Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsborbas

    aktív tag

    Sziasztok!
    Kezdő vagyok akvárium terén. Lenne pár kérdésem.
    Egy ismerős meg akart szabadulni 2 pár harcsától (le akarta őket húzni a wc-n), én meg megsajnáltam őket, hazahoztam. 1 pár anci, meg ha minden igaz egy pár thoracatum. Szép kifejlett példányok mind. Most csináltattam egy 30x60x30-as akváriumot. ebbe fognak átkerülni a harcsák, meg melléjük 1 pár cápamárna, 2 pár Xifo (1 piros és 1 zöld), meg 1 pár zebra dánió. Ja és 2 db almacsiga. Gondolom ennyi halat még bőven elbír ekkora aki. Amiket kaptam a halakkal együtt az előző tulajtól: egy AquaEl (remélem jól írom) mini (260L/h) vízszűrő, levegőztető, és egy 40 w-os nem automata fűtő. Kérdésem, hogy ezek a cuccok elegek lesznek ehhez az 54L-es akihoz vagy számíthatok újabb beruházásra majd? A világítást a következőképpen gondoltam: lehet kapni számítógéphez elég jó fajta kis neonokat. Van fehér és sárga is. Azon töröm a fejem, hogy egy ilyen párost beleszerkesztek egy 12V-os trafó társaságában egy műanyagból ragasztott lámpatestbe, aminek a belsejét valami fényvisszaverő anyaggal fogom bevonni, legrosszabb esetben alufólia. Nincs most lehetőségem sok pénzt költeni akváriumhoz való dolgokra. A kavicsot már szépen átmostam, még ázik most éjszaka, holnap fogom az akváriumba belerakni egy pár díszítőelemmel egyetemben. Az akváriumot már feltöltöttem vízzel, előtte raktam alá ilyen laminált padló alá való nagyon vékony szivacsból 3 réteget. A vízbe beleöntöttem Klórantiból az 50L-hez írt mennyiséget. És most állni fog a víz keddig, akkor kerülnek át a harcsák, rakok bele növényeket is, illetve rá 1-2 napra a többi hal amiket írtam. Apropó növények. Milyen növényeket javasoltok? A thoracatum ha jól tudom szeret a növényen csücsülni.