BLUECHIP.HU – Az Év Innovatív Internetes Kereskedője

(x) A 2010-es évben a BLUECHIP.HU érdemelte ki „Az Év Innovatív Internetes Kereskedője Díjat”. A nyertesek a legtöbb közönségszavazattal rendelkező 30 kereskedő közül kerültek kiválasztásra a neves szakmai zsűri által.

A CIB Bank, az Informatikai Vállalkozások Szövetsége, valamint a kirowski által életre hívott díj a 2005-ös évig nyúlik vissza. A 2005-ben első alkalommal kiosztott Az év internetes kereskedője díj célja, hogy - a jutalmazáson túl - szélesebb körben is ismertté és elismertté tegye azt az internetes kereskedőt, aki a legtöbbet tette a hazai e-kereskedelem területén, és ezen a területen a legjobbnak bizonyult. 2005-ben két kategóriában osztottak ki díjat:

  • Az év internetes kereskedője
  • Az év legígéretesebb internetes kereskedője

2009-ben a két kiosztott díj egy harmadikkal bővült, ez az Év Innovatív Internetes Kereskedője Díj, amelyet az az internetes kereskedő kap meg, aki tevékenységével új színt és szellemet hozott a hazai internetes kereskedelembe. A díjról és a döntési kritériumokról további információk találhatók a www.evker.hu oldalon.

A szervezők a díj odaítélése során próbáltak több, az online vásárlások esetén fontos szempontot  vizsgálni. Ilyen szempontok a használhatóság, a megrendelés egyszerűsége, a bizalomépítés, illetve az, hogy a kereskedő és honlapja mennyire követi a jelenlegi trendeket. Emellett még szempont az is, hogy az alapvető vásárlási funkciók mennyire működnek jól az oldalon, fontosságuknak megfelelően mennyire foglalkoznak velük, és hogy az adott  termék online vásárlását mennyire könnyíti az oldal. Ugyanakkor ennél a díjnál természetesen az is fontos döntési kritérium volt, hogy használnak e mostanában terjedő technikákat, és ha igen, azokat mennyire konzekvensen teszik, mennyire van ez a vásárlási élménybe integrálva.

A BLUECHIP.HU esetében a bírák a következőkkel indokolták döntésüket:

  • A jelöltek közül az alapok itt voltak leginkább rendben, az oldal jól navigálható, és könnyen áttekinthető.
  • Sok a kiegészítő funkció, és azokat jól használják. Ilyen funkciók: az ajánló, a kívánságlista, az értékelés vagy a csomagajánlat.
  • Kiemelkedően jól használják az olyan külső alkalmazásokat, mint a Youtube, pl. játékbemutatókra, ismertetőkre
  • A manapság oly népszerű közösségi médiaoldalak is jól integráltak, mindenhol megtalálható a megosztás lehetősége. A Facebook aktivitás igen magas.

Összességében tehát a BLUECHIP.HU nem csupán hitelességét igazolta a díj megszerzésével, de azt is bizonyította, hogy mennyire fontosnak tartja a folyamatos újszerű megoldások követését és alkalmazását, mert szerintük manapság ebben a rohanó világban ilyen webáruházakra van szükség!

2010 Leginnovatívabb Internetes Kereskedőjének kipróbálása