- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kompakt vízhűtés
- Mini PC
- Gigabyte alaplap topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Akciófigyelő: Ingyenes GOG-on a Shadows: Awakening (PC)
gp Ha valakinek kimaradt volna eddig a játék, az most pótolhatja a nemrég indult ajánlatnak köszönhetően.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
veterán
válasz KillerKollar #57203 üzenetére
Szerintem nem annyira veszes a dolog, epp most keszul RT/DLSS patch fix is.
1440p High-on nalam RT nelkul siman van 100+ FPS a varosban, RT DLSS Quality meg 70+.Es ez csak javulni fog.
-
Busterftw
veterán
válasz KillerKollar #57205 üzenetére
1199 euroert vettem.
4K@60 RT mellett? Mert anelkul meg van az, Youtube videok alapjan.
A varosban 1440p High-on kb 120FPS az atlag es ez launchkor.
Persze orulnek en is, ha 4K@300 fps lenne RT-vel, de nem tudom hol voltal az elmult 5+ evben amikor minden AAA/AA jatek igy jon ki launchkor es ez meg a jobbik eset.Miert csinalunk ugy, mintha a jatekok nem valtoztak volna az evek soran?
Ezt mar irtam mashol is, egy 1080p jatek 8 eve nem olyan technikailag es kinezetre mint a mai 1080p.Az arak meg elszalltak, aligha a dev studiok tehetnek rola.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #57203 üzenetére
A Dying Light 2-nek nagyon el lett baszva a motorja. Eleve ez egy nagyon sokat csúsztatott játék volt, amit igencsak konzolra optimalizáltak, de itt gond, hogy a PC-s shaderek nagyon különböznek. Egy rakás kód meg van írva konzolra SM6.x-be, és PC-ben mégis SM 5.x-ben van futtatva egy jóval butább és jóval lassabb verziója ugyanannak a kódnak.
Nagyon szembetűnő, hogy maga a DX12-es kód alapvetően el van baszva. Ez ott látszik, hogy egy RX 6900 XT a DX11 driveréből ~170 fps-re képes Full HD-ben, míg DX12-ben ugyanez az adat, ugyanazzal a grafikával ~160 fps. És ugye az AMD-nél megszoktuk, hogy gyorsulni szokott a DX12-től. Az NV-nél a driverek stagnálnak, mind a DX12 mind a DX11 kód ~150 fps tud ugyanitt RTX 3090-nel, ez valami CPU-limit lehet, amin az NV hardvere/drivere nem tud túljutni. De a CPU egy 12900K, tehát kezdeni se lehet vele semmit hardveresen. Talán az 5800X3D segíthet picit, de nem fogja megváltani a világot.
Na most az eddigi adatok alapján azért nem gyorsul a DX11-ről DX12-re váltásnál, mert a fejlesztők mindent amit lehet direkten a root signature-be mentenek. Ez azért nem ajánlott, mert maga a root signature nem támogat minden formátumot. Ahhoz, hogy ez működjön a Dying Light 2 veszi a konzolos formátumokat, beleírja a memóriába egy leíróhalmazba, majd ott átkonvertálja őket egy olyan formátummá, amit a root signature direkten kezel, és ekkor átmásolják oda a puffert, amivel dolgozik a játék. Majd minden frissítéskor visszamásolják a leíróhalmazba, ahol visszakonvertálják az eredeti formátumba. Ez olyan bődületesen nagy marhaság, hogy elmondani nem lehet, és csak ezen a konverzió-másolós hülyeségen minimum 30%-os teljesítményt veszít a játék DirectX 12 alatt. Valószínűleg ebből jön a DX11-hez viszonyítva a lassulás, mert ott nem kell ez a konverzió.
Röviden akkora marhaságot csinálnak a Dying Light 2-ben, hogy azt a Microsoftnak oktani kellene egy "mit ne csinálj" előadáson. Sokkal gyorsabb lenne, ha direkten dolgoznának a leíróhalmazokba konverzió és másolás nélkül, és még lehetne minimum +20%-ot nyerni ha wave intrinsics függvényeket használnának DirectX 12 alatt SM 6.x-ből.
Ami látszik, hogy ez a játék alapvetően DX11-re készült, és az RT effektek miatt valahogy belehánytak egy alapszintű DX12 támogatást, ami úgy szó szerint kerülőutakkal belehegesztettek "éppenhogycsakműködőre". A sebesség itt nem számított, mert arra nem volt idejük. És itt igazából egy gyártó is tehetetlen. Ha rosszak az alapok, akkor az NVIDIA sem tud mit kezdeni vele, hiába támogatják pénzzel a fejlesztést. Az alapok annyira mélyek, hogy azoknak az átírása hónapokat venne igénybe, amit lehet, hogy beterjesztettek a kiadónak, aztán miután kiszámolták, hogy mennyi pénzbe kerülne, még a másik épületben is lehetett hallani, hogy: nein-nein-nein...
Én egy alapvetően elbaszott játékokból nem indulnák ki, de igen, szar dolog, hogy ez PC-n még megtörténik. Nyilván szar dolog, hogy megtörtént hasonló a BF2042-vel és a CP2077-tel is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
veterán
válasz KillerKollar #57207 üzenetére
Jo de akik annyit fizettek szerinted panaszkodnak? Mar kb masfel ev ota ez a GPU helyzet es nem ez az elso jatek ami igy fut.
Ertem az elegedetlenseget, de engem meg ezek az ismetlodo kommentek zavarnak, amikor mar 2 eve ez a helyzet.Ezen ugy lehetne valtoztatni, hogy senki nem vesz GPU-t, de az meg eselytelen.
Talan akkor, ha annyira beesik a crypto vagy mar POS miatt nem eri meg. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #57210 üzenetére
A felbontásnál szerintem sokkal nagyobb baj, hogy a zseblámpára nem generál a játék árnyékot. Hello 2022...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz KillerKollar #57205 üzenetére
Amíg az 1-2 mFT áron is elfogynak a csúcs dVGA kártyák, addig nem hiszem, hogy a gyártók problémázni fognak ezen...
Márpedig elfogynak...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Alogonomus
őstag
válasz KillerKollar #57216 üzenetére
Az új generációs csúcskártyák azért sokaknak valószínűleg nem lesznek alternatívák. Például a jelenlegi időnként 500 watt közelébe kerülő kártyákkal szemben az új kártyák már stabilan 500-600 wattos kártyák lesznek, amik valószínűleg néha még feljebb tévednek a számításigényesebb szituációkban, így valószínűleg riser kell majd hozzájuk, hogy ne az alaplapot fújják a 80+ fokkal teljes erőből. A csúcskártyák így valóban csak extrém gépekbe kerülhetnek, de el is hozzák a 100-120% gyorsulást.
A mostani generáció csúcskártyáinak a fogyasztási szintjére érkező új kártyák viszont szerintem csak jövő év második felében érkeznek. Egy 6900 XT vagy 3090 szerintem még messze van a nyugdíjazástól, még elég sokáig képviselhetik ezek a kártyák az "értelmes" csúcskategóriát. Persze jön a 6950 XT meg a 3090 Ti, de csak a listákon való versenyzéshez lesznek jók. Nagyjából 10% extra teljesítménytől nem tudsz majd eggyel magasabb grafikai minőséget választani.
Szélesebb körben majd akkor érkezik el a generációváltás, amikor a Navi 32 megjelenik. A Navi 31 kártyákból (RX 7900/7800?) még a gyengébbik is valószínűleg túl drága és "meleg" lesz a tömegeknek. A Navi 32-es (RX 7700?) lehet majd az első valós opció, mint volt az 5700 XT/2070 Super a 1080 Ti helyett, vagy a 6700 XT/3070 a 2080 Ti helyett. Az RX 7700 XT/RTX 4070 érkezéséig viszont a jelenlegi csúcskártyák szerintem bőven jók lesznek.
A megfizethető GTX 1060/1050 Ti és RX 570/580 kártyák ideje valóban lejárt, de még a 150 ezer forintos felsőközép-kategóriás 5700 XT sem jön vissza. Talán az Intel hoz valami jó ár/érték arányú kártyát piaci részesedésének a növeléséhez. -
félisten
válasz KillerKollar #57220 üzenetére
Ez esetben a Crysis-effekt áldozata vagy, azt gondolod, hogy azért, mert csúcs kártyáról beszélünk, automatikusan max. felbontáson is max. képfrissítési frekvenciával kell futnia minden játéknak maximális beállítás mellett. Ha pedig nem fut, akkor a fejlesztő meg a gyártó a hülye, nem a felhasználó...
De még csak a Crysis-ig se kell előre menni, a 3Dfx Voodoo is úgy volt anno a Guru-ban ajnározva, hogy na, mostantól minden 30fps-el fog futni. Igaz valójában egy játék sem futott stabil 30 fps-el (a Tomb Raider is anno beszakadt 10 fps alá 3Dfx patch-al), de nach so...
Nem, egyáltalán nem elvárható, hogy egy CP2077 szintű játék 4K-ban 120 Fps-el fusson natívban akár egy RTX 3090 vagy RX6900 XT kártyán. Fut 4K Ultraban RT nélkül 60-80 FPS-el vagy 4K High-ban 120 FPS-el, vagy 4K /w Quality DLSS-en RT ultrában 60-70 FPS-el RTX 3090-en. Rád van bízva melyik választod.
Ha meg nincs 3090-re vagy 6900 XT-re pénzed, akkor még mindig lehet játszani a beállításokkal, hogy élhető kompromisszumot válassz.Ettől lesz jó egy játék.
Valójában a CP2077 egy GTX 960 kártyán is teljesen játszható 50-60 FPS-el medium körüli beállításokkal 1080p-ben egy i7-4770 szintű procival.
A kártya gyártója pedig nem ígérte, hogy minden játék max. beállítással fog 4K-ban 120 FPS-el futni a méregdrága csúcskártyán...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
HSM
félisten
válasz KillerKollar #57235 üzenetére
"de akkor se mentegessük már a fejlesztőket"
Félreértés ne legyen, még véletlenül sem a rossz kivitelezés miatt gyengén futó alkotásokat próbálom védeni. Persze, pl. egy rossz porttal könnyen lehet gyártani erőforrás zabáló, de cserébe rosszul futó címet, ez nyilván nem az, amire az előbbi hsz-emben gondoltam.
Mind az általam felsorolt Crysis, mind a GTA4 esetén jó oka volt az erőforrások használatának felhúzott grafikán.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz KillerKollar #57237 üzenetére
Sajnos nem nagyon volt időm az utóbbi 5-6 évben játszani, így nem tudok érdemben nyilatkozni a felhozatalról.
Ami nekem ennek ellenére nagyon felkeltette az érdeklődésem, az a Metro Exodus Enhanced Edition, bár az tudtommal teljesen jól fut egy 3090-en, akár kimaxolva is, és talán a konkurens 6900XT is megüt egy elfogadható szintet, és elég komoly lett az RT-s kivitelezés [link]. Én egyébként azt gondolom, az RT az az effekt, amivel rengeteget lehet most nyerni képminőségben megfelelően implementálva (főleg a GI/megvilágítás effektekre gondolok), de ennek komoly ára lehet teljesítményigényben. Kíváncsi leszek, hova fog fejlődni a technika, és milyenek lesznek a kifejezetten erre optimalizált játékok, motorok. Illetve az UE5 Nanite rendszerére is kíváncsi leszek majd pár év múlva a gyakorlatban, miket lehet majd kihozni belőle. -
Komplikato
veterán
válasz KillerKollar #57237 üzenetére
Fiam most játszotta végig a Half Life 2 részeket. Én meg csak bámultam, mit ki nem hozták az akkori proocikból, 1GB ram és kemény 256MB Vram felállásból. Pálya design, textúra, arc és karakteranimáció, fizika alapú puzle terén.
Na ILYEN nem akar jönni a mai vasakra."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Yutani
nagyúr
válasz KillerKollar #57240 üzenetére
Minél közelebb vagyunk a fotorealisztikus megjelenítéshez, annál kevésbé látványos a fejlődés, mivel kisebbek már a lépcsőfokok is. Emiatt érzed azt, hogy mintha nem lenne előrelépés. A full RT még odébb van, addig okosan kell használni a technológiát részfeladatok megoldására.
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #57799 üzenetére
A mérnöki mintákon még klasszikus 8 tűs van. De azt tudom, hogy az AMD nem tiltja meg az új tápcsati használatát a partnereknek, viszont nem ragaszkodnak hozzá, mint az NV. Az Ada úgy van tervezve, hogy annak nagyon hasznos az ATX 3.0 és az új tápcsati, míg az RDNA 3-nak nincs nagy haszna az új szabványokból, mert nem szükségszerű az extrém áramtüskék elviselése.
Ez egy dizájnbeli eltérés lesz. A Navi 31 pillanatnyi maximális terhelhetősége 450 watt alatt marad. Tehát ennél többet még pillanatnyi tüskékben sem fog felvenni. Az NV-nél az AD102 pillanatnyi maximális terhelhetősége 810 watt. Ugyan tartósan messze nem fogyaszt ennyit, de szüksége van az ATX 3.0 pillanatnyi 180%-os túlterhelhetőségére, amit az új tápcsati biztosít neki.
Az AMD partnerei is felszerelhetik persze az új tápcsatit, de nem tudják majd kihasználni, mert az Navi 3x nem az ATX 3.0 specifikációkhoz lett tervezve, képes maximum teljesítményen működni ATX 2.x-szel is. Az NV GPU-ja is tud ilyen tápokkal működni, csak megszűnik az extrém túlterhelhetőség, ami nélkül a turbó nem fog úgy működni, ahogy ATX 3.0-s tápokon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #57803 üzenetére
Én a barátibb árat nem hallottam. Azt igen, hogy olcsóbb előállítani, de ez pusztán amiatt van, hogy kisebb a lapka.
Ha jók a vezetékek az adapteren, akkor igen, el kellene bírnia. Itt leginkább a csatlakozással lehet gond. Mert amíg az új csatival ez táptól VGA-ig kábel, addig átalakítóval lesz benne egy átkötés, ami sérülékennyé teszi. Ez a köztes bekötés lesz a szűk keresztmetszet, és erre borzasztóan nehéz tervezni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ribi
nagyúr
válasz KillerKollar #57803 üzenetére
AMD sem a saját pénztárcája ellensége.
Átalakító nélkül modu táppal is van 2 csatlakozás, átalakítóval meg 3. Annyival nem rosszabb a helyezet, de tény hogy vannak dzsunka kábelek.
-
félisten
válasz KillerKollar #57806 üzenetére
A 4090 nem 810 wattos TGP vel lesz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #57806 üzenetére
Nem magával az adapterrel lehet gond. Az nyilván megtervezhető, de két kábel összeköttetésénél nagyobb az esélye annak, hogy az aljzatba tömött fémdugasz elmozdul a helyéről. Ilyenkor közelebb kerül az aljzaton belül a műanyaghoz, és van esély rá, hogy elég. Minél több ampert visz át, annál nagyobb az esély erre. Szóval itt nem egy minőségi probléma van, nyilván megcsinálják ezt jóra, de az extra csatlakozásnál keletkezhet egy előre nem látható érintkezési gond. Akár minimális is lehet, ekkora áramerősségnél az is bajt okozhat.
Pusztán papíron szabványban tuti jó lesz. De nem lehet kizárni azt a gyakorlati problémát, hogy a két kábel összedugásánál az érintkező akár egy picit is elmozdult-e, mert ilyen terheléssel már nagyon pici változás is vezethet a csatlakozó kiégéséhez.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #57810 üzenetére
Ez nagyon jó kérdés. Ha látszik a hardveren valami fizikai sérülés, akkor esélyes, hogy belekötnek, és ugrik a gari.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
válasz KillerKollar #57896 üzenetére
Az RTX 3090 most 480-500k, RTX 3090 Ti pedig 600k. Ezek pedig már a használt kártyák által lenyomott árak.
Az RTX 4090 "állítólag" az RTX 3090 Ti-hoz képest sima helyzetben némileg dupla teljesítmény alatt lesz, míg raytracing esetén dupla-tripla teljesítményt nyújt. Persze a független tesztek után tudunk biztosat, de az eddigi állítások alapján simán érhet a vásárlóknak dupla árat, és ehhez jön még hozzá a kezdeti időszak "milking" felára.
A csúcs Navi 31-ről szóló pletykák is hasonlót ígérnek, csak lényegesen alacsonyabb fogyasztásból, és raytracing esetén határozottan alacsonyabb bázishoz mérve. Szóval a fő kérdés az lesz, hogy az RTX 4090 fogyasztásáig felhúzható lesz-e az RX 7900 XT, és az mennyi plusz teljesítményt fog eredményezni az AIB kártyák esetén. Ja meg plusz a SAM 10-20% teljesítménye a már PCI-E 5.0 és DDR5 segítségével. -
Busterftw
veterán
válasz KillerKollar #57899 üzenetére
Szerintem meg pont forditva, mert raszterben sosem volt az, hogy duplaztak, csak hoztak azt a bizonyos 20-30%-ot.
De a demok alatt sem mutattak kb raszter osszehasonlitast, minden DLSS 3 Performace modeban kellett erteni.
Ami raszter teszt kikerult meg nem volt hatalmas ugras. -
Devid_81
nagyúr
válasz KillerKollar #58010 üzenetére
Tovabbra is azt momdom az RDNA2.0-at RTX 2080Ti szintig vartuk, nem egeszen az lett a vege.
Erdekes modon az AMD teljesitmeny leak valahogy sokkal tovabb varat magara.
Kb 2 hettel az Ada elott joforman mindent tudtunk, 3DMark eredmenyt meg mar tobb hettel elore tudtuk.Valahogy az AMD-nek jobban megy a hallgatas, vagy nincs annyi fizetett leakere mint a zoldeknek akik toljak a hype vonatot?
[ Szerkesztve ]
...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #58010 üzenetére
ECSM ezt a Twitter posztot fordította át: [link] - amit egyébként Bullsh1t_Buster egy viccnek szánt, hogy újra kiröhögtesse a Videocardz-ot, akik két éve az RDNA2 megjelenése előtt rakták ki ezt: [link] - aztán az RDNA 2 megjelenése után törölték a posztot.
#58011 Devid_81 : Azért tudja az AMD most ezt ennyire sokáig kussban tartani, mert az utolsó utáni pillanatban küldik a pletykáló kínaiaknak az adatokat. Ezért ugye nincs is mit leakelni még. Annyit tudnak a kínai gyártók, hogy a Navi 31-es VGA előállítási költsége nagyjából annyi, mint az azóta megboldogult GeForce RTX 4080 12 GB-nak. És ettől egyébként elég sokan beszartak, mert például a PC Partnertől tudom, hogy a GeForce RTX 4090-en az árrés 3-5% közötti, tehát ekkora hasznot termel a gyártó, ha MSRP áron adja el. Ergo, most mindenki fosva nézi az AMD árazását, mert nincs mozgástér árat csökkenteni, különben veszteséget fognak termelni minden eladáson.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Komplikato
veterán
válasz KillerKollar #58064 üzenetére
Közben pletyi alapján RX 7900XTX lesz a "szörny" neve. Gondolom a 7950 majd az után jön, ha lesz 4090Ti.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #58243 üzenetére
Nem tudom a beállításokat. Nincs meg a footnotes.
Időközben annyi infó van még, hogy a 7900 XTX kb. olyan viszonyban van a 4090-nel, mint a 6900 XT volt a 3090 Ti-vel. Valahol megveri, valahol nem. Viszont sokkal olcsóbban gyártható, így most nem annyira kritikus ráárazni a hardvert a csúcs-GeForce-ra.
Egyébként prótipp. Az átlag javulás a 6950 XT-hez viszonyítva 55% 1440p-ben. Tehát a 6950 XT eredményeiből lehet számolni.
#58250 FLATRONW : Nem ismerjük a per játék javulást. Tehát az átlagot így nem lehet rárakni valamire, inkább egy teszt több játékos átlagára.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bitblueduck
senior tag
válasz KillerKollar #58996 üzenetére
legkésőbb december 13 gondolom, mert az a megjelenés, de azthiszem előtte 1 nappal lesz teszt.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
gV
őstag
válasz KillerKollar #59034 üzenetére
ja meg az L2 jó része + 1 NVENC, 2 NVDEC, de mennyit foglalnak ezek? ez a kérdés.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Nők, nőügyek (18+)
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- Elden Ring
- Fűnyíró topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen processzort vegyek?
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Politika
- További aktív témák...