Megint bezuhantak a tablet-eladások?

Tavaly augusztusban írtunk a Canalys és az IDC által közzétett, második negyedéves tablet-eladási statisztikákról, amelyekből tisztán kirajzolódott, hogy az ágazat nem teljesít valami fényesen. Az említett negyedév volt ugyanis az első, amikor az össz értékesített darabszám bezuhant 40 millió alá. Ezt követően a harmadik és negyedév erősödés mutatott, előbb 45, majd nagyjából 50 milliót meghaladó eredménnyel, ami betudható az iskolakezdésnek és azt követően az ünnepi szezonnak. A Digitimes Research legújabb, idei év első negyedévet vizsgáló előrejelzése szerint viszont beigazolódhat, hogy ismét nem kell csodára számítani.

Bár a Digitimes Research mindig kicsit fölé lőtt a két másik piackutató cég számainak, ám most az ő számításuk szerint is beszakadtak az eladások az idei év első három hónapjában, azaz ismét a bűvös 40 milliós határ alá, egészen 39,03 millióra csökkenhet a leszállított darabszám. Az ünnepi időszakot követő csökkenés egyébként normálisnak mondható, ugyanakkor az előző éves számokból jól látható, hogy pont a tabletpiac az, ami a második negyedévben is képes volt az első negyedévhez képest masszív csökkenést produkálni, így nem elképzelhetetlen, hogy idén is hasonlóan alakulnak a számok.


(forrás: Digitimes Research)

Ha ez így lesz, akkor a szigorúbb számításokkal dolgozó piackutatóknál akár 30 millió körüli számokat is láthatunk majd az augusztusban érkező kimutatásban, bár előrejelzéseik szerint idén nem kell ennyire drasztikus eséssel számolni. Már csak azért sem, mert vélhetően a piacot meghatározó gyártók, mint az Apple, a Microsoft, a Samsung idén villantanak majd valamit, ami – ideiglenesen – ellensúlyozhatja a drasztikus csökkenést.

 

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés