Hirdetés
- Ezúttal versenyeztette a cégeket a következő PlayStation kapcsán a Sony
- CUDIMM DDR5 memória a 10 GHz-es határ közelében, ezúttal az Asgard keze nyomán
- Egészen impozáns vezeték nélküli billentyűzetet dobott piacra a Razer
- Egyre több piacra eljut az eredetileg korlátozott Ryzen 5 7600X3D
- Hibátlan Raptor Lake CPU-kat is cserél az Intel
Hirdetés
-
Megújult a Linkin Park
lo Megújult a Linkin Park, az új énekes Emily Armstrong, amit egy egyórás élő koncerttel jelentettek be.
-
Az EU mégsem akarja feldarabolni a Google-t
it Jól értesült források szerint bár lép az EU trösztellenes hatósága, de fel már nem akarják darabolni a Google-t.
-
Ma megérkeznek az alternatív alkalmazásboltok az iPadekre is
ma Szeptember 16-tól az iPadOS 18-at futtató Apple táblagépekre is telepíthető külső alkalmazásbolt, illetve alternatív böngésző is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
addikt
"özönlenek érte az olyan emberek, akiknek sosem volt pickupjuk, kisteherautójuk."
Ennyit a környezet védelemről, meg, hogy majd a benzines truckokből ülnek át ebbe.
"inspirálta még a Lamborghini Countach,"
Ezért csináltak ennek is utólag odahenkölt ablaktörlőt
-
stellaz
addikt
válasz PR0JECTNR56 #4 üzenetére
Az ablaktörlő a közös pont, azon is, meg ezen is elfelejtették megtervezni, ezért utólag kellett oda barkácsolni valamit.
Az eu-ba nem jön, nem teljesíti a gyalogos védelmi előírásokat.
-
stellaz
addikt
Múlt héten vittem a szerelőhöz az autót, mondta, hogy addig csak lassan, óvatosan. M4 autóúton mentem kb 25 percet 80-al. Kamion mögöttem villogott, erre én kitettem a vészvillogót, hogy lássa, nem szándékosan megyek ennyit. Ezt csináltuk egy ideig, majd megelőzőtt és szándékosan megpróbált leszorítani az útról.
-
stellaz
addikt
válasz PR0JECTNR56 #91 üzenetére
Fenéket, simán elfelejtették (letojták), utólag meg ez sikerült, de legalább szar volt esőben is és napos időben is lobogott, gyalogosvédelmileg szintén borzasztó volt. Ez utóbbiban is hasonlít a teslára, azt a tesla szerint sem lehet engedélyeztetni, mert nem felel meg a gyalogosvédelmi előírásoknak.
A Tesla is valami lézeres okosságot képzelt el, aztán mikor kiderült, hogy bilibe lóg a kezük, akkor meg vakarták a fejüket, hogy mi legyen, aztán nekik is ezt sikerült megszülni.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz PR0JECTNR56 #95 üzenetére
Ki ki"Az eredeti posztom lényegi mondanivalója azt lett volna, hogy a Tesla-nál ezzel a fércművel a Countach tervezőcsapatának a cipőfűzőjét nem köthetnék be"
Ezzel telejesen egyetértek, az ablaktörlős dologgal is arra utaltam, hogy csak a rossz megoldásokat sikerül onnan másolni.
Sokat elmond az autóról, hogy európában nem is kaphatna típus engedélyt.
Ha engem kérdezel, nagyon gyorsan fog öregedni ez a forma és lesz belőle gond, ha ütközesvedelmileg bármelyik félre is látványosan veszélyesebb lesz a hasonló autóknál.
A légellenállása is borzalmasan rossz, nehéz is, szépnek sem nevezhető ez a forma. Meghökkentő, de az meg hamar elmúlik.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Lehet vele pénzt és rajongókat gyűjteni.
Az egész elképzelés nem csak nullához konvergalóan megvalósíthatatlan, de konkrétan értelmetlen is.
A terraformálása meg már nem is scifi, hanem inkább fantasy.
De látod, működik a dolog, fentebb valaki már kitalálta, hogy ez igazából egy marsjáró. -
stellaz
addikt
Azt kéne megérteni, hogy egy konkrét globális atomháború sem tudná olyan élhetetlenné tenni a Földet, mint amilyen jelenleg a Mars. A Húsvét-szigetek milliószor élhetőbb állapotban maradt meg, mint a Mars lehetne bármikor is.
Nem lesz a Marson semmiféle túlélő kolónia és az emberiség szempontjából kb értelmezhetetlen is. Ha nagyon optimista karok lenni, akkor kb az lehet a jövőkép, hogy lesz egy kutatóállomás egy maréknyi, a Földtől és az odavitt gépektől függő kutatóval egy teljesen élet ellenes bolygón, ahol még az extremofil mikróbák sem élnek meg.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
-
stellaz
addikt
Ami kipusztított a dinókat, még az sem tudta eltörölni az életet a Földről, de még csak emlősöket, madarakat, halakat sem irtotta ki és teret hagyott a további fejlődésnek.
A Marson minimális a légkör, hatalmas a sugárzás, nincs folyékony víz, gyenge a gravitáció (ami számunkra vagy túlélhető tartósan, vagy nem), nincs ott semmi, ami szükséges az élethez. Az elmúlt 4 milliárd évben nem történt olyan esemény, ami ilyen állapotba hozta volna a bolygót. A Mars kihűlt vasmagja pedig egyben garancia arra, hogy az ott úgy is fog maradni az idők végezetéig.
Az mindenesetre elég furcsa elgondolás, hogy ha ilyen tervem van, akkor nem egy föld alatti vagy óceán mélyi kolóniát hozok létre akár sok tízezer fős férőhellyel, ahonnan lehetséges az újrakezdés, hanem a Marson, ami egy Földi kataklizma esetén ugyanúgy ott pusztulna Földi ellátmányok híján, hazajönni sem tudnának jó eséllyel.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Ja, de ez már a fantázia a világa teljesen. Mégis mekkor aszteroida kéne, hogy a bolygó túloldalán lévő föld alatti bunkerben is kárt okozzon?
A gamma sugárzásra mekkora esély van? Az elmúlt 4 milliárd évben talán volt egy ilyen esemény, ami szintén nem irtotta ki az életet. Az Nap rossz napja a Marson is rossz napnak fog számítani. De ott már most is minden nap rossz nap, nem kell hozzá gamma villanás, ami az ózon pajzsot felperzseli, merthogy az ott már most sincsen.
Az önellátó kolónia meg hogyan? Van akár csak a Földön egy példa arra, hogy gyakorlatilag zárt körülmények között több száz, de inkább több ezer fős népesség éljen úgy, hogy a létfenntartó gépek javításához szükséges bányászatot és gyártást is megoldják? Erre mégis mi lenne az elképzelés?Értem a vágyvezérelt gondolkodást, de a tényeket figyelmen kívül hagyni komoly hiba.
-
stellaz
addikt
A hazai közúthálózat 90%-a nem alkalmas arra, hogy 90-el menj rajta. Tele hibával, szűk, beláthatatlan, kanyargós, vagy éppen két falu között nincs 500m. Ha bárki teljesen szabályosan 90 alatt megy, akkor szabályosan és biztonságosan előzöl, ennek hiányában lassabban mész, ha pszichésen erre alkalmatlan vagy, akkor lehetőségként mész busszal. vonattal, ott ez nem a te dolgod.
Értem én a B terv fontosságát, csak ez nem egy B terv, hanem egy jól előadott kamu. A Mars soha nem lesz alkalmas az életre. A Marsi című könyv tudományos, persze, bár rögtön kamu az eleje, hogy a szélvihar okoz problémát, ugyanis alig van légköre a Marsnak, a legdurvább vihar is szellőnek érződik kb. Na meg ott olyan sugárzás van, hogy nem is lehet a felszínén mászkálni szkafanderben és egy felfújható sátor sem védené meg tőle, de még a fém burkolat sem. Ezek kimaradtak a könyvből, a filmből meg pláne.
Ha a földet telibeverné valami, akkor mi lenne a Marson? Még a tönkrement felszerelést sem tudnák pótolni.A napkorona kitöréssel mi lenne? Most is folyamatosan van, a legdurvább esemény eddig egy nagy áramkimaradás volt. Azért ez nem az apokalipszis.
Ha lenne a közelben egy felénk irányuló szupernova robbanás, attól lehetne parázni,. hogy felégeti az ózon pajzsot a gamma villanás, de egyrészt ilyen csillag nincs a közelben, másrészt a marson most sincsen ózonpajzs.....
A Mars tudományos kutatása teljesen valid cél, az emberes utazással is egyetértek, de musk tervei szimpla fantázia, más olvasatban egy bődületes hazugság, amivel musk messiás szerepben tetszeleghet, meg el tud adni több teslát, meg hasonlót.
Egyébként musk kreatív fantáziája a valóságról:
A Tesla autopilot jobban vezet, mint az ember: tekintsünk el attól, hogy egyetlen métert sem vezetett eddig önállóan, tehát eleve kamu, de hogy még a kihágások és baleseti statisztikát is vezetik a teslák, az külön szép ívet ad a történetnek
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/25/usa-a-bmw-sek-ittasan-vezetnek-a-teslasok-baleseteznek-legtobbet/Miután feltalálta az alagutat, megálmodta a már 100 éve megálmodott Hyperloopot is, amivel megint beköszönt a valóság
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/25/december-31-evel-vege-a-hyperloop-projektnek/És ez csak két dolog tegnapról.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #142 üzenetére
Szerencsére neked van:
"A Marson valóban óriási szelek fújnak, hatalmas viharok tombolnak, porördögök húznak csíkot a talajba – de az biztos, hogy soha nem döntenének fel egy űrhajót. A szél ugyanis csak akkor veszélyes, ha elég sűrű a közeg, ami átadja az erejét. A Mars légköre a felszín közelében nagyjából egy százaléka földinek, vagyis még a 130-150 kilométeres széllökéseket sem éreznénk durvábbnak, mint egy szellőt a Földön. A könyv írója is elismerte, hogy ez a legkevésbé életszerű dolog a történetben, és a film elején láthatjó jelenet is egyértelmű túlzás, a drámai hatás fokozása, és a történet elindítása volt a célja, de ma már inkább egy rosszul sikerült hajtóműtesztet írna a helyére." -
stellaz
addikt
Az egész egy nagy marhaság,.amiket mondasz, a közutaktól a sugárzás álló ruhán át a félelmetes erejű marsi viharokig.
A madarak repültek,.tök egyértelmű volt, hogy lehetséges. A Marsot viszont nem lehet terraformálni még elméletileg sem. Ennek nagyon sok oka van, de rögtön az első, ami miatt elveszítette a légkörét, ugyanis kihűlt a magja.
A középkori Föld pedig nagyon nagyon nagyon nagyon nagyonnagyon sokkal élhetőbb, mint a Mars valaha is lehetne.A Tesla pedig nem vezet magától semennyit, csak a baleseti statisztikákat. Ott a link feljebb, olvasd el a képzelődés helyett.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Akkor sorjában, utoljára:
Közutak: nem csak az úthibákról írtam, de mindegy is, ha szabályosan megy valaki lassan, akkor vagy megelőzöd vagy nem, de kb nulla jogod van szót emelni ellene.
Sugárzás: alapvető dolgokkal sem vagy tisztában. Az űrben nem az űrruha ad védelmet a sugárzás ellen, hanem a Föld mágneses mezeje. Tudod, ami a Marsnak nincs.
Vihar: nem is veled beszélve jött elő a könyvből, szóval nem én hazudok, hanem te vagy fogalmatlan.
Terraformálás: elméletben lehet csinálni Dyson gömböt is, a gyakorlatban pedig nem. A Mars terraformálása nem elmélet, hanem kb. csak scifi irodalom szintű ötletelés. Pont mint a Dyson gömb.
Középkori Föld: baszki, ha az elektronika átmenetileg lebénulna, akkor szerinted jönnének a keresztes lovagok? Egyébként ennek a kulturális megközelítésnek mi köze van egyáltalán az élet alapvető feltételeihez? Őszintén nem értem mit is szeretnél ebből kihozni.
Tesa önvezetés: a teslának nincs önvezető rendszere, vezetéstámogató rendszere van, amit nem lehet felügyelet nélkül hagyni, ergo pontosan nulla km-t ment önvezető módban. Hogy mitől a legfejlettebb azt még nem tudjuk, de majd biztosan elmondod. A baleseti statisztikát pedig nyugodtan hagyd figyelmen kívül,. hiszen a tények is bezavarnak. -
stellaz
addikt
Az simán lejön, hogy közlekedésre alkalmatlan a pszichés állapotod.
A Holdig elmentek 3 nap alatt, sétáltak pár napot és 3 nap alatt hazajöttek. Nem baj, ha nem érted, hogy miről van szó, de legalább ne kérkednél vele.
A 100 Km/h -ás szélsebességet senki nem vonta kétségbe. Amit nem akarsz érteni, hogy ott század akkora a légkör sűrűsége.
A Mars terraformálása elméletileg sem lehetséges, mert ahogy eltűnt a légköre, úgy a következő is eltűnne. A több száz éves projekt meg még a fejekben sem létezik, kb annyi szerepe van, hogy csináltak belőle egy társas játékot.
A középkori föld, mint a földtörténeti középkor az most tényleg hogy jön ide a napkitöréstől, meg az általad vizionált keresztes lovagoktól? Össze vissza zagyválsz.
Tesla esetében nincs önvezetés. Pont. Amit demóznak az egy fejlett vezetéstámogató rendszer, ami naponta ölne meg, ha magára hagynád. A baleseti statisztikát meg továbbra is figyelmen kívül hagyod.
-
stellaz
addikt
Az UV az életre probléma a Marson, az űrhajósnak nem igazán, a szkafander megvédi. Ami probléma az a gamma sugárzás és a nagyenergiájú részecskék (elektron, proton, különféle atommagok). Ez utóbbiakat ugyan elvileg elnyelheti az űrhajó fala, de azokból kiver részecskéket, amik közvetlenül a kabinban károsítják az élőlényeket, így az embereket is.
A felvázolt elméletek kb annyit érnek, mint hogy a globális felmelegedést akadályozzuk meg egy magyarországnyi napellenzővel. Tök jó ötlet, mit csináljunk vele?
-
stellaz
addikt
válasz Shadowbull #168 üzenetére
Kiegészítve, hogy a terraformáláshoz szükséges többi technológiai is csak a közelítő elképzelésekben, a scifi irodalom szintjén létezik.
Szóval a mágneses tér problémájára nemhogy ismert, de még elképzelt technológia sem létezik.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #179 üzenetére
Csak az a probléma, hogy te itt összemosod az űrkutatást musk nem létező mars projektjével. Musk érdeme az űrkutatás terén, hogy olcsósította az 1kg űrbe juttatás költségét. Ez közvetve hatással lehet a tudományos életre is, hiszen sokkal több kutató eszközt is fel lehet így bocsátani.
Csak ide keverni a Mars kolonizálást, meg terraformálását, pláne a cybertruck marsra való alkalmasságát teljes totális tévedés.Az meg egy másik kérdés, hogy éppen musk starlink projektje nehezíti meg az űrkutatást, mert folyamatosan zavarja a földi megfigyelő eszközöket.
-
stellaz
addikt
válasz benedekco #186 üzenetére
Az a meteorit nagyobb eséllyel jön észrevétlenül hála musk starlink rendszerének.
Reálisan nézve a legtöbb, amit az emberiség az eljövendő 100 évben kihozhat a dologból, az egy kutató állomás a Marson. Mondjuk az első Holdra szállás óta eltelt időt visszanézve ez sem következik semmiből.
Az egyébként miért lesz itt vigasztaló ,hogy egy kataklizma után lesz egy maroknyi ember tőlünk millió km-ekre, akik utánpótlás hijján hónapokon belül szintén beadják a kulcsot?
Ha tényleg ez lenne a cél (túlélés),.akkor töredék költséggel lehetne olyan bunkereket építeni, ahol valóban túl tud élni annyi ember 1-2 évet, hogy újra lehessen kezdeni mindent. Hozzáteszem, hogy az infrastruktúra nagy része, a szerszámok, járművek.stb nagyobb részt minden megmaradna,.nem a középkorból kellene indulni.
A Marsoneg meg csak megdögölni lehet egy búra alatt. -
stellaz
addikt
válasz rednifegnar #235 üzenetére
EU gyalogos védelmi előírásokat nem teljesíti és ezzel a gyártás technológiával nem is fogja.
-
stellaz
addikt
Basszus, nézem a törés tesztet, frontális ütközéskor kitörik a hátsó kerék!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M AMD R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 8GB GDDR6 Rampage SHIVA Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M AMD R5 3600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Super 6GB Rampage SHIVA Zalman 500W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 AMD R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA CM Elite 500W
- Teljesen új gáztűzhely
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z690 Intel Core i9 14900KF 64GB DDR5 1TB SSD RTX 4070Ti Super 16GB ShadowBase 1300W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen