- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- MILC felhasználók szakmai topikja
- OLED TV topic
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- E-book olvasók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord teszt
gp 43 év szinte beláthatatlan idő a videojáték-világban – márpedig az első Wizardry idén tölti be ezt a kort. Most az eredeti legenda az eredeti játékmenettel, de megújult látványvilággal tért vissza.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
ma Állítólag 6 hüvelykes kijelzővel és 1" típusú kameraszenzorral próbálkozhat a Sony következő Pro modellje.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mahou
újonc
Vettem az Aldi-ban egy töltöt, es raraktam az 50ccm-es robogom akksijára, ami vagy AGM vagy zselés, mert nincsenek rajta "kupakok".
Ehhez a fajta akksihoz is jo az Aldi töltő?
Koszi! -
Kernel
nagyúr
Lehet sok mindent, de tudni kellene az akku feszültségét, kapacitását, töltő áramát, feszültségét. Bár én nem követem annyira az Aldi töltőket (sem), de úgy rémlik, abból is volt már többféle.
Szerk: nem láttam az előző hozzászólást, de mindegy, most már nem törlöm.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz -Gabesz- #2800 üzenetére
Régi töltőt is lehet használni, ha valaki odafigyel töltés közben és méri a feszültséget. A ritka buborékolás még jó egyébként, de sokkal jobb egy multiméter.
Ebben a kategóriában nem szokott lenni túltöltésvédelem.
Bikázó töltő egy jó poén, marketingnek is jó, csak szerintem nem feltétlenül van értelme, gyakorlati kihasználhatósága.
Nekem, ha nem indul az autó, 10-15 perc töltés elegendő egy 10 A-os töltővel, de azt sem állítom maximumra, csak 5-10 A közé. Sokszor 10 perc sem kell neki, annyit ki lehet bírni.
Ha már ennyire le van merülve, hogy nem indít, akkor nem olyan jó bikázni, mert indulás után a generátor azonnal ráemeli a végfeszültséget, ami hirtelen nagy töltőárammal jár, nem tesz jót az akkunak. Szerencsére elvileg, mire a nagy áramtól túlmelegedne, addigra már lecsökken az áram, meg a hideg is besegíthet.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
HagaNRG
őstag
Sziasztok!
Ezt válasszam, vagy a Lidl-ös 6000Ft-s töltőt?
http://www.shox.hu/rider-akkumulator-tolto-unicharger/?p=430DE121OWR000012V autó és motorkerékpár akksi karbantartásra kellene valami... (pl. ha a motorom októbertől márciusig egy hűvösebb garázsban telel, akkor szeretnék valamit rajta tartani, mintsem az akksit szerelgetni ki-be)
Köszi szépen!
-
embe
nagyúr
Az ilyen Einhell töltőkkel van tapasztalata valakinek?
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
-Gabesz-
senior tag
Köszi a választ!
A mini bikázóra reagálnék. Tehát nem töltő, csak mini bika. Szóval értem hogy 15 perc töltés jobb lenne, de a 4. emeleten lakom, lift nincs, garázs sincs. Tehát akut ki kell venni, felvinni. Nagy hidegben, korán reggel jól jönne egy ilyen kis csodaszer, ha mondjuk az aksi még nem túl rossz, csak a nagy hideg és esetleg az 1-2 nap állás leszívta az erejét. Sőt akkor is jól jönne ha mondjuk nem otthon merül le az aksi. Legutóbbi akkumulátor cserekor, a régi darab a munkahelyről nem akart haza hozni, be kellett tolni. Ebben az esetben is segített volna egy bika.
Ilyenre gondolok ni:
[link]
[link]
[link]
10-15 körül be lehet szerezni és ad egy kis biztonságérzetet, nekem tetszik powerbank helyett ilyet tartanék. (Annak is használható)Persze mellé kellene egy modern töltő is, a botond már nem az.
Nekem most 2 készülék jön be, az egyik az Akkukraft, amit mindenki dicsér, a másik pedig a Lidlis töltő. amit szintén sokan dicsérnek. Az utóbbi olcsóbb, ha valóban jó, nekem az is megfelelne. Így nagyjából 20 ezerből be is tudnák szerezni egy minibikázót és egy modern töltőt is. -
-Gabesz-
senior tag
Igen, szerintem is nagyon szuper a mini bika. Később beszerzek egyet.
Most viszont csütörtöktől a Lidl-ben akciós a kijelzős töltő! [link]
Vissza olvasva a topikban sokan meg vannak elégedve vele, bár olvastam pár lehúzó posztot is. Érdemes megvenni ? Van róla infó, hogy hány lépcsős töltést alkalmaz a készülék?
Az Akkukraftot jobbnak tartom, de az 13 körül van...ez meg fele se, ezért szerintem reggel veszek is egyet, hacsak nem beszéltek le róla.
-
HagaNRG
őstag
válasz tibcsiworld #2808 üzenetére
Köszi a segítséget!
10 ezret nem feltétlen akartam érte adni. (ok, autó is van, motoros is, előbb-utóbb lehet, hogy meghálálja magát, de amíg közel egy új akksi árába kerül a kütyü, addig nem akartam ilyennel foglalkozni)
Az 5600Ft-s Lidl-ös töltő viszont szimpatikus lenne az áráért...
Ezzel is megoldható az, hogy ha az egyik autóm/motorom sokat áll (télen, vagy nyáron hetekig akár), akkor ez folyamatosan rajta legyen afféle karbantartó csepptöltőként? Vagy ezt a LIDL-ös kütyüt folyamatosan rajta tartva kinyírom az akksit úgy, mint a régi töltőkkel?
Köszi!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz HagaNRG #2813 üzenetére
Azért mertem ajánlani a "mini" cteket, mert a "Rider Akkumulátor töltő UNICHARGER" is 9000 volt, most nézem, 14 900. Árban és minőségben akkor ctek!
Nekem amolyan lidlis féle van szlovák kivitelben! Eleinte féltem, és vettem egy pici multit is, pár oldallal ezelőtt is írtam! Sima 5500-as töltő, egy 1500hufos multi, abba alapból új gombelem (ez fontos), és méred a töltőd először óránként, aztán érzés szerint!
szerk.: aksit ez tuti nem nyír ki, ha nem hibás!
[ Szerkesztve ]
-
HagaNRG
őstag
válasz tibcsiworld #2816 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
kuruc01
tag
A Ctek mxs 5-höz árulnak szivargyújtó aljzattal ellátott csatlakozót is.A dugósat értem,a szivargyújtón keresztül tölti az akkut.De mire való a másik?Kétlem hogy 12V-os tápegységként használható lenne vagy mégis?
-
Brogyi
senior tag
Hát [ez] csodálatos cikk, ami sajnos egybeesik az én tapasztalatommal. Pont most kaptam egy Ca-s 2 éves akksit. Először szinte semmi kirívót nem láttam. A kapacitás teszten pedig erősen megbukott. 40Ah helyett 12Ah lett. A CCA az 77%-os.
Teljesen zárt, tehát csak kidobni lehet. R=11mOhm. Kicsit magas.
A Renault-ra visszatérve ez sajnos már nem egyedi. Nem csak a Renault-ot érinti. Ugye PSA group. Ott nem csak franciák vannak. Ha rosszul tudom majd kijavítjátok.
Az jól látszik felkészültek a Forex-sek, bár egy kicsit reklám szagú. Az viszont tisztán látszik, hogy manapság már nem olyan egyszerű az autóvillanyászat, és kevés műhely képes erre. Valami hasonló a helyzet az injektoros mühelyeknél. Akinek ma nincs skópja az kókler, vagy csak az egyszerűbb hibákat tudja levadászni hatalmas haszonnal.[ Szerkesztve ]
-
-
kaliber
aktív tag
Sajnos az Aldis 6-12v töltőm tönkrement (MD 11951) 2009-ben vettem de alig használtam jóformán csak télen stand by led világít, de mode gombra nem reagál semmit. Elvileg elrontani nem lehet magyarán állásában elromlott bosszantó.
Vehetek egy másikat csütörtöktől akciós lesz a Lidl-ben remélem azzal nem járok úgy hogy három év után megy tönkre.Miért jársz futni? Mert az élet rövid, a futástól kicsit hosszabbnak tűnik :)
-
Brogyi
senior tag
válasz kaliber #2821 üzenetére
Mode gomb biztos rossz. Típushiba.
embe
Amit az akku sarkán mérsz az a fontos. Az akku nem ismeri az OBD-t. Neki a feszültség számit amit kap.
Amint kiderült azért az is fontos lenne, hogy menetközbe mit is mutatna az a multi. Ez a neheze.
Említették azt a kinai szivargyujtós kijezőt. Na, azzal hasonlítsd össze a multival. Nem is olyan nehéz.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Azt a mindenit, most esett le hogy lehet a Forex-sek is így mérhették OBD-n keresztül. Nem tudom mivel mértek, és hogy hol az nem esett le nálam. Az a nagy kérdés nálad, hogy a központiegység tekergeti-e a gerjesztést. Amennyiben menetközben mindig 14-15V között van akkor valószinűleg nem.
Azzal a OBD scannerrel is nézd meg menetközben mit mutat. Kicsit veszélyes, mert elvonja a figyelmedet, de talán valami információt nyersz. Kiváncsivá tettél. Írd majd meg az eredményt. -
Inhouse
őstag
válasz kuruc01 #2818 üzenetére
A szivargyújtó csatlakozó a töltőn elég érdekes és eléggé felesleges. A mai autóknál már nincs a szivargyújtón feszültség gyújtás nélkül. Tehát hiába dugod rá. Gyújtással akkut tölteni meg nem túl jó.
A csatlakozó amit láthattál az egy spec, reteszes, vízmentes cucc. Arra való, hogyha rendszeresen töltöd az akkut, akkor a hozzá adott szemes ellendarabot rácsavarozod a sarukra, így nem kell csipeszelni, csak rádugod a töltőt. Nem tudod fordítva rácsíptetni, nem esik le, stb. Ha meg normál módon akarod használni, akkor rádugod a csipeszes ellendarabot.
Ráadásul ebből a szemes csatlakozósból létezik egy 3 LED-es feszültségjelzős változat is.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
kuruc01
tag
https://www.akkutop.hu/ctek_gumikopeny_mxs36__mxs50_1344 lejárt a szerk.időm,nem sikerült linkként küldenem
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz kuruc01 #2829 üzenetére
Szép árak vannak. Nem láttam még ezeket, de továbbra sem értem, mire lehet jó. A dugóval való töltés a gyújtás miatt kilőve, minimális számú régebbi autónál megy anélkül. Vagy esetleg egy utólag beépített fix aljzatnál, de akkor meg ott van helyette a hozzá adott szemes csatlakozó. Az aljzatnak meg akkor van értelme, ha lenne egy tápegység módja a készüléknek, pl. CTEK MXS10, vagy Carstel 12V-24V-25A-12,5A 01.80.250. Az MXS5.0-nál pont nincs ilyen, ha jól tudom.
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
A görbén nyoma sincs az indítózás hatására leeső feszültségnek, így nem hinném, hogy az akkun mértek. Csak remélni lehet, hogy az akkucsere alkalmával rátettek egy rendes műszert is.
Pedig elképzelhető, hogy épp az indítás alatt mért esés függvényében emeli rá a feszültséget. Gyakorlatilag indítást használhatja terheléspróbaként.
További lehetőség a generátor gerjesztésének lekapcsolása tizedmásodpercekre, amit senki nem vesz észre, de tesztmérésekre alkalmas, az akku töltődését érzékelni lehet ilyen módon is. De ha a grafikonon az indítást sem látjuk, akkor ilyet sem lehet észrevenni.
Az első grafikonnál mintha még jobban le lett volna merülve, mert először 25 percig emelt töltés, leáll, utána 10 perc, leáll, de egyik alkalommal sem vett vissza, mert hamarabb leállították a motort, mint erre sor kerülhetett volna.
Csak a következő indítás 5 perc emelt feszültsége után áll be a töltés normál szintre.
A második grafikon különbözik abban is, hogy amikor leállítja a motort, valamivel terhelget az akkura. Tehát ez nem az éjszakai parkolási szint, hanem láthatóan az alá esik be a feszültség. Sőt, relatív gyorsan esik.
Kivéve 16:10-kor, amikor valószínűleg leparkolt és magára hagyta az autót.
Megfigyelhető, hogy a reggeli indítás után 10 perc rátöltést elegendőnek "gondolt" a processzor, viszont az állóhelyzeti fogyasztások miatt 13:50-kor ismét rátöltött 5 percet. Csak ezután leállt a motor, többet nem is tudott volna. 14:30-kor indították ismét, amikor még 20 percet töltött rá pluszban.
Leállás után megint aktív terhelés, de ettől még nem tudott lemerülni annyira, hogy a következő indításnál emelni kelljen. Végül "aludni" ment, ott már nincs plusz terhelés.
Mindent összevetve, szerintem ki van ez találva. A konstruktőrök nem az akku állandó 14,4 V vízbontási küszöb közelében való tartását választották, hanem inkább egy kímélő 13,5 V feszültségre állnak be.
Ha az indítási tesztnél gyengének mutatkozik, plusz energiával pótolja. Ennek mértékét nem biztos, hogy az indítási esés szintjéből kalkulálja, nem zárom ki, hogy kontrollálja is a töltést, a gerjesztés rövid, észrevehetetlen lekapcsolgatása mellett.
Hogy a taxis állóhelyzetben sűrűn merítgeti, emiatt (és/vagy minőségi hiba miatt) 18 hónap alatt kinyírta az akkut, az nem a töltés problémája szerintem. Valójában még a merítgetés ellen is jól dolgozik a rendszer, úgy néz ki.
A töltés dolga elvileg, hogy energiadeficit ne keletkezzen, reggel induljon az autó. Autó indul, a rendszer működik.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
félisten
-
doso21
kezdő
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy most vettem egy Ctek töltőt. (Le a kalappal profi,minőségi hatás) egy korábbi töltőm nyugdíjjaztam mert észrevettem hogy töltés közben pezsgett az aksi és 16-17 V ra is felment a töltő feszültség.
Adott egy kis puntó ami max 4-5 km es útra van használva naponta. Szóval ilyen hidegben többet merül a sok indítástól mimd tölt. A régi töltővel egy éjszaka után pöccre indul. De már másnap megint nehezebben
.. (nincs 1 éves az aksi). A meglepetés a Ctek volt amikor kb 8 óra töltés után (45Ah) a CTEC még azt jelezte hogy nincs 80% on és töltötte.
Lényeg a kérdés okozhat gondot az előző buta töltő?
Ha esetleg zárlatos vagy rossz az aksi érdemes 45 helyett nagyobb kapacitásút venni? Mondjuk max 56 ami elfér -
-
doso21
kezdő
Amúgy a gyorscsatival nyert meg a CTEC
Alsó hűtőrácshoz rögzítve asszonykának sem nyűgös a töltőt csatlakoztatni.
Gondolkoztam erősen a tesztelős válltozaton de jobb multiméterrel látható mennyire esik le a feszültség indításkor, valamint hogy mennyivel tölt a generátor. Mert kb ezt tudja egy 10 essel többért. Javítson ki aki szerint elnéztem valamit -
Kernel
nagyúr
Ha meg tudod nézni a cellák pezsgését és kiderülne, hogy az egyik gyanúsan csendben van, míg a többi vígan pezseg, az már nem sok jót sejtet.
Egyébként voltak itt olyan esetek, ami arra utal, hogy a gyakori túltöltés, pezsegtetés hozzájárulhat a lemezek anyagának eróziójához, széthullásához, átvezetés képződéséhez. De az is lehet, csak lejárt az ideje.
Lehet betenni nagyobb akkut, ami fér.
(#2834) Brogyi
Legalább a következő akkut meg kellene majd várni szerintem, hogy egyedi eset volt, vagy az is így jár.
Amit akartam még említeni (illetve áttételesen írtam), hogy a taxis álló motornál jóval többet használja, mint az szokásos, ezek viszont indítóakkuk, nem épp ciklikus üzemre való elvileg.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
HagaNRG
őstag
Sziasztok!
Akkor reggel irány a Lidl és hozzuk az 5600Ft-s töltőt.
Autót/motort úgy szeretnék tölteni, hogy nem veszem ki az akksit belőle, hanem a téli estéken néha-néha rádugom. (Jelzem, minden járművemben szinte teljesen új akksi van, így csak maintenance funkcióra van szükségem igazából, hogy idő előtt ne menjenek tönkre. A motor sajnos relatíve hűves, 10 fok körüli helyiségben telel, az autónál meg megesett pár alkalommal mostanában, hogy éjszakára a belső világítás rajta maradt és reggelre lemerítettem, ezért erőltetném a töltőt, hogy ne fingassam ki a hideggel még jobban az akksit. Nem, mintha a lámpás éjszakázás nem tett volna már épp eléggé be neki így is).
A másik autóm pedig egy teljesen új, 2 hónapos kocsi, amit csak második autónak használunk, így előfordul, hogy 1-2 hétig sem mozdul ki a garázsból, ami igazából nem garázs, hanem egy 2 oldalról szabad és átszellőző fedett autóbeálló. Tehát a hó nem lepi be, reggelre nem fagy és deresedik le, de azért nem is izzad a melegtől a kocsi. Tehát az új akksit is vigyáznám egy csepptöltővel, ha igaz...Mehet piros a piros, fekete- a fekete sarura, vagy ez valami régi berögzülés, és a töltő feketéjét a kasznira kell rakni? (vagy én értettem félre valamit nagyon?)
-
Brogyi
senior tag
Valami nálad nincs rendben. Nézd [ezt] a részletet. Itt a jobb felső sarokban szépen látod, hogy tér magához az akksi.
Rossz scanner-t választottál, vagy a chinese seller átvágott.
A szivargyújtós voltmérés maradt, vagy beszerzel egy ilyet. Elég sok info van azon az apon. Lehet, hogy ezzel készült a Forex-es grafikon. A video alapján én vennék ilyet, de sajnos a Piaggio-hoz nem jó. -
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2840 üzenetére
Nem, nekem az egyes ólomakkuk gyári adatlapjain is szereplő standard tartófeszültség (13,8 V) a szimpatikus érték, pláne miután két olyan autóm is volt, amiben 10 évet bírt ennyivel az eredeti akku. Sőt, régebbi autóim is voltak, ennyi feszültséggel, csak ott ez már követhetetlen, hogy mi volt az eredeti.
A cikk 13,5 V-ját a Renault mérnökeinél kellene szóvá tenni.
Szakmabeliként én más megközelítéssel állok hozzá az ilyen dolgokhoz, tehát inkább arra keresek logikus magyarázatot, hogy miért így tervezték, mi volt a koncepció, miért jó ez így, ahogy kitalálták.
Laikusoknál ez kicsit másképp működik, ők néha szeretik hülyének nézni a mérnököket is:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Látod Kernel is azt sérelmezi, hogy nem látszik az indítás. Próbáld reggel nagy hidegben. Kapcsolódj össze, és csak ezután indíts. A voltmérőnek jelzni kellene a feszültségesést majd a rendszernek meg kellene növelni a gerjesztést. Persze ha központiegység is úgy látja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Futás, futópályák
- Sony WF-1000XM4 - ezúttal koppan az áll
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Politika
- MILC felhasználók szakmai topikja
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Dell G5 5590 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1650 16GB 1TB magyar vbill ujjlolv új akku gar
- Xbox Series X 1TB - 9 hónap garancia, vállalkozástól!
- ESP8266 offline ETAHEN / GOLDHEN wifi modult
- EVGA GeForce XC GAMING RTX 3060 Ti 8GB DDR6 256bit LHR
- Dell Precision 5530 15.6" FHD IPS i7-8850H P1000 16GB 512GB NVMe új akku gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen