- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nyomtató topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Máris megszületett a Huawei Enjoy 70 utódja
ma Az Enjoy 70s processzorfrissítéssel próbál szerencsét, több változás nincsen rajta.
-
Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
it 830 millió dollárnak megfelelő összeget költ a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére Kína a jelentések alapján.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovcsrob
tag
Én arra leszek kíváncsi "ingadozó" címszó alatt, hogy ahol az NV tud 60 fps-t ott az AMD elfogy és tud 40 et.
De ahol az NV tud 400 fps t (egyszerű motor) Ott az AMD tud 600 at.
Mert akkor átlagban hiába KB egyformák.
A másik, hogy kell e majd optimalizálni és a tervezéskor figyelembe venni az AMD erősségeit. Mert a játéktervezés folyamatait figyelembe véve lemegy a generáció, mire kikerül az első tökéletesen erre optimalizált játék.
Bár igaz, hogy a fejlesztők eleve csak akkor optimalizálnak, ha nagyon muszáj. Szóval ha nem kapnak kész könyvtárakat az AMD től, akkor szinte felejtős. -
kovcsrob
tag
(nem értek a grafikai programozáshoz)
De már komolyan kíváncsi vagyok.Vagyok én a szemlélő. Tőlem messze van egy objektum. Legyen egy kuka. Mivel a kuka messze van és sem a memória sem a számítási kapacitás nem végtelen a kuka textúrái alacsony felbontásban vannak renderelve. Mivel a memória sem végtelen valószínűleg eleve egy alacsony felbontású verzió létezik a memóriában is.
Van egy fényforrásom. Két eset lehetséges:
1. eset: a fényforrás a kezemben van és a kukára világítok. A kukának lesz egy árnyéka, ami indokolatlanul nagy felbontású és megeszi a memóriát. (mivel sok különböző kuka van és mindet éri a megvilágítás)
Ha a kukának csak alacsony felbontási textúrája van betöltve, akkor hogy?, mitől?, miért? lesz indokolatlanul nagy felbontású az árnyék? (ami megeszi a memóriát)
Ha véges számú sugarat tudok kilőni egyáltalán, hogy lesz bármilyen árnyéka is a kukának? (mi megeszi a memóriát)
2. eset a fényforrás a kuka mögött van. Tehát indokolt lenne egy nagy felbontású árnyék. Hiszen jól látom. De itt meg az a kérdés, hogy még ha a kuka textúrája indokolatlanul nagy felbontású is. A jó minőségű árnyékhoz. (mivel szóródik) Nagyon sok sugarat kellene a kuka mögül kilőni. És ha a kuka kellően messze van, akkor ennek sincs sok értelme. Mivel úgyis teljesen halvány és szétszórt lesz a kontúr.Tehát eleve nem értem, hogy az alacsony felbontású textúrák távolságában miért van értelme bármit is sugár követni és a memória miatt aggódni ha KB semmi nem áll hozzá rendelkezésre. Sem a sugarak száma nem elég sem az alap textúrákhoz nem elég a sugárkövetés nélküli erőforrás sem.
És ehhez az értetlenségemhez még hozzá jön, hogy mivel valós idejű sugárkövetésről van szó az eredmények nagy része valós időben eldobható. Tehát ha ki is számolom, akkor sem értem, hogy miért kellene a képkocka számolása közben megőrizni bármit, ami nem látszik.Persze azt értem, hogy a mögöttem lévő dolgokkal is számolni kell, mert azok is hatnak az előttem lévő világra. De ez meg eleve megkerülhetetlen.
De ha ebben mindben totál rosszul értem, akkor még mindig ott van, hogy a konzol teljes memóriájából lejön minden, ami nem grafika. És a hardver is korlátos. (nem a PC top kategória és az elkövetkező X évben ez még avul is bőven) Tehát ha ott összetrükközik, akkor azt a PC nek illene erőből megoldani. (főleg mivel a háttértár meg a videókártya között még van egy tekintélyes mérető memória)
Ráadásul a konzol hardver adott. (még vagy 8 évig) Tehát csak olyan dolgokat találhatnak ki, amit már tud. Innentől meg ez szoftveres kérdés, amit PC n akár meg is kerülhetnek. (persze írhatnak PL NV-n (normálisan) nem futó konzol portokat PC re. De az meg nem szokott beválni)És ezzel el is jutottunk oda, hogy túl sok megvalósítást még nem láttunk. (pár szárnypróbálgatást) Tehát akarnak egy elméleti szabványt egy gyakorlatban létező hardveren egy olyan dolog megoldására, amit ők nem oldottak meg jól.
-
kovcsrob
tag
Látom, a konzolos marketing működik.
Változó felbontású renderelésnél 4K ról beszélni...
És nem a Horizon Zero Dawn volt az ahol az egyik irányú felbontás kapásból felezve volt konzolon? (és a maradék volt dinamikusan csökkentve)
A Spiderman Miles Morales Quality nem tudom, hogy mennyire skáláz le.
A PC n meg a DLSS maga az ördög.
Ameddig PC n a 4K 4K a konzolom meg annyi ahol sikerül tartani az X fps-t, addig sok értelme nincs fps t összehasonlítgatni.
Persze attól még a fix hardvernek van egy csomó előnye. De ne misztifikáljuk túl. Túl gyorsan fejlődik a PC ahhoz, hogy egyáltalán értelme legyen összehasonlítani a konzollal. (és túlságosan más a pálya, amin a PC játszik. Mikor nézi egy konzolos, hogy milyen táp van a konzolban? Melyik házat vegye? Vagy ki gyártja a hűtését a VGA nak? Teljesen almát a körtével)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- GTA V
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Vigneau interaktív lokálblogja
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest