Tesztek: Quake3, UT
Tesztkonfiguráció
- MSI 850 Pro5 alaplap (RDRAM, Socket 478)
- Intel Pentium 4 1.50 GHz
- 256 MB PC800 RDRAM
- Fujitsu 40 GB 5400 RPM HDD
- Chieftec 340 W-os P4-es táp
- Gigabyte MAYA Radeon 8500 64 MB
ASUS V8440 GeForce4 Ti4400 128 MB
Leadtek WinFast GeForce3 64MB
ASUS V8170 GeForce4 MX440 64 MB
ASUS V7200 GeForce2 Ti 64 MB
- Windows ME "98light"
- DirectX 8.1
- nVidia Detonator4 28.32
- ATi Radeon 8500 driver 4.13.01.9031
Lassan kifogy belőlünk a szó (és a szusz), hiszen a grafikonok pont azért grafikonok, és pont azért olyanok, amilyenek, hogy ne kelljen alá írni, mit látunk a képen (épp ezért mi "fölé írjuk"...). Az első ábrán a GeForce4 Ti4400 és a Gigabyte Radeon 8500 mérkőzik, FSAA nélküli beállításnál (0xAA), 1024x768-as felbontásban (@ 1024), minden elérhető anizotropikus szűrést összevetve, Quake3 (OpenGL) és Unreal Tournament (D3D 7.x) alatt.
Radeon 8500 kontra GeForce4 Ti4400 -- 1:0
A GeForce4 elvérzik. Pont. De ez csak az érem egyik oldala, FSAA használatakor, anizotropikus szűrés nélkül ugyanis nagyon más a kép...
Radeon 8500 kontra GeForce4 Ti4400 -- 1:1
A Radeon 8500 FSAA eredményei önmagában még nem olyan rosszak, hiszen a grafikonokat böngészve csak a 4X-es FSAA melletti hátrány látványos. Hozzá kell tennünk viszont, hogy a GeForce4 FSAA beállításai sokkal hatékonyabbak, pontosabban az azonos beállítások mellett a GeForce4-en produkált kép egyértelműen szebb. A számok nyelvén ez például annyit jelent, hogy a Radeon 8500 4X-es "P" FSAA beállítása körülbelül a GeForce4 2X-es FSAA-jával van pariban a minőség tekintetében. Teljesítményben ugyanakkor szakadékok választják el a két kártyát, tehát kimondhatjuk: ha FSAA, akkor GeForce4, vagy akár GeForce3, de nem Radeon 8500. Ugyanúgy azt is "feketén, fehéren" leszögezhetjük, hogy az anizotropikus szűrés a Radeon 8500-as kiváltsága. Döntenünk kell, hogy melyik feature a fontosabb, bár a GeForce4 mellett szól, hogy kiegyensúlyozottabb, problémamentesebb kártya. Ha viszont az árat is bevesszük az egyenletbe, úgy megint a Radeon 8500, vagy méginkább a Radeon 8500LE kerülhet fölénybe.
Vegyük most ki a GeForce4-est a vizsgálódásainkból, és szorítkozzunk a MAYA Radeonra! Arra a kérdésre keressük a választ, hogy a különböző FSAA ÉS anizotropikus szűrési beállítások mellett hogyan szerepel a Radeon, azaz végül mik a "játszható" lehetőségek. Az első két grafikonon adott FSAA mellett a szűrési lehetőségeket, míg a harmadik ábrán az egyes FSAA beállításokat láthatjuk. Ítéletet nem hirdetünk, hiszen mindenki mást ért "játszható fps" alatt.
FSAA + anizo. szűrés -- 1/2
FSAA + anizo. szűrés -- 2/2
FSAA -- 1/1
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!