Videokártyák csatája a középkategóriában

Tesztek III.

A Street Fighter 4 benchmarkja még 1920x1200-ban is játszható sebességet mutatott az összes videokártyán, persze a különbségek egyértelműen látszanak. Ha az egyes kategóriákat nézzük, akkor a háromból kettőben a GeForce-okon futott jobban a játék, a középső régióban a HD 4870 és a GTX 260+ párharca viszont döntetlen lett. Ezekkel a beállításokkal olyan magas fps-értékeket kaptunk, hogy még akár a 8x-os élsimítás használata sem okozna gondot a videokártyáknak, bár a két mód közti különbséget aligha látjuk a játék hevében. A BattleForge egy nagyon szép stratégiai játék, és úgy vettük észre, hogy 20-25 átlagos fps mellett már nagyon jól játszható: ezt a kritériumot az utolsó két helyezetten kívül mindenki teljesíti még 1920x1200-ban is. Ha a sorrendet nézzük, akkor a Radeonoknak áll a zászló.

A Mirror's Edge csak és kizárólag a PhysX-támogatás miatt kapott szerepet tesztünkben, és a tapasztaltak után valószínűsítjük, hogy először és utoljára. A játék elején azt a részt teszteltük le, amikor egy ajtón kirohanva le kell csúszni a felhőkarcoló oldalán, majd menekülni kell egy lövöldöző helikopter elől: a PhysX ezen a részen a lövések miatt széttört üvegdarabok szétesésében, és a felpattanó betondarabkák kiszámításában segít nekünk, illetve van néhány lobogó zászló is az épület oldalán (kikapcsolt PhysX mellett ezeket nem látjuk). Mint az később kiderült, a PhysX bekapcsolása mellett az NVIDIA videokártyáin teljesen normálisan futott a játék, bár nagyon úgy tűnik, hogy 60 fps-es frame-limitet építettek bele (a v-sync ki volt kapcsolva). Ugyanakkor az AMD kártyáin a PhysX bekapcsolása teljesen lelassította a játékot, holott az 1.01-es patch volt telepítve, ami az AMD videokártyák és a PhysX viszonyát hivatott kijavítani. Miután kikapcsoltuk a PhysX-et, a Radeonokon is normálisan futott a játék. Ami azt illeti, nekünk az a véleményünk, hogy indokolatlannak tűnik a Radeonokon a PhysX bekapcsolása miatt tapasztalható lassulás, korábban azt gondoltuk, hogy ez biztosan valamiféle programhiba, de később megtudtuk, hogy a "szoftveres" PhysX-et az NVIDIA csak egy processzorszálon engedi számolni (tehát hiába van a rendszerben egy négymagos Core 2 Quad). Egyébként utánanéztünk a neten, és rátaláltunk egy kb. 1 évvel ezelőtt megjelent hírre, amiben az áll, hogy készülőben van egy „ATI PhysX Enabling utility” nevezetű program, amivel a radeonos rendszereken is bekapcsolhatjuk a PhysX-et, de ez végül úgy tűnik sosem készült el, ismerve az NVIDIA-t talán nem véletlenül...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés