A Reuters exkluzív riportja szerint a következő generációs PlayStation esetében a Sony nem ugrott automatikusan az AMD technológiájára, ahogy azt tették a PlayStation 4 és 5 kapcsán, hanem két generáció óta először versenyeztették az érdeklődőket.
Hirdetés
Az AMD érthető módon nevezett is, de úgy néz ki, hogy mellettük még az Intel gyakorlatilag a végsőkig versenyben volt, ugyanakkor a Reuters három forrására hivatkozva azt állítja, hogy 2022-ben elbukták a csatát, így az új PlayStation sorozat is AMD által fejlesztett dizájnt használ majd. Ebben elvileg szerepe volt a visszafelé kompatibilitásnak, ami a PlayStation 5 konzolcsaládnak is nagyon bejött.
A Reuters úgy tudja, hogy az Intel a következő generációs PlayStation platformbeszállítói szerződésének megnyersét nagy győzelemnek könyvelhette volna el, hiszen maga a konzol ugyan nem ad komoly nyereséghányadot, de nagyjából egy évtizedig biztos bevételforrás, tehát a befektetést könnyedén visszahozza. Emellett a Santa Clara-i óriáscég a bérgyártó üzletágat is erősíthette volna a Sony megrendeléseivel, ami az aktuális és az előző generációt tekintve 100 milliós nagyságrendű potenciális gyártási tételt jelentett volna.
Az említett média, két forrására alapozva azt írta, hogy az Intel arról nem tudott megegyezni, hogy mennyi profitot vihetett volna haza a vállalat a Sony új konzoljába való rendszerchip legyártása után. Valószínűleg túl sokat kértek, amit a japánon nem fogadtak el. Érdekesség még, hogy a Broadcom is aktív érdeklődő volt, de még az Intel előtt kiestek a versenyből.
A fentiek kapcsán érdemes kiemelni, hogy amíg az egyes konzolok esetében a visszafelé kompatibilitást ennyire értékelik a gyártók, addig nagyon nehéz leváltani azt a céget, amely az előző generáció(k)ba biztosította a hardvert. Egyszerűen az ismert architektúra egyes jellegzetességeit tovább lehet vinni az új dizájnba, így szoftveres szinten relatíve könnyűvé válik a kompatibilitás biztosítása. Egy teljesen új dizájn esetén ez jóval nehezebb, noha nem lehetetlen, de aránytalanul nagy költségekkel járna, ami nem túl szerencsés. Tehát amelyik cég ki akarja venni az AMD kezéből az új PlayStationt és Xboxot, vagy az NVIDIA kezéből az új Nintendo konzolt, annak masszívan alá kell áraznia, hogy visszafelé kompatibilitás jelentős költsége mellett is megérje a gyártóknak a jelentős különbségekkel járó platformváltás.
A Reuters értesüléseire az AMD és a Broadcom nem reagált, míg az Intel nem ért egyet a riport jellemzésével, de nem kívánják kommentálni a meglévő és lehetséges ügyfélkapcsolatokat.