Komoly partnerekre talált a Unity

A népszerű videojáték-motort fejlesztő cég a Nintendo, a Google és a Facebook terveit fogja kiszolgálni.

A Unity talán az ipar egyik legismertebb és legelismertebb videojáték-motorjának számít. Rengeteg licencelővel rendelkezik a cég, és rendkívüli mértékű tartalom is készül a rendszerhez, amely amúgy a mobil játékpiac majdnem felét uralja. Ugyanakkor a vállalatot igazán sikeressé a stratégiája teszi, ugyanis a független fejlesztők kiszolgálása mellett mindig keresik a komolyabb szerződés lehetőségét is.

Többek között a Microsoft partnereként a Unity igen kedvező feltételek mellett licencelhető az Xbox One konzolra fejlesztő cégeknek. Ez egységnyi szinten a Unity számára nem annyira nyerő, mintha az érdeklődők egyenként licencelnék a technológiájukat, de nagyobb mennyiségű licencről van szó, így összességében mégis nagyon megéri ez a fajta konstrukció. A nagy konkurensnek számító Unreal Engine és CryEngine leginkább azért nem tud nagyobb teret nyerni, mert a Unity ezeket az értékes üzleteket rendre behúzza. Persze néha van kivétel, amit a Crytek és az Amazon kapcsolata mutat, de a Lumberyard videojáték-motor némileg eltérő konstrukció alapján készült.

Egy fecske azonban nem csinál nyarat, már csak azért sem, mert a Unity az idei Unite rendezvényen bejelentette, hogy három komolyabb üzletet kötöttek, ráadásul olyan cégekkel, mint a Nintendo, a Google és a Facebook.

A Nintendo elsődlegesen a Switch konzolhoz kínálja majd kedvezményes konstrukcióval Unity későbbi verzióját. Azért későbbit, mert a publikusan elérhető legújabb verzió sem támogatja az új konzolt, de ez meg lesz oldva a start pillanatára. A Google a Unity videojáték-motort a Daydream VR platformhoz szánja, így ez lesz az a motor, amit hivatalosan ajánl a keresőóriás, ha valaki a saját VR rendszerükre akar valamilyen játékot fejleszteni. A Facebook pedig a Gameroom klienséhez keresett egy megfelelő videojáték-motort, és a Unity egyik fejlesztői bétája már képes erre a rendszerre összerakni az adott projektet, amely akár szállítható is a Facebook webes felületére a Unity WebGL támogatásán keresztül.

A fenti üzletekre vonatkozóan kedvezményes licenckonstrukciók is lesznek, amelyekről sajnos még nincs pontos adat, de érthető üzleti lépésről van szó, hiszen az érintetteknek az a jó, ha minél több tartalom készül az adott, amúgy induló rendszerekre, tehát meg kell könnyíteni a független fejlesztők dolgát.

Előzmények

Hirdetés