A Microsoft beépítené az Azure erejét a játékokba

Hirdetés

A Microsoft az elmúlt héten lezajlott Build konferenciát a felhőben tárolt számítási kapacitás, azon belül is az Azure platform kihasználásról beszélt, melyet a játékokban is lehetne alkalmazni. Az Xbox One kapcsán a Forza Motorsport 5 a gépi ellenfelek irányítását a felhőből oldja meg, és a Titanfall esetében is az Azure felel a gépi játékosok cselekedeteiért, illetve a gyakorló feladatok is innen futnak. Utóbbi nem lenne fontos, de élesben tesztelik a rendszer működését, így készülnek a jövőre is.

Az Azure platformot egy rombolhatóságra tervezett demonstrációnál is bevetették, melyen az egyik, egyébként konkrétan csúcs-PC natívan futtatta a programot, míg a másik PC esetében a fizikai szimuláció a felhőből futott. A fenti videóban látható az eredmény. A natívan futó kód gyakorlatilag nem bírja a terhelést, míg a felhőből számolt rendszer lényegében játszható maradt. A dolog pikantériája, hogy az Azure erejét bevetve az egész jelenet akár többjátékos módban is tökéletesen működőképes, mivel mindenki ugyanazokat az adatokat kapja meg, míg a natívan futó kód esetében a fizikai szimuláció szinkronizációja gyakorlatilag lehetetlen.

A felhő erejének bevetése egyébként nem újdonság, hiszen a Battlefield 4 is épít korlátozottan erre a koncepcióra. A tenger hullámzását a többjátékos pályákon a DICE szerverei számolják, így láthatja mindenki ugyanazt a hullámzást, ami érdekes macska-egér játékra ad lehetőséget. A Microsoft persze a rombolással kétségtelenül nagyobb dimenziókban gondolkodik, de a felhő már kétségtelenül belopta magát pár játékba, csak a játékosok nem veszik észre. Utóbbi mutatja azt is, hogy a technológiára lehet építkezni, így a jövőben ebből a szempontból érdekes dolgokkal találkozhatunk.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények