve az alma jel bevilágításával hátulról látható lesz a kép (a'la (#55469) Head88)).
    Rákerestem Google és itt is, láttam, hogy valószínűleg alaplapi biztosíték a hibás.
    Tudnátok ajánlani olyan szervízt, ahol ezt megbízhatóan cserélik? Mekkora összeggel számoljunk?

    (A gép amúgy alaplapcserés, tavalyelőtt decemberben lett cserélve az iDea Budában - ez garanciális javítás lehet a cseréhez? (Gondolom nem.))

    :R

  • cuko

    aktív tag

    válasz cuko #57881 üzenetére

    Hát ezt nem akarom elhinni:
    A barátnőm elvitte az iDea Budába ingyenes bevizsgálásra a gépet: azt mondták, alaplapcserés. Nem kérte a javítást.
    Második véleményért elvitte az iDokiba is, ezt írták ma:

    "A készülék alaplapján és belső alkatrészein korábbi, szakszerűtlen beavatkozás nyoma látható. Az alaplapon egy vagy több alkatrészt újraforrasztottak, vagy kicseréltek, az alaplap készülékházból történő kiszerelése nélkül, melynek következtében a hangszóró burkolata, valamint az AirPort kártya matricája olvadt."

    = az iDea Budában 2 évvel ezelőtt alaplapcserét számláztak és vagy javított alaplapot raktak be, vagy javították csak az alaplapot...

    Mit lehet ilyenkor csinálni, lehet egyáltalán bármit csinálni? :( :( :(

  • cuko

    aktív tag

    válasz Ragnar95 #58973 üzenetére

    Megvan a munkalap is: alaplapcserét ír.
    Az eredeti hiba beázás volt, azt mondták, hogy totálkáros a lap és cserélni kell. Megnézték az iDokinál, az alaplap sorozatszáma megegyezik a burkolatra írtéval, szóval sosem cseréltek benne semmit.

    Ez azért nem kicsit felháborító, tekintve, hogy 155.000 forintot kértek az egészért. Visszamegyünk holnap vagy holnapután az iDokis véleménnyel és ha nem hajlandóak ingyen cserélni, akkor megyünk a fogyasztóvédelemhez.. :( :((

  • cuko

    aktív tag

    válasz Ragnar95 #58983 üzenetére

    Egy szám szerepel csak rajta, ami a burkolaton is, illetve az alaplapon is. Holnap bemegyek személyesen és megkérdezem őket, hogy ezt mégis hogy. :((

  • cuko

    aktív tag

    válasz Diokhan #59063 üzenetére

    Megvárom a sztori végét és lehet, hogy ráveszem magam az összegzésére.

    A topik összefoglalós feketelistát mindenképpen jó ötletnek tartom.

    Barátnőm gépéről van szó egyébként, sajnos eszébe sem jutott, hogy ilyen szarul járhat - de szerintem nekem sem jutott volna, mondjuk nekem nincs / sose volt Apple gépem -, most már tudjuk, hogy javíttatni csak ASP-n keresztül (most ők ugye már hozzá sem nyúlhatnak a géphez, mivel volt nem szakszervizben). :(((

  • cuko

    aktív tag

    válasz TigerCat #59067 üzenetére

    Értem. :R

    Igazából eddig negatív említést sem találtam a boltra a topikban, szóval legalább ha valaki rákeres már találkozhat a mi példánkkal.

    Nem akartam amúgy publikus boszorkányüldözést ide, ezért is csak egy részét posztoltam a sztorinak, de így, hogy egyre több jel utal konkrétan a csalásra, a végén mindenképpen meg akarom osztani itt is a tapasztalatomat.

  • cuko

    aktív tag

    válasz cuko #59065 üzenetére

    Update, annak, akit érdekel:

    Találkoztam az üzletvezetővel.
    Állítja, hogy cserélve lett a lap - az Almáriumon keresztül.
    Megkérdeztem, hogy akkor az miért van, hogy amikor megkérdeztem őket, azt mondták nem adnak és nem is adtak ki soha semmit nekik, a gép pedig nincs regisztrálva javításra/alkatrészre a rendszerben.
    Azt mondta azért, mert egy szervizessel intézik ezeket "okosban", papírok nélkül.

    Állítása szerint ők kaptak egy új alaplapot, amit beraktak a gépbe és átrakták a serial numberes matricát.
    A gép sorozatszáma az oprendszerből nézve ugyanaz, mint ami az aljára van gravírozva. Az üzletvezető állítása szerint azért, mert "át lett ütve az új alaplap".
    Head88 kolléga szerint "Nem volt lap csere. Egy matricát ki lehet cserélni de az alaplap eeprom memóriáját illetve az EFI bios-át nem lehet könnyedén átprogramozni. Ezt csak a gyárban tudják."

    A forrasztásokra azt mondta, hogy amikor pár napja bevizsgálták a gépet a mostani hibája miatt (képernyő háttérvilágítás) gányolták össze. "Ilyenkor egyből tesztelik és megpróbálják javítani is", állította.
    Ezeken a képeken talán látszik, jelöltem, hogy melyik csipekről/áramkörökről van szó. Ismét Head88 kolléga segítségére hivatkozva, szerinte nincsen közük a képernyő áramellátásához, szóval ez egy újabb hazugság.

    Mindezek után azt mondta, hogy habár igaza van, de nincs kedve és ideje jogi vitákba keveredni, ne pereskedjünk stb, ő felajánlja, hogy kicseréli az alaplapot előttem egy újra, másik bontott gépből. Vagy kifizeti az akkori bekerülési árat (115k).
    Mondtam neki, hogy azért én ezzel nem feltétlenül értek egyet, a szerviz alapján, ahol kaptuk a szakvéleményt és még két másik szerviz véleménye szerint is, akikkel csak telefonon egyeztettem ebben a gépben nem lett, nem lehetett rendesen lecserélve az alaplap. Valamint, hogy nem csak a javításról van szó, hanem beszéltem egy ügyvéd barátommal, aki azt mondta az egészre, hogy egyrészről PTK szerződésszegés, másrészről BTK csalás (üzletszerűen) esete is fennforoghat. Erre az volt a válasza, hogy akkor ő meg jöhet a jó hírnév megsértésével, satöbbi... :)

    Nem nagyon tudom, hogy mi legyen, a barátnőm hajlik a pénz / javítás fele, nem akar többet stresszelni rajta (amúgy is túlzás nélkül állíthatom, hogy ez az egész herce-hurca kurvára megviselte már). Én alapból panaszkönyv, bejelentés a fogyasztóvédelemnél, fejlejentés és utána pereskedést (vagy más megállapodást) támogatnám, de figyelembe kell vennem azt is hogy a barátnőm mit szeretne (és egy esetleges pereskedés esetén mikor jut kártérítéshez / használható géphez).

    :F

Új hozzászólás Aktív témák