Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csip

    csendes tag

    válasz Dyingsoul #6631 üzenetére

    Pimax 4K élménybeszámoló vol 2. :)

    Sikerült összehergelni a Kinect360 kameráját a SteamVR-al (Driver4VR szoftverrel, ingyen próbálható, párezer forint a fizetős), annyi volt a titok, hogy legalább 2 méter távolság és jelentős fénymennyiség kell neki hogy lásson rendesen. Positional tracking kiválóan működik. :) Közben megjött a Zotac GTX 1080 mini is, War Thunderben minden maximumra rakva (kivéve az antialiast, mert az csak FXAA) kiválóan hasít, semmi röccenés. Elite Dangerous szintén, szóval a kicikínai srácok jó munkát végeznek a renderer optimalizálással (folyamatosan fejlesztik ugyanis). Néha elveszti a kapcsolatota videokártya a headsettel a gép bekapcsolása után, ezt egy HDMI és USB ki-be dugdosással viszonylag gyorsan lehet orvosolni. Screen door effekt gyakorlatilag nincs, de ezt már írtam korábban, a hozzá adott fülesek is elég nagyok és szépen is szólnak (mostanra vettem a fáradtságot, hogy felrakjam őket), viszont mikrofon már nincs hozzá. Utánhúzásnak, ghostingnak, meg amiket jórészt írogatnak az LCD miatt én nyomát sem éreztem, szerintem ez elég jelentősen videokártya és oversampling függő lehet (nálam nincs oversampling beállítva, minden 1.0 mindenhol). SteamVR szépen felismeri, Vive játékok problémamentesen futtathatók.

    És akkor most a negatívumokról.

    Az IPD beállítás egy merő hányadék, ez az "állítsd a két keresztet egymásra" szerű dolog végül azzal végződött, hogy tükör előtt tolómérővel megmértem a pupillatávolságom és innen legalább nagyjából el tudtam indulni, hogy mennyiről kelljen állítsak (ebben ugye egy darab panel van, tehát nem fizikai az IPD állítás hanem szoftveres). Órákig szenvedtem vele így is, valamint ha nem sikerül rendesen beállítani akkor negyed-fél óra játék után a látótér közepe elkezd homályosodni (gondolom a szemfáradás miatt) és arra a napra lőttek a VR-nek. :) Amúgy is elmondható, hogy 2-3 óránál több használat iszonyatosan elfárasztja a szemet ezzel a headsettel, a DK2-vel például nem tapasztaltam semmi ilyet (pedig az is egypaneles).

    Kényelmetlen a headset. Konkrétan laposorrú kiskínaiakra van tervezve, és nyomja az orrom a műanyagház. Ezt majd megpróbálom orvosolni vastagabb szivaccsal a káva körül, szerencsére cserélhető, de akkor is... :)

    Maga a kábel elég rövid, az ülő dolgokhoz még elég (bár néha már itt is voltak hosszproblémák a Kinect360 2 métere miatt) de egy roomscale az elég felejtős. Azért majd kipróbálom valahogy, mert van Razer Hydrám is a fiók mélyén. :)

    Az egyik headstrap tartója (bal oldalt) egyszer csak konkrétan kicsavarodott, amit vissza lehetett csavarni minden probléma nélkül ugyan de azért az összeszerelési minőség, hát na... :)

    Összességében azt tudom elmondani, hogy aki főleg ülő játékokat, szimulátorokat szeretne játszani, annak kis macera után nagyon faja kis cucc egy driver4VR illetve valamilyen az által kezelt eszköz beszerzése után a positional tracking miatt, aki meg roomscale VR élményt szeretne az inkább kerülje el. Mivel nekem az előbbi opció van ezért én elégedett vagyok vele, mert a gyermekbetegségei ellenére fényévekkel jobb, mint a DK2 volt. Szintén hasznos tulajdonsága, hogy tud Vive, Oculus és Extended Display módban is működni, ami ezt a "csak erre a headsetre adtuk ki" dolgot nagyon elegánsan kiküszöböli a játékok esetén. :) Úgyhogy Fallout4 VR és Skyrim VR welcome, addig REZ Infinite megy ezerrel :D

Új hozzászólás Aktív témák