Hirdetés

A hardvergyártók is ráfekszenek a DirectX 12-re

Nagyjából két hete írtunk arról, hogy a Microsoft végre ráfekszik a DirectX 12-re, de a redmondi óriáscég az egész piacot általánosan szemléli, így számukra mindegy, hogy melyik gyártó segít az adott stúdiónak az új API-juk implementálásánál. Persze a vállalat maga is érdekelt ebben, így például a nemrég megjelent Gears of War: Ultimate Edition megszületését a Microsoft szakemberei segítették elő, ráadásul a legutóbbi frissítéssel a megjelenéskor még fennálló problémák is javításra kerültek.

Hirdetés

A hardvergyártók közül az AMD és az NVIDIA is segédkezett már egy-egy DirectX 12-es játék megszületésében. A vörös csapat az új Hitman fejlesztését támogatta, míg a zöldek a Rise of the Tomb Raiderhez kiadott DirectX 12-es frissítést kínálták fel. Az AMD, az Intel és az NVIDIA azonban további DirectX 12-es játékokon, illetve frissítéseken dolgozik, amelyekről az idei GDC-n részletesebben is lehetett hallani.

Az AMD-nél a Hitman mellé még ebben a hónapban jön az Ashes of the Singularity végleges verziója, míg később érkezik a Total War: Warhammer, a Battlezone VR és a Deus Ex: Mankind Divided. Mind a négy új játék az aszinkron compute-ra helyezi a hangsúlyt a DirectX 12 szempontjából, illetve több fejlesztés alatt álló GPUOpen effektet is bevetnek.

Az Intel új játékot nem hoz, de segítik az F1 2015 és a Just Cause 3 című már megjelent alkotásokhoz szánt DirectX 12-es frissítés elkészültét. Mindkét játéknál az általános optimalizálás lesz a fő tényező, de a Santa Clara-i óriáscég pár olyan effekt beépítését is megoldotta, amelyek csak a Skylake lapka IGP-jével aktiválhatók. Ezek persze teljesen szabványos effektek lesznek, de ma csak a Gen9-es architektúrára épülő IGP képes kezelni a konzervatív raszterizáció néven ismerhető funkció TIER_2-es és TIER_3-as szintjén, ami szükséges az egyes új eljárások működéséhez.

Az NVIDIA a King of Wushu című MOBA játék fejlesztését segíti, amelyről nagyon sok részlet még nem ismert az általános DirectX 12-es optimalizáláson kívül, de annyit elárult az NVIDIA, hogy több GameWorks effekt is helyet kap majd benne, amelyek a Microsoft új API-ján keresztül is aktiválhatók lesznek.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények