Új hozzászólás Aktív témák

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz Def26 #9387 üzenetére

    Ahogy Peti78 is írta: a hülyék ellen nincs orvosság. Ha egyedül utazott volna a sofőr, akkor bűntudat nélkül nevetek egyet, azt mondom "Darwin válogat", aztán lapozok tovább. Így viszont tényleg borzalom ami történt.

    Samsungom van, működik rajta Bixby és a Google Assistant is remekül, de még így hangutasításokkal sem merem / sem szabad használni a mobilt vezetés közben. Mivel nem emberrel kommunikálsz, minden utasítás után meg kell bizonyosodnod róla, hogy jól értette-e. Ez elvonja nem csak a figyelmed, de konkrétan a tekinteted is az útról, ha meg félreértett valamit az asszisztens és javítani kell, akkor főleg. Városban kifejezetten veszélyes, országúton meg legalább nem biztonságos az ilyen ketyerék használata.
    Ha valaki nagyon kommunikálni akar a külvilággal, akkor bluetooth füles vagy kihangosító és hívás. Úgy legalább a szemed az úton marad.

    A baleset túlélhetősége pedig szerintem is csekély, ha nem te ülsz a teherautóban. Vezethetsz XC90-et, Hummer H1-et, vagy akár egy buszt, de 90-nel száguldó 20-25 tonna nem fog neked megállni a 2. vagy 3. üléssor eléréséig. Ha mégis, akkor meg szerencsétlen teherautó sofőrért jön a fekete Transporter.

    Engem az döbbentett meg leginkább az autók biztonságával kapcsolatban általánosságban, hogy az Euro-NCAP és társai teszteket kifejezetten alacsony sebességgel végzik el. 30-50-60 km/óra és annyi. Szarban is lennének a gyártók, ha országúti vagy autópálya tempóra kéne méretezni az autókat...

    A linkelt videóban kb 190 km/h-val ütköztetik a Fordot. Pont ennyi, vagy kicsivel több lehetett (mondjuk 90 + 110) a ceglédberceli balesetnél a sebességkülönbség. Ahogy írtam, kétlem, hogy ezt bármi vagy bárki túlélné. Ha a kocsiból ki is lehetne szállni utána, akkor meg a hirtelen ható gyorsulás öl meg.

    [ Szerkesztve ]

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

Új hozzászólás Aktív témák