GeForce4 Ti (NV25) - új fejlemények!

Az XBiten pár napja megjelent egy részletes hír az nVidia új grafikus lapkájáról, az NV25-ről (aka GeForce4, ha úgy alakul...), mely kicsit szerényebb, de sokkal bővebb információt adott, mint a korábbi találgatások (és itt lesz érdekes, hogy korábban ki és mire számított... ezért döntöttünk úgy, hogy noha a hivatalos bejelentés előtti hírek mind pletykáknak minősülnek, azért mi nyomon követjük az eseményeket). A hírt az írója azzal a - mosollyal kísért - megjegyzéssel zárta, hogy mindezt nemsokára törölni lesz kénytelen az nVidia nyomására. Nos, ez ma megtörtént, így az eredeti hír nincs már az oldalon. Mi persze lementettük :)... tehát:

NV25-ből is többféle lesz, feltehetően GeForce4 Titanium családnév alatt. A különbség az órajelekben és a kártyán található memória nagyságában lesz. Ez a hír a leggyorsabb Titanium verziót taglalja.


  • Grafikus chip (GPU): 0.15 mikronos gyártástechnológia (mint a GeForce3), 63 millió tranzisztor (!!), 300 MHz-es órajel. Az órajelet a megnövekedett tranzisztorszám ellenére sikerült növelni, ugyanis az nVidia egy integrált hűtőbordás, PBGA "tokozásban" gyártja az új chipeket. Tehát a jobb hűtésnek köszönhető a plusz... (érezzük, hogy HANGOS lesz a kártya :()
  • DDR SDRAM: 650 MHz-es (DDR) kiszerelésben érkezik, újfajta, BGA tokozásban, maximum 128 MB-ig. A memória-sávszélesség így 10.4 GB/sec lesz (nosztalgiázóknak: ennyi lett volna durván a Voodoo5 6000-es kártyáké is).
  • A GPU 4 renderelő pipeline-nal rendelkezik, melyek fejenként 2 textúrát képesek órajelenként feldolgozni. Itt tehát nincs változás a GeForce3-hoz képest (a korábbi hírek még 6 pipeline-ról beszéltek... ez a 0.13 mikronos gyártás előtt biztosan nem következhet be).
  • Fejlődnek a GPU képességei is: Lightspeed Memory Architecture II (LMA II), ami a 4:1 arányú Z-puffer tömörítésből, a második generációs Occlusion Cullingból (~~ HSR) és egy "új" csodából, a Quadcache Architecture-ből áll (lehet, hogy a 4 x 32 bites Crossbar vezérlő lett elkeresztelve?).
  • FSAA: Accuview AA, mely a fenti sávszélesség-spóroló eljárásoknak köszönhetően igényesebb képet ígér elődjénél (GeForce3... pedig az sem volt rossz!).
  • T&L egység: nFiniteFX II, mely gyakorlatilag annyit tesz, hogy 2 Vertex shader egység lesz a chipben, a mostani 1 helyett.
  • További extrák a Z-Correct Bump Mapping, illetve a - végre - javított, nView nevű kétképernyős megjelenítés (tehát az nVidia követi az ATi-t, és a high-end kártyákat is megfejeli a "DualHead" technológiával).

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés