Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Tab S9 Ultra - nagy képernyő mindenre
- Házimozi haladó szinten
- Home server / házi szerver építése
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- M9702 media player - kinai Oppo UDP-203 klon
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
gp A premier kicsit még odébb van, a széria jövő év áprilisában lesz látható Netflixen.
-
Barcelonából indul nemzetközi útra a Huawei MatePad 12.2 (2024)
ma Illetve a MatePad Air 2024, amit errefelé MatePad 12 X-nek hívnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2507 üzenetére
10 éves akkuknál tapasztaltam ilyet, amikor az egyik cellája már átvezetett. De innen kezdve már nem sokáig élt, hamar romlott az állapota.
(#2508) 590227
Az lehetséges még,hogy az indítóáram elég az indításhoz,de az akku biztosan tönkremegy.
Nem értem, mit mondasz, biztosan nem ment tönkre az enyém. Pedig nem ritka eset, amiről beszéltem. Mennyire biztos a biztos?
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2523 üzenetére
14,4V töltőfesszel "próbálkozik" feltöltéssel a járó motor, helyzetjelzőkkel,
de ha felkapcsolom a xenont (2x35W) ebből csak 13,8V marad.Hasonló esetek előfordulnak, amikor a 14,4 V környékére töltő járműben gyanúsan hamar tönkremegy az akku, míg az ideális tartófeszültségen (ami kb. 13,8 V) jobban kímélődik, elmegy akár 10 évig is, utóbbi saját tapasztalatom is.
Az is beleillik a mintába, hogy gyakran épp őszre-télre purcan ki, miután a nyári melegben megkapta a kiképzést, ami néhány hónap múlva érik be. Kelleténél kicsit nagyobb feszültség + meleg, a kettő kombinációja tud gyilkos hatású lenni.
(Ha látszólag fel is töltötte, nem sokkal később már csak 12,2V mérhető.)
Mert valószínűleg egy cella hibás, átvezet, annak hamar csökken a feszültsége, illetve később lemerítheti önmagát teljesen is. Így annyival kevesebb az össz. kapocsfeszültség. Még rosszabb, amikor a hibás cella már csak egy ellenállást képez a körben, emiatt nem indul a jármű, hiába van csúcsra töltve a többi cella.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #2556 üzenetére
Neked is felajánlom ha van időd, és kedved hétvégén ránézhetünk. Legalább megnézheted a műszert is.
Azért lenne jó a hétvége, mert világosban csak jobb ezt megnézni, és állítólag hétvégére egész jó motorozható idő lesz. Ha érdekel akkor a többit privibe.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2593 üzenetére
Kétkerekűben az akku is kisebb kapacitású, annak eleve kisebb töltőáram kell.
Normál töltőáram a kapacitás 10 %-a. Ha lemerült és egy sürgős út miatt gyorsan kellene felpumpálni, 20 %-ot is lehet adni neki (vagy legyen a kettő közötti érték), figyelve közben a melegedést és feszültséget.
Automata töltő nyilván figyeli a feszültséget, ilyen gyors akciónál pedig nem nagyon szokott még átmelegedni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2596 üzenetére
Régi autómnál is előfordult, amikor téli napon, városi forgalomban, ment a hátsó ablakfűtés, belső fűtés, lámpák, másnap azt vettem észre, hogy az akku kicsit "megfontoltabban" indított.
Tehát annak ellenére, hogy előző nap használatban volt, nem töltődött, inkább merült. Szeretik határértékre tervezni az ilyen dolgokat.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #2556 üzenetére
Ugyanilyen teszt: 11,7-ről szépen feltöltött 12,8-ra. Miután ráraktam a gyújtást,
még rajta volt a töltő felpörgette 13,3-ra is, gondolom ez még a "csepptöltés"...
Viszont a töltő nélkül már amíg beöltöztem lement 12,3-ra, s ott állt csak meg!
Pöcc-röff indult természetesen, és ezek után a töltőrendszer 14,4-en tartotta...
Ill. 14,6-ra is felment csak a LED-ekkel, minimális terheléssel. De megálláskor
lekapcsolva az összes világítást benézett a 15V-ba is: nem sok az egy kicsit?Szerk: soha nem megyek nulla világítással, tehát ez a 15V soha nem volt egy
jellemző töltési feszültség az akkunak. De akkor is sokallom kicsit. Már csak
azért sem megyek soha így, mert év elején rákötöttem a helyzetjelzők tápjára
a kiegészítő műszereimet (fordulatszámmérő pl.) így anélkül az sem működik:
nem felejtem el felkapcsolni a pilácsot. Az ember megszokja, hogy a motorok
jó része automatikusan kapcsol tompítottat, nincs külön kapcsoló. (Ezen van.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2623 üzenetére
Csepptöltés nem tud ennyit emelni rajta, szerintem inkább előtte volt csepptöltésen, majd amikor érzékelte azt a feszültségesést, amit a gyújtás rákapcsolása okozott, visszaváltott normál töltésre.
Motoroknál lehet ilyen esetekkel találkozni, hogy túltölt, ahol másfajta rendszerek vannak.
Nincs motorom, csak láttam már ilyen kapcsolási rajzot: egyfázisú AC-generátor, permanens mágnes forgórésszel (mint a kerékpárnál, amit laikusok tévesen dinamónak mondanak, de a dinamó valójában egyenáramú, kommutátoros gép), utána van egy ismeretlen belsejű elektronikus egység, ami láthatóan egyenirányítót és feszültségstabilizátort tartalmaz.
Ezzel a stabilizátorral lehet a gond, nem tudják olyan jól megcsinálni. Autónál más a helyzet, ott háromfázisú szinkrongenerátor van, beépített diódákkal, gerjesztett forgórésszel, ahol a DC gerjesztőáram szabályzásával pontosan stabilizálható a feszültség. Legalábbis a felső határ (túl alacsony fordulaton attól még eshet).
Mindenesetre előfordulhat, hogy közrejátszott az akku kinyírásában, noha írod, hogy nem volt jellemző. Talán nem tűnt fel, vagy nem tudom.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2625 üzenetére
18 osztható is hárommal és ha jól látom, három szál sárga vezetéken megy el a három fázis.
Ha kiderülne, hogy az új szabályzó komolyabban stabilizál, az bizonyára jó lenne. Csak nehogy ugyanúgy dolgozzon (vagyis gyárilag ilyen), mert akkor nem változott semmi.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2631 üzenetére
Alapvetően a névleges terhelésen a névleges feszültségnek kellene beállni, ez adja meg a teljesítményt. Csak itt komplikáltabb a dolog, mert az akku felé folyó töltőárammal is kalkulálni kell, ami viszont töltési állapot függvénye.
Ezért nem mérvadó az alapjárat sem, mert ott már részben átveheti a terhelést az akku. Tudni kellene azt is, hogy a generátor milyen fordulatra van hitelesítve, vagyis mire értelmezik a névleges teljesítményt.
Hogy még cifrább legyen, az egészbe beleszól a söntszabályzó is, ami bizonyos feszültség felett elkezd ráterhelni. Ideális esetben úgy kellene működnie, hogy csak 14,4 V felett kezdje elfűteni a pluszban keletkező teljesítményt. A feszültséget feljebb szökni pedig ne engedje egyáltalán.
Gyakorlatban ez nem feltétlenül teljesíthető, bár elektronikailag nem kihívás, de nem tudni, milyen kompromisszumos / gazdaságos megoldást alkalmaznak ezekben.
A töltőáramot egy járműben nem fontos mérni, a rendszer működésének legfontosabb paramétere a feszültség, az legyen jó. Adott feszültségből felvett áram már úgyis csak az akkun múlik.
A rejtett fogyasztást pedig egyszerű kimutatni: álló motornál levenni az egyik sarut, ampermérőt sorosan beiktatni. A lassú merülést kis áram okozza, ami így megfogható.
Egyébként eddig én azt feltételeztem, hogy az akku önmagában merül abnormálisan, bármi külső terhelés nélkül, arra értettem a korábban írtakat is. Ha rejtett fogyasztó szívja le, az egészen más téma.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2652 üzenetére
Az nem sok, esetleg van a tesznek az a módja is, amikor töltés után semmi nincs az akkura kötve.
Meg az jó még, amikor az akku tetején fel lehet feszegetni a műanyag takarólapot, dugókat kivenni. Ha töltés közben / végén 5 cella pezseg, egy cella gyanúsan csendben van, akkor ott a gond.
A leírtakat okozhatja ilyen cellahiba, amikor kis átvezetés keletkezik benne. Ettől nem csak gyorsabban merül a többinél, de az igénybevétel miatt idővel növekszik a cella soros belső ellenállása is. Míg a merülést okozó ellenállást párhuzamosan kell elképzelni.
Ilyenkor a kapocsfeszültség úgy áll össze, hogy 5 cella már teljesen fel van töltve (pl. 5 x 2,4 = 12 V) vagy túl is van töltve. Ehhez jön még a hibás cella csökkent (vagy hamar csökkenő) feszültsége. Töltés közben a hibás cella ellenállása miatt hamar felszalad a feszültség, amitől a töltő leáll. Indítózásnál viszont a szokottnál jobban esik a feszültség, szintén emiatt.
Vagy az is elképzelhető, túltöltés miatt az összes cella állapota egyformán romlott egy kicsit. Erre utalhat az is, hogy egy cella hibája esetén általában gyorsuló ütemben kinyíródik, amitől viszonylag hamar használhatatlan lesz az egész.
Meg az is valószínű, ha jó állapotú akku lenne, kisebb belső ellenállása folytán a generátorra is jobban ráterhelne, emiatt eleve kisebbre állna be feszültség.
Hibás akkunál nem csak a külső töltő feszültsége szalad fel túl hamar, elvileg ugyanez érvényes beépítve is. Legalábbis, ilyen söntszabályzós rendszerben az akku is szerves részét képezi az egyensúlynak. Persze, attól még az autós rendszert sem szabad akku nélkül járatni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2850 üzenetére
Természetesen a mintavétel okozhat ilyet, mindenesetre arra is rávilágít, hogy indítás után az akku töltöttségi állapotát követhetik a gerjesztés pillanatnyi lekapcsolgatásával, azt sem lehetne látni.
Abban sem látok kivetnivalót, hogy menet közben már nem kapcsol vissza az emelt feszültségű töltés. Amikor már megyünk az autóval, nem is szokás pluszban rátöltögetni.
Közvetlenül az indítás után van létjogosultsága, hiszen tapasztalhatják, akik rövid városi utakat mennek, sok indítás, kevés töltés, végül elfogy az akku.
Elképzelhető, hogy a kezdeti rátöltéssel épp ezt akarják kivédeni, hogy ilyen üzemmódban is minél hamarabb visszatöltsön, még mielőtt ismét leparkolna a sofőr.
Noha nem pont arra tervezték, hogy a taxis állóhelyzetben is folyton szipkázza lefelé az akkut, de a töltési rendszer még ezt az igényt is ki tudta elégíteni, lemerülés nélkül. De egy indítóakku nem épp ciklikus üzemre való, ezért túl hamar kinyíródott.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
-
Quattro
tag
válasz DigitXT #2910 üzenetére
Ezt találtam hirtelen a neten. Ez AGM-es akkunak van írva de mögötte zárójelben ott van hogy zselés
http://www.akkuauto.hu/7-agm-akkumulatorok-zseles
Nem vagyok szakértő, dehogy vagyok az, ez volt a legelső, amit leírtam de szeretnék minimális szinten képben lenni de ahogy a mellékelt linken is látható félreérthető a dolog (legalábbis nekem)
-
agyarka
aktív tag
válasz DigitXT #2980 üzenetére
Az Exide ES640 ugyan képes indítani az autót, de mégsem ajánlott gépkocsiba annak töltési rendszere miatt.
"One disadvantage to the GEL battery is the charge profile. GEL cells must be recharged properly or the battery may prematurely fail. The charger must be designed or adjustable for GEL cells since they use lower charging voltages.
If you currently are using a GEL battery it can usually be replaced by an AGM model. You however cannot replace an original AGM battery with GEL cells."(Tudom, Te nem is írtad, hogy az indításon kívül bele is lehetne tenni autóba, de a kettő általában összetartozik. Az idézett szöveg a Te linkekről van. Köszönöm! )
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz DigitXT #2980 üzenetére
A linkelt kis 9Ah akku valóban sima felitatott savas, még csak szelep reguláció sincs benne. A fedő plexi alatt gumikupakok vannak az esetleges túlnyomás miatt. Gondolom a készenléti töltés alacsonyabb feszültsége miatt nem bonyolították túl. A gumikupakok alatt látható a fehér üvegszövet. Desztvizet rátöltve újra életre kelthető, amennyiben nincs más baja mint a folyadékvesztés. (Nekem 5 ből 5 x nem sikerült, valahogyan 1 -3 cella zárlatos lett )
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #3031 üzenetére
Hát tényleg nehéz eligazodni, és hát igazából én is amatör vagyok ezen a területen.
"De amúgy ha te töltöd bele a lötyit"
Akkor lehet SLI, és AGM. Az igazi különbség, hogy az AGM-ben nem fog lötyögni a sav.
Az SLI, mint hagyományos, vagy wet/flooded mindig lötyögni fog. Itt figyel egy gondozásmentes (Ca/Ca) zárt akksi, és abban is lötyög a sav.A VRLA, és az SLA közt én nem igazából látok különbséget. Biztos van, de majd ti megmondjátok.
Miért is írom ezt?
Mind a kettő leragasztott csak a másiknál ott az a szelep. Tudod mi az? Az egy gumisapka. Ha nő a nyomás akkor a gumi lerepülne, de mivel a tető le van ragasztva így a helyén marad, és sziszegni fog, és lám meg is van a szelep. A gáz meg megtalálja magának az utat, nem lesz púpos a gáztól. Később majd a szulfátosodástól.
Ha mégis tévedtem akkor ennyi. Bocsi, emberből vagyok.
Kevés biztos tudású ember van ebben a témában. Azok nem interneteznek, vagy nem szólnak bele, mert rontja az üzletét ha elárulja a nagy titkot. "Gyere be boltba, és megoldjuk."
Ne gondold, hogy ingyen osztogatják a tanácsot, az veszteség. Kevesebb kuncsaft jön be akkor. Ez van elég sok területen.[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
válasz DigitXT #3083 üzenetére
Ilyenkor ha van másik aksi vagy régebbi "buta" töltő akkor rá kell tenni majd lekötés után gyorsan rátenni a ctek-et. Lehet hogy elkapja. Ha túl alacsony a fesz, előfordulhat hogy 6v-osnak nézi és nem tölti.
Egyébként ha 2 hét alatt letérdelt akkor az az aksi már eléggé 2 esélyes. -
Mr Bond 007
őstag
válasz DigitXT #3085 üzenetére
Én is aggódom picit hogy cserélni kell a motorom aksiját. Elvileg feltöltötte a ctek, de egymás után kb 4 indítás után már nem indult be. Tudom hogy nem életszerű a dolog, csak kiváncsi voltam mennyi van benne. (előtte elég mostohán volt kezelve és azt se tudom mit kapott az előző tulajnál) Nem tudom ez jónak számít-e (kb 5-6 fok lehet ott ahol a motor áll, és első indításnál küzdött is kicsit mert szezon vége óta nem volt beindítva). Majd ha lesz időm feltöltöm újra és rá méretek.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #3085 üzenetére
Önmagában emiatt még nem érdemes kidobni, velem is előfordult már, hogy sikerült nullára leszívatni, de feltöltve, mintha mi sem történt volna.
Csak egy példa: rádió + erősítő fix tápra kötve, állok be a garázsba, közben lehalkítottam valamiért, persze úgy maradt némán, bekapcsolva. Másnap pofára esés.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #3088 üzenetére
Ha arról az akkuról van szó, ami az előzményekben is szerepelt, ott mondjuk más a helyzet, az már amúgy is gyengélkedett.
Teljesen hibátlan akkunál sokat számít az időfaktor, hogy meddig volt mélykisülésben.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3090 üzenetére
Olyan akku hiba nem igazán van, ahol 2 hét alatt 4V-os lesz. Azt valami lemerítette. Ha egy cella zárlatos, akkor 10,xV, ha esetleg kettő (fehér holló) akkor 8,xV, ha 11V körül, akkor merült, ha 0V, akkor szakadt. Minden más esetben mélykisütött, valami lemerítette. Ahhoz, hogy így lemerüljön magától, jóval hosszabb idő kellene. Esetleg olyan lehet még, hogy nem teljesen szakad meg, ilyenkor terhelés nélkül (multiméter) mérhető a teljes feszültség, de terheléstől függően igen hamar leesik, az, hogy mennyire ettől függ.
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #3098 üzenetére
Pedig ez így működik egy túlmerült, de jó akkunál is, ahogy részleteztem korábban is, legutóbb másik témában is szóba került.
Mélykisült akkunak megnő a belső ellenállása, emiatt még kis áramtól is hamar fel tud szaladni feszültség, a töltő korlátjáig. (Ilyenkor a legrosszabb, ha feszültségkorlát nélküli, egyszerű töltőről van szó.)
A feszültség hatására egyre csökken a belső ellenállás, nő az áram, lejjebb húzza a feszültséget, majd egy ponton ismét emelkedni kezd, míg le nem kapcsol a töltés.
Az előzményben arról volt szó, hogy 15 Ah az akku kapacitása, 11,3 mA a készenléti áram. Két hét 336 óra:
0,0113A x 336h = 3,8 Ah
Ez azért még messze van a teljes kapacitástól, hogy annyira lemerüljön, 4 V-ig. Így csak a korábbi feltételezésre tudok gondolni, hogy az említett túltöltés, pezsegtetés miatt leváló részecskék átvezetést képezve megnövelték az akku önkisülését, méghozzá több cellában is. (Egyébként magam olyanokkal találkoztam, amiben csak egy cella lett átvezetéses, az is csak 10 éves kor után.)
(#3099) doso21
Az annyiban más eset, hogy a soros belső ellenállás növekedésére utal (vagy arra is). Az önkisülést okozó ellenállást a cellával párhuzamosan kell elképzelni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #3223 üzenetére
Készenléti áramot nem jó lakatfogóval mérni, inkább le kell venni az egyik sarut és beiktatni sorosan egy rendes ampermérőt, pontosabb az eredmény.
Először a 10-20 A-os méréshatárban, utána lehet lejjebb menni, a pontosabb méréshez. Vagy nem is fontos, aki nem biztos magában, mert kisebb méréshatáron könnyen ki lehet nyomni a műszerben lévő biztosítékot.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3308 üzenetére
Nekünk DHC BT301 és BT101 van. Évek óta használjuk őket, van tapasztalat. A műszer által mért eredményt nem szabad magában biztosra venni. A feszültséget már minimális terheléssel méri, tehát ha rácsíptetve rögtön esik a feszültség, akkor ott nagyon nem jó valami. A mérés ezeknél (mindegy melyik, a BOSCH BAT 121, Midtronics, stb.) ugyanúgy tajlik, rákapcsol egy fet egy terhelő ellenállást néhány másodperc alatt párszor, és a feszültségesésből a bele írt program az etalon értékekhez viszonyítva kiszámol valamit. Ha azt mondja rossz, akkor valószínűleg az, ha jónak mondja, attól még lehet rossz. Sokszor járunk úgy, hogy a jónak ítélt akkut megvillázva a feszültsége esik, de olyan is, hogy ezt csak a harmadik alkalommal teszi. Ettől függetlenül hasznos műszerek, főleg egy nagykerben, szervizben, ahol pl. a BT301 tud nyomtatni is.
Azt tudni kell, hogy minden gyártónak más elképzelése van a jó akkuról, míg a BT301 80% alatt rossznak ítéli, a BAT121 ezt még 70% alatt sem mindig teszi, nem is értettem, miért. Sokszor a mért értékben is van eltérés. Ezeket azért tudom összehasonlítani, mert a gyártónál a Bosch van, és szoktunk kapni kinyomtatott mérést tőlük.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3314 üzenetére
Sajnos, ha a vezetékezés vékonyka, vagy van rossz kötés, akkor a terhelés függvényében nem az akkufeszültség lesz a műszeren. Küzdök ezzel a Thalia-mban is, a szivargyújtóba rakott műszer erős terhelésnél (világítás, ventilátor, hátsó ablak fűtés, féklámpa) akár 12,9V-ig is lemegy, közben az akkun 13,8V-nál nem megy lejjebb. Más kérdés, hogy közben a generátoron 14,4V van, van egy másik kontakt hibám az önindítónál is (akku plusz->önindító->generátor), alá kéne feküdni és megcsinálni rendesen, de most nem akaródzik. A belső ellenállást a mi műszereink nem mérnek, ebből nincs tapasztalatom.
Egy 15Ah-s akkunak elég sok a C/2 töltésnek, de valóban a helyén a generátornál sincs áramkorlát...Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #3316 üzenetére
A mienk sönt, vagy párhuzamos szabályozó. Azt jelnti, hogy ha kikapcsolsz mindent akkor minden a szabályozódon fűtődik el. A nagy hullámosság az esetek nagy részében a generátor diódahid hibára utalna, vagy a túl nagy akksi ellenállás már nem tölti be a simító szerepét.
Nálad a nagy fogyasztás miatt nem is baj a magasabb feszültség. Ha messzire mész mindig kapcsold be az összes lámpádat. Jobban jársz. Nálam ki se lehet kapcsolni. Először furcsa volt, de rájöttem a sönt miatt jobb az úgy. Na persze én 30 évvel ezelőtt is felkapcsoltam nappal a tompítottat. -
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #3327 üzenetére
Azt felejtettem még el leírni, hogy a diódahid nálunk a szabályozóban van. Te szeretsz barkácsolni. Keresd ki melyik Yamaha, vagy Honda szabályozó FET-es. No, azt érdemes berakni.(SHINDENGEN MOSFET FH020AA REGULATOR/RECTIFIER). Sajnos ezt is hamisítják. Bocsi, biztos írtam.
Ezek nagyságrendekkel gyorsabbak, és így pontosabbak. Természetesen kisebb mértékben melegednek.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz DigitXT #3342 üzenetére
Ez jó! Nagyjából végignéztem a topikot és azt olvastam hogy sokaknak volt problémája okostöltő vs túlmerült akku témakörben, bár ezt kisáramú okos töltőkkel tapasztalták.
Várom a további tapasztalatokat túlmerült akku vs nagyáramú okostöltő témakörben. Különösen az olcsó nagyáramú okostöltők érdekelnek, pl carstel/extol 8A.-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Hardcore café
- CMF Phone 1 - egy jó telefon
- Itt az új LOGOUT!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- E-roller topik
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- Autós topik
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- További aktív témák...
- AVM OVATION CS 6.3 HIGH END MINDENES + RC9 Streamer/dac/cd/erősítő 2x500W/4OHM Patika!
- Omen 17-ck0003nh 17.3" QHD IPS i7-11800H RTX 3060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Aerocool Cyclon RGB ablakos, fehér ház
- Playstation 5 (lemezes verzió)
- Makulátlan IPhone 13 Pro Max 1 TB, Green , gyárilag függetlenül Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen