Intel Nehalem - egy újabb mérföldkő

Hirdetés

Összegző grafikonok, dual vagy triple channel?

A konvertálóprogramok vagy több szálon képesek számolni, vagy extrém módon használják ki a(z Intel) SIMD utasításkészleteket. Átlagolva az eredményeket ezek a tulajdonságok azt eredményezték, hogy 2,66 GHz-es Nehalem pariban van a 3,2 GHz-es Penrynnel. Szerintünk, ha valaki sokat konvertál, akkor azt nézze meg, hogy az általa leggyakrabban használt program mennyire párhuzamosított, és hogy milyen mértékben támogatja az egyes SIMD utasításkészleteket. A legújabb verziójú konvertálóprogramok már jórészt elég fejlettek ebből a szempontból.

A három letesztelt fotó- és videofeldolgozó programban is a Nehalem volt a nyerő.

A renderprogramok általánosságban szépen skálázódnak a magok, illetve feldolgozószálak számával, és bizony ez az eredményeken is meglátszik: a Nehalem verhetetlen volt.

A játékokkal kapcsolatban már nem egyszer kifejtettük véleményünket, ezen a téren a videokártya a leglényegesebb kérdés; ugyanakkor, ha a processzorok teljesítményét vizsgáljuk, akkor a Nehalem lett itt is a befutó. Igaz, ez volt az egyetlen terület, ahol nem volt olyan nagyon nagy az előnye, ami egyrészt a Penrynben található óriási gyorsítótárnak köszönhető, másrészt pedig annak, hogy a végértékelésbe beleszámítottuk a VGA-limithez közelebbi beállítások eredményeit is.


Core i7-965 Extreme Edition
MemóriavezérlőKétcsatornás módHáromcsatornás módKülönbség a háromcsatornás mód javára (%)
Everest benchmark (MB/s) - memóriaolvasás
memóriaírás
memóriamásolás
12 160
11 886
12 984
12 846
11 874
16 585
5%
0%
27%
7-Zip benchmark be/kitömörítés (MIPS)10 880
16 778
15 428
17 656
41%
5%
WinRAR benchmark (KB/s)339534973%
TMPGEnc HDV -> MPEG-2 konvertálás (mp)
TMPGEnc HDV -> DivX konvertálás (mp)
WME9 AP HD MOV -> WMV DVD (mp)
HD MOV -> x264 (fps)
iTunes WAV->MP3 (mp)
58
36
85
92,62
50
58
36
84
94,18
50
0%
0%
1%
1%
0%
Photoshop CS3 (mp)
Premier Pro CS3 render (mp)
Sony Vegas 7 render (mp)
59
74
48
58
74
44
2%
0%
8%
POV-Ray render (mp)
Cinebench 10 (pontszám)
3ds max 2008 v-ray render (mp)
Lightwave 9.3 render (mp)
Maya 2008 render (mp)
67
15 068
56
49
64
67
15 301
55
48
63
0%
1%
2%
2%
2%
Reaper render (mp)
ABBYY Finereader 9 beolvasás (mp)
Apache 2.2.6 bench (kB/s)
Fritz benchmark (kilo nodes/s)
Java JATMARK render (mp)
40
52
2875
11 747
131
42
41
3115
11 753
130
5%
21%
8%
0%
1%
Crysis 800x600 / 1280x1024 (fps)
UT3 1280x1024 (fps)
GRID 800x600 / 1280x1024 (fps)
Lost Planet 1280x720 (fps)
WIC 800x600 / 1280x1024 (fps)
76 / 36
173
139 / 91
42
95 / 55
76 / 36
173
153 / 94
42
118 / 56
0% / 0%
0%
10% / 3%
0%
24% / 1%

A végső következtetések levonása előtt megvizsgáltuk, hogy a Core i7 hogyan viseli, ha csak kétcsatornás üzemmódban vesszük használatba, hiszen azok, akik Core 2 alapú rendszerüket szeretnék lecserélni, nagy valószínűséggel csak két memóriamodullal rendelkeznek, és nem árt tudni, hogy mit veszítünk, már ha egyáltalán veszítünk valamit a triple-channel működéshez képest. A tesztekből kiderült, hogy az átlagfelhasználónak olyan nagyon nem kell aggódnia, a harmadik memóriamodul és az ezzel párhuzamosan aktiválódó harmadik memóriacsatorna révén nem lesz számottevően gyorsabb a rendszer. A memóriaintenzív benchmarkokban (ilyenek az Everest tesztjei, a tömörítők és az ABBYY Finereader) kimutatható, egyes esetekben igen nagy is volt a különbség, de a programok többsége nem lassult le jelentősen, sőt a legtöbb semennyire. A háromcsatornás üzemmód használata a kiszolgálók és szerverek világában lehet kifizetődő, ahol a sávszélesség minden, hiszen erről szól a QuickPatch Interconnect bevezetése is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények