Hirdetés

2018. november 17., szombat

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Ismét kiterjesztésekkel tripláz a frissített Vulkan API

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az 1.1.84-es verzió hasznosabb módosításokat kínál, ezek közül egy szabványosat is.

Hirdetés

A Khronos Group tavasszal jelentette be a Vulkan API 1.1-es verzióját, de a szokásos kisebb frissítések folyamatosan érkeznek, amelyek elég gyorsan bekerülnek az újabb kiadásokba.

Az 1.1.84-es specifikáció három kiterjesztéssel bővíti a rendszert:

  • VK_KHR_vulkan_memory_model: Ez a szabványos kiterjesztés a Vulkan memóriamodelljéhez készült, és alapvetően segít elérni azt, hogy szinkronizálva legyenek az ugyanolyan memóriacímet célzó shader hívások, ezzel pedig nem áll elő versenyhelyzet az erőforrás birtoklásáért.
  • VK_EXT_inline_uniform_block: Ez a kiterjesztés lehetővé teszi, hogy a uniform blokkok leírószettekbe történő közvetlen támogatását, méghozzá inline uniform adatok tárolásával a pool storage-en belül, ami a uniform adatok egyszerűbb elérését eredményezi.
  • VK_EXT_astc_decode_mode: Ez a kiterjesztés megváltoztatja az ASTC LDR (low dynamic range) textúrák dekódolásának módját, ugyanis ezeket az aktuális specifikáció komponensenként 16 bites lebegőpontos adatként kezeli. Az ASTC LDR textúra forrása viszont tipikusan 8 bites UNORM értékeket használ, vagyis nem sok értelme van ezeket 16 bites lebegőpontos adatként dekódolni. Helyette hasznosabb alacsonyabb precizitással dolgozni, mivel ez csökkenti a dekódolt adatok méretét, ami javítja a textúrázóhoz tartozó gyorsítótár hatékonyságát, és még energiát is lehet vele spórolni.

Az újítások közül egy szabványos, míg a másik kettő gyártófüggetlen. A VK_KHR_vulkan_memory_model és a VK_EXT_inline_uniform_block implementálása senkinek nem jelenthet nehézséget, ugyanis nem igényel speciális hardvereket, egyszerűen csak az adott Vulkan implementációt kell kiegészíteni. A VK_EXT_astc_decode_mode már nehezebb ügy, mivel ez megköveteli azt, hogy az adott hardver kezelje az ASTC formátumot is. Erre ultramobil szinten viszonylag sok grafikus vezérlő képes, PC-s környezetben viszont csak az Intel Gen9-es, illetve az AMD Vega architektúrája felel meg az igényeknek.

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.